Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520 moottori vaihdettu, mutta ei onnistuneesti. No onnistupa 3kerralla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Biimer_90
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 169

    #46
    Originally posted by M20TIC View Post
    Joo kannattaa tarkistaa tuo kiertovesipumppu. Itellä ei ole sitä tällä hetkellä ollenkaan paikallaan, eli heti kun kierrokset laskee esim. liikenne valoissa alkaa puhaltamaan haaleaa/viileää lämppäristä..

    Minun tietääkseni jos lämppärin letkut on väärinpäin, niin tyhjäkäynnillä tulee lämmintä sisälle ja kovemmilla kierroksilla kylmää, koska ei pääse kunnolla kiertää. Ei varmaa tietoa koska en ole tätä virhettä tehny

    Tuota vähän ihmettelin, että lämpömittari nousee kiekkamittarin kans samaa tahtia ??? Ei kumminkaan nouse yli normaalin tai keitä??
    Ei nouse yli normaalin, eli ei keitä. Pitää tänään vaihtaa toisesta se kierovesipumppu ja katella jos se alkas pelaan. On kyllä omasta mielestäki jännä juttu tuon lämpömittarin kanssa, kun nostan kiekat 2000rpm:ään niin lämpömittari nousee siihen toisella viivalle samaan tahtiin
    E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
    E34 525i vm.89

    Comment

    • Biimer_90
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 169

      #47
      Tulipa mieleen että jos kohta puolin lähtis auton kimppuun ja säätäs venttiilit, mutta mutta onko siinä minkälaiset mahdollisuudet tunaroida jotain meikänlaisella "kädellä"? Ja tuo hommahan menee vissiin vaan tyyliin, venakoppa veks(Sherlock), sitten aukasee ne epäkeskon mutterit ja rakotulkki väliin, kun välys oikea niin mutteri kiinni.
      E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
      E34 525i vm.89

      Comment

      • aakoo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 777
        • Espoo

        #48
        Originally posted by Biimer_90 View Post
        Tulipa mieleen että jos kohta puolin lähtis auton kimppuun ja säätäs venttiilit, mutta mutta onko siinä minkälaiset mahdollisuudet tunaroida jotain meikänlaisella "kädellä"? Ja tuo hommahan menee vissiin vaan tyyliin, venakoppa veks(Sherlock), sitten aukasee ne epäkeskon mutterit ja rakotulkki väliin, kun välys oikea niin mutteri kiinni.
        Älä niitä epäkeskon muttereita valmiiksi avaa. Yksi venttiili kerrallaan säädät silloin, kun se venttiili on auki. Moottoria pyörittämällä löytyy seuraava venttiili taas kehiin. Kun venttiili auki -> rakotulkki väliin, jos välystä niin kiristät avaamalla epäkeskon mutterin ja kääntämällä sitä epäkeskoa jollain, kunnes rakotulkki on suht tiukasti välissä, mutta tulee kuitenkin pois. Helppo juttu, käy koko kierros läpi kahteen-kolmeen kertaan niin varmistat ettet möhlinyt aiemmin. Näin toimii ainakin M30B34-koneessa, ja eiköhän se ihan samalla tavalla mene muissakin. Jos et moottoria pysty muuten pyörittämään, laita vaikka nelonen silmään ja työnnä autoa eestaas jotta venttiili osuu kohdalleen. Työntäessä joutuu ottamaan kyllä kaverin mukaan että pystyy samalla katsomaan venttiilien asentoja.
        EDIT: Niin joo ja venakopan lisäks tulpat pois
        Last edited by aakoo; 24-03-2009, 14:29. Reason: -
        E34 535i -91 ikuisuusprojekti

        Comment

        • Biimer_90
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 169

          #49
          Jeps ja ei muuta kuin 30km automatkalle ja hääräämään
          E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
          E34 525i vm.89

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16464
            • Asikkala

            #50
            Originally posted by aakoo View Post
            Älä niitä epäkeskon muttereita valmiiksi avaa. Yksi venttiili kerrallaan säädät silloin, kun se venttiili on auki. Moottoria pyörittämällä löytyy seuraava venttiili taas kehiin. Kun venttiili auki -> rakotulkki väliin, jos välystä niin kiristät avaamalla epäkeskon mutterin ja kääntämällä sitä epäkeskoa jollain, kunnes rakotulkki on suht tiukasti välissä, mutta tulee kuitenkin pois. Helppo juttu, käy koko kierros läpi kahteen-kolmeen kertaan niin varmistat ettet möhlinyt aiemmin. Näin toimii ainakin M30B34-koneessa, ja eiköhän se ihan samalla tavalla mene muissakin. Jos et moottoria pysty muuten pyörittämään, laita vaikka nelonen silmään ja työnnä autoa eestaas jotta venttiili osuu kohdalleen. Työntäessä joutuu ottamaan kyllä kaverin mukaan että pystyy samalla katsomaan venttiilien asentoja.
            EDIT: Niin joo ja venakopan lisäks tulpat pois
            Ensiksi, venttiili säädetään silloin kun se on KIINNI. Toiseksi, konetta voi pyörittää kampiakselin pultista isolla hylsyllä ja räikällä. Kolmanneksi, venttiilit voi säätää sylinteri kerrallaan sytytysjärjestyksen mukaan edeten. Neljänneksi, koneen tulee olla oikeasti kylmä, bmw-ohje taitaa olla että jäähd. nesteen lämpötila alle +35 ast. celsiusta.

            Comment

            • aakoo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 777
              • Espoo

              #51
              Originally posted by jr66 View Post
              Ensiksi, venttiili säädetään silloin kun se on KIINNI. Toiseksi, konetta voi pyörittää kampiakselin pultista isolla hylsyllä ja räikällä. Kolmanneksi, venttiilit voi säätää sylinteri kerrallaan sytytysjärjestyksen mukaan edeten. Neljänneksi, koneen tulee olla oikeasti kylmä, bmw-ohje taitaa olla että jäähd. nesteen lämpötila alle +35 ast. celsiusta.
              Blah, blah. Ei ollut työmaalla kaikki hevoset enää kotona. Kiinni tietysti, emt mistä toi auki tuli. Kampiakselin päästä pyörittämistä varten olisi omassa autossa pitänyt purkaa visko pois, helpommin onnistui työntelemällä, toki pääasiassa taaksepäin mutta välillä piti ottaa eteenpäin jos meni venttiili ohi. Samalla tavallahan se kone noinkin pyörii, ja sytytysjärjestyksessähän ne venttiilit sieltä ilmaantuu sylinteri kerrallaan. Kylmyyden nyt luulin olevan itsestäänselvyys. Pahoittelen epäselvyyksiä ja ajatuskatkoja vastauksissa, taidan tästedes pysyttäytyä vaan lukulinjalla.
              E34 535i -91 ikuisuusprojekti

              Comment

              • Biimer_90
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 169

                #52
                No kylmänä säädettiin 0,25mm eli kaiketi oikein:think
                E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                E34 525i vm.89

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16464
                  • Asikkala

                  #53
                  Originally posted by Biimer_90 View Post
                  No kylmänä säädettiin 0,25mm eli kaiketi oikein:think
                  Kyllä.

                  Comment

                  • Biimer_90
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 169

                    #54
                    Jess, kerranki jotain tullu tehtyä oikein
                    E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                    E34 525i vm.89

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      #55
                      M30 moottorin voi kyllä säätää lämpöisenäkin, ainakin bentleyn korjaamokäsikirja antaa arvot erikseen kylmälle ja lämpöiselle..
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • muuris
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3501
                        • Jyväskylä

                        #56
                        Originally posted by Peltsii View Post
                        M30 moottorin voi kyllä säätää lämpöisenäkin, ainakin bentleyn korjaamokäsikirja antaa arvot erikseen kylmälle ja lämpöiselle..
                        Voi moottoriöljytkin laskea pois ja laittaa tilalle piimää, vaan ei se kone tykkää siitäkään. Miten takaat koneen tasalämpöisyyden (erityisesti pitkässä koneessa) lämpöisenä?
                        E30 325iX '86
                        Instagram

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #57
                          Originally posted by muuris View Post
                          Voi moottoriöljytkin laskea pois ja laittaa tilalle piimää, vaan ei se kone tykkää siitäkään. Miten takaat koneen tasalämpöisyyden (erityisesti pitkässä koneessa) lämpöisenä?

                          En ole insinööri, mutta veikkaisin että metalli ei moottorissa ole toisessa päässä 100 asteista ja toisessa 50? Voisin luulla että 10c lämpötilaero ei vaikuta säätämiseen.. Mutta kukin tehkööt tavallaan. Ite säädän kylmänä, mukavampi käsitelläkkin. Kunhan sanoin, että arvot löytyvät myös kuumalle moottorille, eli ajon jälkeen normaalilämmössä olevalle, ei kylmän ja kuuman välissä olevalle haalealle
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • muuris
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 3501
                            • Jyväskylä

                            #58
                            Originally posted by Peltsii View Post
                            En ole insinööri, mutta veikkaisin että metalli ei moottorissa ole toisessa päässä 100 asteista ja toisessa 50? Voisin luulla että 10c lämpötilaero ei vaikuta säätämiseen.. Mutta kukin tehkööt tavallaan. Ite säädän kylmänä, mukavampi käsitelläkkin. Kunhan sanoin, että arvot löytyvät myös kuumalle moottorille, eli ajon jälkeen normaalilämmössä olevalle, ei kylmän ja kuuman välissä olevalle haalealle
                            Melkein vastasit itsellesi. Kone voi olla sen 90ast kun aloitat ekasta venttiilistä, mutta entäs viimeisen kohdalla?
                            E30 325iX '86
                            Instagram

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              #59
                              Originally posted by muuris View Post
                              Melkein vastasit itsellesi. Kone voi olla sen 90ast kun aloitat ekasta venttiilistä, mutta entäs viimeisen kohdalla?

                              Mun maamoottori ei ainakaan jäähdy 20-30 minuutissa lämpömittarin mukaan juuri yhtään saatika käsikopelon. Säädetään nyt jokatapauksessa ne kylmänä niin on hyvä mieli kaikilla
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • Biimer_90
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2007
                                • 169

                                #60
                                Do diin nyt olisi selvitty ilmaamisesta kunnialla Ihmetyttää vain nyt kun koneessa tuntuu olevan vetoja ihan oikein, mutta silti meinaa hönkiä isolla kädellä sinistä ja haisee samperin pahalle... voiko tuo johtua siitä jos kone on seissyt aikansa ja siellä olisi karstaa niin se nyt niittä polttaa??(varmaan aika epäloogista:think)
                                E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                                E34 525i vm.89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎