Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M30 koneremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7060
    • Turenki

    #61
    Mites toi öljypumpun ajoitus, millaset merkit siellä on?:think
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #62
      Ei se mikään nokka-akseli ole.

      Lue nyt ne muutamat FAQ:n aapiset joissa käsitellään M30:n remppausta jos edelleen sitkeästi meinaat itse homman tehdä...
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Betrunken
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 458
        • Vantaa

        #63
        Offtopic: Pointsit on pakko antaa Peltsille yrittämisen/kokeilun halusta
        Itsekkin lähtisin oman biimerin M10 konettaa remppamaan ja varmasti olisi mielenkiintoinen hommelli mutta nämä estää sen:
        -Jos jotakin menee pieleen(mikä on todnäköistä) niin auto jää paikalleen pitkäksi aikaan ja se tuho maksaaa enemmän ku pelkkä auto.
        -Hyvät tilat tehdä työtä ja voisi kanssa sanoa että aika tulee vastaan.

        Muista vanha viisaus: jos emmit niin älä tee mitään.

        Itse munasin koulussa fiatin kansi keikan kun laitoin kannentiivisteen 180 astetta väärässä asennossa ja eiköhän siellä mennyt nokka-akselin öljyn kierto tukkoon ja auto vähän ajan päästä pokalle..... tiedätte loput

        Kuitenkin aiheseen liittyvää, kun alat laittamaan kantta koneen rungoon kiinni niin muista tarkistaa ajoitus nokan ja kampiakselin välillä. Kuullut sellaisenkin jutun että kansi laitettaan paikalleen ja alettaan kiristämään ja ihmettellään että onmpas tiukka perkele ja lisää voimaa. venttilit osuvat mäntiin ja lisää momenttia.....

        Toinen vinkki: ajan kanssa ei saa juosta kilpaa, kun tälläistä alkaa tekemään niin pitää varata aikaa ja varsinkin jos tekee ekaa kertaa.

        Tuloksia odottelessa ku M30 hörähtää käyntiin:
        Onnea rojetkille!
        Citroen ZX "Sacrebleu" edition
        EX:
        -Bmw E28 518i
        -Saab 9000
        -Lada 2105
        Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

        Comment

        • peto2
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 8267
          • Järvikylä (Nakkila)

          #64
          Originally posted by Betrunken View Post

          Toinen vinkki: ajan kanssa ei saa juosta kilpaa, kun tälläistä alkaa tekemään niin pitää varata aikaa ja varsinkin jos tekee ekaa kertaa.
          hmm.. kyllä voi vauhdillakin tehdä ..omakohtanen kokemus:
          päivä 1, klo. 19.30 pakko oli kenkiä ja alko käymään viidellä+säksättään vitusti -> kotiin -> venakopan kansi auki -> todetaan keinu katkenneeksi ->
          päivä 2, ajellaan tre:lle KL:stä hakeen keinua, kannentiivistettä, kannenpultteja yms -> kotiin -> kansi käteen ->
          päivä 3, vaihdetaan keinu ja kasataan kone ->
          päivä 4, letkut, sähköt, yms. härpättimet kiinni -> uudet nesteet ja kovaa ajoa
          oli tosiaan ensimmäinen moottoriremontti ja tehdessä tuli ihmeteltyä jakoa, virranjakajaa, ilmausta, kannen pois nostamista ja paikalleen laittoa (kun tein koko homman yksin nii oli vähän vittumainen nostaa kantta suuntaan jos toiseen)
          päivä 4 oli perjantai, uskomaton vitutus vaihtui toimivaan autoon ja auto saatiin baanalle n. klo 19.00 = pääs juopotteleen naapuripitäjään
          omasta mielestä ihan kohtuuajassa suoritettu ensikertalaiselta, pari pientä kämmiäkin kävi mutta mitään ei niiden takia hajonnut (jakopää oli pari hammasta pielessä, ampu niin vitusti putkeen eikä kiertäny ku 1500)

          pakko oli saada äkkiä kuntoon kun oli töissä kulkeminen aika vahvasti autosta riippuvaista..

          p.s. luultavimmin pääset sitä pienemmällä vitutuksella mitä pienempi kiire on ja mitä rauhallisemmin teet, sen vähemmän joudut korjaamaan omia mokia

          sori OT

          edit: saattoi mennä päivä pari enemmän mitä tossa listasin mutta en kyllä muista mitä niinä päivinä olen tehnyt
          Last edited by peto2; 21-08-2008, 00:44.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2016
            • Kangasala

            #65
            Vaikea tässä on kannustava olla, kun noi Petsii:n kysymykset nostattaa hiukset pystyyn
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7060
              • Turenki

              #66
              Toi öljypumpun ajotus oli ilmeisesti vitun tyhmä, mutta jälleen kerran kaveri kenen piti OSATA nää hommat sano että öljypumpun ajotus on tärkee, että osaa suihkia oikeelle laakerille oikeesee aikaa..wtf

              Konehan on siis jo purettuJa kyllä se ihan oikein kasaankin tulee(ei tässä ihan niin tyhmiä olla mitä ehkä antaa ymmärtää)..
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8267
                • Järvikylä (Nakkila)

                #67
                Originally posted by Peltsii View Post
                Toi öljypumpun ajotus oli ilmeisesti vitun tyhmä, mutta jälleen kerran kaveri kenen piti OSATA nää hommat sano että öljypumpun ajotus on tärkee, että osaa suihkia oikeelle laakerille oikeesee aikaa..wtf
                kyllä se pumppu tuottaa ihan tasasen paineen, ei oo mikään ruiskupumppu
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • illu^^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 1703
                  • Kajaani

                  #68
                  Originally posted by peto2 View Post
                  hmm.. kyllä voi vauhdillakin tehdä ..omakohtanen kokemus:
                  päivä 1, klo. 19.30 pakko oli kenkiä ja alko käymään viidellä+säksättään vitusti -> kotiin -> venakopan kansi auki -> todetaan keinu katkenneeksi ->
                  päivä 2, ajellaan tre:lle KL:stä hakeen keinua, kannentiivistettä, kannenpultteja yms -> kotiin -> kansi käteen ->
                  päivä 3, vaihdetaan keinu ja kasataan kone ->
                  päivä 4, letkut, sähköt, yms. härpättimet kiinni -> uudet nesteet ja kovaa ajoa
                  oli tosiaan ensimmäinen moottoriremontti ja tehdessä tuli ihmeteltyä jakoa, virranjakajaa, ilmausta, kannen pois nostamista ja paikalleen laittoa (kun tein koko homman yksin nii oli vähän vittumainen nostaa kantta suuntaan jos toiseen)
                  päivä 4 oli perjantai, uskomaton vitutus vaihtui toimivaan autoon ja auto saatiin baanalle n. klo 19.00 = pääs juopotteleen naapuripitäjään
                  omasta mielestä ihan kohtuuajassa suoritettu ensikertalaiselta, pari pientä kämmiäkin kävi mutta mitään ei niiden takia hajonnut (jakopää oli pari hammasta pielessä, ampu niin vitusti putkeen eikä kiertäny ku 1500)

                  pakko oli saada äkkiä kuntoon kun oli töissä kulkeminen aika vahvasti autosta riippuvaista..

                  p.s. luultavimmin pääset sitä pienemmällä vitutuksella mitä pienempi kiire on ja mitä rauhallisemmin teet, sen vähemmän joudut korjaamaan omia mokia

                  sori OT

                  edit: saattoi mennä päivä pari enemmän mitä tossa listasin mutta en kyllä muista mitä niinä päivinä olen tehnyt
                  Kyllähän kansiremontin tekaisee nopeasti, varsinkin jos ei tarvitse koneistamolla asioida välissä, mutta kun aletaan konetta nostelemaan pois ja purkamaan niin se onkin jo isompi operaatio sitten.

                  Oma kansiremontti:
                  päivä 1. Töistä tullessa haetaan kl-varaosilta tiivisteet ja pultit. Mennään kotiin, aloitellaan purkamista, haetaan välissä kaverilta toinen kansi ja napataan matkalla kaveri mukaan avuksi. Aletaan tinttaamaan viinaa naamaan ja purkamaan. Saadaan puretuksi ja aloitetaan kasausta. Kaveri lähtee kotiin päin, jatketaan yksin, jossain vaiheessa todetaan humalatila semmoiseksi että lienee viisaampaa jättää jaon asettelu huomiselle. Soitetaan kaveri kuskiksi ja lähdetään kapakkaan. Tullaan aamuyöllä kotiin, sammutaan rappusille.

                  päivä 2. Herätään rappusilta, mennään hieman myöhässä ja huono vointisena töihin. Tullaan töistä, laitetaan jako kohdalleen, säädetään sytty kohdalleen, kasataan kaikki oheis krääsä, ilmataan ja illaksi autolla kylille.


                  Pidäppäs peltsii meidät ajan tasalla. Voidaan jylpyn kanssa tulla tekaisemaan sulle se kone, jos viinat tarjoat.

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7060
                    • Turenki

                    #69
                    Noilla laakeriliuskoilla vissiin on väliä mitenpäin ne laitetaan?:think en tosta bentleyn oppaasta löytäny ohjeita enkä oikee ite tiedä
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • peto2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 8267
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #70
                      toisiinsa nähden niitä ei pysty väärin laittamaan mutta kumpi on alempi ja kumpi ylempi.. alkuperäisissä liuskoissa ylempi on sininen ja alempi punainen mutta jos on tarvike liuskat niin mitään värikoodeja ei välttämättä löydy.. eli silloin ilmeisesti ei ole väliä kumminpäin laittaa.. korjatkaa jos ollaan väärässä..
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7060
                        • Turenki

                        #71
                        Eipä noissa mitään värejä ollut:think Tänään sain kampiakselin kiinni koneeseen, putsasin kaikki männänrenkaat ja jakopään osia putsailin ja otin vanhat stefat irti jne.. Huomenna ois tarkotus laittaa loppu kone nippuun ja tiistaina keulille ja toivon mukaa keskiviikkona savut irti
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7060
                          • Turenki

                          #72
                          Jep, kone nyt kokonaan kasattu ja nyt nostamaan sitä nokalle. Kerron sit mitä kävi kun saadaan käyntiin, kuuluko riksraks poks
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14509
                            • Oulu

                            #73
                            Jaha, joko öljypumpun ajotus on saatu kohilleen? Lähtikö M30 käyntiin remontin jälkeen?
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7060
                              • Turenki

                              #74
                              Originally posted by zener View Post
                              Jaha, joko öljypumpun ajotus on saatu kohilleen?


                              Mahtavaa vittuilua, propsit siitä

                              Joo, kyllähän sillä autolla nyt on joku 60 kilsaa ajettu ja hyvin käy, öljynpaineanturi/liitin/johdot vaan vittuilee, nyt ajotietokone alko valittaan oeldruck sensor ja valo ei syty kun laittaa virrat päälle.. Ensin se vittuili niin että palo himmeesti välillä ja muutenkin sekoili ja nyt ei ollenkaan

                              Kauankos kannattaa ottaa rauhassa noiden uusien laakereiden kanssa?
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • S^X
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 933
                                • Muurame

                                #75
                                Hyvä että läksi rullaamaan
                                W208
                                W638
                                E36

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎