Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 ja e34 jousitus käykö osat toisiinsa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpa88
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 144
    • mme/jkl

    e32 ja e34 jousitus käykö osat toisiinsa?

    eli onko 32 ja 34 samat jousituksen osat(iskari jousi)yhdistelmä?
    eli onnistuuko e32:seen laittaa e34:sen alustasarjan esim...
    ja auto on vm88 730i ei sähköisiä tasonsäätöhimmelitingelitangeleita.
    Last edited by jpa88; 15-01-2009, 23:46. Reason: .
    sigpic
    alfa 156
    e28 520i original teile
    ex:e32 730i "sepi"
    e21 "315"

    -MME connection-
  • jpa88
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 144
    • mme/jkl

    #2
    eikö kenelläkään ole haisua ite on sen verran kämänen realoemin käyttäjä että siinä ei mene ku hermo kertokaahan nyt viisaammat?"?"?"?!
    sigpic
    alfa 156
    e28 520i original teile
    ex:e32 730i "sepi"
    e21 "315"

    -MME connection-

    Comment

    • kartsan
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 187
      • Kiukainen

      #3
      Niinkuin noista voi päätellä:


      ja


      ...osat on lähes identtisiä tässä mutta E34:ssä on kahta erityyppistä tuentaa kuten tämä:



      ja näissä on erilaiset iskarit.
      Yamaha XJ750 ja XJ900
      E32 730iA
      ex E32 750iAL
      ex E34 525tdsA Touring

      Comment

      • Panu.K
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 824
        • Salo

        #4
        Etutolpat ja jouset sopivat paikoilleen, mutta e34:sen jouset ovat liian löysät e32:seen. Painuvat 735 alla täysin kasaan. Mahdoton ajaa kun ei ole joustoa ja maavaraa on 5cm luokkaa. Tämä siis itse kokeiltua. Iskarit ja tolpat ilmeisesti ihan samat. Ainakin sopivat ristiin.

        Itsellä oli testissä 525 jouset. Pitäisi kokeilla huvikseen 535 tai 540 jousilla miten kasaan ne painuvat 735 alla.
        Last edited by Panu.K; 19-01-2009, 13:53. Reason: Poistettu väärää tietoa
        Kulkuvälineet:
        Etsintä käynnissä
        ex BMW:t
        e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
        ex muun merkkiset:
        Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

        Comment

        • Erska
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 439
          • Tuusula

          #5
          Itellä oli M5 jouset omassa 730i:ssä edessä...taakse en koskaan kerennyt vaihtaa kun perä oli sovivalla korkeudella muutenkin jouset oli -40mm ja keulasta tuli mielestäni just sopiva...
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

          Nyt: VOLVO S60 D5 -03

          EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

          Comment

          • Panu.K
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 824
            • Salo

            #6
            Originally posted by Erska View Post
            Itellä oli M5 jouset omassa 730i:ssä edessä...taakse en koskaan kerennyt vaihtaa kun perä oli sovivalla korkeudella muutenkin jouset oli -40mm ja keulasta tuli mielestäni just sopiva...
            Madallusjousten nimellis madallus oli ilmeisesti 40mm. Mittasitko kaaresta ennen ja jälkeen asennuksen mitä oli oikeasti madallus ?
            Kulkuvälineet:
            Etsintä käynnissä
            ex BMW:t
            e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
            ex muun merkkiset:
            Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

            Comment

            • cba
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 3464
              • Ylivieska

              #7
              Originally posted by Panu.K View Post
              Madallusjousten nimellis madallus oli ilmeisesti 40mm. Mittasitko kaaresta ennen ja jälkeen asennuksen mitä oli oikeasti madallus ?
              Sopiiko e34 M5-jouset siis vaikka e34 525:een?

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14324
                • Oulu

                #8
                Originally posted by cba View Post
                Sopiiko e34 M5-jouset siis vaikka e34 525:een?
                Sopii.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Erska
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 439
                  • Tuusula

                  #9
                  Click image for larger version

Name:	2211911_l_b3d25adb7ac1b642[1].jpg
Views:	1
Size:	89.5 KB
ID:	4816697
                  Originally posted by Panu.K View Post
                  Madallusjousten nimellis madallus oli ilmeisesti 40mm. Mittasitko kaaresta ennen ja jälkeen asennuksen mitä oli oikeasti madallus ?
                  En mitannut mutta keula oli mallia horokki /traktori, ja peräpää taas oli sopiva. mutta luulisin että 730 keula painui niillä -40 jousilla sen 40mm kun luulisi että M5 jousilla keula jää korkeammalle kun M5. Iskunvaimentimet oli ihan vakiot.

                  (Ohessa kuva kyseisestä autosta jousien kera.. ja toisessa vakiojouset edessä )
                  Attached Files
                  Last edited by Erska; 19-01-2009, 13:46. Reason: Kuva
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                  Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                  EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    #10
                    Ja tosiaan E34 touringin ja e32:n takapäät on yhteensopivat. Tai pikemminkin niin, että jos pelkät jouset vaihtaa, niin touringin jouset sopii sinne seiskan iskarin ylä- ja alapäähän. Koko pakettina sopii tietty vaikka 518:sta.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • Panu.K
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 824
                      • Salo

                      #11
                      Originally posted by Erska View Post
                      [ATTACH]64389[/ATTACH]

                      En mitannut mutta keula oli mallia horokki /traktori, ja peräpää taas oli sopiva. mutta luulisin että 730 keula painui niillä -40 jousilla sen 40mm kun luulisi että M5 jousilla keula jää korkeammalle kun M5. Iskunvaimentimet oli ihan vakiot.

                      (Ohessa kuva kyseisestä autosta jousien kera.. ja toisessa vakiojouset edessä )
                      Tuo näyttää hyvältä korkeudelta.
                      Kulkuvälineet:
                      Etsintä käynnissä
                      ex BMW:t
                      e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                      ex muun merkkiset:
                      Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                      Comment

                      • Panu.K
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 824
                        • Salo

                        #12
                        Originally posted by Morkai View Post
                        Ja tosiaan E34 touringin ja e32:n takapäät on yhteensopivat. Tai pikemminkin niin, että jos pelkät jouset vaihtaa, niin touringin jouset sopii sinne seiskan iskarin ylä- ja alapäähän. Koko pakettina sopii tietty vaikka 518:sta.
                        Tämä oli uutta tietoa minulle. Korjaan omaa postausta että väärä tieto ei leviä enempää.
                        Kulkuvälineet:
                        Etsintä käynnissä
                        ex BMW:t
                        e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                        ex muun merkkiset:
                        Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                        Comment

                        • jaiwe
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 328
                          • virrat

                          #13
                          Tossa omasta ex e32 pari kuvaa. 525 etutolpat jousineen ja tasonsäätöä säädetty takapäästä. Renkaat muistaakseni 225/45x17. Joustovarat oli tosiaan aika vähissä, mutta ei se mitään kun vaan on tontissa.




                          750 Oxfordgrun

                          __

                          Comment

                          • baku
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 345
                            • Kausala

                            #14
                            Originally posted by Morkai View Post
                            Ja tosiaan E34 touringin ja e32:n takapäät on yhteensopivat. Tai pikemminkin niin, että jos pelkät jouset vaihtaa, niin touringin jouset sopii sinne seiskan iskarin ylä- ja alapäähän. Koko pakettina sopii tietty vaikka 518:sta.
                            Itse hommasin E32:een, juuri samanlaiseen kuin topicin aloittajalla, eli M30B30 -88, E34 touringin madallussatsin. Tuon valinnan tein akselipainojen perusteella ja siksi, että en tahtonut löytää mistään E32:een tarkoitettua sarjaa, joka olisi ainakaan paperilla madaltanut keulaa kuin muutamia kymmeniä millejä.

                            Eteen meni jouset ilman ongelmia ja keula putosi ihan sopivalle korkeudelle. Lienen sitten saanut epäkuranttia tavaraa, kun taakse ei jouset käyneetkään. Pituudessa ei tainnut olla ongelmia, mutta ainakin minulla oli E32:n jouset halkaisijaltaan jotain 10-20 mm suuremmat kuin touringin. Eihän ero ole suuri, mutta nuo ei ainakaan istuneet kunnolla paikalleen, joten taakse tuli HR:n E32:n jouset.
                            F20 116d
                            E63 645
                            E28 528
                            F30 320d x-drive
                            F31 335d x-drive

                            ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                            KTM 1290 Super Adventure
                            K1200S
                            ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                            Comment

                            • jpa88
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 144
                              • mme/jkl

                              #15
                              Originally posted by Morkai View Post
                              Ja tosiaan E34 touringin ja e32:n takapäät on yhteensopivat. Tai pikemminkin niin, että jos pelkät jouset vaihtaa, niin touringin jouset sopii sinne seiskan iskarin ylä- ja alapäähän. Koko pakettina sopii tietty vaikka 518:sta.
                              eli siis kannattais ettiä touringin madallus setti olis tommonen aika reilusti madaltava jousi iskari setti kiikarissa mutta jos sopivuus haarukka on 520-535 ni onko lopputulos että lepää pohjaanlyöntikumeissa? mukavampi tietää tässävaiheessa eikä siinävaiheessa ku ei saa autoo nosturilta pois...
                              sigpic
                              alfa 156
                              e28 520i original teile
                              ex:e32 730i "sepi"
                              e21 "315"

                              -MME connection-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎