Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 530i 1994 käynnistysongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bm33
    BTCF Member
    • Jul 2021
    • 11
    • Riihimäki

    E34 530i 1994 käynnistysongelmaa

    Hei mistä seuraavaksi tutkimaan, m60b30 lähtee aina päivän ekalla käynnistyksellä käyntiin omillaan mutta sammuu aikalailla heti, bräkkiksellä käy hyvin ja toimii

    vaihdettuja osia
    pa pumppu & suodatin
    pa paineensäädin
    linjat putsattu/ajettu tavaraa läpi
    tulpat vaihdettu

    seuraavaksi suuttimet huoltoon?!
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 3705
    • Finnland

    #2
    Anturivika? Ei vaikuta suutinvialta.
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5257
      • Pirkkala

      #3
      Jos se käy bräkleenillä niin bensaa se ei sillon saa.

      Ota suutintukki letkujen varassa irti niin, että suuttimet jää siihen kiinni. Sitten pullot suuttimien alle ja starttaamaan. Näet tuleeko sitä tavaraa vai ei.

      Pahvi käy pullojen tilalle myös
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Flamen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2011
        • 582
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by bm33 View Post
        Hei mistä seuraavaksi tutkimaan, m60b30 lähtee aina päivän ekalla käynnistyksellä käyntiin omillaan mutta sammuu aikalailla heti, bräkkiksellä käy hyvin ja toimii

        vaihdettuja osia
        pa pumppu & suodatin
        pa paineensäädin
        linjat putsattu/ajettu tavaraa läpi
        tulpat vaihdettu

        seuraavaksi suuttimet huoltoon?!
        Tässä keskitytään aika vahvasti polttoainepuolen loppupäähän, vaikka vika on todennäköisesti polttoainepuolta ohjaavasssa päässä. Suomeksi sanottuna anturivialta vaikuttaa, jos kone sammuu kerrasta ilman pätkimistä. Näissä vanhemmissa kamppeissa kone sammuttaa itsensä hetken päästä käynnistyksestä, jos se ei saa esim. kampiakselin asentoanturilta luotettavaa tietoa. Tällä tavalla moottori suojelee katalysaattoria ja muita komponentteja, jotka saattas vaurioitua virheellisestä seoksesta. M60/M70 myllyt nyt on melko iäkkäitä, joten ensmäisenä vaihtasin kampiakselin asentoanturin / anturit.
        Ruosteeton Karmann

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2690
          • .fi

          #5
          bensapumpun relettäkin saattaisin kiusata, jos sen ohittamalla käy pidempään, on siinä vikaa.
          dme vaatii moottorilta kampuran anturilta signaalia startissa, että käskee bensareleen päälle, eli tod.näk. ko. anturi tai rele nyt valmis.

          edit: bprele tais olla e34+m60 yhdistelmässä ainoa väriltään jotain ruskean ja oranssin väliltä siellä e-boxissa dme ja abs jne. purkkien kanssa.
          Last edited by aae30; 29-07-2024, 16:20.
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • Roisto
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 2538
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by aae30 View Post
            bensapumpun relettäkin saattaisin kiusata, jos sen ohittamalla käy pidempään, on siinä vikaa.
            dme vaatii moottorilta kampuran anturilta signaalia startissa, että käskee bensareleen päälle, eli tod.näk. ko. anturi tai rele nyt valmis.

            edit: bprele tais olla e34+m60 yhdistelmässä ainoa väriltään jotain ruskean ja oranssin väliltä siellä e-boxissa dme ja abs jne. purkkien kanssa.
            Siitäpä kuvaa

            Click image for larger version

Name:	block-rele-i-predohraniteley-07-mortonic.jpg
Views:	250
Size:	50.3 KB
ID:	5509122
            2001 E39 525iA
            1992 E34 "540i/5"

            Comment

            • bm33
              BTCF Member
              • Jul 2021
              • 11
              • Riihimäki

              #7
              Jees kiitoksia vastauksista, seuraavaksi siis testiin pa pumpun releen ohitus/vaihto, suutintukki irti ja tsekkaus miten ainetta tulee ja jos ei vielä silloin toimi niin kampiakselin asentotunnistin.

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4320
                • Turku

                #8
                Jos vaihdat kampiakselin asentotunnistimen, niin osta vain tehtaan alkuperäinen. Mulla kesti Hellan anturi 2-3kk M50:ssä, orkkis vasta alkoi kestämään. Bemarit tunnetusti nirsoja niissä, sama sytytystulpissa nimim kokemusta on. Piti vaihtaa huollon vaihtamat yhteen neljästä mitä on koneelle suositeltu.

                Comment

                • bm33
                  BTCF Member
                  • Jul 2021
                  • 11
                  • Riihimäki

                  #9
                  Päivityksenä, vaihdettu nyt bensasuodatin sekä kampiakselin asentotunnistin, vieläkään ei lähde käymään muutakuin ekalla kerralla kun kokeilee parin tunnin välein niin ihan hetken käy, bräkliinillä käy suurinpiirtein ok.

                  mitä seuraavaksi mittaamaan/vaihtamaan?

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16418
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by bm33 View Post
                    Päivityksenä, vaihdettu nyt bensasuodatin sekä kampiakselin asentotunnistin, vieläkään ei lähde käymään muutakuin ekalla kerralla kun kokeilee parin tunnin välein niin ihan hetken käy, bräkliinillä käy suurinpiirtein ok.

                    mitä seuraavaksi mittaamaan/vaihtamaan?
                    Tuleeko niistä suuttimista tavaraa vai ei ?

                    Comment

                    • bm33
                      BTCF Member
                      • Jul 2021
                      • 11
                      • Riihimäki

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post

                      Tuleeko niistä suuttimista tavaraa vai ei ?
                      Testattu, tulee tavaraa, nyt sulkisin kyllä sulkimet pois ku viimeksi käynyt tosiaan 2023 syksyllä auto.

                      Comment

                      • jaskap
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 526
                        • Finland Rovaniemi

                        #12
                        Koetapa ohittaa rele hyppylangalla, että pumppu käy koko ajan. Pysyykö vehje käynnissä. Selvitä pinnit ensin, mitkä sulkeutuu, kun rele vetää.
                        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                        e32 750 iA -88 DoubleSex.
                        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                        e32 735 1/18
                        e34 M5 1/18
                        e24 635 Csi 1/18
                        e9 3.0 CSi 1/18
                        e31 850 Csi

                        Comment

                        • bm33
                          BTCF Member
                          • Jul 2021
                          • 11
                          • Riihimäki

                          #13
                          On kokeiltu, kokeiltu myös antamalla pumpulle suoraa 12v.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8257
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by bm33 View Post
                            On kokeiltu, kokeiltu myös antamalla pumpulle suoraa 12v.
                            Onko bensan painetta mitattu?
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • bm33
                              BTCF Member
                              • Jul 2021
                              • 11
                              • Riihimäki

                              #15
                              Bensanpaine on ok, käytin suuttimet huollossa finjectorilla ja ainakin 2kpl huonoja, vaikka suihkuttaakin niin ei kuulemma enää saa kuntoon eli nyt uusien tai käytettyjen kunnossa olevien suuttimien ostaminen seuraavaksi luvassa, täytyy sitten päivitellä jos alkaisi toimimaan sillä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎