Mites toi öljypumpun ajoitus, millaset merkit siellä on?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 M30 koneremontti
Collapse
X
-
Offtopic: Pointsit on pakko antaa Peltsille yrittämisen/kokeilun halusta
Itsekkin lähtisin oman biimerin M10 konettaa remppamaan ja varmasti olisi mielenkiintoinen hommelli mutta nämä estää sen:
-Jos jotakin menee pieleen(mikä on todnäköistä) niin auto jää paikalleen pitkäksi aikaan ja se tuho maksaaa enemmän ku pelkkä auto.
-Hyvät tilat tehdä työtä ja voisi kanssa sanoa että aika tulee vastaan.
Muista vanha viisaus: jos emmit niin älä tee mitään.
Itse munasin koulussa fiatin kansi keikan kun laitoin kannentiivisteen 180 astetta väärässä asennossa ja eiköhän siellä mennyt nokka-akselin öljyn kierto tukkoon ja auto vähän ajan päästä pokalle..... tiedätte loput
Kuitenkin aiheseen liittyvää, kun alat laittamaan kantta koneen rungoon kiinni niin muista tarkistaa ajoitus nokan ja kampiakselin välillä. Kuullut sellaisenkin jutun että kansi laitettaan paikalleen ja alettaan kiristämään ja ihmettellään että onmpas tiukka perkele ja lisää voimaa. venttilit osuvat mäntiin ja lisää momenttia.....
Toinen vinkki: ajan kanssa ei saa juosta kilpaa, kun tälläistä alkaa tekemään niin pitää varata aikaa ja varsinkin jos tekee ekaa kertaa.
Tuloksia odottelessa ku M30 hörähtää käyntiin:
Onnea rojetkille!Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
-
Originally posted by Betrunken View Post
Toinen vinkki: ajan kanssa ei saa juosta kilpaa, kun tälläistä alkaa tekemään niin pitää varata aikaa ja varsinkin jos tekee ekaa kertaa...omakohtanen kokemus:
päivä 1, klo. 19.30 pakko oli kenkiä ja alko käymään viidellä+säksättään vitusti -> kotiin -> venakopan kansi auki -> todetaan keinu katkenneeksi ->
päivä 2, ajellaan tre:lle KL:stä hakeen keinua, kannentiivistettä, kannenpultteja yms -> kotiin -> kansi käteen ->
päivä 3, vaihdetaan keinu ja kasataan kone ->
päivä 4, letkut, sähköt, yms. härpättimet kiinni -> uudet nesteet ja kovaa ajoa
oli tosiaan ensimmäinen moottoriremontti ja tehdessä tuli ihmeteltyä jakoa, virranjakajaa, ilmausta, kannen pois nostamista ja paikalleen laittoa (kun tein koko homman yksin nii oli vähän vittumainen nostaa kantta suuntaan jos toiseen)
päivä 4 oli perjantai, uskomaton vitutus vaihtui toimivaan autoon ja auto saatiin baanalle n. klo 19.00 = pääs juopotteleen naapuripitäjään
omasta mielestä ihan kohtuuajassa suoritettu ensikertalaiselta, pari pientä kämmiäkin kävi mutta mitään ei niiden takia hajonnut (jakopää oli pari hammasta pielessä, ampu niin vitusti putkeen eikä kiertäny ku 1500)
pakko oli saada äkkiä kuntoon kun oli töissä kulkeminen aika vahvasti autosta riippuvaista..
p.s. luultavimmin pääset sitä pienemmällä vitutuksella mitä pienempi kiire on ja mitä rauhallisemmin teet, sen vähemmän joudut korjaamaan omia mokia
sori OT
edit: saattoi mennä päivä pari enemmän mitä tossa listasin mutta en kyllä muista mitä niinä päivinä olen tehnytLast edited by peto2; 21-08-2008, 00:44.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Vaikea tässä on kannustava olla, kun noi Petsii:n kysymykset nostattaa hiukset pystyynExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Toi öljypumpun ajotus oli ilmeisesti vitun tyhmä, mutta jälleen kerran kaveri kenen piti OSATA nää hommat sano että öljypumpun ajotus on tärkee, että osaa suihkia oikeelle laakerille oikeesee aikaa..wtf
Konehan on siis jo purettuJa kyllä se ihan oikein kasaankin tulee(ei tässä ihan niin tyhmiä olla mitä ehkä antaa ymmärtää)..
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostToi öljypumpun ajotus oli ilmeisesti vitun tyhmä, mutta jälleen kerran kaveri kenen piti OSATA nää hommat sano että öljypumpun ajotus on tärkee, että osaa suihkia oikeelle laakerille oikeesee aikaa..wtfF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Posthmm.. kyllä voi vauhdillakin tehdä..omakohtanen kokemus:
päivä 1, klo. 19.30 pakko oli kenkiä ja alko käymään viidellä+säksättään vitusti -> kotiin -> venakopan kansi auki -> todetaan keinu katkenneeksi ->
päivä 2, ajellaan tre:lle KL:stä hakeen keinua, kannentiivistettä, kannenpultteja yms -> kotiin -> kansi käteen ->
päivä 3, vaihdetaan keinu ja kasataan kone ->
päivä 4, letkut, sähköt, yms. härpättimet kiinni -> uudet nesteet ja kovaa ajoa
oli tosiaan ensimmäinen moottoriremontti ja tehdessä tuli ihmeteltyä jakoa, virranjakajaa, ilmausta, kannen pois nostamista ja paikalleen laittoa (kun tein koko homman yksin nii oli vähän vittumainen nostaa kantta suuntaan jos toiseen)
päivä 4 oli perjantai, uskomaton vitutus vaihtui toimivaan autoon ja auto saatiin baanalle n. klo 19.00 = pääs juopotteleen naapuripitäjään
omasta mielestä ihan kohtuuajassa suoritettu ensikertalaiselta, pari pientä kämmiäkin kävi mutta mitään ei niiden takia hajonnut (jakopää oli pari hammasta pielessä, ampu niin vitusti putkeen eikä kiertäny ku 1500)
pakko oli saada äkkiä kuntoon kun oli töissä kulkeminen aika vahvasti autosta riippuvaista..
p.s. luultavimmin pääset sitä pienemmällä vitutuksella mitä pienempi kiire on ja mitä rauhallisemmin teet, sen vähemmän joudut korjaamaan omia mokia
sori OT
edit: saattoi mennä päivä pari enemmän mitä tossa listasin mutta en kyllä muista mitä niinä päivinä olen tehnyt
Oma kansiremontti:
päivä 1. Töistä tullessa haetaan kl-varaosilta tiivisteet ja pultit. Mennään kotiin, aloitellaan purkamista, haetaan välissä kaverilta toinen kansi ja napataan matkalla kaveri mukaan avuksi. Aletaan tinttaamaan viinaa naamaan ja purkamaan. Saadaan puretuksi ja aloitetaan kasausta. Kaveri lähtee kotiin päin, jatketaan yksin, jossain vaiheessa todetaan humalatila semmoiseksi että lienee viisaampaa jättää jaon asettelu huomiselle. Soitetaan kaveri kuskiksi ja lähdetään kapakkaan. Tullaan aamuyöllä kotiin, sammutaan rappusille.
päivä 2. Herätään rappusilta, mennään hieman myöhässä ja huono vointisena töihin. Tullaan töistä, laitetaan jako kohdalleen, säädetään sytty kohdalleen, kasataan kaikki oheis krääsä, ilmataan ja illaksi autolla kylille.
Pidäppäs peltsii meidät ajan tasalla. Voidaan jylpyn kanssa tulla tekaisemaan sulle se kone, jos viinat tarjoat.
Comment
-
-
toisiinsa nähden niitä ei pysty väärin laittamaan mutta kumpi on alempi ja kumpi ylempi.. alkuperäisissä liuskoissa ylempi on sininen ja alempi punainen mutta jos on tarvike liuskat niin mitään värikoodeja ei välttämättä löydy.. eli silloin ilmeisesti ei ole väliä kumminpäin laittaa.. korjatkaa jos ollaan väärässä..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Eipä noissa mitään värejä ollut:think Tänään sain kampiakselin kiinni koneeseen, putsasin kaikki männänrenkaat ja jakopään osia putsailin ja otin vanhat stefat irti jne.. Huomenna ois tarkotus laittaa loppu kone nippuun ja tiistaina keulille ja toivon mukaa keskiviikkona savut irtiDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostJaha, joko öljypumpun ajotus on saatu kohilleen?
Mahtavaa vittuilua, propsit siitä
Joo, kyllähän sillä autolla nyt on joku 60 kilsaa ajettu ja hyvin käy, öljynpaineanturi/liitin/johdot vaan vittuilee, nyt ajotietokone alko valittaan oeldruck sensor ja valo ei syty kun laittaa virrat päälle.. Ensin se vittuili niin että palo himmeesti välillä ja muutenkin sekoili ja nyt ei ollenkaan
Kauankos kannattaa ottaa rauhassa noiden uusien laakereiden kanssa?DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Comment