Tämä olikin hyvä tietää! Pitääkin katsoa nuo vuodot kun saa taas auton kasaan, käyntiin ja vikakoodit lapulle
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 535 epämääräisiä käyntihäiriöitä
Collapse
X
-
nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
-
-
julli75
veikkaisin moottorin ohjaus boxsissa olevaa lastua...
kokeile toista boxia tai lastua...Originally posted by gubbe89 View PostAlkaa tuntua kummalliselta tämä vika jo. Välillä meinaa sammua kun ajosta pistää kytkimen pohjaan ja päästää tyhjäkäynnille... seilaa hetken väliä 500-1300rpm, sitten tasaantuu. Helvetin kiva vaan jossain kaupungissa kun ylämäessä valoissa tekee tuon! Seuraavaksi menee vaihtoon tulpanjohdot. Osaatteko sanoa uskaltaako vanhoista johdoista repiä anturin irti ja ostaa sen halvemman n.50e hintaisen johtosarjan, jossa ei kyseistä anturia ole, vai pitääkö törsätä se 129e ja hommata johtosarja, jossa kyseinen anturi tulee mukana? Kysehän on ilmeisesti ihan vain induktioanturista? Aloin paikallistaa vikaa korkeajännitepuoleen, kun välillä tasakaasulla ajaessa isoakin nopeutta nyppii ikävästi ja sen jälkeen kuuntelee niin käy hetken viidellä. Taitaa joku kipinä loikkia kanteen. Imuletkut tosiaan meni juuri vaihtoon myös, niillä tuntui hieman käynti tasoittuvan, lienevätkö vanhat vuotaneet hieman. Pitänee tuossa myös lisäilmapumppu roplata puhtaaksi. Taitaa se ajoittainen tyhjäkäyntihäiriö johtua siitä? Niin ja tulihan tuo ilmamäärämittarikin mitattua. Antoi kyllä ihan koko alueelta resistanssiarvon, eli senkin pitäisi olla ehjä. Lambdakin on ehjä kun sen mittasin, näytti 5ohm, ihan kuin pitäisikin.
Comment
-
-
Toista boksia on pitänytkin kokeilla. Jos vikakoodeja ei tule ja ongelma ei millään selviä niin kokeilen sitä kyllä, jos jostain boksin löydän. Lastutettuhan tuota ei koskaan ole, eikä tulekaan varmaan. Pitää ekana käyttää johdon perässä tuota, kun saan kasaannyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Paljonkos tuossa kampuran asentotunnistimen pitäisi näyttää resistanssiarvokseen? Mittailin sen ja näytti arvoa 570Ohm.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Jatkan tätä monologia tässä taas. Pistän tähän listaa mitä on tehty/tarkistettu.
-Tulpat vaihdettu kahdesti
-Tulpanjohdot vaihdettu
-Venttiilivälykset tarkistettu ->OK
-Suuttimet putsattu, mutta unohdin mitata/koeponnistaa
-Lambda vaihdettu(NGK/NTK), pakoputki lambdalle asti täysin tiivis
-Jäähdytysveden lämpötila-anturi mitattu ->OK
-Kampuran asentotunnistin mitattu/putsattu, sammuu jos ottaa pois ->OK
-Bensansuodatin vaihdettu
-Ilmamäärämittari mitattu ->OK, koitettu säätää -> ei merkittävää vaikutusta. ECU korjaa koko ajan - ilmenee nykimisenä ja kulutusmittarin heilumisena tasakaasulla ajaessa. HC:t pomppaa pilviin ja lambda-arvo tipahtaa 0,7 tienoille tyhjäkäynnillä ilman lambdan johtoa, ei muutu, vaikka kuinka säätää. Tällä hetkellä mittari on suhteellisen alkuperäisessä asetuksessa.
-Imuputket vaihdettu
-Lisäilmaluisti putsattu/voideltu
-Vikakoodit luettu CS:llä -> tuntematon koodi 0168 (WTF?)
-Motronic-boksi avattu ja pari huonoa juotosta korjattu
-Polttoaineen paluulinja tsekattu -> auki
-Virranjakajan kansi & pyörijä vaihdettu
-Ei imuvuotoja, ellei imusarjan tiiviste vuoda, mitä epäilen.
-Venttiilikoppa maalattu
Silti käy huonosti tyhjäkäyntiä, tupsauttelee putkessa, kierrokset seilaa vähäsen, myöskin alle 1500rpm käy röpöttämällä, siitä ylöspäin suhteellisen hyvin. 4000rpm tuollapuolen käy täydellisesti.
Kylmänä/min. 4h seisomisen jälkeen röpeltää niin perkeleesti hetken. Joko ei sytytä ja/tai saa liikaa ainetta.
Toisin sanottuna alkaa järki loppua tämän kanssa! Ensi viikon torstaiksi on Tampereen Autosähkölle varattu aika, mutta jos joku ratkaisun sitä ennen keksii tähän ongelmaan, niin lähetän privalla banaanin. Nimittäin tulisi huomattavasti halvemmaksi ihmetellä vika itse kuntoon, kuin viedä ammattiauttajalle.
Ajatus on ollut sijoittaa Millerin MAF-pakettiin. Sillä pitäisi saada hieman parempaan suuntaan tuota käyntipuolta, eikä olisi se läppä ahdistamassa siellä.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Ei kannata laittaa mitään viritouhuja niin kauan kun kone ei toimi vakionakaan. Oisko seuraava askel ohivuotomittaus?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
No siis ajattelinkin, että sitä MAF-pakettia vasta sitten, kun kaikki muut mahdolliset viat on selvitetty. Ohivuotomittausta voisi kokeilla, kun nyt vaan muistaisin pyytää ukkoa hakemaan sen mittarin kaveriltaan. Kyllä siellä teoriassa pitäisi olla kaikki tiivistä, kun dynossa antoi kuitenkin hyvin lähelle luvatun teholukeman. Mutta mistäs sitä ikinä tietää, jos vaikka venttiili olisi hieman palanut.
EDIT: Viimeinkin sain ilmamäärämittarin jotakuinkin tikkiinsä, käy tasaisesti, vääntää tasaisesti ja kulutusmittarikaan ei seilaa enää. Nyt pitää aamulla katsoa kuinka se röpeltää pakkasessa. Kun olisi se toimiva lohkolämppäri, niin voisi sen vaikutusta testata myös.Last edited by gubbe89; 21-11-2008, 01:12.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Noniin, nostetaanpa topikkia ylös taas muutamalla uudella asialla. Vikakoodeja katseltiin uudestaan Tampereen Autosähkössä eivätkä saaneet edes yhteyttä ecuun laitteillansa. Liekö siis rikki tuo boksi. Uusi onneksi tiedossa. Seuraavaksi totesimme, että bensanpaineet tippuvat todella nopeasti. Muutamassa minuutissa tippuu sammutuksen jälkeisestä 2,5 kilosta alle kiloon, josta ei enää nopeasti putoa. Kertoneen siitä, että suuttimet, tai ainakin yksi on tiensä päässä. Ja tämä selittäisi myös sen röpöttämisen seisomisen jälkeen, kun bensaa on imusarjasa enemmän kuin opiskelijapojalla auton tankissa.
Herääkin kysymys noista suuttimista, eli todennäköisesti uusia pitäisi katsella, koska niiden huoltokin maksaa liki saman kuin uusi suutin. Ei vaan netistä tunnu löytyvän mistään alle 300cc suuttimia, vakiot kun ovat 192cc. Aukioloaika lyhenisi aikalailla 50%, jos n. 300cc suuttimet laittaisi. Mutta osaako Motronic lyhentää tarpeeksi aukioloaikaa. Sehän kyllä osaa kalibroida itsensä, mutta menee hankalaksi, jossei tuon verran isommilla enää pelaa. Alkuperäiset maksavat 90e/kpl ja tarkoitus olisi kerralla vaihtaa kaikki. Hieman liian kallista.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Teeppä nyt ihan ensimmäiseksi
Teeppä nyt ihan ensimmäiseksi kuin mä yhdelle 535:lle josta
ei tuntunut vikaa löytyvän...
...syyksi ilmeisesti selvisi suuttimien paskaisuus, josta
päästiin 2 purkilla STP ruiskupuhdistusainetta.
Ensin noin 10 litraa gasoa tankissa sinne purkki tököttiä ja kovaa ajoa...
sitten parikymppiä lisää bensaa tankkiiin ja toinen purkki perään...
TOIMI !!!SoftRoader
EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...
Comment
-
-
Originally posted by gubbe89 View PostSehän kyllä osaa kalibroida itsensä, mutta menee hankalaksi, jossei tuon verran isommilla enää pelaa.
Ota suuttimet irti imusarjasta ja pyöritä bensapumppua hyppylangalla jos vuotoa epäilet.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Suuttimet on pesty ihan hetki sitten uittamalla. En tyhmä tajunnut siinä kohtaa tarkistaa vuotoja enkä mitata suuttimia. Mutta tuo vuoto on aika selvä, koska paineet tippuvat kuin lehmän häntä ja kylmänä röpöttää niin perkeleesti, eli saa bensaa ihan liikaa hetken. Eli ilmeisesti suuttimien kanssa järkevintä olisi huollattaa, kun vastaavankokoisia ei löydy muita kuin vakiot. Pitää tietysti tuota puhdistustököttiä vielä tunkea tankkiin pari purnukkaa ihan kokeeksi. Kiitoksia taas vinkeistä.
Cell: Olet vissiin enemmänkin M30:een perehtynyt? Ei sinulla sattuisi olemaan hyllyssä pölyttymässä noita alkuperäisiä suuttimia, mieluusti tietenkin ehjiä ja tiiviitä? Boschin koodi olisi seuraavanlainen: 0 280 150 714. Muutkin saavat luonnollisesti tyrkyttää, jos sattuu täysi sarja olemaan EHJIÄ ja TIIVIITÄ suuttimia!nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Olen myynyt jo muistaakseni suutinsarjat veks, mielestäni noita ei jäänyt enää yhtään talliin mutta voin tarkistaa ensi vkl.
Sinulla siis boschin suuttimet? "uudemmissa" on tullut vastaan lucaksen suuttimia, nuo boschit ovat varmaan neula tyyppiset joten siten herkemmät likaantumisellekin, uittamalla pesu ei valitettavasti puhdista noita. Kannattaa nyt kokeilla se vuoto ennen uusien tilaamista, riittää tosiaan ihan kun nostaa suuttimet imusarjasta ja pistää bensapumpun pyörimään. Tuo kylmänä röpöttäminen ja paineiden lasku kun voi johtua muustakin, esim. vuotava pumpun takaisku tai bp-säädin aiheuttavat saman paineen laskun eivätkä kuitenkaan vaikuta käynninaikaiseen toimintaan mitenkään kunhan paineet vain on kohdallaan.
Käytettyjä suuttimia ei välttämättä löydy siinä kunnossa etteivät tarvitsisi puhdistusta. Vaikkeivat vuotaisi, voi suihku olla epämääräinen tai pisaroituva jonkin roskan takia.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Pitääpä kokeilla tuota. Ovat vaan niin paskamaiset irrottaa nuo suuttimet. Mutta pitää kokeilla tosiaan, kunhan helpommat keinot on käyty läpi!
Ja juu, suuttimet tosiaan ovat Boschilaiset ja mikäli oikein olen ymmärtänyt myöskin neulatyyppiset. Kun nuo suuttimet olivat irti, katsoin, että jokainen kärki liikkuu samalla tavalla. Ei ilmeisesti ole aivan normaalia, että nuo suuttimet pitävät melko käsittämättömän mekkalan. Naputus/raplatus on poikkeuksellisen voimakas, ja venttiileistähän se ei tule.
Yhteen asiaan en taskulampulla ja kärsivällisyydelläkään löytänyt ratkaisua. Mistä ihmeestä otan öljynpainemittarille(mallia mekaaninen, eli letku kabiiniin) öljynpaineet. Suodattimen jalassa on kaksi kuusiokoloruuvia, mutta kierteet eivät ole tuumakoossa, kuten mittarin mukana tulleet sovitteet. Kyselen nyt tässä ja koitan samalla googlettaakin vähän tietoa.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Heps
Öljynpaine siitä jalasta joo ja tosiaan mulla olis kohta parikin sarjaa ylimääräisiä vakiosuuttimia
Mitä tarjoot sarjasta ? Laita privaa...
Nimittäin kohta irtoo toisesta 535:sta imusarja muokattavaksi ja siinähän ne
suuttimet kauniisti nököttää ja toimivasta autosta puretaan !!!SoftRoader
EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...
Comment
-
Comment