Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä jarruosat E39:siin? Entä E34?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #46
    Originally posted by TJJ View Post
    Vaikea sanoa kun en tiedä miltä sinun osat näyttää, minun jarruostoksista on 1,5 vuotta aikaa, joten ABS-osien laatu on voinut muuttua. Ne jouset/kumiholkit/liukutapithan oli eri valmistajan, samoja näytti KL-varaosatkin myyvän.

    Sitten noista kulumissensoreista: olen ottanut ne (samasta autosta) 5 kertaa irti ehjänä, joten ei se mikään mahdoton/vaikea tehtävä ole.
    Juu ei tuo merkki vissiin itse valmista osiaan on vain joku iso tukkuliike.
    eli voi olla eri valmistajien kamoja noiden paketeissa.
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #47
      Originally posted by ammattimies View Post
      tietenkin jos haluat maksaa siitä päällystetystä palan takaosasta niin sit vaan marmoritiskille.
      ja kyllä ne kiinnityslipareet olivat minun mielestäni järeämmät näissä abs paloissa kuin orggispaloissa. tuskin tuolla nyt sen suurempaa merkitystä kuitenkaan on. mulle on ainakin ihan sama et minkämerkkiset palat ja levyt siel on kuhan ne toimii.
      Myös KL-varaosien palat oli päällystetty. Jospa ABS:ien laatu on parantunut, tuo firma ei kai itse niitä valmista, vaan ostaa mistä sattuu, joten niissä voi olla eroja eri erien välillä. Mutta juuri ennen jarruremonttia kuulin yhdestä tapauksesta jossa vasta vaihdettu halpapala (ei kuitenkaan ABS) oli osittain irronnut kun tuon kiinnitysosan yksi sakara oli katkennut, joten ei huvittanut alkaa leikkimään noiden kanssa.
      E39 528iA

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #48
        Originally posted by Clavurion View Post
        Liukujen ja kumien väliin ohut kerros jarrukumirasvaa (samaa käytetään satulan kasaamisessa tiivisteiden vaihdon yhteydessä). Mitään jankimpaa rasvaa tuossa välissä ei saa käyttää.
        Näistä vielä kommentti: useimmissa kaupoissa myydään PBR:n rasvaa, mutta sepä näyttää jäätyvän (testasin pakastimessa). ATE:n rasva toimii kunnolla, mutta jostain syystä siitä ei tuoda maahan sitä oikeaa versiota vaan ainoastaan sitä mikä on tarkoitettu ulkoisesti jarrupalojen taakse yms., se tosin varmaan toimii noissa liukutapeissakin. Mutta satulan männän ja tiivisteiden rasvaamiseen on olemassa eri ATE:n rasva jota saa tilattua merkkiliikkeestä. Tuli tätäkin asiaa ihmeteltyä toissa kesänä kun erehdyin uusimaan myös nuo mäntien tiivisteet/suojakumit, kolme kertaa...
        E39 528iA

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 936
          • Espoo

          #49
          Suuret kiitokset kaikkille kortensa kekoon kantaneille. Sai amatööri homman tehtyä reilussa kuudessa tunnista. Suoraan taisivat myös levyt mennä, kun ei näissä "sisäänajojarrutukissa" täristä lainkaan. Palat olivat jo tehtaan jäljiltä viistotut. Eivät ainakaan vielä kitise eikä valita.

          Mutta entäs nyt. Unohdin tarkkailla nestepinnan tasoa mäntien sisäänpuristusvaiheessa, kun en muistanut sitä suodatinta ottaa päältä pois. Muistini mukaan se oli max-rajassa tai hieman alle tai yli - muutaman millin ehkä. Onko ollut luultavaa, että nesteet on puljahtaneet ulos? Pääsen vasta huomenna iltapäivällä tarkistamaan.
          Last edited by E39-530A; 25-02-2008, 11:03.
          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 936
            • Espoo

            #50
            Originally posted by E39-530A View Post
            Mutta entäs nyt. Unohdin tarkkailla nestepinnan tasoa mäntien sisäänpuristusvaiheessa, kun en muistanut sitä suodatinta ottaa päältä pois. Muistini mukaan se oli max-rajassa tai hieman alle tai yli - muutaman millin ehkä. Onko ollut luultavaa, että nesteet on puljahtaneet ulos? Pääsen vasta huomenna iltapäivällä tarkistamaan.
            Perhana, olisi pitänyt uskoa korjausopasta ja ottaa säiliö näkyville. Oli nimittäin tulvinut nesteet ympäriinsä ja päivän kerkesivät siellä muhia. Ylitäyttöä ei ollut, mutta nesteet oli vaihdettu, kun alla oli finaalissa olevat palat ja levyt. Nyt sitten kun männät työnnettiin sisään, niin ylihän se tuli. Eli tämä muille aloittelijoille tiedoksi.
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • LowFlyer
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 95
              • Lappeenranta

              #51
              Motonetistä oon nytten jarruosia E39 523i -98 malliseen hommannu, mutta ihan kaikkea en vielä saanu kun oli loppu.

              Tuolla kun myydään tommosia kuin "asennussarja eteen" ja "asennussarja taakse" niin mitä nuo oikein pitävät sisällään ja kun jarrupalat ja varoitin johdot vaihtaa niin tarviiko ostaa myös nuo asennussarjat? Mitä jos jättäis nuo vanhat asennussarjojen sisällään pitämät osat sinne vai onko ne semmosia että jää helposti käteen kun alkaa paloja vaihteleen?

              Meinaan vaan kun sattu oleen just loppu nuo eilen, tottakai ne hommaan jos ne on tarpeellisia...

              Comment

              • LowFlyer
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 95
                • Lappeenranta

                #52
                ^^Eikö kukaan tiedä, kun ei meinaan tienny motonetissäkään (yllätys) :/

                Comment

                • Matula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1706

                  #53
                  Pärjäät ilman uutta asennussarjaakin, käytät vanhoja hiluja.

                  Comment

                  • sodtom
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 50
                    • Espoo

                    #54
                    Originally posted by LowFlyer View Post
                    Motonetistä oon nytten jarruosia E39 523i -98 malliseen hommannu, mutta ihan kaikkea en vielä saanu kun oli loppu.

                    Tuolla kun myydään tommosia kuin "asennussarja eteen" ja "asennussarja taakse" niin mitä nuo oikein pitävät sisällään ja kun jarrupalat ja varoitin johdot vaihtaa niin tarviiko ostaa myös nuo asennussarjat? Mitä jos jättäis nuo vanhat asennussarjojen sisällään pitämät osat sinne vai onko ne semmosia että jää helposti käteen kun alkaa paloja vaihteleen?

                    Meinaan vaan kun sattu oleen just loppu nuo eilen, tottakai ne hommaan jos ne on tarpeellisia...
                    Vanhoja kannattaa käyttää, jos/kun ovat vähintäänkin kelvolliset - saa ongelmitta irti, eivätkä kärsi irroituksessa. Erään vaihdon yhteydessä "tarvikesarjan" kiinnitysrauta nimittäin oli niin heppoista tavaraa, että oli itsekseen murtunut - onneksi tuli lopussa tarkistettua vielä kaikki kiinnitykset ennen fillareiden kiinnilaittoa.
                    ***************
                    - T.O.M -

                    Comment

                    • arpuC
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1377

                      #55
                      Lainataas vanhaa keskustelua... Saiko nuo anturit vaihdettua ilman satulan purkamista? Ymmärsinkö oikein, että edessä anturi on ainoastaan kuskin ja takana hanttarin puolella?
                      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                      En löydä enää sun luo
                      Teitkö sä tän tahallaan?
                      Nyt kaikki palaa.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #56
                        Originally posted by arpuC View Post
                        Saiko nuo anturit vaihdettua ilman satulan purkamista? Ymmärsinkö oikein, että edessä anturi on ainoastaan kuskin ja takana hanttarin puolella?
                        Paikat oikein. Anturi on jarrupalassa kiinni satulan päällä olevasta aukosta. Siinä anturin ja palan välissä on pieni metalliklipsi. Anturin saa irti suoraan vetämällä ilman muita purkamisia.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • citi524td
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 75
                          • Porvoo/Lahti

                          #57
                          meneekö heittämällä paikalleen jos laittaisin 296mm tilalle 324mm levyt? kun 530d löytyy kumpaakin.. vai tarviiko esim jarrusatulat vaihtaa?
                          e39 530d -99 257hv/579nm
                          vw kupla -57
                          ex. e34 525tdsa -95
                          ex. mb 123 300tdta -81
                          ex. e34 540ia -93
                          ex. e34 524td
                          ex. e38 740ia
                          ex. e30 320 cabrio

                          Comment

                          • Ansseli
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 145
                            • Tampere/Mikkeli

                            #58
                            Mikä mahtaa olla takalevyjen minimi paksuus?
                            -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

                            Comment

                            • arpuC
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1377

                              #59
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Paikat oikein. Anturi on jarrupalassa kiinni satulan päällä olevasta aukosta. Siinä anturin ja palan välissä on pieni metalliklipsi. Anturin saa irti suoraan vetämällä ilman muita purkamisia.
                              Onko muka niinkin yksinkertaista, kuin:

                              1. Rengas irti
                              2. Klipsi irti
                              3. Vanha anturi pois
                              4. Uusi anturi tilalle
                              5. Klipsi takas
                              6. Pistoke kiinni
                              7. Rengas paikoilleen

                              :think
                              Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                              En löydä enää sun luo
                              Teitkö sä tän tahallaan?
                              Nyt kaikki palaa.

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by arpuC View Post
                                Onko muka niinkin yksinkertaista
                                Ei tämä nyt niin vaikeaa voi olla. Eiköhän homma aukene, kun pääset siihen anturiin käsiksi.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎