Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 tekniikkamurheet(ja niitähän riittää)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7060
    • Turenki

    #31
    Mutta miten sen selitätte että auto lähtee käyntiin ilman letkua? Järkeilin tässä että paineensäädin voisi olla kaput, ja lyö liikaa painetta ja käy liian rikkaalla silloin? :think
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #32
      Originally posted by Peltsii View Post
      Vaihdan heti sen bensapumpun, jos joku kertoo mulle miksi se lähtee heti käyntiin kun irrottaa letkun?
      Kerran vielä, sitten luovutan. 6 kertaa bensa pumppu bemarista mennyt, niin luulisin tietäväni, mutta.

      Pumpun rakenne on semmoinen, että kontakti liuskat kuluu erikohdista. Eli jos pumppu pysähtyy kuluneeseen kohtaa, ei yhdistä. Pieni täräys tai uuden startti yrityksen aiheuttaman jännite piikki saattaa hiukan pyöräyttää pumppua jolloin se taas pyörii. Kun pumppu lähtee pyörimään, niin ei se hyydy enää. Kun avaat paineisen letkun, pumpulta katoaa vasta paine ja se hiukan liikahtaa, taas yhdistää ja pyörii.

      Jos sulla bensanpaineen säädin jumissa, painetta n.6,5bar ja bensaletkuja alkaa paukkumaan. Mahdollista sekin, olisit mitannut ne paineet kuten aiemmin kehoitin niin olisi jo tämäkin tiedossa.

      Anteeksi.

      Comment

      • eldrin
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 521
        • Espoo

        #33
        Originally posted by Peltsii View Post
        15 litraa toi vie kaupungissa jos nätisti ajelee, mutta niinkai 2 litrasen automaatin kuuluu viedäkkin?:think
        Nojaa... Mulla M60B40 ja automaatti jatkeena. Vie tollasessa kevyessä kaupunkipyörityksessä samat 15litraa minkä toi sun puolta pienempi. Tökkivässä ruuhka-ajossa (keskinopeus tollasta kävely/konttausvauhtia) menee sitte jo 18litran yli. Eli kyl toi 15 aika korkeelta kuulostaa. Saatan toki olla väärässäkin, ja toi 15 voi olla ihan normaalia. Korkeelta kuitenkin meikäläisen mielestä kuulostaa.
        e60 530iA -04 Olivine Grün
        e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
        e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
        e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
        e34 540iA -94 Arktissilber
        ///ex

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          #34
          Pieni moottori + automaatti kyllä hörppää sitä bensaa, kokemuksesta voin sanoa. Aika normaalia luulisi olevan tuo kulutus kun m20 koneesta kysymys.
          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7060
            • Turenki

            #35
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Kun avaat paineisen letkun, pumpulta katoaa vasta paine ja se hiukan liikahtaa, taas yhdistää ja pyörii.


            Miksi moottori lähtee käyntiin ILMAN LETKUA, muttakun lyö letkun takaisin kiinni niin ei käy enää? Otat jälleen letkun irti, niin lähtee käyntiin, joten bensaa se toimittaa kyllä sinne.. En mitenkään vähättele taitojasi/tietojasi mutta ei tää kenenkään muun korviin oo pumppuvialta kuulostanu
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7060
              • Turenki

              #36
              Tänään luin vikakoodit, ei vikaa muistissa, tarkastin ilmamäärämittarin, ok, mittasin motronicin lämpötila anturin vastuksen ja jännitteen boksilta, ok, bensanpaineen säädin, ok. Sitten bensanpaineisiin, auto siis käy taas mutta vaivalloisesti. Startatessa auto hörskyy ja yrittää käydä mutta saa sahata aika kauan, bensanpaineet nousee suht hitaasti 2.5 bar, mutta pysyy siinä käydessä. Säätimen letkun kun irroittaa, nousee paine noin 3 bariin, mutta ei siitä ylemmäs vaikka varmasti pitäis kovempaaki olla? Ja tunnin jälkeen järjestelmässä on 2.5 bar paine vieläkin.


              Otin sitten bensansuodattimen irti, bensaa hölskyi sisällä mutta kummastakaan päästä ei tullu kun tippoja ulos. Kun siihen puhalsi täysin voimin virtaussuuntaan, niin alkoi bensaa tulemaan hiukan enemmän. tyhjäks kun sen sai niin ei siltikää pystyny puhaltamaan läpi. Suhteellisen tukossa??
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • leijo
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 54

                #37
                Puhdista ja voitele lisä-ilmaluisti. Oma etääntymisväline tuli tosta kuntoon oireiden ollessa aikast samanlaiset. m20b20 tomaatilla ja ilman kattii.:think

                Comment

                • Mikko-80
                  Newbiemmer
                  • Aug 2006
                  • 10
                  • Lahti

                  #38
                  sama juttu

                  Mulla teki oma bemu tänään ihan saman et ei lähteny millään käyntiin, otin kaljapullon ja laitoin painepuolen letkun sinne ja katoin et tuleeko bensaa, hämmästelin kans ku lähti yhtäkkii käyntiin ilman bensan paineita, selviskö lopullinen vika???

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7060
                    • Turenki

                    #39
                    Ens viikolla kun pääsen autoa taas laittamaan, kerron oliko vika todella bensansuodattimessa, mutta 99% varmasti se nyt siinä on
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Mikkomies84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1055
                      • Siilinjärvi

                      #40
                      No oliko vika siinä?

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7060
                        • Turenki

                        #41
                        Ei, vaan 2 hammasta pielessä olleesta jaosta
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎