Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 keskuslukko mysteeriä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14439
    • Oulu

    E34 keskuslukko mysteeriä?

    Katso viesti #11.
    Last edited by zener; 24-04-2008, 13:59.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14439
    • Oulu

    #2
    Eikä tuo tummunut johto haluunnut edes hyväksyä tinaa itseensä vaikka tartunta aineen kanssa värkkäsin.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by zener View Post
      Eikä tuo tummunut johto haluunnut edes hyväksyä tinaa itseensä vaikka tartunta aineen kanssa värkkäsin.
      Kuori sitä johtoa sen verran että "ehjä" johto tulee esille.
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14439
        • Oulu

        #4
        Eipä sieltä kirkasta karvaa löydy vaikka melki pitkälle jo kuorin. Muista johdoista kyllä löyty kirkasta tavaraa ku vähän pitemmälle meni...
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14439
          • Oulu

          #5
          Nyt on ilmeisesti johtosarjat löytyny. Nyt kysymys kuuluu kuinka saada lasi auki, että saa tuon muoviverhoilun irti tuosta kontin kannesta?

          Kaikki johdot on juotettu saranoista yhteen ja lasi siltikään aukea. Vähän aikaan sitten tosiaan vielä aukes.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Vilikki
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 6309
            • Raahe

            #6
            Mulla on myös omassa tuo lasi melkoinen mysteeri kun ei aukea vaikka kaikki sähköt on kunnossa. lienekkös sitten mennyt se mikrokytkin. onkos siinä sellaista pakkosyöttö mahdollisuutta et sais tietää onkos se vika siinä kahvan mikrokytkimessä
            BMW e36 316i Turbo Compact

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14439
              • Oulu

              #7
              Niin, lienekkö itseltänikin mennyt se mikrokytkin yhtäkkiä mykäksi, sillä kyselin että saakos tuon jotain kautta auki?

              EDIT: ja apu löytyy tuolta, jos vaan johtojen värit pitää paikkaansa... Kun tuon sivun PDF ei tuntunu pitävän paikkaansa: http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...ng/Harness.htm

              Originally posted by bmwe34.net
              Check F44 fuse under the rear seat.
              There's a relay behind the RH rear interior trim on the rear of the wheel well. wht/blu wire to pin 3 is power in from window switch, and red/blu wire at pin 2 is power out to window motor. If you can get power to the red/blu wire you maybe able to open the window.
              This wire should also be available at the hinge point on the gate side. Red wire with blue stripe, is in LH side harness. You will have to cut into the harness on the gate side of the hinge point and find the red/blu wire and apply power. This bypasses the switch and relay. Since your problem may be the switch, the relay, or the latch motor instead of wiring I would check these first.
              1. Check with a multi-meter at the red/blu wire both sides of the hinge point while operating the window switch. If it is wiring you will have power car side of hinge point only. If neither proceed to;
              2. Switch wiring is wht/grn/yel (mine was wht/blk/yel, the yel is bands) input (hot all the time) and wht/blu out (hot with switch made) these are in the RH harness. These are okay if you have power in the first step.
              Last edited by zener; 12-02-2008, 00:11.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Originally posted by zener View Post
                Eipä sieltä kirkasta karvaa löydy vaikka melki pitkälle jo kuorin. Muista johdoista kyllä löyty kirkasta tavaraa ku vähän pitemmälle meni...
                Ylikuumennut liiallisen virran vuoksi; syy kannattaa selvittää ja uusia johdin ja mahdollinen suojaus kokonaan tai vähintäänkin tarkistaa ajoneuvon palovakuutus.
                ovatkohan kaikki sulakkeet autossa oikean arvoisia?

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14439
                  • Oulu

                  #9
                  Veikkaisin syyksi sitä, että vesi/kurapaska+muut johdot poikki nipussa niin ovat vähän toisiaan hieroneet. Tulossa näillä näkymin ehjä johtosarja molemmille puolille niin katsotaan auttaako. Otin takalasinpyyhkijän releenkin pois, ettei virta kierrä turhaan siellä.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • gangsta
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 521
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by zener View Post
                    Eipä sieltä kirkasta karvaa löydy vaikka melki pitkälle jo kuorin. Muista johdoista kyllä löyty kirkasta tavaraa ku vähän pitemmälle meni...

                    Käyt hakemassa apteekista suolahappoa, ja lillutat sitä "mustaa" johtoa siellä, niin jäljelle jää tervettä kuparia. Tosin saattaa kadota koko "musta" nippu.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14439
                      • Oulu

                      #11
                      Noniin syy takaovien mikrokytkimien toimimattomuuten selves, mutta kuitenkaan keskuslukko ei halua toimia oikein vaan pomppaa ekalla kertaa aina auki. Toisella kerralla menee kyllä lukkoon.

                      Huomasin tuossa myös ettei vänkärin ovesta lukot mene kiinni/aukea. Mikäs tuolta voisi olla rikki? Johtuuko pomppiminen kenties tuosta?

                      Apuja kaivataan...
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • cba
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 3464
                        • Ylivieska

                        #12
                        Originally posted by zener View Post
                        Noniin syy takaovien mikrokytkimien toimimattomuuten selves, mutta kuitenkaan keskuslukko ei halua toimia oikein vaan pomppaa ekalla kertaa aina auki. Toisella kerralla menee kyllä lukkoon.

                        Huomasin tuossa myös ettei vänkärin ovesta lukot mene kiinni/aukea. Mikäs tuolta voisi olla rikki? Johtuuko pomppiminen kenties tuosta?

                        Apuja kaivataan...
                        Mulla tuon pomppimisen syyksi paljastui takakontin luukun saranan kohdilta murtunut johtosarja.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14439
                          • Oulu

                          #13
                          Unohtuipa siis mainita että kontin johtosarja on korjattu.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Axum
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 4416
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by zener View Post
                            Unohtuipa siis mainita että kontin johtosarja on korjattu.
                            Puhdista se ovimoottori
                            Last edited by Axum; 24-04-2008, 15:57.
                            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                            - E39 528ia
                            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                            Puretaan 520ia -97
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                            Comment

                            • teflon
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 83
                              • Helsinki east

                              #15
                              mulla oli omassa kanssa vika ettei kuskin ovesta mennyt lukkoon avaimella mut kyllä kaukolla toimi,kaukosta patteri loppui ja piti käyttää avain ni prkl apukuskin ovesta ovet kiinni. ok pari askelta ja poks nupit ylhäällä taas syyksi selvis kuskin lukkoon tuleva tanko ei ollu kunnolla, mut kun ujutti takas paikalleen ni kaikki toimi hyvin taas.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎