E34 / E32 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Incarnated
    replied
    Viime kesän testivoittajat, Hankookin ventus prime 2 just ostin, 235/45/17, 525e kierros, eikä oo valittamista
    Enkä kyllä toki odottanutkaan valituksen aihetta, ei kai ne voittajat kaikkein huonoimmat voi olla...

    Leave a comment:


  • PatarautaE34
    replied
    Suosituksia 235/45/17-kesärenkaille

    Nyt pitäisi ostaa uudet kesärenkaat PappaBemarille. Kriteerinä kahtena mukavuustekijänä alhainen ajomelu ja ajo-ominaisuudet. Mitäs suuri yleisö suosittelee E34:lle, ja vaikkapa ajossa koettua?

    PS
    En kahlannut koko topiikkia lävitse.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Pekka_L View Post
    Mahtuukohan 275/35R18 et20 pyörimään e32:essa takana ilman kaarien levitystä ja sisälokarien silppuamista? Eteen menee varmaan ainakin 235/40r18 samalla et:llä suoraan?
    265/35/18 ET22 9x18 pyörii ainakin. Mikset laittaisi semmosta tuon 235/40/18 pariksi?

    Leave a comment:


  • Pekka_L
    replied
    Mahtuukohan 275/35R18 et20 pyörimään e32:essa takana ilman kaarien levitystä ja sisälokarien silppuamista? Eteen menee varmaan ainakin 235/40r18 samalla et:llä suoraan?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Privaile, jos erikoisleveät 17" Futurat kiinnostaa .

    Leave a comment:


  • MTV
    replied
    Joo tiedän et tää ei oo myyntipalsta mut myykääpäs nyt joku mulle joku hyvännäkönen (ja tietysti edullinen) 16" tai 17" old school -henkinen vannesetti hyvillä kesäkumeilla tohon sigun vehkeen kun nyt alla 15" orkkisalut ja kesäkumit ihan finaalissa

    Leave a comment:


  • Kape30
    replied
    Originally posted by Kape30 View Post
    Just tänään laitoin samanlaiset rondellin 8.5x17" et13 vanteet alle ekä kyllä ollut vanteen reuna lähelläkään tukivartta.
    Voin vaikka huomenna tarkistaa paljonko siihen on väliä.
    Jotain muuta tossa on vialla kun vanteen et.
    Näytti jäävän vanteen ja tukivarren väliin ääriasennossakin noin 2-3cm.

    Leave a comment:


  • Juhi$
    replied
    ja itsellä edessä 9x17" ET7 eikä ole lähelläkään tukivarsia. Täytyy olla jotain aika perseellään jos ottaa kiinni.

    Leave a comment:


  • Kape30
    replied
    Just tänään laitoin samanlaiset rondellin 8.5x17" et13 vanteet alle ekä kyllä ollut vanteen reuna lähelläkään tukivartta.
    Voin vaikka huomenna tarkistaa paljonko siihen on väliä.
    Jotain muuta tossa on vialla kun vanteen et.

    Leave a comment:


  • -jartza80-
    replied
    Väärän puolen reaktiotanko paikallaan?
    Tai sitten on kyllä jotain mutkalla.

    Leave a comment:


  • illu^^
    replied
    Olisko sitten tuo tukivarsi päässyt vääntymään, tai väljää jossakin..? Aika kaukaa haettua, mutta voiko joku tarvike tukivarsi olla eri mallinen tai aine vahvuudet erilailla?

    Nuo nyt itellä tulis ekana mieleen.

    Leave a comment:


  • Bode86
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Onko tuo ET luku nyt sitten varmasti oikein? Kuvaa tästä kombosta autossa?
    Originally posted by zener View Post
    Kuvaa tosiaan mihin ottaa kiinni. 8,5x17 ET13 ei tosiaankaan ota mihinkään kiinni, joten taitaa ET olla jotain muuta.
    Joo elikkäs sen verta on nyt kokeiltu, että kuskin puolella ei ota kiinni, mutta vänkärin puolella ottaa. Onko ideoita mistä tämmönen vois johtua.

    Kaikki vanteet tarkastettu ja speksit ois vanteissa 8,5x17 et13.

    Tässä parit kuvat niin näkee mikä ottaa kiinni. Aikasemmin on jo parit kuvat, että miten istuu kaariin nuo vanteet.
    Tuo punaisella nuolella oleva tukivarsi ottaa kiinni ja huomattiin, että vakio 7x15 et20 style vitosella ottaa jarrulevyn suojakilpi kiinni samaan tukivarteen.



    Leave a comment:


  • aakoo
    replied
    Originally posted by Valtsude View Post
    Eikös näin tule ET:n käänteisluku? Pitäis mun mielestä vähentää kiinnityspinnasta lankkuun -mitasta tuo vanteen puolikkaan leveys, että menee plussat ja miinukset oikein. Olettaen, että vanne on ulkolaita lattiaan päin, jolloin olisi helpompi tietenkin mitatakin.
    Niin, ihan kummin päin sitä vannetta nyt sitten haluaa pitää. Joissain vanteissa on tietenkin vaikea mitata näin, jos keskikuppi ei vaikka lähdekään irti tms. Lukuhan täsmää silti joka tapauksessa, maalaisjärjellä voi varmaan miettiä onko se oman vanteen offset negatiivinen vai positiivinen.

    Originally posted by Valtsude View Post
    Onko muuten haittaa jos rengas vähän hipsii tolppaan? Rakoa tolpan ja renkaan välissä ainakin milli, ellei peräti kaksi. Vähän jää jotain rengaspölyä sisälaitaan ajon jälkeen kun sormella pyyhkäisee. Mietin vaan että miten paljon tuota rengasta kärsii hinkuttaa, ettei puhkea? Mitään ääniä ei ajaessa lähde, että renkaan eläessä vain vähän vissiin hipaisee. :think
    Jos siitä vain vähän pölyä lähtee, niin ei muuta kuin ajoa vaan.

    Leave a comment:


  • Valtsude
    replied
    Originally posted by aakoo View Post
    Äkkiseltään näyttäis kyllä ET 13 vanteelta. Pistän tänne vielä tuon ohjeen offsetin mittaamiseen, minkä laitoin toiseen threadiin.

    Vanteen ET on helppo mitata itsekin:
    1) Lyöt pyörän lattialle
    2) Otat mitan ja jonkun tarpeeksi pitkän suoran esineen, lankun tms, joka yltää pyörän halkaisijan yli
    3) Mittaat lattiasta lankkuun matkan, jonka puolitat
    4) Mittaat matkan kiinnityspinnasta lankkuun. Vähennä tämä äsken puolitetusta luvusta
    Eikös näin tule ET:n käänteisluku? Pitäis mun mielestä vähentää kiinnityspinnasta lankkuun -mitasta tuo vanteen puolikkaan leveys, että menee plussat ja miinukset oikein. Olettaen, että vanne on ulkolaita lattiaan päin, jolloin olisi helpompi tietenkin mitatakin.

    Onko muuten haittaa jos rengas vähän hipsii tolppaan? Rakoa tolpan ja renkaan välissä ainakin milli, ellei peräti kaksi. Vähän jää jotain rengaspölyä sisälaitaan ajon jälkeen kun sormella pyyhkäisee. Mietin vaan että miten paljon tuota rengasta kärsii hinkuttaa, ettei puhkea? Mitään ääniä ei ajaessa lähde, että renkaan eläessä vain vähän vissiin hipaisee. :think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by -jartza80- View Post
    Sigun 535 käyttismiinassa tuli mukana 8*16 ET10 vanteet ja niillä päällä 225/50/16 kumhot jotka nyt ihan loppu.
    Mitkäs muut rengaskoot tuolle vois lyödä päälle kun vanteita en nyt tule vielä vaihtamaan.
    225/55, 205/60 tai hitusen alikokosena 215/55.

    Leave a comment:

Working...
X