Mutta miten sen selitätte että auto lähtee käyntiin ilman letkua? Järkeilin tässä että paineensäädin voisi olla kaput, ja lyö liikaa painetta ja käy liian rikkaalla silloin? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 tekniikkamurheet(ja niitähän riittää)
Collapse
X
-
Originally posted by Peltsii View PostVaihdan heti sen bensapumpun, jos joku kertoo mulle miksi se lähtee heti käyntiin kun irrottaa letkun?
Pumpun rakenne on semmoinen, että kontakti liuskat kuluu erikohdista. Eli jos pumppu pysähtyy kuluneeseen kohtaa, ei yhdistä. Pieni täräys tai uuden startti yrityksen aiheuttaman jännite piikki saattaa hiukan pyöräyttää pumppua jolloin se taas pyörii. Kun pumppu lähtee pyörimään, niin ei se hyydy enää. Kun avaat paineisen letkun, pumpulta katoaa vasta paine ja se hiukan liikahtaa, taas yhdistää ja pyörii.
Jos sulla bensanpaineen säädin jumissa, painetta n.6,5bar ja bensaletkuja alkaa paukkumaan. Mahdollista sekin, olisit mitannut ne paineet kuten aiemmin kehoitin niin olisi jo tämäkin tiedossa.
Anteeksi.
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View Post15 litraa toi vie kaupungissa jos nätisti ajelee, mutta niinkai 2 litrasen automaatin kuuluu viedäkkin?:thinke60 530iA -04 Olivine Grün
e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
e34 540iA -94 Arktissilber///ex
Comment
-
-
Pieni moottori + automaatti kyllä hörppää sitä bensaa, kokemuksesta voin sanoa. Aika normaalia luulisi olevan tuo kulutus kun m20 koneesta kysymys.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKun avaat paineisen letkun, pumpulta katoaa vasta paine ja se hiukan liikahtaa, taas yhdistää ja pyörii.
Miksi moottori lähtee käyntiin ILMAN LETKUA, muttakun lyö letkun takaisin kiinni niin ei käy enää? Otat jälleen letkun irti, niin lähtee käyntiin, joten bensaa se toimittaa kyllä sinne.. En mitenkään vähättele taitojasi/tietojasi mutta ei tää kenenkään muun korviin oo pumppuvialta kuulostanuDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Tänään luin vikakoodit, ei vikaa muistissa, tarkastin ilmamäärämittarin, ok, mittasin motronicin lämpötila anturin vastuksen ja jännitteen boksilta, ok, bensanpaineen säädin, ok. Sitten bensanpaineisiin, auto siis käy taas mutta vaivalloisesti. Startatessa auto hörskyy ja yrittää käydä mutta saa sahata aika kauan, bensanpaineet nousee suht hitaasti 2.5 bar, mutta pysyy siinä käydessä. Säätimen letkun kun irroittaa, nousee paine noin 3 bariin, mutta ei siitä ylemmäs vaikka varmasti pitäis kovempaaki olla? Ja tunnin jälkeen järjestelmässä on 2.5 bar paine vieläkin.
Otin sitten bensansuodattimen irti, bensaa hölskyi sisällä mutta kummastakaan päästä ei tullu kun tippoja ulos. Kun siihen puhalsi täysin voimin virtaussuuntaan, niin alkoi bensaa tulemaan hiukan enemmän. tyhjäks kun sen sai niin ei siltikää pystyny puhaltamaan läpi. Suhteellisen tukossa??DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Comment