Huomenna irroitan laatikon motista ja irroitan kytkinkopan varovasti niin alkaa tuo vika selviämään. yritän kuvata koko touhun mahdollisimman hyvin jos jollakin jatkossa tulee vastaavaa niin voi jelpata
Huomenna irroitan laatikon motista ja irroitan kytkinkopan varovasti niin alkaa tuo vika selviämään. yritän kuvata koko touhun mahdollisimman hyvin jos jollakin jatkossa tulee vastaavaa niin voi jelpata
Räpsi kuvia paljon ja kerro ainakin mistä sait varaosia hommattua! Kyselin huvikseni joskus merkkiliikkeestä osia tuohon 420G:hen, niin myivät ei-oota..
Näkeekö noista synkrorenkaista päältäpäin missä kunnossa ne on ?
Ootko vaihtanut kytkimen vastikään? Kannattaisiko pistää samoin tein uusiksi?
kytkimellä ajettu ~30tkm eli ei vaihdon aika vielä, en saanut lootaa vielä irti, huomenna saan. ja keppiä kokeilin tänään käännellä enemmän niin 1.vaihde jäi silmään, eikä millään lähtenyt pois. Vika tuntuukin olevan todennäköisesti 1- ja 2vaihteen siirtäjässä, joka on joko poikki, mutkalla tai pois paikaltaan.
Pheno:lle
otan kyllä kuvia ja jos ja kun saan osat tilattua yms. niin ilmoittelen mistä.
Terve, käykö e34 535:sen 260 getrag suoraan tuohon s38:n lohkoon? entäpä kardaanin osalta, pitääkö vaihtaa 535:sen kardaani vai meneekö ämmän kardaanilla? TARJOTKAA, jos on ehjää hyväkuntoista 260 laatikkoa m30:sen perästä!!!
Tarkoitus ei ole tehdä mitään m5/535 naitatusta, vaan laittaisin tuon laatikon syksyksi paikalleen, että saan viedä talliin seisomaan ja talven aikana tuo 6-lovisen remontti rauhassa.
Laatikko on nyt levällään ja 1-2s vaihteensiirtäjä näyttää olevan melko osina(kourallinen tuli heti ku avasin laatikon)
Ja siirtäjästä on justiin pahimmoilleen sarjanumeron silppuuntunut
no TÄLTÄ siellä sisältä näytti:
tuon Getrag Type-D laatikon hinnalla saa jopa kolme 280 Getrag-laatikkoa tämän hetken markkinoilla ja nyt puhutaan siis käytetyistä laatikoista. Se onkin ihan toinen tarina mistä tuollaisen Type-D:n sitten käytettynä sattuu löytämään edes. Eli kalliin laatikon olet siis saanut rikottua. Ihan mielenkiinnolla katsellen/odotellen mitä tuosta projektista tulee. Itellä sama laatikko M5:ssa ja kaikki pelaa nätisti
Esko on ihan oikeassa. 280 löytyy realoem:stä mutta ei 260 E34 M5:n perässä. Eli 280 varmaan menee kiinni. Onko kytkinkoppa ja/tai kytkin erilainen, en tiedä.
Mutta eikö S6S 420G ole myös Suprassa, että jos sieltä puolelta voisi löytyä osia, jos ei muuten löydy...
Huomioisin vielä sen verran että tuon 6v laatikon jatkeena on harvempi perä kuin tuon 280:n jatkeena. 3.23 vs 3.73 eli senkin vaihto melkein sitten edessä.
Ja ulkomaan ohjeiden mukaanhan tuon laatikon avaamisen piti olla lähestulkoon mahdoton toimenpide.
Varmaankin on tarkoitettu, että se isompi on hankalampi? Muistakaahan nyt, että 6-gangia näissä vanhoissa bemareissa kahta eri kokoa. 540, 740 M5 jne. ovat kaikki tätä pienempää. 850 on sillä isolla. Tuo on vaikeampi, kuori on noissa kaksiosainen, eikä irrallista kytkinkoppaa ole. Mutta kyllä senkin auki saa.
Mutta eikö S6S 420G ole myös Suprassa, että jos sieltä puolelta voisi löytyä osia, jos ei muuten löydy...
Eikös supran laatikko ole sukua sille isommalle, 850 laatikolle? Sisuskalut eivät käsittääkseni ole samat (mutu, ei tieto). Ja supriakin on useammalla laatikolla, mistä mallista puhutaan?
Varmaankin on tarkoitettu, että se isompi on hankalampi? Muistakaahan nyt, että 6-gangia näissä vanhoissa bemareissa kahta eri kokoa. 540, 740 M5 jne. ovat kaikki tätä pienempää. 850 on sillä isolla. Tuo on vaikeampi, kuori on noissa kaksiosainen, eikä irrallista kytkinkoppaa ole. Mutta kyllä senkin auki saa.
Eikös supran laatikko ole sukua sille isommalle, 850 laatikolle? Sisuskalut eivät käsittääkseni ole samat (mutu, ei tieto). Ja supriakin on useammalla laatikolla, mistä mallista puhutaan?
onko 740/540:sessä sama laatikko kuin ämmässä kytkinkoppaa lukuun ottamatta? ebay:ssä näytti olevan s6s420g e39 m5:n perästä myynnissä. jos vaihtaisin tuohon laatikkoon omasta tuon kytkinkopan.
Huomioisin vielä sen verran että tuon 6v laatikon jatkeena on harvempi perä kuin tuon 280:n jatkeena. 3.23 vs 3.73 eli senkin vaihto melkein sitten edessä.
3.73 on viimeisten US M5:n perävälitys, 5-vaihteisissa euromalleissa on kaikissa 3.91.
En kyllä ihan täysin ymmärrä mikä idea siinä 6-lovisessa laatikossa on, alhaisempi melutaso ja kulutus ehkä mutta pikkasen menee sivuraiteelle auton konseptista. Liekkö ollut tehtaalle halvempi laatikko kuin 280 suuremman volyymin vuoksi.
Comment