Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 pyyhkijät hakkaavat konepellin reunaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

Tänne myös.
    Retard Member

Comment

• Anselmo H
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 942
      • Vantaa

Originally posted by hakilesa
      Eikö clubilta löytyis ketään sorvaria, joka tekis niitä puslia pienen kasan ja myis pois?
      Varmaan löytyy monta E34:ta jossa olis puslien vaihto ajankohtasta.
      Tänne myös. Oisko tämä topikki hyvä paikka hoitaa asia, jos jollain on paja tiedossa niin sitten vaan sitovia tilauksia jne.
      F11 523iA Touring
      E93 325i cabrio
      E81 116i
      Triumph Daytona 955i

Comment

• AssE
        Bimmer Rookie
        • Dec 2003
        • 162
        • TRE

Mulla on käyny mielessä että laittais ohuet prokat siihen mutterin alle. Siinä on yks lukkoprikka mikä pitää sitä kasassa, ni ite kattelin ainakii että siihen mahtuis yks lisää lukkoprikkoja. Tällain tulis vakaampi akselista: ei sivuttais liikettä niin paljoo. Toi vois auttaa!?!? Pitäis hankkia vaan lukkoprikkoja ja kokeilla. Jos jollain on ni kokeilkaa ja kertokaa miten toimii. Prikkojen pitäis olla kokoa 12mm tai 13mm.

Comment

• Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

Eikös Leka jo vähän lupaillut tehdä noita (Klubihintaan?) jos joku vaan kehittäisi mitat ja piirrustukset?

Mä ainakin ottaisin mielellään Lekan sorvaamat jos joku (minua) taitavampi tekisi piirrustukset ja mitat...
          E39 520iA -02

Comment

• Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

Eihän siinä sitten mitään, kun kaikki ohentaa akselitapit samaan mittaan niin puslia tulee... Kukas rupeaa prototyypin testaajaksi niin sille tulee sitten ilmaiset puslat perinteiseen tapaan :wink:

Jos joltain sattuis löytymään pusliin ja akseitapin ohennukseen mittoja niin aina parempi, jos ei löydy niin sitten tehdään sopivat.
            sigpic

BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71

Comment

• rei7pir8
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 248

Pyyhkijän varsi irti, mutteri paikalleen, lyödään isolla pajavasaralla sivusuunnasta mutteriin niin että se akseli kääntyy pyyhkijän varren suuntaan!!
              Itse akseli ei väänny mutta sen korvakko taipuu sen verran että ei ota kiinni! Olen korjannut tällä tavalla kahdesta E34:sesta tämän vian!
              525iA -91
              518i -90
              324tdic -88

Comment

• Hevimies
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1456
                • Savonlinna

Originally posted by rei7pir8
                Pyyhkijän varsi irti, mutteri paikalleen, lyödään isolla pajavasaralla sivusuunnasta mutteriin niin että se akseli kääntyy pyyhkijän varren suuntaan!!
                Itse akseli ei väänny mutta sen korvakko taipuu sen verran että ei ota kiinni! Olen korjannut tällä tavalla kahdesta E34:sesta tämän vian!
                :shock: :shock: :shock: Kuka uskaltaa kokeilla ensimmäisenä...?

Comment

• Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

Originally posted by Hevimies
                  Mä taidan ainakin kokeilla
                  Elämä on pihakivestä.

Comment

• Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

Originally posted by Zoui
                    Mä taidan ainakin kokeilla
                    :shock: Jätän kokeilematta.
                    sigpic

BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71

Comment

• Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

No ite ensmäisenä aattelin vaan vetää rälläkällä siitä pyyhkijänvarresta aimo alan veke jotta ei hinkkaa konepeltiä.. kyllähän tuossa pyyhkijänvarressa näyttäis tavaraa olevan riittämiin :?: :juo
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

Comment

• rei7pir8
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 248

Tarkotat varmaan toisena!! :lol: :lol: :lol:
                        525iA -91
                        518i -90
                        324tdic -88

Comment

• blackrabbit
                          Moderator
                          • Nov 2003
                          • 4854
                          • Espoo

Tarkotat varmaan toisena!! :lol: :lol: :lol:
                          Itse päätin kokeilla tuota ja hyvin se toimi - nyt on konepellin ja pyyhkijänvarren välissä millin rako . Työkaluna käytin muovivasaraa ja mutterinkin jätin pois, kun kyseinen työkalu ei riko kierteitä.
                          Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                          Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                          E34 525i

Comment

• jpeltoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 600
                            • pirkanmaa

Lyömisen sijaan paremmin toimii vääntäminen isolla jakarilla , mutteri paikalleen ja jakari pystyyn. Voi edes hiukan kontrolloida voimaa ja tuntumaa sen tapin taivuttamiseen. Viiden minuutin homma.
                            __________________________________________________ ________________________
                            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

Comment

• blackrabbit
                              Moderator
                              • Nov 2003
                              • 4854
                              • Espoo

Originally posted by jpeltoma
                              Lyömisen sijaan paremmin toimii vääntäminen isolla jakarilla , mutteri paikalleen ja jakari pystyyn. Voi edes hiukan kontrolloida voimaa ja tuntumaa sen tapin taivuttamiseen. Viiden minuutin homma.
                              Toi kävi mielessä, mutta ei juuri sillä hetkellä löytynyt sopivan isoa jakaria (vain pelkkiä kiintoavaimia). Piti siis turvautua väkivaltaan :oops:.
                              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                              E34 525i

Comment

• jani73
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 4331
                                • Turku

Tammikuun 2005 Total BMW:ssä käsitellään ongelmaa. Siinä on jonkinlaiset vivuston purkuohjeet.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎