Huomenna irroitan laatikon motista ja irroitan kytkinkopan varovasti niin alkaa tuo vika selviämään. yritän kuvata koko touhun mahdollisimman hyvin jos jollakin jatkossa tulee vastaavaa niin voi jelpata
E34 M5 3.8 s6s420g-laatikon synkrorenkaat
Collapse
X
-
E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
E36 328i coupe -95 "UXI"
Polaris RMK 800 Nordic edition-15
Yamaha yz250 -02
-
Räpsi kuvia paljon ja kerro ainakin mistä sait varaosia hommattua! Kyselin huvikseni joskus merkkiliikkeestä osia tuohon 420G:hen, niin myivät ei-oota..Originally posted by KingOnTheRoad View PostHuomenna irroitan laatikon motista ja irroitan kytkinkopan varovasti niin alkaa tuo vika selviämään. yritän kuvata koko touhun mahdollisimman hyvin jos jollakin jatkossa tulee vastaavaa niin voi jelpata
Näkeekö noista synkrorenkaista päältäpäin missä kunnossa ne on ?
Comment
-
kytkimellä ajettu ~30tkm eli ei vaihdon aika vielä, en saanut lootaa vielä irti, huomenna saan. ja keppiä kokeilin tänään käännellä enemmän niin 1.vaihde jäi silmään, eikä millään lähtenyt pois. Vika tuntuukin olevan todennäköisesti 1- ja 2vaihteen siirtäjässä, joka on joko poikki, mutkalla tai pois paikaltaan.Originally posted by roadmovie View PostOotko vaihtanut kytkimen vastikään? Kannattaisiko pistää samoin tein uusiksi?
Pheno:lle
otan kyllä kuvia ja jos ja kun saan osat tilattua yms. niin ilmoittelen mistä.E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
E36 328i coupe -95 "UXI"
Polaris RMK 800 Nordic edition-15
Yamaha yz250 -02
Comment
-
Terve, käykö e34 535:sen 260 getrag suoraan tuohon s38:n lohkoon? entäpä kardaanin osalta, pitääkö vaihtaa 535:sen kardaani vai meneekö ämmän kardaanilla? TARJOTKAA, jos on ehjää hyväkuntoista 260 laatikkoa m30:sen perästä!!!
Tarkoitus ei ole tehdä mitään m5/535 naitatusta, vaan laittaisin tuon laatikon syksyksi paikalleen, että saan viedä talliin seisomaan ja talven aikana tuo 6-lovisen remontti rauhassa.E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
E36 328i coupe -95 "UXI"
Polaris RMK 800 Nordic edition-15
Yamaha yz250 -02
Comment
-
E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
E36 328i coupe -95 "UXI"
Polaris RMK 800 Nordic edition-15
Yamaha yz250 -02
Comment
-
tuon Getrag Type-D laatikon hinnalla saa jopa kolme 280 Getrag-laatikkoa tämän hetken markkinoilla ja nyt puhutaan siis käytetyistä laatikoista. Se onkin ihan toinen tarina mistä tuollaisen Type-D:n sitten käytettynä sattuu löytämään edes. Eli kalliin laatikon olet siis saanut rikottua. Ihan mielenkiinnolla katsellen/odotellen mitä tuosta projektista tulee. Itellä sama laatikko M5:ssa ja kaikki pelaa nätisti
Comment
-
Esko on ihan oikeassa. 280 löytyy realoem:stä mutta ei 260 E34 M5:n perässä. Eli 280 varmaan menee kiinni. Onko kytkinkoppa ja/tai kytkin erilainen, en tiedä.
Mutta eikö S6S 420G ole myös Suprassa, että jos sieltä puolelta voisi löytyä osia, jos ei muuten löydy...
Comment
-
Varmaankin on tarkoitettu, että se isompi on hankalampi? Muistakaahan nyt, että 6-gangia näissä vanhoissa bemareissa kahta eri kokoa. 540, 740 M5 jne. ovat kaikki tätä pienempää. 850 on sillä isolla. Tuo on vaikeampi, kuori on noissa kaksiosainen, eikä irrallista kytkinkoppaa ole. Mutta kyllä senkin auki saa.Originally posted by roadmovie View PostJa ulkomaan ohjeiden mukaanhan tuon laatikon avaamisen piti olla lähestulkoon mahdoton toimenpide.
Eikös supran laatikko ole sukua sille isommalle, 850 laatikolle? Sisuskalut eivät käsittääkseni ole samat (mutu, ei tieto). Ja supriakin on useammalla laatikolla, mistä mallista puhutaan?Originally posted by roadmovie View PostMutta eikö S6S 420G ole myös Suprassa, että jos sieltä puolelta voisi löytyä osia, jos ei muuten löydy...6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
onko 740/540:sessä sama laatikko kuin ämmässä kytkinkoppaa lukuun ottamatta? ebay:ssä näytti olevan s6s420g e39 m5:n perästä myynnissä. jos vaihtaisin tuohon laatikkoon omasta tuon kytkinkopan.Originally posted by Erich View PostVarmaankin on tarkoitettu, että se isompi on hankalampi? Muistakaahan nyt, että 6-gangia näissä vanhoissa bemareissa kahta eri kokoa. 540, 740 M5 jne. ovat kaikki tätä pienempää. 850 on sillä isolla. Tuo on vaikeampi, kuori on noissa kaksiosainen, eikä irrallista kytkinkoppaa ole. Mutta kyllä senkin auki saa.
Eikös supran laatikko ole sukua sille isommalle, 850 laatikolle? Sisuskalut eivät käsittääkseni ole samat (mutu, ei tieto). Ja supriakin on useammalla laatikolla, mistä mallista puhutaan?E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
E36 328i coupe -95 "UXI"
Polaris RMK 800 Nordic edition-15
Yamaha yz250 -02
Comment
-
3.73 on viimeisten US M5:n perävälitys, 5-vaihteisissa euromalleissa on kaikissa 3.91.Originally posted by Esko View PostHuomioisin vielä sen verran että tuon 6v laatikon jatkeena on harvempi perä kuin tuon 280:n jatkeena. 3.23 vs 3.73 eli senkin vaihto melkein sitten edessä.
En kyllä ihan täysin ymmärrä mikä idea siinä 6-lovisessa laatikossa on, alhaisempi melutaso ja kulutus ehkä mutta pikkasen menee sivuraiteelle auton konseptista. Liekkö ollut tehtaalle halvempi laatikko kuin 280 suuremman volyymin vuoksi.
Comment










Comment