Ovatko ristinivelet kunnossa?
E34 Kardaanin tukilaakerin vaihto?APUAAAA!
Collapse
X
-
Tulihan kardaanin katkoskohdan boorit oikeaan asentoon? Joskus kun tein hommaa ekaa kertaa e30:een eivät kardaanin "haarukat" tulleet samaan linjaan ja siitä johtuen rikkoi tukilaakerin pannan melko välittömästi.
Tuo M5 aavistuksen tärisyttää moottorijarrutuksen aikana. Mahtaisikohan siinäkin olla tuo kardaanin tukilaakeri loppu? Tai sitten kaksoismassa vauhtipyörä alkaa oireilla...Last edited by Joni*; 19-12-2008, 19:13.Z3 Roadster 2.8 -00
Comment
-
-
Originally posted by Jonnyboy View PostTulihan kardaanin katkoskohdan boorit oikeaan asentoon? Joskus kun tein hommaa ekaa kertaa e30:een eivät kardaanin "haarukat" tulleet samaan linjaan ja siitä johtuen rikkoi tukilaakerin pannan melko välittömästi.
Tuo M5 aavistuksen tärisyttää moottorijarrutuksen aikana. Mahtaisikohan siinäkin olla tuo kardaanin tukilaakeri loppu? Tai sitten kaksoismassa vauhtipyörä alkaa oireilla...
joo katoin et menee samoille booreille merkkasin ennenkuin irrotin!
Comment
-
-
Originally posted by Jonnyboy View Post
Tuo M5 aavistuksen tärisyttää moottorijarrutuksen aikana. Mahtaisikohan siinäkin olla tuo kardaanin tukilaakeri loppu? Tai sitten kaksoismassa vauhtipyörä alkaa oireilla...
nim. itsellä kyseinen toimenpide edessä
Niin ja jos kuuluu sellanen pieni kolina kun sammuttaa auton, on todennäköisesti kaksoismassassa vikaa.
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer530d View PostNo voi hevon vi**u alkohan se laakeri pitää kahen päivän pästä sitten uudestaan samaa ääntä....mitäs nyt sitten???? vaihanko laakerin TAAS ja sitte kaks päivää ja uudestaa! Vaihdelaatikon kumit oli oli hyvässä kunnossa ja rättinivelessä ei näyttäny olevan halkeemia!!!!
AUTTAKAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:think
Tiedän toisenkin tällaisen identtisen tapauksen. Onkohan motonetin laakerit sutta ja sekundaa vai mistä moinen vois johtua?
Comment
-
-
Originally posted by OMN View PostItellä sama homma: vaihoin E36:een rohisevan tukilaakerin motonetin uuteen laakeriin, pari päivää meni ihan äänettömästi ja sen jälkeen varsinki pakkasaamuina tukilaakeri ujeltaa hitaissa nopeuksissa niin että nopeuden kasvaessa nousevan äänen taajuus muuttuu portaittain alemmaksi samalla lailla kuten koneen ääni automaattivaihteisessa autossa kiihdytettäessä. Kun vauhtia hidastaa, ujellus ikäänkuin "kelaa vaihteita alaspäin".
Tiedän toisenkin tällaisen identtisen tapauksen. Onkohan motonetin laakerit sutta ja sekundaa vai mistä moinen vois johtua?E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
e34 m5sessa ekana huomasin kardaanin tukilaakerin vaihtotarpeen siitä että käsijarrun kahva alkoi pitää pientä ratinaa jossain vaiheessa- ei siis ihan loppu mutta kuitenkin vaihtotarve oli
Tuossa tapauksessa mun mielestä se kumi oli vain mennyt veltoksi ja alkanut rispaantua ja varmaankin sekin oma moka kun ei tuntunut olevan ihan oikeaan kohtaan ruuvattu se tukikumi sinne pohjaan. Paljoa sitä nyt ei tekemälläkään saa kieroon sinne mutta alkaa varmasti täristää jos ei ole suorassa. varmasti vaikuttaa myös jos on väsähtäneet kumit laatikon alla tai jos rättinivelet on loppu.
Joskushan se laakeri loppuu ja alkaa pitää sitä ujellusta- tämä varmaan johtuu juurikin siitä että on hakattu se laakeri paikoilleen ulkokehästä eikä siitä sisältä sievästi naputtelemalla puhtaille pinnoille.
Mersuun yhden laakerin vaihdoin kiireellä ja en viitsinyt katsoa tuliko kardaanin booritus samaan asentoon tai miten ne haarukat vetotikussa meni ja tais tulla laakeriakin vähän runnottua asentaessa mutta toisaalta sen laakerin jumittamista ja tukikumin täydellistä repeytymistä ei väykyssä huomannutkaan ku vasta katsastuksessapistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment
-
-
Ei johdu ainakaan minulla asennusvirheestä uuden laakerin ujellus. Ei ollut ensimmäinen laakeri, jonka asensin
Tietääkö joku tuon laakerin mitat? Tai viitsisikö mitata, jos on sellainen irrallaan?
Käyn hakemassa laakeriliikkeestä kunnon laakerin heti kun saan mitat jostain. Realoem ei anna kovin tarkkoja tietoja.
E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Itse itselleni vastaten
Kävin Motonetissa mittaamassa tuon laakerin ja se on 55x30x13. Näkyy näköjään tuosta realoem kuvastakin, on vaan merkattu tuohon tukikumin kohdalle.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Originally posted by Alpina E34 View PostItse itselleni vastaten
Kävin Motonetissa mittaamassa tuon laakerin ja se on 55x30x13. Näkyy näköjään tuosta realoem kuvastakin, on vaan merkattu tuohon tukikumin kohdalle.
Itselläkään ei kyllä ujellus johdu asennusvirheestä, sen verran varovasti käsittelin laakeria. Ainut mitä jälkeenpäin tajusin oli että taisin laittaa kardaanin keskellä olevan liitoskohdan putkimutterin ylimomenttiin. Rempan jälkeen katoin korjausoppaasta momentin, ois pitäny laittaa vaan ihan höllästi kiinni. Tuskin tuosta voi ujellus johtua...?
Comment
-
-
Tänään hain vasta FAG:n laakerin. Mikä se momentti sitten on?E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Originally posted by uti View PostEn ole koskaan vaihtanut pelkkää laakeria. Eiköhän se tukikumikin ole yleensä aika huonossa kunnossa.E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
Comment