memebuy23buy

M5 e34 s38b38 hajos!nyt purettu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roadmovie
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 73

    #16
    Ainakin E39 M5 heittää moisesta poistosta vikakoodin, joka estää auton katsastamisen. Muuten kyllä toimii hyvin vaikka ottaisi pumpun poiskin.

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 999
      • 29100/310053

      #17
      Originally posted by roadmovie View Post
      Ainakin E39 M5 heittää moisesta poistosta vikakoodin, joka estää auton katsastamisen. Muuten kyllä toimii hyvin vaikka ottaisi pumpun poiskin.
      E34 M5:ssa ei olekaan turhaa elektroniikkaa tunnelmaa pilaamassa

      Mikäli se ilmapumppu oheishiluineen sieltä S38:n keulalta pitäisi fyysisestikin poistaa, niin en kyllä ihan heti löytänyt m5board:ilta siihen ohjetta. Painonsäästön lisäksi hyötyä kumuloituisi pakosarjan optimoinnin myötä - ei ne ilmapiiput voi missään nimessä eduksi olla kaasujen virtaukselle?
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      • Bmw_xXx
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 152
        • Varpaisjärvi

        #18
        voisin sitte olettaa että kyseinen ilmapumppu on ilmastoinnin kompuran yläpuolella??
        F85 X5M ´16
        E91 335d (364hv/750nm)
        E30 3xx s38 turbo(1082hv)

        ex.F10 M5 Competition, 325tic M3look, 325i e36 coupe,350ia cabrio,M5 3.8 Nürburgring `92, E36 328i cabrio(power by Lysholm)

        Comment

        • HC91
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 999
          • 29100/310053

          #19
          Originally posted by Bmw_xXx View Post
          voisin sitte olettaa että kyseinen ilmapumppu on ilmastoinnin kompuran yläpuolella??
          kyllä vain, kevättalvella vaihdoin ilmapumpun letkuja kun olivat halkeilleet - ihmettelin tuolloin kun kuvan osa n:o 21 letkussa oli tuhkaa/nokea - kielisi kyllä siitä että estoventtiili (osa 23) ei välttämättä toimi, paljonko se sitten vaikuttaa :think



          92' ///M5 3.8 individual
          09' 320d xDrive
          16' NIU N1 Sport
          19' NIU U+ Sport

          Comment

          • Ravermeister
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1508
            • Melkeen Turkkuses

            #20
            Originally posted by Bmw_xXx
            mikäs tuo nro 5 putki on??? voisko sen ottaa pois??
            http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=11&fg=50
            Kyllä nuo kiertoputket voi ottaa pois, vanhasta ämmästä nuo poistettiin kun olivat hapertuneet ihan käyttökelvottomiksi. Putkien reiät pakosarjassa tukittiin sokeilla laipoilla ja pumppu jätettiin "pyörimään tyhjää" jolloin hihnaa ei tarvinnut modata millään tavalla.
            Mitään tehonnousua en ainakaan itse tuosta huomannut, ja eipä se pumppukaan voi montaa kiloa painaa.
            Eli jos nuo on kunnossa niin eipä niitä sieltä pois kannata alkaa repimään, hommaa on melko paljon...
            -Turku Connection-
            HDJ80 4.2TD
            ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

            Comment

            • Bmw_xXx
              Bimmer Rookie
              • Nov 2003
              • 152
              • Varpaisjärvi

              #21
              ens viikon aikana pitää pakosarjan tiivisteet vaihtaa nii vois ne putket ottaa pois.. voi hyvinkin olla että ne vuotaa.
              F85 X5M ´16
              E91 335d (364hv/750nm)
              E30 3xx s38 turbo(1082hv)

              ex.F10 M5 Competition, 325tic M3look, 325i e36 coupe,350ia cabrio,M5 3.8 Nürburgring `92, E36 328i cabrio(power by Lysholm)

              Comment

              • HC91
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 999
                • 29100/310053

                #22
                Originally posted by Ravermeister View Post
                Kyllä nuo kiertoputket voi ottaa pois, vanhasta ämmästä nuo poistettiin kun olivat hapertuneet ihan käyttökelvottomiksi. Putkien reiät pakosarjassa tukittiin sokeilla laipoilla ja pumppu jätettiin "pyörimään tyhjää" jolloin hihnaa ei tarvinnut modata millään tavalla.
                Mitään tehonnousua en ainakaan itse tuosta huomannut, ja eipä se pumppukaan voi montaa kiloa painaa.
                Eli jos nuo on kunnossa niin eipä niitä sieltä pois kannata alkaa repimään, hommaa on melko paljon...
                Jees... toimivaa konetta ei pidä korjata

                Jos deletoi ilmapumpun, putket ja vaihtaa M30:n kevyemmän korvakkeen kertyy painosäästöä lähes 10 kiloa ja etuakselin etupuolelta.

                Pelkkä korvaus sokeilla laipoilla ei auta juurikaan tehopuoleen, sinne pakosarjaan jää vielä ne "piiput" kaasujen virtausta haittaamaan. Mutuna heittäisin että se pari-kolme hevosvoimaa siihen voi hukkua, en itse kehtaisi niiden takia pakosarjaa irroittaa - mutta koneen jälleenrakennuksen yhteydessä relevantti parannus jos kaikki muukin tehdään "lite bättre" mentaliteetilla.
                92' ///M5 3.8 individual
                09' 320d xDrive
                16' NIU N1 Sport
                19' NIU U+ Sport

                Comment

                • Bmw_xXx
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2003
                  • 152
                  • Varpaisjärvi

                  #23
                  nyt testasin että käynnissä ollessa otin 1syl puolan johdon irti nii ei kauheasti vaikutusta käyntiin.. pakosarjan vuoto ääni ainakin häviää.. miten sen puolan vois mitata??
                  F85 X5M ´16
                  E91 335d (364hv/750nm)
                  E30 3xx s38 turbo(1082hv)

                  ex.F10 M5 Competition, 325tic M3look, 325i e36 coupe,350ia cabrio,M5 3.8 Nürburgring `92, E36 328i cabrio(power by Lysholm)

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2571
                    • Kirkkonummi

                    #24
                    Originally posted by Bmw_xXx View Post
                    nyt testasin että käynnissä ollessa otin 1syl puolan johdon irti nii ei kauheasti vaikutusta käyntiin.. pakosarjan vuoto ääni ainakin häviää.. miten sen puolan vois mitata??
                    Kehottaisin laittamaan sen puolan tilaukseen nyt jo, mukaanluettuna sytytysjohdin ja sytytystulppa. Käynnin pitäisi muuttua kunnolla, kun yksi sylinteri putoaa matkasta.
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • Bmw_xXx
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2003
                      • 152
                      • Varpaisjärvi

                      #25
                      nyt vanha lambda paikallaan ja ei muutu miksikään... eli joko vanha ja uus lambda on rikki tai vika muualla... puolia vaihdeltu ei niissä vikaa. hiukset lähtee päästä tuon auton kans!!
                      F85 X5M ´16
                      E91 335d (364hv/750nm)
                      E30 3xx s38 turbo(1082hv)

                      ex.F10 M5 Competition, 325tic M3look, 325i e36 coupe,350ia cabrio,M5 3.8 Nürburgring `92, E36 328i cabrio(power by Lysholm)

                      Comment

                      • Juhanik
                        BTCF Member
                        • Mar 2003
                        • 531
                        • Oulu

                        #26
                        Onko välillä käytetty akunkenkää irti?
                        -Raha ei tuo kateutta, kateus pitää ansaita...-

                        Bmw E36 328 ///M-sport Cabrio http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=156450

                        http://www.jk-import.net

                        -Member of BTCF-Sauna Team-

                        Vikakoodin lukua Oulussa

                        Comment

                        • HC91
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 999
                          • 29100/310053

                          #27
                          Voiko se lambda ees antaa oikeanlaista lukemaa moottorinohjaukselle jos pakosarjassa on vuoto? Paljonko se pata käy tyhjäkäyntiä? Nykiikö se koko kierrosalueella? Onko se nykiminen pientä nypytystä vai sellaista että v*tuttaa jo ajaa?
                          92' ///M5 3.8 individual
                          09' 320d xDrive
                          16' NIU N1 Sport
                          19' NIU U+ Sport

                          Comment

                          • Bmw_xXx
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2003
                            • 152
                            • Varpaisjärvi

                            #28
                            Originally posted by HC91 View Post
                            Voiko se lambda ees antaa oikeanlaista lukemaa moottorinohjaukselle jos pakosarjassa on vuoto? Paljonko se pata käy tyhjäkäyntiä? Nykiikö se koko kierrosalueella? Onko se nykiminen pientä nypytystä vai sellaista että v*tuttaa jo ajaa?

                            tyhjä käynti on jotain 800-900 eli aika normaali.. no kyllähän se pakosarjan vuoto vaikuttaa mutta en osaa sanoa vaikuttaako noin paljoa. tänään kokeilin vajaa kolme kilometriä lappu lattiassa ja ei nelosella ees rajottajaan jaksanu mennä nii kai jossain vikaa.. ei se nykiminen kovin isoa ole tasa kaasulla mutta varovasti ku lähtee kiihyttää nii välillä kiihtyy ja välillä ei!
                            F85 X5M ´16
                            E91 335d (364hv/750nm)
                            E30 3xx s38 turbo(1082hv)

                            ex.F10 M5 Competition, 325tic M3look, 325i e36 coupe,350ia cabrio,M5 3.8 Nürburgring `92, E36 328i cabrio(power by Lysholm)

                            Comment

                            • Ravermeister
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1508
                              • Melkeen Turkkuses

                              #29
                              Lambdahan säätelee syöttöä ainoastaan osakaasulla, täyskaasulla tieto tulee suoraan ruiskuboksilta johon se on koodattu.
                              Eli ei tuo tehottomuus ainakaan siitä johdu...
                              -Turku Connection-
                              HDJ80 4.2TD
                              ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                              Comment

                              • Juhanik
                                BTCF Member
                                • Mar 2003
                                • 531
                                • Oulu

                                #30
                                Irrota lambdan piuha ja otapa akunkenkä irti hetkeksi. Jätä lambdan piuha irti ja laita akunkenkä kiinni ja käy koe ajolla ilman lambdaa.

                                Kerro muuttuko tilanne...?
                                Last edited by Juhanik; 26-09-2008, 05:47.
                                -Raha ei tuo kateutta, kateus pitää ansaita...-

                                Bmw E36 328 ///M-sport Cabrio http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=156450

                                http://www.jk-import.net

                                -Member of BTCF-Sauna Team-

                                Vikakoodin lukua Oulussa

                                Comment

                                Working...
                                X