Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525tds käyttöautoksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E34 525tds käyttöautoksi

    Moro!

    Harkitsen wanhaa E34:sta, mielellään 525tds:nä käyttö tai kakkosautoksi.

    Minkälaisia suosituksia raati antaa esim tuon 525tds:n tarkistamiseen? Onko nuo vanhat jakopumppu-dieselit sutta ja sekundaa?

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • Sipa
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 60
    • Pohjois-Karjala

    #2
    En tiiä mitä kokemuksia muilla, mutta kaverilla kyseinen 525 tds automaatti niin vie enemmän ainetta kun esim 520 bensa....
    530da e39, exät: 330d e46, 520i e60, 520ia e39,
    325i e36

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      #3
      Just samaa meinasin sanoa, että varsinkin tomaattina kuluttaa löpöä, mitä olen tarinoita foorumilta lukenut. Tosin onhan tekniikkakin vanhaa verrattuna commonrail-dieseleihin, ja hintakin eri.

      Mutta noin E34:sta yleensä voit tarkistaa: ruosteet tunkinpaikoista, ovien alareunoista ja tankin täyttöluukun ympäristöstä. Lisäksi itse kiinnittäisin erityistä huomiota alustan tärinöihin, ainakin nyt kun yhdestä E34:stä olen sen joutunut laittamaan lähes kokonaan uusiksi.

      Diisseleistä voi sitten joku muu kirjoittaa tietoa.
      E39 ja E91

      Comment

      • MasaTDS
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1606
        • Tampere

        #4
        mulla vei kans lähes 10L/100km tdsa naftaa ja oli aika laiskahkon tuntuinen 143hv dieseliksi,nyt on -95 omega samalla koneella keskikulutus 6-7L/100km manuaalilaatikolla,kulkee paljon paremmin ja tehoa 130hv ja painoa reilu 100kg enemmän kun e34:ssa.Sitä ennen oli e36tdsa joka vei n.9L/100km ja kulku aika samaa kun tolla omegalla.En suosittele e34 dieseliä,paitsi jos manuaali,erittäin paljon ajoa ja rekisteröity 2h pakuksi,ehkä sitten vaihtoehto.Mene kastsomaan autoa niin että joudut suorittamaan kylmäkäynnistyksen jotta näkee monellako hehkutuksella lähtee kakomatta,vika tuskin kuitenkaa hehkuissa jos niin joutuu tekeen vaan ilmavaivoja.Omasta mielestäni kokolailla paskoja kaikki nuo m51d25 koneen ympärille kasatut komponentit paitsi kori.
        Last edited by MasaTDS; 17-11-2008, 12:16.
        E24 635csi
        M-B W140
        Citroen c4 coupe
        H-D sportster chopper

        Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
        Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
        Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
        www.mpanet.fi

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #5
          Hyviä kommentteja, kiitos!

          Selailin vanhoja ketjuja, ja siellä oli joillakin kohtuu miellyttäviä kulutuksia tolla 525tdsa:lla, luokkaa ~8l/100 seka-ajossa. Onkohan näissäkin vähän samaa ilmiötä, että yksilöstä kiinni?

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            #6
            Originally posted by teropa View Post
            Selailin vanhoja ketjuja, ja siellä oli joillakin kohtuu miellyttäviä kulutuksia tolla 525tdsa:lla, luokkaa ~8l/100 seka-ajossa. Onkohan näissäkin vähän samaa ilmiötä, että yksilöstä kiinni?

            Tero
            Joo eihän se varmaan älytön kulutus ole, mutta jollain 320d:llä vois päästä siihen vähän reilu kuus seka-ajossa.

            Uskon kyllä että on myös yksilöstä kiinni, kyllähän noita juttuja mitä selaa, niin toisella kulkee reilulla kuudella litralla manuaalilaatikolla ja toisella automaattilootan kanssa vie sen 8.

            Vähän ehkä OT:ksi menee mutta noitakin kun tulee aina tiirailtua mobilesta, niin kyllä siellä aina muutama todella fiksun näköinen (executive) yksilö sattuu silmään. Itse jos olisin tuollaista nyt hankkimassa niin rimpauttaisin ehkä Juhikselle, että kävis hakemassa. Verot tuollaiseen on jotain 700 ekua, ja tuontikulut ne 1220 ja tuollainen maksaa jonkun 2-3 tonnia, niin kylläpä se melkein silti kannattaisi. Vois saada paremmin varustellun, vähemmän ajetun ja parempikuntoisen suomen pommien hinnalla.
            E39 ja E91

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Harri G View Post
              Joo eihän se varmaan älytön kulutus ole, mutta jollain 320d:llä vois päästä siihen vähän reilu kuus seka-ajossa.

              Uskon kyllä että on myös yksilöstä kiinni, kyllähän noita juttuja mitä selaa, niin toisella kulkee reilulla kuudella litralla manuaalilaatikolla ja toisella automaattilootan kanssa vie sen 8.

              Vähän ehkä OT:ksi menee mutta noitakin kun tulee aina tiirailtua mobilesta, niin kyllä siellä aina muutama todella fiksun näköinen (executive) yksilö sattuu silmään. Itse jos olisin tuollaista nyt hankkimassa niin rimpauttaisin ehkä Juhikselle, että kävis hakemassa. Verot tuollaiseen on jotain 700 ekua, ja tuontikulut ne 1220 ja tuollainen maksaa jonkun 2-3 tonnia, niin kylläpä se melkein silti kannattaisi. Vois saada paremmin varustellun, vähemmän ajetun ja parempikuntoisen suomen pommien hinnalla.
              Terve,

              Olen seurannut myös mobilen tarjontaa. Tällä hetkellä todella heikko. :(

              En taida rimpauttaa Juhikselle, vaikka varmaan hyvä hakumies onkin. Olen hae-se-itse miehiä .

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9041
                • Iisalmi

                #8
                Originally posted by teropa View Post
                Terve,

                Olen seurannut myös mobilen tarjontaa. Tällä hetkellä todella heikko. :(

                En taida rimpauttaa Juhikselle, vaikka varmaan hyvä hakumies onkin. Olen hae-se-itse miehiä .

                Tero
                Aaaa. No sehän on aina parempi. Mikä lie kun minulla aina tarttuu fiksuja pirssejä silmiin. Liekkö rima alempana
                E39 ja E91

                Comment

                • uti
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 195

                  #9
                  Originally posted by MasaTDS View Post
                  mulla vei kans lähes 10L/100km tdsa naftaa ja oli aika laiskahkon tuntuinen 143hv dieseliksi,nyt on -95 omega samalla koneella keskikulutus 6-7L/100km manuaalilaatikolla,kulkee paljon paremmin ja tehoa 130hv ja painoa reilu 100kg enemmän kun e34:ssa.Sitä ennen oli e36tdsa joka vei n.9L/100km ja kulku aika samaa kun tolla omegalla.En suosittele e34 dieseliä,paitsi jos manuaali,erittäin paljon ajoa ja rekisteröity 2h pakuksi,ehkä sitten vaihtoehto.Mene kastsomaan autoa niin että joudut suorittamaan kylmäkäynnistyksen jotta näkee monellako hehkutuksella lähtee kakomatta,vika tuskin kuitenkaa hehkuissa jos niin joutuu tekeen vaan ilmavaivoja.Omasta mielestäni kokolailla paskoja kaikki nuo m51d25 koneen ympärille kasatut komponentit paitsi kori.
                  Lähettävät perkele ne paremmat koneet sieltä BMW:n tehtaalta Opelille. Hävettää tollainen.

                  Comment

                  • kuirikki
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2008
                    • 116
                    • Keski-Pohjanmaa, Himanka

                    #10
                    Tuo oma tds vie sen 6-7 litraa naftaa. Auto on manuaalilaatikolla. Itse tykkään kovasti autosta, eikä vielä ensimmäisen puolen vuoden aikana ole ollut mitään ongelmia. Mittarissa tällä hetkellä 257 tkm.
                    Ex:BMW 525 TDS E34 -93
                    Nykyinen: BMW 330 dA Touring -03
                    Kauppakassi: Peugeot 106 XSI -92

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2195
                      • kaustinen

                      #11
                      Parilla kaverilla oli yhtäaikaa tollaset manuaali tds:t Toisessa oli lastu (luvattu 170hp) ja toisella 524td mekaaninen pumppu ja ahtoja nostettu. Tää jälkimmäinen liikku ihan eri tavalla ja vei 2l/100 vähemmän ainetta??
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • salsal
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 38
                        • Lahti

                        #12
                        Kyllähän tuollainen tds käyttöautona mielestäni menee aivan hyvin. Täytyy vain asennoitua siten, että auton ollessa jo rippikouluiässä ja ylikin, saa kuluvia osia vaihdella jonkin verran. Näin on toki autossa kuin autossa.

                        Tds:n moottorin on kyllä ihan kestävä ja sillä kilometrejä niellään, mutta apulaitteita joutuu matkan karttuessa vaihdella ja parsia kokoon. Näihin liittyen löytyy foorumiltakin paljon juttua. Polttoainejärjestelmän ja hehkut kun pitää kunnossa niin ollaan jo voiton puolella.

                        Automaattivaihteistot tuon ikäluokan autoissa ovat kyllä vanhahtavia. Kulutus nousee manuaaliin verrattuna ja meno on verkkaisempaa, joten itse suosisin manuaalia. Onpahan yksi mahdollinen vikakohdekin vähemmän.

                        Omalla 525td touringilla sekalainen kulutus pyörii siinä seiskan pinnassa ja td:n normikulutus on tds:sää hieman korkeampi. Ei mielestäni paha, ikä- ja kokoluokka huomioon ottaen. Ja kyllähän sitä mieluummin rivikuutosella päästelee, kuin monella uudemmallakaan nelosella

                        Comment

                        • h3ba
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 334
                          • Oulu

                          #13
                          Itellä oli juurikin 525tdsa touring eikä kyllä omasta mielestä vienyt mitenkään kohtuuttomasti dieseliä, nykyinen 300D mersu vie enemmän ko bmw.. Kumpikin tomaatilla.. Mun yksilö ei ollut laiska, siinä tosin oli 3" SUORA putki turbolta loppuun asti. Tuskin sekään nii paljoa vaikutti mutta kuitenkin.. Ainoa miinuspuoli oli et alusta oli paska, ja se että aika paljon sähkövikaa tuntu olevan.. Niin ja loota luisti Muuten ihan pätevä peli tosin taitaa olla ihan yksilöstä kiinni..
                          MB S210 320CDI Avantgarde -00
                          xXx:
                          MB S124 300TDT -92

                          MB C124 300CE 24V Sportline -91
                          MB W124 300D -93
                          BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                          MB W201 190D -84
                          BMW E32 735iA -89

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #14
                            Moro,

                            Joo en ihan tiiä, meneekö syteen vai saveen. Yks tuttu haluaisi ostaa pois tuon E39:n, ja pitäisi joku käyttökatiska katella. Ei mitään E39:iä nyt jaksa metästää talveksi, vaan ajattelin tollasta 525tdsa:ta. Yksi vähänajettu on kiikarissa, josta pitäisi pulittaa ~6500e. Se on paljon, mutta autokin on aika pristiini.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8264
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              emännän e36 tdsa vie keskimäärin 6l/100km mutta siinä on matka-ajoa aika iso osa.. itse tekniikka ei ole aiheuttanut muita murheita tässä vuoden aikana mitä tuo nyt on ollu.. jo ostettaessa oli öljyn lahdutin paskana ja öljyä tuli kohtuullisesti pihalle.. kilometrejä on tullu n. 40tkm
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎