e34 520 moottori vaihdettu, mutta ei onnistuneesti. No onnistupa 3kerralla

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7060
    • Turenki

    #31
    Yks helpoimmista jakopäistä toi M20..
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Biimer_90
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 169

      #32
      Originally posted by Peltsii View Post
      Yks helpoimmista jakopäistä toi M20..
      No pakkohan sen on onnistua
      E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
      E34 525i vm.89

      Comment

      • Biimer_90
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 169

        #33
        Tämän voisi melkein omistaa meikälle "Biimer_90:in kysely thread" Tulipa tuossa mieleen vaan semmonen että eroaako m20b20 ja m20b25 moottorin johtosarja toisistaan paljon?

        Ei oo vieläkään noussut kone paikalleen tuohon omaan e34:seen, ei anna rahatilanne periksi että saisi tuon kytkimen ostettua ja muutenkin pakkasta ollut niin ei kehtaa touhuta, kun joutuu pihallaa hiimaileen.
        E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
        E34 525i vm.89

        Comment

        • jarzap
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 319
          • Sodankylä/Pyhäsalmi

          #34
          Originally posted by Biimer_90 View Post
          Tämän voisi melkein omistaa meikälle "Biimer_90:in kysely thread" Tulipa tuossa mieleen vaan semmonen että eroaako m20b20 ja m20b25 moottorin johtosarja toisistaan paljon?
          Realoemissa ainakin varaosanumero on sama, 520 ja 525
          Edit: Ja kyseessä on motronic versiot.
          Last edited by jarzap; 04-03-2009, 12:37.
          "Paska analyysi!"

          Comment

          • Biimer_90
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 169

            #35
            No joo tänään saatiin vaihdettua kone ja käymään, mutta lämpöjen kanssa hieman ongelmaa tässä pieni selitys asiasta:
            Kun autolla käy ajamassa mutkan niin lämmintä tulee koppiin, mutta kun autoa pitää parkissa niin tulee pelkästään kylmää.

            Mitenhä se jäähdytysjärjestelmän ilmaus pitäisi tapahtua?
            E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
            E34 525i vm.89

            Comment

            • MasaTDS
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1605
              • Tampere

              #36
              Originally posted by Biimer_90 View Post
              No joo tänään saatiin vaihdettua kone ja käymään, mutta lämpöjen kanssa hieman ongelmaa tässä pieni selitys asiasta:
              Kun autolla käy ajamassa mutkan niin lämmintä tulee koppiin, mutta kun autoa pitää parkissa niin tulee pelkästään kylmää.

              Mitenhä se jäähdytysjärjestelmän ilmaus pitäisi tapahtua?
              ite sain ainakin ilmattua auton käydessä nesteitä lisäten ja pumppaamalla letkuista paisuntasäiliönkorkin ollessa auki
              E24 635csi
              M-B W140
              Citroen c4 coupe
              H-D sportster chopper

              Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
              Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
              Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
              www.mpanet.fi

              Comment

              • Biimer_90
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 169

                #37
                Originally posted by MasaTDS View Post
                ite sain ainakin ilmattua auton käydessä nesteitä lisäten ja pumppaamalla letkuista paisuntasäiliönkorkin ollessa auki
                Ok, pitääpä huomenna kokeilla uudelleen. Sitten siinä piti venttiilikoneisto ihan ihme "rak rak rak" ääntä, yleensä olen kuullu että ne säklättää, mutta tuommonen ihme raklatus perkele.
                E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                E34 525i vm.89

                Comment

                • jarzap
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 319
                  • Sodankylä/Pyhäsalmi

                  #38
                  Tuota ohjetta voi varmaan soveltaa tuohon m20 koneeseenkin KLIK Itellä kyllä yleensä on riittänyt ihan sekin että on sen ilmaruuvin aukassu ja samalla lisänny nestettä ja kaasutellu. Ottaakos visko varmasti kiinni kun kone lämpee:think
                  "Paska analyysi!"

                  Comment

                  • Biimer_90
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 169

                    #39
                    Originally posted by jarzap View Post
                    Tuota ohjetta voi varmaan soveltaa tuohon m20 koneeseenkin KLIK Itellä kyllä yleensä on riittänyt ihan sekin että on sen ilmaruuvin aukassu ja samalla lisänny nestettä ja kaasutellu. Ottaakos visko varmasti kiinni kun kone lämpee:think
                    No pitää edelleen huomenna kokeilla saada ne ilmat poies sieltä järjestelmästä, eli se homma menee suunilleen näin;
                    1: Hommataan nestettä ihan perskutan paljo.
                    2: Täytetään järjestelmä.
                    3: Lyödään biili tulille, ilmaruuvi auki ja painellaan letkuja, sitten kun ei ole näkyvissä ilmakuplia niin homma on done.

                    Saanen vielä sen verran jarzapilta udella että mitäs meinasit tuolla viskon kiinni ottamisella.
                    E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                    E34 525i vm.89

                    Comment

                    • jarzap
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 319
                      • Sodankylä/Pyhäsalmi

                      #40
                      Originally posted by Biimer_90 View Post
                      No pitää edelleen huomenna kokeilla saada ne ilmat poies sieltä järjestelmästä, eli se homma menee suunilleen näin;
                      1: Hommataan nestettä ihan perskutan paljo.
                      2: Täytetään järjestelmä.
                      3: Lyödään biili tulille, ilmaruuvi auki ja painellaan letkuja, sitten kun ei ole näkyvissä ilmakuplia niin homma on done.

                      Saanen vielä sen verran jarzapilta udella että mitäs meinasit tuolla viskon kiinni ottamisella.
                      Ja vielä lämppäristä kaikki hanat lämpimälle Sitä meinasin että kun se kone lämpee tarpeeks, niin sen viskon pitää napata ns. kiinni. Vaikka rupelli pyörii siellä kylmänäkin niin senhän voi kuitenkin ihan vaikka meisellillä pysäyttää.

                      EDIT: Mutta kyllä tuo nesteen kierto-ongelmalta kuitenkin enemmän vaikuttaa kun sinne ei kerta lämmintä ilmaa ala tulemaan tyhjäkäynnillä.
                      Last edited by jarzap; 21-03-2009, 20:45.
                      "Paska analyysi!"

                      Comment

                      • muuris
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 3501
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Taitaa olla lämppärin kennon letkut väärinpäin.
                        E30 325iX '86
                        Instagram

                        Comment

                        • Biimer_90
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 169

                          #42
                          Originally posted by muuris View Post
                          Taitaa olla lämppärin kennon letkut väärinpäin.
                          Mielestäni laitettiin ne oikeinpäin:think, mutta pitääpä tuokin varmistaa kun pääsee auton luokse.

                          EDIT: Vieläpä sen verran kun painelin kaasua eilen tuossa autossa niin, lämpömittari nousi melkein samaa tahtia kiekkamittarin kanssa.
                          E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                          E34 525i vm.89

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #43
                            Pyöriikö kiertovesipumppu?
                            Olli.

                            Comment

                            • Biimer_90
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 169

                              #44
                              Originally posted by Rocla View Post
                              Pyöriikö kiertovesipumppu?
                              jaaa Senhän pitäisi varmaan alkaa surisemaan kun laittaa virran päälle? ainakin tuossa omassa varaosa-autossa alko surraan, mutta jos oikein muistan niin ei tässä mistä pitäisi tulla käyttis:think
                              E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                              E34 525i vm.89

                              Comment

                              • M20TIC
                                BTCF Member
                                • Feb 2009
                                • 93
                                • Kempele..

                                #45
                                Originally posted by Biimer_90 View Post
                                jaaa Senhän pitäisi varmaan alkaa surisemaan kun laittaa virran päälle? ainakin tuossa omassa varaosa-autossa alko surraan, mutta jos oikein muistan niin ei tässä mistä pitäisi tulla käyttis:think
                                Joo kannattaa tarkistaa tuo kiertovesipumppu. Itellä ei ole sitä tällä hetkellä ollenkaan paikallaan, eli heti kun kierrokset laskee esim. liikenne valoissa alkaa puhaltamaan haaleaa/viileää lämppäristä..

                                Minun tietääkseni jos lämppärin letkut on väärinpäin, niin tyhjäkäynnillä tulee lämmintä sisälle ja kovemmilla kierroksilla kylmää, koska ei pääse kunnolla kiertää. Ei varmaa tietoa koska en ole tätä virhettä tehny

                                Tuota vähän ihmettelin, että lämpömittari nousee kiekkamittarin kans samaa tahtia ??? Ei kumminkaan nouse yli normaalin tai keitä??
                                BMW E30

                                Comment

                                Working...
                                X