NO joo sullahan oli kierroksillakin hc korkee... pilotilla suihkuttele mahdollisiin paikkoihin jotka voisi vuotaa
Ongelmia päästötestissä. (e34/M60)
Collapse
X
-
Originally posted by juuze View PostMites se nyt on, käykö tuo laihalla vai rikkaalla? Jos käy laihalla, niin bensan paineet voisi varmaan mitata myös. Vaihdoin tulpat tuosta vähän aikaa sitten, eivätkä näyttäneet palaneilta.
Yleismittarillakin saa toki suuntaa-antavia tietoja lambdan toiminnasta. Ohjeita ja vinkkejä esim. tuosta. KLIKE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Se laskennallinen lambda on mitä on, sen voi unohtaa näissä kokonaan, ei kerro lambda-antureista mitään, saati sitten seoksista (katalysaattorin jälkeen on hyvä mittailla...). Jäännöshappi on koholla tuon verran tyhjäkäynnilläkin, putken liitokset tarkkaan syyniin, tuon verran tulee yllättävän pienestä reiästä ja jos se on ennen lambdoja, on koko paketti sekaisin.
Kannattaa tarkistaa se huohotinventtiili, ilmeisesti yleinen vika näissä kasikoneissa ja se on rikkinäisenä yhtä kuin imuvuoto, eikä luultavastikaan sijaintinsa takia löydy suihkuttelemalla aineita.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Tuosta lambda-arvosta ei voi päätellä yhtään mitään, mutta arvoa 1,00 suurempi = laiha seos. Jäännöshappi eli O2 on hieman koholla, mutta sekään ei selitä HC-ylimäärää. Vuotaako pakoputkisto? Jos vuotokohta on lambda-anturin/-antureiden tienoilla, sekoittaa varmasti moottorinohjaimen saamaa tietoa.
Comment
-
-
Paras lääke on antaa kenkää huolella koneelle, kakkosella, kolmosella ajelet puol tuntia niin lujaa kun laki sallii ja kantti kestää että kaikki karstat katoo. Toi on yleisin syy miks ei mee päästöistä läpi. Tosin ainahan voi vikaa olla...
Varmaankin sulla on uudehkot puhtaat öljyt, puhdas ilmansuodatin ?
Lambdatkin voi irrotella ja mittailla ja kuumentaa nekin puhtaiks.
Sitten tietty jos ei noikaan auta niin kortti vinkumaan ja uutta osaa.
Halvimmaks saattaa tietysti tulla viedä paikkakunnan parhaalle pakokaasuanalyytikolle ja antaa tutkia MIKÄ mättää ettei koemielessä ensin hanki kaikkea uutta, josko niistäkään mitään haittaa oo, uudet osat, uudet takuut. Uudelle Ilmamassamittarillekkin on sit 2 v takuu.
Tuskimpa sulla suutimissa vikaa, kun kierroksillakin menee yli asteikon. Motronicin pitäs osata pienentää annosta jos muut anturit antaa oikeeta tietoo. Viimekädessähän lambadan pitäis viimenen viilaus tehdä suuttimien aukioloaikaan kunhan laskennalliset muut arvot, kaasunasento, ilmamassa, lämpö ja kierrokset, käskevät suuttimien olla vuorollaan auki x millisekunttia.
Mistässen tietää vaikka ois motronic pikkasen sökö. Menee niitäkin. Mut käy nyt näyttämässä potilasta baanakaahauksen jälkeen asiantuntevassa autosähkö/pakokaasuanalyysissä niin parhaiten varmistuu syypää.
Comment
-
-
Originally posted by Harzzza View PostParas lääke on antaa kenkää huolella koneelle, kakkosella, kolmosella ajelet puol tuntia niin lujaa kun laki sallii ja kantti kestää että kaikki karstat katoo. Toi on yleisin syy miks ei mee päästöistä läpi. Tosin ainahan voi vikaa olla...
Varmaankin sulla on uudehkot puhtaat öljyt, puhdas ilmansuodatin ?
Lambdatkin voi irrotella ja mittailla ja kuumentaa nekin puhtaiks.
Sitten tietty jos ei noikaan auta niin kortti vinkumaan ja uutta osaa.
Halvimmaks saattaa tietysti tulla viedä paikkakunnan parhaalle pakokaasuanalyytikolle ja antaa tutkia MIKÄ mättää ettei koemielessä ensin hanki kaikkea uutta, josko niistäkään mitään haittaa oo, uudet osat, uudet takuut. Uudelle Ilmamassamittarillekkin on sit 2 v takuu.
Tuskimpa sulla suutimissa vikaa, kun kierroksillakin menee yli asteikon. Motronicin pitäs osata pienentää annosta jos muut anturit antaa oikeeta tietoo. Viimekädessähän lambadan pitäis viimenen viilaus tehdä suuttimien aukioloaikaan kunhan laskennalliset muut arvot, kaasunasento, ilmamassa, lämpö ja kierrokset, käskevät suuttimien olla vuorollaan auki x millisekunttia.
Mistässen tietää vaikka ois motronic pikkasen sökö. Menee niitäkin. Mut käy nyt näyttämässä potilasta baanakaahauksen jälkeen asiantuntevassa autosähkö/pakokaasuanalyysissä niin parhaiten varmistuu syypää.
Mitä jos jokin suutin kiksaa? Esim. pieni vuoto yhdessä suuttimessa. Lambdat mittaa, että saa liikaa ainetta, jolloin köyhentää seosta, mutta ei silti polta oikein ton yhden vuotavan suuttimen takia? Kohta pitää viedä tuo pirssi johonki, tässä menee vaan omat ja muiden hermot. :pJussi
F31 320xda & e39 530d Msport
ex e87, e39, e34, e28 & e30
Comment
-
-
On e34 ainakin m50 koneiden kanssa ongelma katalysaattorien lämpiäminen ja karstottuminen. Kun ajaa semmosen 10-20km kierrokset siel 3500 ja yli niin menee loistavilla arvoilla, mutta normaali ajon jälkeen ei läpi ja ton samansuuntaisia arvoja näyttää kuin edellä. Ongelmana vissiin ku katti on "liian" kaukana koneesta.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Ei muuten toimi !
Originally posted by Bmw Master View PostAjat tankin melkein tyhjäksi eli n.10l jäljellä. Laitat jäänestoa n.4-5litraa ja leimalle. Heti leiman jälkeen tankki täyteen bensaa. Muutenkin kannattaa leimalle mennessä käyttää Nesteen 98:sia, sisältää jo valmiiksi alkoholia.
Ei riko mitään ja toimii aina.
Comment
-
-
Originally posted by jupasierra View PostMulla sama ongelma ja kokeilin. Ajoin tankin tyhjäksi ja laitoin tankkiin 5L jäänestoa. Pakokaasut haisi erilaiselle mutta HC pielessä. Kone saa liikaa ja vikaa on etsitty useamman satasen edestä. vaihdettu tulpat, johdot, jakajan kansi, pyörijä, ilmamassamittari, pakoputken vuodot tarkistettu, lambda, boksi, jne... Aina vaan HC korkea.
Comment
-
Comment