Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 540ia ei käynnisty!???
Collapse
X
-
No niinpä on, no omassani oli vain kolme.
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View PostNo niinpä on, no omassani oli vain kolme.
Käyttikset:
E61 525D -06
E60 530ia M-sport -06
kesä-auto E21 "316" -82
ex. E21 315 -81 :drive
ex. E34 540ia -93
ex. E34 520i -88
ex. E34 525ia touring -93
ex. E28 518i Bavaria -87
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View PostNo niinpä on, no omassani oli vain kolme.
E34:n Boschin oranssissa bensapumpun releessä on numero 0332014456 ja se löytyy myös muualta, mm. startin rele taisi olla sama.
Comment
-
-
Suodatin
Ja kyllä se suodatin sinne KANNATTAA laittaa...
Ei ole siellä turhan panttina... Tankissa on vaikka mitä mönjää,
sen verran kokemuksella suomiautojen tankkeja irroitellut...
Yleensäkin kun pumppu vaihdetaan pitäisi se tankki puhdistaa !!!SoftRoader
EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...
Comment
-
-
Tarkistettiin jo vaihdettu bilteman bensapumppu...tulos,EI PYÖRI!!!...virtojakaan ei enää tule tonne pumpun johtoihin...alkuperäinen pumppu täysin toimiva!!!(eli vaihdoin bilteman pumpun turhaan)...releelle tulee virta!...voiko olla mahdollista että toi bilteman pumpun toimimattomuus on voinut aiheuttaa jonkin oikosulun ja näin ollen aiheuttaa jotain vauriota tolle ohjainyksikölle???...kuitenkin aluksi lähti käymään tola bilteman pumpulla mut sammui vähän ajan päästä???:thinkApuja kiitos!Käyttikset:
E61 525D -06
E60 530ia M-sport -06
kesä-auto E21 "316" -82
ex. E21 315 -81 :drive
ex. E34 540ia -93
ex. E34 520i -88
ex. E34 525ia touring -93
ex. E28 518i Bavaria -87
Comment
-
-
Originally posted by BavariaPower View PostTarkistettiin jo vaihdettu bilteman bensapumppu...tulos,EI PYÖRI!!!...virtojakaan ei enää tule tonne pumpun johtoihin...alkuperäinen pumppu täysin toimiva!!!(eli vaihdoin bilteman pumpun turhaan)...releelle tulee virta!...voiko olla mahdollista että toi bilteman pumpun toimimattomuus on voinut aiheuttaa jonkin oikosulun ja näin ollen aiheuttaa jotain vauriota tolle ohjainyksikölle???...kuitenkin aluksi lähti käymään tola bilteman pumpulla mut sammui vähän ajan päästä???:thinkApuja kiitos!Käyttikset:
E61 525D -06
E60 530ia M-sport -06
kesä-auto E21 "316" -82
ex. E21 315 -81 :drive
ex. E34 540ia -93
ex. E34 520i -88
ex. E34 525ia touring -93
ex. E28 518i Bavaria -87
Comment
-
-
Originally posted by BavariaPower View PostTarkistettiin jo vaihdettu bilteman bensapumppu...tulos,EI PYÖRI!!!...virtojakaan ei enää tule tonne pumpun johtoihin...alkuperäinen pumppu täysin toimiva!!!(eli vaihdoin bilteman pumpun turhaan)...releelle tulee virta!...voiko olla mahdollista että toi bilteman pumpun toimimattomuus on voinut aiheuttaa jonkin oikosulun ja näin ollen aiheuttaa jotain vauriota tolle ohjainyksikölle???...kuitenkin aluksi lähti käymään tola bilteman pumpulla mut sammui vähän ajan päästä???:thinkApuja kiitos!Käyttikset:
E61 525D -06
E60 530ia M-sport -06
kesä-auto E21 "316" -82
ex. E21 315 -81 :drive
ex. E34 540ia -93
ex. E34 520i -88
ex. E34 525ia touring -93
ex. E28 518i Bavaria -87
Comment
-
-
Originally posted by Leka View PostVoipi olla että taas on yksi miesten tiimarin bensapumppu lyhyellä aikaa kaputt, eikä ole ensimmäinen kerta...
E34:ssa on käyetty 2:ta erillaista bensapumppua #5 ja 6, omassa oli #6 kun se hajosi ja nyt siinä on #5. Pumput eivät käy keskenään värinävaimennettuun pidikkeeseen koska halkaisjat ovat erillaiset, lisäksi pumppu #6 tarvitsee pidemmän paineletkun, paluuletku on sama koska asetelma joka kiinnittyy bensatankkiin on molemmissa sama. Bensapumpun vaihtoon on hyviä ohjeita E34 FAQ:sta löytyvissä aapisissa jollei onnistu tuon aiemmin heitetyn linkin ohjeilla...
E34:n releiden sijainnista E-boksissa löytyy hyvät kuvat yllättäen E34 FAQ:sta
Sitten hieman bensapumpun ja releen testauksesta vuosien takaa by: "tihuovin":
Bensapumpun relettä ohjaa motronic (DME) katkomalla releen "vetokelan" maita (pinni 85). Releen pinniin 86 (vetokelan + pinni) tulee +12V virtalukon/motronicin releen kautta kun laitat virrat päälle. Pinniin 30 tulee suoraan akulta +12V (eli siinä on AINA +12V). Virta pumpulle menee releen pinnin 87 kautta, tosin pumpun ja releen välillä on vielä sulake (F23, 15A)
Kun vika on "päällä", tarkista releen kannalta yleismittarilla mittaamalla että jännitteet on OK, että pinneissä 30 ja 86 on +12V, kun virrat on päällä. Tarkista myös "vetääkö" rele, eli napsahtaako se kun kytkee virrat päälle.
Jos edellä mainitut asiat on OK ja vika jatkuu, syy voi olla motronic ECU:ssa. Se ei "ohjaa" relettä oikein. Kun laitat virrat päälle, se kyllä kytkee pumpun pyörimään oikein => putkistoon tulee oikea paine => bensa riittää, jotta saat auton käyntiin, mutta sammuu pian koska "löpö" loppuu. Eli syystä tai toisesta motronic ei kenties maadoita releen pinniä 85, kuten sen pitäisi. Silloin kun auto toimii oikein, rele on välillä päällä, välillä pois (ja samalla myös pumppu). Tosin se tapahtuu nopeasti. Sitä nopeammin mitä isommat kierrokset/moottorin kuorma. Eli kun auto käy, pumppu ei ole kokoajan päällä.
Asiaa voi kokeilla siten, että ottaa releen irti ja pistää releen kannalta pinnit 30 ja 87 yhteen ("hyppylangalla"). Jos auto lähtee käyntiin ja käy ja kukkuu oikein, vika lienee motronicissa. Tällöin on muistettava ottaa se "hyppylanka" IRTI kun sammutat auton, muuten pumppu jää pyörimään "maailman tappiin" eli kunnes akku on loppu.Käyttikset:
E61 525D -06
E60 530ia M-sport -06
kesä-auto E21 "316" -82
ex. E21 315 -81 :drive
ex. E34 540ia -93
ex. E34 520i -88
ex. E34 525ia touring -93
ex. E28 518i Bavaria -87
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostOletko mitannut että onko ne piuhat ehjät releen ja pumpun välillä?Käyttikset:
E61 525D -06
E60 530ia M-sport -06
kesä-auto E21 "316" -82
ex. E21 315 -81 :drive
ex. E34 540ia -93
ex. E34 520i -88
ex. E34 525ia touring -93
ex. E28 518i Bavaria -87
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostNo sulakkeen tietennii olet katsonut, se jos on ehjä niin jäljittämään katkosta::
Rele->sulakerasia->pa-pumppu.
Menee ainakin etujalkatilan ja akun takana olevan liitoksen lävitse.Käyttikset:
E61 525D -06
E60 530ia M-sport -06
kesä-auto E21 "316" -82
ex. E21 315 -81 :drive
ex. E34 540ia -93
ex. E34 520i -88
ex. E34 525ia touring -93
ex. E28 518i Bavaria -87
Comment
-
-
Originally posted by BavariaPower View PostSulake kunnossa
Eli mittaa vaikka ensin releen kannalta sulakkeen kannalle ja sitten sulakkeen kannalta pumpulle.
Jos releeltä sulakkeelle on ehjä mutta sulakkeelta pumpulle ei, niin mittaa seuraavaksi sulakkeelta kuskin jalkotilassa olevaan liittimeen. Jos on ehjä niin mittaat sitten jalkatilan pistokkeelta akun takana olevaan pistokkeeseen.
Näin se etenee.Olli.
Comment
-
Comment