Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 3.8 s6s420g-laatikon synkrorenkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi

    #16
    Huomenna irroitan laatikon motista ja irroitan kytkinkopan varovasti niin alkaa tuo vika selviämään. yritän kuvata koko touhun mahdollisimman hyvin jos jollakin jatkossa tulee vastaavaa niin voi jelpata
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02

    Comment

    • roadmovie
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 73

      #17
      Ootko vaihtanut kytkimen vastikään? Kannattaisiko pistää samoin tein uusiksi?

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1996
        • Tampere

        #18
        Originally posted by KingOnTheRoad View Post
        Huomenna irroitan laatikon motista ja irroitan kytkinkopan varovasti niin alkaa tuo vika selviämään. yritän kuvata koko touhun mahdollisimman hyvin jos jollakin jatkossa tulee vastaavaa niin voi jelpata
        Räpsi kuvia paljon ja kerro ainakin mistä sait varaosia hommattua! Kyselin huvikseni joskus merkkiliikkeestä osia tuohon 420G:hen, niin myivät ei-oota..

        Näkeekö noista synkrorenkaista päältäpäin missä kunnossa ne on ?

        Comment

        • KingOnTheRoad
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 573
          • Kemijärvi

          #19
          Originally posted by roadmovie View Post
          Ootko vaihtanut kytkimen vastikään? Kannattaisiko pistää samoin tein uusiksi?
          kytkimellä ajettu ~30tkm eli ei vaihdon aika vielä, en saanut lootaa vielä irti, huomenna saan. ja keppiä kokeilin tänään käännellä enemmän niin 1.vaihde jäi silmään, eikä millään lähtenyt pois. Vika tuntuukin olevan todennäköisesti 1- ja 2vaihteen siirtäjässä, joka on joko poikki, mutkalla tai pois paikaltaan.

          Pheno:lle
          otan kyllä kuvia ja jos ja kun saan osat tilattua yms. niin ilmoittelen mistä.
          E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
          E36 328i coupe -95 "UXI"
          Polaris RMK 800 Nordic edition-15
          Yamaha yz250 -02

          Comment

          • KingOnTheRoad
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 573
            • Kemijärvi

            #20
            Terve, käykö e34 535:sen 260 getrag suoraan tuohon s38:n lohkoon? entäpä kardaanin osalta, pitääkö vaihtaa 535:sen kardaani vai meneekö ämmän kardaanilla? TARJOTKAA, jos on ehjää hyväkuntoista 260 laatikkoa m30:sen perästä!!!
            Tarkoitus ei ole tehdä mitään m5/535 naitatusta, vaan laittaisin tuon laatikon syksyksi paikalleen, että saan viedä talliin seisomaan ja talven aikana tuo 6-lovisen remontti rauhassa.
            E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
            E36 328i coupe -95 "UXI"
            Polaris RMK 800 Nordic edition-15
            Yamaha yz250 -02

            Comment

            • KingOnTheRoad
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 573
              • Kemijärvi

              #21
              Laatikko on nyt levällään ja 1-2s vaihteensiirtäjä näyttää olevan melko osina(kourallinen tuli heti ku avasin laatikon)
              Ja siirtäjästä on justiin pahimmoilleen sarjanumeron silppuuntunut
              no TÄLTÄ siellä sisältä näytti:








              E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
              E36 328i coupe -95 "UXI"
              Polaris RMK 800 Nordic edition-15
              Yamaha yz250 -02

              Comment

              • roadmovie
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 73

                #22
                Ja ulkomaan ohjeiden mukaanhan tuon laatikon avaamisen piti olla lähestulkoon mahdoton toimenpide.

                Comment

                • roadmovie
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 73

                  #23
                  Saitilla taisi olla getrag 260 myynnissä.

                  Mitä se laatikkofirma sanoi niistä osista, että saako niitä erikseen?

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11722
                    • Kouvola

                    #24
                    tuon Getrag Type-D laatikon hinnalla saa jopa kolme 280 Getrag-laatikkoa tämän hetken markkinoilla ja nyt puhutaan siis käytetyistä laatikoista. Se onkin ihan toinen tarina mistä tuollaisen Type-D:n sitten käytettynä sattuu löytämään edes. Eli kalliin laatikon olet siis saanut rikottua. Ihan mielenkiinnolla katsellen/odotellen mitä tuosta projektista tulee. Itellä sama laatikko M5:ssa ja kaikki pelaa nätisti

                    Comment

                    • roadmovie
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 73

                      #25
                      Esko on ihan oikeassa. 280 löytyy realoem:stä mutta ei 260 E34 M5:n perässä. Eli 280 varmaan menee kiinni. Onko kytkinkoppa ja/tai kytkin erilainen, en tiedä.

                      Mutta eikö S6S 420G ole myös Suprassa, että jos sieltä puolelta voisi löytyä osia, jos ei muuten löydy...

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11722
                        • Kouvola

                        #26
                        Huomioisin vielä sen verran että tuon 6v laatikon jatkeena on harvempi perä kuin tuon 280:n jatkeena. 3.23 vs 3.73 eli senkin vaihto melkein sitten edessä.

                        Comment

                        • Erich
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 783
                          • Hämeenkyrö

                          #27
                          Originally posted by roadmovie View Post
                          Ja ulkomaan ohjeiden mukaanhan tuon laatikon avaamisen piti olla lähestulkoon mahdoton toimenpide.
                          Varmaankin on tarkoitettu, että se isompi on hankalampi? Muistakaahan nyt, että 6-gangia näissä vanhoissa bemareissa kahta eri kokoa. 540, 740 M5 jne. ovat kaikki tätä pienempää. 850 on sillä isolla. Tuo on vaikeampi, kuori on noissa kaksiosainen, eikä irrallista kytkinkoppaa ole. Mutta kyllä senkin auki saa.

                          Originally posted by roadmovie View Post
                          Mutta eikö S6S 420G ole myös Suprassa, että jos sieltä puolelta voisi löytyä osia, jos ei muuten löydy...
                          Eikös supran laatikko ole sukua sille isommalle, 850 laatikolle? Sisuskalut eivät käsittääkseni ole samat (mutu, ei tieto). Ja supriakin on useammalla laatikolla, mistä mallista puhutaan?
                          6 - E24 635
                          7 - E38 740
                          8 - E31 850

                          Comment

                          • KingOnTheRoad
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 573
                            • Kemijärvi

                            #28
                            Originally posted by Erich View Post
                            Varmaankin on tarkoitettu, että se isompi on hankalampi? Muistakaahan nyt, että 6-gangia näissä vanhoissa bemareissa kahta eri kokoa. 540, 740 M5 jne. ovat kaikki tätä pienempää. 850 on sillä isolla. Tuo on vaikeampi, kuori on noissa kaksiosainen, eikä irrallista kytkinkoppaa ole. Mutta kyllä senkin auki saa.



                            Eikös supran laatikko ole sukua sille isommalle, 850 laatikolle? Sisuskalut eivät käsittääkseni ole samat (mutu, ei tieto). Ja supriakin on useammalla laatikolla, mistä mallista puhutaan?
                            onko 740/540:sessä sama laatikko kuin ämmässä kytkinkoppaa lukuun ottamatta? ebay:ssä näytti olevan s6s420g e39 m5:n perästä myynnissä. jos vaihtaisin tuohon laatikkoon omasta tuon kytkinkopan.
                            E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                            E36 328i coupe -95 "UXI"
                            Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                            Yamaha yz250 -02

                            Comment

                            • roadmovie
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 73

                              #29
                              Moikka taas,

                              Tuolta M5boardista kannattaisi etsiä vinkkejä. Esim:


                              Siellä oli E34 M5 -keskustelupalstalla muutama kommentti aiheesta.

                              Comment

                              • HC91
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 999
                                • 29100/310053

                                #30
                                Originally posted by Esko View Post
                                Huomioisin vielä sen verran että tuon 6v laatikon jatkeena on harvempi perä kuin tuon 280:n jatkeena. 3.23 vs 3.73 eli senkin vaihto melkein sitten edessä.
                                3.73 on viimeisten US M5:n perävälitys, 5-vaihteisissa euromalleissa on kaikissa 3.91.

                                En kyllä ihan täysin ymmärrä mikä idea siinä 6-lovisessa laatikossa on, alhaisempi melutaso ja kulutus ehkä mutta pikkasen menee sivuraiteelle auton konseptista. Liekkö ollut tehtaalle halvempi laatikko kuin 280 suuremman volyymin vuoksi.
                                92' ///M5 3.8 individual
                                09' 320d xDrive
                                16' NIU N1 Sport
                                19' NIU U+ Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎