Viime kesän testivoittajat, Hankookin ventus prime 2 just ostin, 235/45/17, 525e kierros, eikä oo valittamista
Enkä kyllä toki odottanutkaan valituksen aihetta, ei kai ne voittajat kaikkein huonoimmat voi olla...
Nyt pitäisi ostaa uudet kesärenkaat PappaBemarille. Kriteerinä kahtena mukavuustekijänä alhainen ajomelu ja ajo-ominaisuudet. Mitäs suuri yleisö suosittelee E34:lle, ja vaikkapa ajossa koettua?
Mahtuukohan 275/35R18 et20 pyörimään e32:essa takana ilman kaarien levitystä ja sisälokarien silppuamista? Eteen menee varmaan ainakin 235/40r18 samalla et:llä suoraan?
Mahtuukohan 275/35R18 et20 pyörimään e32:essa takana ilman kaarien levitystä ja sisälokarien silppuamista? Eteen menee varmaan ainakin 235/40r18 samalla et:llä suoraan?
Joo tiedän et tää ei oo myyntipalsta mut myykääpäs nyt joku mulle joku hyvännäkönen (ja tietysti edullinen) 16" tai 17" old school -henkinen vannesetti hyvillä kesäkumeilla tohon sigun vehkeen kun nyt alla 15" orkkisalut ja kesäkumit ihan finaalissa
Just tänään laitoin samanlaiset rondellin 8.5x17" et13 vanteet alle ekä kyllä ollut vanteen reuna lähelläkään tukivartta.
Voin vaikka huomenna tarkistaa paljonko siihen on väliä.
Jotain muuta tossa on vialla kun vanteen et.
Näytti jäävän vanteen ja tukivarren väliin ääriasennossakin noin 2-3cm.
Just tänään laitoin samanlaiset rondellin 8.5x17" et13 vanteet alle ekä kyllä ollut vanteen reuna lähelläkään tukivartta.
Voin vaikka huomenna tarkistaa paljonko siihen on väliä.
Jotain muuta tossa on vialla kun vanteen et.
Olisko sitten tuo tukivarsi päässyt vääntymään, tai väljää jossakin..? Aika kaukaa haettua, mutta voiko joku tarvike tukivarsi olla eri mallinen tai aine vahvuudet erilailla?
Kuvaa tosiaan mihin ottaa kiinni. 8,5x17 ET13 ei tosiaankaan ota mihinkään kiinni, joten taitaa ET olla jotain muuta.
Joo elikkäs sen verta on nyt kokeiltu, että kuskin puolella ei ota kiinni, mutta vänkärin puolella ottaa. Onko ideoita mistä tämmönen vois johtua.
Kaikki vanteet tarkastettu ja speksit ois vanteissa 8,5x17 et13.
Tässä parit kuvat niin näkee mikä ottaa kiinni. Aikasemmin on jo parit kuvat, että miten istuu kaariin nuo vanteet.
Tuo punaisella nuolella oleva tukivarsi ottaa kiinni ja huomattiin, että vakio 7x15 et20 style vitosella ottaa jarrulevyn suojakilpi kiinni samaan tukivarteen.
Eikös näin tule ET:n käänteisluku? Pitäis mun mielestä vähentää kiinnityspinnasta lankkuun -mitasta tuo vanteen puolikkaan leveys, että menee plussat ja miinukset oikein. Olettaen, että vanne on ulkolaita lattiaan päin, jolloin olisi helpompi tietenkin mitatakin.
Niin, ihan kummin päin sitä vannetta nyt sitten haluaa pitää. Joissain vanteissa on tietenkin vaikea mitata näin, jos keskikuppi ei vaikka lähdekään irti tms. Lukuhan täsmää silti joka tapauksessa, maalaisjärjellä voi varmaan miettiä onko se oman vanteen offset negatiivinen vai positiivinen.
Onko muuten haittaa jos rengas vähän hipsii tolppaan? Rakoa tolpan ja renkaan välissä ainakin milli, ellei peräti kaksi. Vähän jää jotain rengaspölyä sisälaitaan ajon jälkeen kun sormella pyyhkäisee. Mietin vaan että miten paljon tuota rengasta kärsii hinkuttaa, ettei puhkea? Mitään ääniä ei ajaessa lähde, että renkaan eläessä vain vähän vissiin hipaisee. :think
Jos siitä vain vähän pölyä lähtee, niin ei muuta kuin ajoa vaan.
Äkkiseltään näyttäis kyllä ET 13 vanteelta. Pistän tänne vielä tuon ohjeen offsetin mittaamiseen, minkä laitoin toiseen threadiin.
Vanteen ET on helppo mitata itsekin:
1) Lyöt pyörän lattialle
2) Otat mitan ja jonkun tarpeeksi pitkän suoran esineen, lankun tms, joka yltää pyörän halkaisijan yli
3) Mittaat lattiasta lankkuun matkan, jonka puolitat
4) Mittaat matkan kiinnityspinnasta lankkuun. Vähennä tämä äsken puolitetusta luvusta
Eikös näin tule ET:n käänteisluku? Pitäis mun mielestä vähentää kiinnityspinnasta lankkuun -mitasta tuo vanteen puolikkaan leveys, että menee plussat ja miinukset oikein. Olettaen, että vanne on ulkolaita lattiaan päin, jolloin olisi helpompi tietenkin mitatakin.
Onko muuten haittaa jos rengas vähän hipsii tolppaan? Rakoa tolpan ja renkaan välissä ainakin milli, ellei peräti kaksi. Vähän jää jotain rengaspölyä sisälaitaan ajon jälkeen kun sormella pyyhkäisee. Mietin vaan että miten paljon tuota rengasta kärsii hinkuttaa, ettei puhkea? Mitään ääniä ei ajaessa lähde, että renkaan eläessä vain vähän vissiin hipaisee. :think
Sigun 535 käyttismiinassa tuli mukana 8*16 ET10 vanteet ja niillä päällä 225/50/16 kumhot jotka nyt ihan loppu.
Mitkäs muut rengaskoot tuolle vois lyödä päälle kun vanteita en nyt tule vielä vaihtamaan.
Leave a comment: