E34 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hurubavaria
    Newbiemmer
    • May 2021
    • 26
    • Kerava/Helsinki

    #31
    Melko hiljaistaon ollut tässä topikissa, mutta heitetään vaikka kysely mietintään onko kokemuksia touringin takaoven pikkuikkunan irroituksesta? Ei ole hätä ollut irrotuksen kanssa koska vanhasta pahoin kolaroidusta ovesta puran osat varalle talteen vain, mutta tosiaan viimeisenä tuo pikkuikkunan irrotus en ajatellutkaan olevan aivan näin kauhea juttu, ainakin minulle on En ole internetistä löytänyt oikein ohjeita irrotukselle, onko sellaisista tietoa jollain? mutta takakarmissa on ainakin kolme klipsiä jotka pitää lasia takaosasta kiinni ja niihin ei oikein pääse käsiksi kuin lasin välistä, mutta tuntuu, että niitäkään välistä taivuttamalla ei lasi kulje ulospäin, ainakaanloppujen lopuksi ehjänä. silvoin jo keskikarminkin ovesta rikki helpottaakseen, sekään kun ei ollut irroitettava, peltiosuudella tosiaan enään mitään väliä tuossa ovessa. Olis kyl kauhee yrittää tuota irrottaa jos muu ovi pitää saada ehjänä pysymään Lasia on rikkotunnistimella ja ilman, tässä rikkotunnistimella koska alkuperäinen hälytin. Semmosta.​​
    E30 316i Bavaria
    E34 525iA Touring

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14673
      • Oulu

      #32
      Jarruja täytys ainakin keulaan päivittää, kun tuota moottoria alkaa vaihtamaan. Kohtuu rahalla näyttäis selviävän, kun laittaa 340mm jarrut f30 335i:stä. Uusia satuloita saa 77e kpl. Onko tuonne taakse mitään järkevää isompaa tarjolla? 540i jarrut ois helpoin, mutta satuloiden hinta sitten jotain maagista, jos moiset edes löytää. Aerolta kyllä niitäkin satuloita saisi 25e kpl, mutta carrierit on yhtälailla hakusessa. Onko tuohon jotain edullisempaa satula kombinaatiota, millä saisi vaikka tuon 540i 300x20 levyn taakse?

      Eihän tuo B20 > B28 swappi tietenkään noin isoja jarruja tarvi, mutta nuo nyt ois äkkiseltään aika kustannustehokkain, kun n. 250e sais uudet isommat jarrut keulaan. Ja oishan tuossa sitten varoja tulevaisuutta varten jos intoutuu jotain kehittämään tehojen puolesta.
      Last edited by zener; 28-11-2025, 20:59.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • ooopeee
        BTCF Member
        • Dec 2011
        • 2118
        • Kouvola

        #33
        Mulla ei o nyt combo tässä ylhäällä. Mutta E9x isommat takaset sinne sai sovellettua ja nehän on halpoja
        VW passat 1.9tdi 4motion
        E36 "328" cabrio

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14673
          • Oulu

          #34
          Paljon on etujarrujen päivityksestä tarinaa, mutta aika vähän takasista.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4344
            • Turku

            #35
            Originally posted by Hurubavaria View Post
            Melko hiljaistaon ollut tässä topikissa, mutta heitetään vaikka kysely mietintään onko kokemuksia touringin takaoven pikkuikkunan irroituksesta? Ei ole hätä ollut irrotuksen kanssa koska vanhasta pahoin kolaroidusta ovesta puran osat varalle talteen vain, mutta tosiaan viimeisenä tuo pikkuikkunan irrotus en ajatellutkaan olevan aivan näin kauhea juttu, ainakin minulle on En ole internetistä löytänyt oikein ohjeita irrotukselle, onko sellaisista tietoa jollain? mutta takakarmissa on ainakin kolme klipsiä jotka pitää lasia takaosasta kiinni ja niihin ei oikein pääse käsiksi kuin lasin välistä, mutta tuntuu, että niitäkään välistä taivuttamalla ei lasi kulje ulospäin, ainakaanloppujen lopuksi ehjänä. silvoin jo keskikarminkin ovesta rikki helpottaakseen, sekään kun ei ollut irroitettava, peltiosuudella tosiaan enään mitään väliä tuossa ovessa. Olis kyl kauhee yrittää tuota irrottaa jos muu ovi pitää saada ehjänä pysymään Lasia on rikkotunnistimella ja ilman, tässä rikkotunnistimella koska alkuperäinen hälytin. Semmosta.​
            chatGPT vastasi näin. En tiedä onko järkeä.


            BMW E34 Touring – Rear Door Small Fixed Window Removal

            Tools needed
            • Torx T20 / T25 (varies by year)
            • 10 mm socket
            • Trim removal tools
            • Small flat screwdriver
            • Utility knife (if removing the glass from the frame)
            1. Remove the rear door panel

            Remove screw in the door pull handle (under a small cover).
            1. Remove screw(s) behind the inner door handle trim.
            2. Pop off the door panel starting from the bottom (plastic clips).
            3. Lift the panel upward off the window sill.
            4. Disconnect speaker + handle cable.



            2. Remove the inner plastic trim covering the little window
            Behind the main door panel there is a small triangular plastic cover around the little window frame.
            • Pry this trim off carefully.
            • Behind it you will see the metal frame of the fixed glass and its fasteners.
            3. Loosen the main window guide rail

            The big roll-down window shares the same frame assembly.

            To get the small fixed-window frame out, you must loosen the vertical guide rail.
            1. Lower the big window halfway.
            2. Find the vertical guide bar (toward the rear of the door).
            3. Remove its top Torx screw and bottom 10 mm bolt.
            4. Push the guide rail slightly forward — this gives room to lift the small-window frame out.

            4. Remove the fixed-window frame

            The small triangular window is mounted in a metal frame that’s bolted to the door.


            Depending on year, you will find:
            • Two Torx screws at the top inside the door, and
            • One 10 mm bolt on the lower part of the frame.
            Remove these fasteners.
            Then:
            1. Pull the entire triangular window and its frame upward and slightly outward.
            2. Wiggle gently — the butyl seal may hold it tightly.
            3. The whole assembly lifts out as one piece.
            Tip: You DO NOT remove the glass separately while it’s in the door.

            It always comes out together with the metal frame.

            5. (Optional) Remove glass from the frame


            If you need only the glass:
            1. Warm the butyl seal with a heat gun.
            2. Cut the seal with a razor or thin knife.
            3. Push the glass out of the frame.



            Comment

            Working...
            X