Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M30 koneremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7060
    • Turenki

    #16
    Lähtihän se vaihteensiirtäjä tanko juu helposti kun otti sen sokan.


    Nyt kysymys, että miten helvetissä lähtee se tanko, joka on takaa auton korissa kiinni ja edestä laatikossa? Eli siis se joku tukihässäkkä.. Takaa jos sen ottas korista irti niin tulis keppi mukana, mutta miten se lähtee etuosasta..?:think
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Nitrosmurf
      Newbiemmer
      • Feb 2005
      • 10
      • Kemiö

      #17
      Originally posted by Leka View Post
      Kaikki tarvittava tieto M30:n koneremppaan löytyy yllätys, yllätys E34 FAQ:sta.

      Jos ei ole aiempaa kokemusta ko. hommista, niin ota semmoinen henkilö hommaan mukaan jolla on. Eipähän tarvitse opetella tyyliin "Oho, eiku..."

      Yhtenä spesiaalina M30:n tiimoilta mainittakoon nokkketjun kiristimen männän ilmaus jota ei aina joka aapisessa selitetä.

      Mitenkäs tuo kiristimen mäntä sitten ilmataan?

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #18
        Originally posted by Peltsii View Post
        Nyt kysymys, että miten helvetissä lähtee se tanko, joka on takaa auton korissa kiinni ja edestä laatikossa? Eli siis se joku tukihässäkkä.. Takaa jos sen ottas korista irti niin tulis keppi mukana, mutta miten se lähtee etuosasta..?:think
        Mitä osaa tästä nyt oikein tarkoitat? #1?

        Originally posted by Nitrosmurf View Post
        Mitenkäs tuo kiristimen mäntä sitten ilmataan?
        Now comes the tricky part. you need to bleed the piston before it will work. This is why you have removed the valve cover. Pour some oil down the right side of the engine directly above the tensioner piston, this will fill the reservoir in the top of the lower cover. Once the reservoir is full, use a long screwdriver to move the tensioner rail back and forth, this will expel the air from behind the tensioner piston, replacing it with oil. If you can see the reservoir, you will see the bubbles coming out. You may need to top off the oil once or twice during this procedure. You are finished when you can no longer move the rail in either direction. It should take less than a minute to achieve this. Do not attempt to skip this procedure, it may take minutes of engine running to bleed this piston, during which, severe damage to chain and rails could occur.



        Löytyy muuten siitä FAQ:n korjausaapisesta
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • peto2
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 8267
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          hyvä tietää tuokin.. koskaan en ole ilmannut kun luulin että on ihan jousikuormitteinen kiristin mutta ei ole kyllä ketju hypännyt
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7060
            • Turenki

            #20
            Originally posted by Leka View Post
            Mitä osaa tästä nyt oikein tarkoitat? #1?

            Juuri tuota 1 osaa! Miten se lähtee vaihdelaatikon päästä irti??
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Hankalasti, ota irti kone+loota ensin ja irrotta lattialla tuo, se klipsi on luultavasti pureutunut lootaan ja vaikkei olisikaan niin sen irroitus on silti pain in the ass auton alla. Otat korista sen takapään irti niin keppi tulee mukana hienosti pois.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #22
                Originally posted by Peltsii View Post
                Juuri tuota 1 osaa! Miten se lähtee vaihdelaatikon päästä irti??
                Hankalaa, mutta ei mahdotonta:



                Lisää:

                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7060
                  • Turenki

                  #23
                  Keppeineen otettiin irti Nyt on kone jo pukissa ja hiukan purettukin. Toi ketjun kiristin, sehän bongas mun silmille heti sieltä. Kumminpäin jousi, mihin suuntaan kapeempi pää?

                  Tuli laitettua vituiks toi kone tohon pukkiinki, yks kiinnityspultti on niin alhaalla et se on öljypohjassa kiinni
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #24
                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Keppeineen otettiin irti Nyt on kone jo pukissa ja hiukan purettukin. Toi ketjun kiristin, sehän bongas mun silmille heti sieltä. Kumminpäin jousi, mihin suuntaan kapeempi pää?

                    Tuli laitettua vituiks toi kone tohon pukkiinki, yks kiinnityspultti on niin alhaalla et se on öljypohjassa kiinni
                    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...2&postcount=18

                    Jotenkin mulla on semmoinen tunne tämän konerempan tiimoilta että :think Noh, tekemällä oppii...
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7060
                      • Turenki

                      #25
                      Originally posted by Leka View Post
                      http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...2&postcount=18

                      Jotenkin mulla on semmoinen tunne tämän konerempan tiimoilta että :think Noh, tekemällä oppii...

                      Ekaa kertaahan mä auton moottoria avaan, bentleyn manuaalista luin senkin että siellä on jousi puristuksessa mutta silti se yllätti Noh eiköhän tää kuntoon saada, velipoika rakentaa rataminejä ja jenkkejä niin siltä pitää kysellä jos ei itse tiedä varmaks Ja saahan täältäkin hyviä neuvoja
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Kannattaisi nyt ainakin ottaa vähän kierroksia pois ja pyytää heti se velipoika avuksi, ennenkuin joutuu ostamaan ylimääräisiä varaosia, ei lupaa hyvää jos koneremonttia tehdään nettiforumin ohjeilla... Ei kannata oppirahoja maksella turhaan. Kai olet tilannut jo tarvittavat varaosat, joitain saa nimittäin odottaa.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Pari tonnia kärvähtää koneistuksineen. Öljypumppu on yksi tärkeimmistä uusittavista, n.300€ pelkästään.

                          Mites mulla oli sellainen muistikuva, että sulla oli autonasentajan koulutus vai muistanko väärin?

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7060
                            • Turenki

                            #28
                            Onhan mulla juu autoasentajan koulutus ja moottoripyörän koneita tehny paljonki.. Ei tässä nyt ihan poropeukalo olla mutta silti ekaa kertaa tällänen homma..

                            Pitää nyt ensin katsoa mitä sieltä on paskana ennenkuin tilaan osia. Kanteenhan tässä ei tarvitse koskea, se on juuri tehty(uusi nokka, keinut, venttiilit jne, ketju ja rattaat+laahaimetkin näyttävät uusilta..)
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • Bemu500
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 2992
                              • INvaLA

                              #29
                              Originally posted by Peltsii View Post
                              Onhan mulla juu autoasentajan koulutus ja moottoripyörän koneita tehny paljonki.. Ei tässä nyt ihan poropeukalo olla mutta silti ekaa kertaa tällänen homma..

                              Pitää nyt ensin katsoa mitä sieltä on paskana ennenkuin tilaan osia. Kanteenhan tässä ei tarvitse koskea, se on juuri tehty(uusi nokka, keinut, venttiilit jne, ketju ja rattaat+laahaimetkin näyttävät uusilta..)
                              Ei siis liity topicciin millään tavalla mutta onko tosi että amiksessa ei autolinjalla(tai mikä se nyt onkaan) aukaista auton moottoria ollenkaan? Kait siellä joku motti on jota puratte ja kasailetta?

                              Ja sori OT
                              -Official member of BTCF-Sauna team-


                              e91 325i -06

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #30
                                Originally posted by Bemu500 View Post
                                Ei siis liity topicciin millään tavalla mutta onko tosi että amiksessa ei autolinjalla(tai mikä se nyt onkaan) aukaista auton moottoria ollenkaan? Kait siellä joku motti on jota puratte ja kasailetta?

                                Ja sori OT
                                Sama mielessä, kyllä ennenvanhaan jokainen yhden koneen teki.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎