Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 lähtee välillä kuumana heikosti käyntiin.HELP!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cyco1
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 64
    • lohja

    e34 535 lähtee välillä kuumana heikosti käyntiin.HELP!

    tosiaan tollanen 88vm tekniikka kylmänä aina laakista käymään .Sitten taas kun kone on kuuma ajettu vähintään 20km ja jättää auton parkkiin esim puolituntii -tunti.niin joutuu sahaamaan aika usein käyntiin.sitten taas jos nä parkki ajat on vaan pieniä 5-10 min pätkiä niin ihan normaalisti lähtee käyntiin..on tullut vaan mieleen että meneekö joku kylmäkäynnistyspäälle vaikka kone on vielä lämmin..osaako joku sanoa??js mistä tätä vika kannattaa lähteä selvittämään?
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Suuttimet vuotaa.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10045
      • KVLA

      #3
      Haiseeko bensa,kun sahauttaa pidempään?Vuotaisiko suuttimet?

      Comment

      • Lapa735ia
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 303
        • Martinniemi

        #4
        Moro,
        Itselläni aivan sama ongelma, eli kylmänä hyvin ja lämpösenäkin hyvin, mikäli ei ehdi seistä tuota n. puolta tuntia.
        En oo vielä jaksanut alkaa vikaa selvittämään sen kummemmin, kun sen kanssa on pärjänny, vaan onhan se hieman noloa kaupan parkkiksella sahata seiskaa käytiin, kun vieressä hörähtää lada käymään kuin palmun alta. No ei sentään.
        Tällaisen löysin joskus kun koitin netin syövereistä löytää selitystä tuolle vialle. http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/535ihot_start.asp
        Tuo olisi kyllä suhteellisen helppo ja edullinen "korjaus" kokeilla, että auttaisiko jotain. Ja jos tuo ei auta, niin kait se sitten on joku suutin vuotaa. Tämä ei taida olla mitenkään kovin halpa korjata??:think
        Pystyykö noita suuttimia mitenkään testailemaan kotikonstein, että vuotaako joku niistä?
        E39 525 TDSA touring
        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

        Comment

        • advance
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1689

          #5
          Venttiileiden välykset kannattaa tarkistaa, voi aiheuttaa käynnistysvaikeuksia.

          Comment

          • kehveli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 276
            • Lappeenranta

            #6
            bensapummpu tarkastukseen

            bensapumpun takaiskuventtiilin vuoto aiheutti itselläni samanlaisia ongelmia, vanhassa autossani.
            Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
            Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14446
              • Oulu

              #7
              Originally posted by kehveli View Post
              bensapumpun takaiskuventtiilin vuoto aiheutti itselläni samanlaisia ongelmia, vanhassa autossani.
              Originally posted by Axum View Post
              Suuttimet vuotaa.
              Siinäpä ne tais yleisimmät aiheuttajat tulla. Omassa 535:ssa oli vähän samaa, mutta teki harvoin.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • cyco1
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 64
                • lohja

                #8
                No mä lähden tarkastelee tota bensapumppu juttua ekaks.

                venttiilien välykset kunnossa..jos suuttimet vuotais ni sahatessa varmaan haisis just bensa,mut ei haise..eikä täkään tota usein tee,mut hieman noloa just jossaan parkkihallis keskellä keskustaa
                Kiitoksia kaikille vinkeistä

                Comment

                • Lapa735ia
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 303
                  • Martinniemi

                  #9
                  Eipä kyllä itselläkään bensa ole kertaakaan haissut.
                  Saisi vain haettua jostain sen takaiskuventtiilin, letkua ja klemmareita, niin saisi kokeiltua tuon korjauksen.
                  Itellä tuntuu kyllä vain kummalta että tuo vaivaisi. Kuitenkin lähtee taas hyvin käyntiin kun saa jäähtyä kunnolla.
                  Tuntuisi että jos paineet tuolta karkaisi, niin kait se sitten kylmänäkin sahauttaisi.:think
                  Last edited by Lapa735ia; 20-05-2008, 14:44.
                  E39 525 TDSA touring
                  Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Jep, kuten sanoit niin paineiden karatessa ei se lähtisi kylmänäkään käymään.

                    Tarkistakaapa ruiskun lämpöanturi siitä termarikopasta. Sen johdot ovat vanhemmiten monessa heikossa hapessa, jopa poikki. Tai sitten itse lämpöanturi sökö, mittaus kylmänä ja kuumana. Nämä ennen mitään suutinrumbaa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • kehveli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 276
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Jep, kuten sanoit niin paineiden karatessa ei se lähtisi kylmänäkään käymään.

                      Tarkistakaapa ruiskun lämpöanturi siitä termarikopasta. Sen johdot ovat vanhemmiten monessa heikossa hapessa, jopa poikki. Tai sitten itse lämpöanturi sökö, mittaus kylmänä ja kuumana. Nämä ennen mitään suutinrumbaa.
                      Itselläni kun oli kyseinen vika niin aamulla kun pihasta lähti, niin laakista käyntiin.
                      kuitenkin lämpimällä koneella sai sahata, lähi vasta toisella yrityksellä käyntiin.
                      ja vika löytyi benspumpun takaiskuventiilistä.

                      Homman voi silleen testata että laittaa sinne bensalinjaan jonkun vanhan painemittarin väliin ja kattoo sillä kestääkö paineet linjastossa, kun auton sammuttaa.
                      Toinen vaihtoehto on että ottaa sen bensapumpun irti ja kokeilee meneekö sen läpi ilma molempiin suuntiin, jos vain linjaastoon päin niin kunnossa on.
                      Kannttaa olla tankissa vähemmän kuin 10L bensaa kun alatte sitä pumppua irrottelemaan.
                      Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
                      Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

                      Comment

                      • Lapa735ia
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 303
                        • Martinniemi

                        #12

                        Ei kait sitä näillä bensan hinnoilla enempään kuin 10 litraan polttoainetta kohta varaa olekaan.

                        Mikähän sitten aiheuttaa tuon huonon käynnistyvyyden lämpinänä yli puolen tunnin seisottamisen jälkeen? Tuleeko linjastoon joku "ilmalukko" ja sen vuoksi ei heti ala saamaan bentsiiniä? Esim. kun käy kaupassa yksin, velvollisuus suoritettu alle puolessa tunnissa, auto käyntiin heti. Rouvan kanssa kauppaan, vaatteiden hypistelyä ym. ylimääräistä reissu ottaa yli puoli tuntia , saa sahata sen 5 sekkaa ei välttämättä käymään, mutta virrat pois ja uudelleen starttia niin lähtee.
                        Sen mitä lämpömittarista oon jonkun verran seurannut tilannetta, niin kun viisari laskee jonnekin sinisen ylärajalle, niin sitten alkaa taas käynnistymään paremmin. Tarkkaa aikaa en ole koskaan katsonut mutta suunnillee 30 min--> 2 tuntia on se väli kun joutuu sahailemaan.
                        Korjasitko laittamalla sinne pumpun lähdölle erillisen takaiskun, vai vaihdoitko koko pumpun?
                        Last edited by Lapa735ia; 22-05-2008, 07:51.
                        E39 525 TDSA touring
                        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎