Kuuluko tuon helan keskiosan pyöriä käsin pyörittämällä eli sen mistä pultti tulee läpi? Nyt nimittäin on uusi hela niin piukassa, että saa voimalla vääntää vartta, että liikkuu mihinkään. Eikai sen uuden noin piukka kuulu olla? Vanha pyörii kyllä kevyesti - no onhan se siinä 13 vuotta ollutkin että ei ihme. Uusi on motonetista hommattu Topran merkkinen. Kyselin sieltä asiasta ja kuulemma 70 kpl myyty ja ei yhtään tullu takaisin. Mene ja tiedä onko totta ... No, hyllyssä oli 5 kpl Topran ja Lemförder- merkkisiä ja mitä kokeiltiin niin kaikki ihan jumissa. Soittivat maahantuojalle, joka sanoi, että kuuluu olla piukka. WTF?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32/E34 apusimpukan helasta
Collapse
X
-
Originally posted by pheno View PostKuuluko tuon helan keskiosan pyöriä käsin pyörittämällä eli sen mistä pultti tulee läpi? Nyt nimittäin on uusi hela niin piukassa, että saa voimalla vääntää vartta, että liikkuu mihinkään. Eikai sen uuden noin piukka kuulu olla? Vanha pyörii kyllä kevyesti - no onhan se siinä 13 vuotta ollutkin että ei ihme. Uusi on motonetista hommattu Topran merkkinen. Kyselin sieltä asiasta ja kuulemma 70 kpl myyty ja ei yhtään tullu takaisin. Mene ja tiedä onko totta ... No, hyllyssä oli 5 kpl Topran ja Lemförder- merkkisiä ja mitä kokeiltiin niin kaikki ihan jumissa. Soittivat maahantuojalle, joka sanoi, että kuuluu olla piukka. WTF?
-
-
Originally posted by Cell View PostKuuluu olla tiukka, se ei ole laakeroitu holkki joten jos se pyörii kevyesti se on jo väljä.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostWSE1:n mukaan olisi laakeri... jos oli sellasen purkanutkin. Kuulostaa omaan päähän suht järkevältä, miksi muutenkaan siinä olisi sellainen erillinen keskiosa tehtynä. Ei kai näitä ole tehty kahtaa eri versiota?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Alkuperäisosa on laakeroitu, mutta esim. TIS:n leikkauskuvassa niitä laakereita ei näy. Ei siitä pitkä aika ole kun minäkin päädyin sektioimaan yhden tuollaisen. Silloin oli ylempi niistä pehmeistä holkeista leikannut kiinni. Se oli jo vähän turhan jäykkä.
Näppituntumasta sitä ei välttämättä voi päätellä? Ainakin noi meikäläisen vaihtamat ovat olleet sen verran piukkoja, että en saa irrallista puslaa käsin pyöriteltyä. Laita se pulikka keskeltä kiinni ruuvipenkkiin (vaikka prikat väliin) ja kokeile uudestaan. Nyt pitäisi jo pyöriä käsin... Ja vielä kevyemmin, kun on autossa kiinni ja 20 cm varsi millä vääntää.
Kiina/italo-tarvikekalikka voi varmaan olla sisältä ihan mitä vaan. Ilman laakereita ja vähän yläkanttiin olevalla ulkokuoren halkaisijalla luulisi saavan jo ihanan krympin aikaan. Ja jäykän ohjauksen. KL myy muuten tähän helppoa outtia, ne tarjosi E38 koppaan helaa + vartta asennusvalmiina pakettina febin pakkaamana jollain viidellä kympillä. Vähän tyyriimpihän tuo on, mutta säästää kummasti vaivaa, jos aika ja välineet ovat kortilla.Last edited by Erich; 27-01-2009, 17:49.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
itse vaihdoin kans motonetin helan ja oli niin tiukka että ei ratti palauttanu kun läks mutkasta. otin osat irti ja avasin helan. ei rasvaa ja muutenki sai prässillä painaa keskiosan ulos. tainnu tulla pikkusen liia tiukka.CHRYSLER Windsor -50
PLYMOUTH valiant -68
VOLKSWAGEN 411 variant -71
trabant -60
Comment
-
Comment