Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 ja e34 jousitus käykö osat toisiinsa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #16
    Mahtaakohan noissakin olla sitten eroja joissain malleissa... varmaan parasta vaan ostaa ne e32:seen oikeesti tarkotetut osat. Vertasin 530 Touringin ja 735 takapäitä... josta tulee mieleen, että Touring oli tasonsäädöllä... joka varmaankin vaikuttaa asiaan.

    Originally posted by baku View Post
    Itse hommasin E32:een, juuri samanlaiseen kuin topicin aloittajalla, eli M30B30 -88, E34 touringin madallussatsin. Tuon valinnan tein akselipainojen perusteella ja siksi, että en tahtonut löytää mistään E32:een tarkoitettua sarjaa, joka olisi ainakaan paperilla madaltanut keulaa kuin muutamia kymmeniä millejä.

    Eteen meni jouset ilman ongelmia ja keula putosi ihan sopivalle korkeudelle. Lienen sitten saanut epäkuranttia tavaraa, kun taakse ei jouset käyneetkään. Pituudessa ei tainnut olla ongelmia, mutta ainakin minulla oli E32:n jouset halkaisijaltaan jotain 10-20 mm suuremmat kuin touringin. Eihän ero ole suuri, mutta nuo ei ainakaan istuneet kunnolla paikalleen, joten taakse tuli HR:n E32:n jouset.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Timo_R
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 8
      • Tyrwää

      #17
      Sain käsiini edukkaasti e34 535/540 tarkoitetun jousisarjan. Pitäisi pudottaa 40/40mm. Kyllä kait ne passaa 525tds:äänkin? Millanen ero on touringin ja sedanin takapään jousissa/iskareissa? Vai onko eroja. Tasonsäätöä ei ole.
      Bemari on itselle vielä ihan uusi käsite, ettei ole edes perustietoja vielä :think
      -Volvo 854 T-5R *projekti*
      -Volvo 242 B234FT *kesäpeli*


      ex. BMW 525tds-touring-paku

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 922
        • Sotkamo--Oulu

        #18
        Eteen pitäis ainakin mennä ihan heittämällä 540:n jousetkin. Itellä 540:n tolppa tds touringissa. Takana ovat mielestäni myös samanlaiset paitsi että touringissa lienee jäsymmät jouset ja iskarit( ainakin painoa paljon enempi siellä taka-akselilla)

        Ja olethan huomannut että jos vaihdat 540:n jouset 525 tds:ään niin ei laske keula 40mm. 535/540:ssa kuitenkin V8 keulilla ja painanee aika paljon enemmän kuin tuo diisselimylly.
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • Timo_R
          Newbiemmer
          • Mar 2009
          • 8
          • Tyrwää

          #19
          Originally posted by ockelbo4500 View Post
          Eteen pitäis ainakin mennä ihan heittämällä 540:n jousetkin. Itellä 540:n tolppa tds touringissa. Takana ovat mielestäni myös samanlaiset paitsi että touringissa lienee jäsymmät jouset ja iskarit( ainakin painoa paljon enempi siellä taka-akselilla)

          Ja olethan huomannut että jos vaihdat 540:n jouset 525 tds:ään niin ei laske keula 40mm. 535/540:ssa kuitenkin V8 keulilla ja painanee aika paljon enemmän kuin tuo diisselimylly.
          Huomioitu on...kaipa se ainakin jonninverran laskee. Täytyykin katsoa jos jostain löytäis faktaa koneiden painoista...

          EDIT: http://www.bimmerforums.com/engine_faq/ mukaan, painoeroa olisi vain noin 15kg
          Last edited by Timo_R; 03-04-2009, 17:56.
          -Volvo 854 T-5R *projekti*
          -Volvo 242 B234FT *kesäpeli*


          ex. BMW 525tds-touring-paku

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎