tosiaan tollanen 88vm tekniikka kylmänä aina laakista käymään .Sitten taas kun kone on kuuma ajettu vähintään 20km ja jättää auton parkkiin esim puolituntii -tunti.niin joutuu sahaamaan aika usein käyntiin.sitten taas jos nä parkki ajat on vaan pieniä 5-10 min pätkiä niin ihan normaalisti lähtee käyntiin..on tullut vaan mieleen että meneekö joku kylmäkäynnistyspäälle vaikka kone on vielä lämmin..osaako joku sanoa??js mistä tätä vika kannattaa lähteä selvittämään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 535 lähtee välillä kuumana heikosti käyntiin.HELP!
Collapse
X
-
Suuttimet vuotaa.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
-
-
Moro,
Itselläni aivan sama ongelma, eli kylmänä hyvin ja lämpösenäkin hyvin, mikäli ei ehdi seistä tuota n. puolta tuntia.
En oo vielä jaksanut alkaa vikaa selvittämään sen kummemmin, kun sen kanssa on pärjänny, vaan onhan se hieman noloa kaupan parkkiksella sahata seiskaa käytiin, kun vieressä hörähtää lada käymään kuin palmun alta.No ei sentään.
Tällaisen löysin joskus kun koitin netin syövereistä löytää selitystä tuolle vialle. http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/535ihot_start.asp
Tuo olisi kyllä suhteellisen helppo ja edullinen "korjaus" kokeilla, että auttaisiko jotain. Ja jos tuo ei auta, niin kait se sitten on joku suutin vuotaa. Tämä ei taida olla mitenkään kovin halpa korjata??:think
Pystyykö noita suuttimia mitenkään testailemaan kotikonstein, että vuotaako joku niistä?E39 525 TDSA touring
Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735
Comment
-
-
Eipä kyllä itselläkään bensa ole kertaakaan haissut.
Saisi vain haettua jostain sen takaiskuventtiilin, letkua ja klemmareita, niin saisi kokeiltua tuon korjauksen.
Itellä tuntuu kyllä vain kummalta että tuo vaivaisi. Kuitenkin lähtee taas hyvin käyntiin kun saa jäähtyä kunnolla.
Tuntuisi että jos paineet tuolta karkaisi, niin kait se sitten kylmänäkin sahauttaisi.:thinkLast edited by Lapa735ia; 20-05-2008, 14:44.E39 525 TDSA touring
Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735
Comment
-
-
Jep, kuten sanoit niin paineiden karatessa ei se lähtisi kylmänäkään käymään.
Tarkistakaapa ruiskun lämpöanturi siitä termarikopasta. Sen johdot ovat vanhemmiten monessa heikossa hapessa, jopa poikki. Tai sitten itse lämpöanturi sökö, mittaus kylmänä ja kuumana. Nämä ennen mitään suutinrumbaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJep, kuten sanoit niin paineiden karatessa ei se lähtisi kylmänäkään käymään.
Tarkistakaapa ruiskun lämpöanturi siitä termarikopasta. Sen johdot ovat vanhemmiten monessa heikossa hapessa, jopa poikki. Tai sitten itse lämpöanturi sökö, mittaus kylmänä ja kuumana. Nämä ennen mitään suutinrumbaa.
kuitenkin lämpimällä koneella sai sahata, lähi vasta toisella yrityksellä käyntiin.
ja vika löytyi benspumpun takaiskuventiilistä.
Homman voi silleen testata että laittaa sinne bensalinjaan jonkun vanhan painemittarin väliin ja kattoo sillä kestääkö paineet linjastossa, kun auton sammuttaa.
Toinen vaihtoehto on että ottaa sen bensapumpun irti ja kokeilee meneekö sen läpi ilma molempiin suuntiin, jos vain linjaastoon päin niin kunnossa on.
Kannttaa olla tankissa vähemmän kuin 10L bensaa kun alatte sitä pumppua irrottelemaan.Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i
Comment
-
-
Ei kait sitä näillä bensan hinnoilla enempään kuin 10 litraan polttoainetta kohta varaa olekaan.
Mikähän sitten aiheuttaa tuon huonon käynnistyvyyden lämpinänä yli puolen tunnin seisottamisen jälkeen? Tuleeko linjastoon joku "ilmalukko" ja sen vuoksi ei heti ala saamaan bentsiiniä? Esim. kun käy kaupassa yksin, velvollisuus suoritettu alle puolessa tunnissa, auto käyntiin heti. Rouvan kanssa kauppaan, vaatteiden hypistelyä ym. ylimääräistäreissu ottaa yli puoli tuntia , saa sahata sen 5 sekkaa ei välttämättä käymään, mutta virrat pois ja uudelleen starttia niin lähtee.
Sen mitä lämpömittarista oon jonkun verran seurannut tilannetta, niin kun viisari laskee jonnekin sinisen ylärajalle, niin sitten alkaa taas käynnistymään paremmin. Tarkkaa aikaa en ole koskaan katsonut mutta suunnillee 30 min--> 2 tuntia on se väli kun joutuu sahailemaan.
Korjasitko laittamalla sinne pumpun lähdölle erillisen takaiskun, vai vaihdoitko koko pumpun?Last edited by Lapa735ia; 22-05-2008, 07:51.E39 525 TDSA touring
Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735
Comment
-
Comment