Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535i öljynpainevalo!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jome83
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 103

    e34 535i öljynpainevalo!

    joo eli onko normaalia näissä että öljynpainevalo palaa kylmänä käynistyksen jälkeen 2-3sekunttia ennen kuin sammuu?..:think

    lämpimänä valo sammuu heti..
    Last edited by jome83; 10-04-2009, 12:32.
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2

    Comment

    • jome83
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 103

      #3
      joo vieläkö ymmärtäis tekstiä niin ois hyvä, ei oikei tuo kieli taitu

      voisko joku vähän suomentaa tuota operaatiota tuossa?
      Last edited by jome83; 11-04-2009, 20:31.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by jome83 View Post
        joo vieläkö ymmärtäs tekstiä niin ois hyvä ei oikei tuo kieli taitu

        voisko joku vähän suomentaa tuota operaatiota tuossa?
        Vaihdat sen öljynsuodattimen jalan, älä unohda vaihtaa tiivistettä

        Öljynsuodattimen jalassa on takaiskuventtiili joka vuotaa->tyhjentää öljyt suodattimen jalasta->kestää muutaman sekunnin ennen kun paineet nousevat.

        Jotkut (lue pääasiallisesti hullut jenkit) ovat korjailleet tuota takaiskuventtiiliä vaihtelevalla menestyksellä. Onnistumisprosentti on kokolailla 0...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • jome83
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 103

          #5
          Originally posted by Leka View Post
          Vaihdat sen öljynsuodattimen jalan, älä unohda vaihtaa tiivistettä

          Öljynsuodattimen jalassa on takaiskuventtiili joka vuotaa->tyhjentää öljyt suodattimen jalasta->kestää muutaman sekunnin ennen kun paineet nousevat.

          Jotkut (lue pääasiallisesti hullut jenkit) ovat korjailleet tuota takaiskuventtiiliä vaihtelevalla menestyksellä. Onnistumisprosentti on kokolailla 0...
          joo kiitosta!...

          onkohan tuo kummiskaan niin välttämätön/kiireinen vaihtaa kun ei tuon kauvenpaa pala?.
          luulis ainakin, että jääpi öljyä aina sen verran laakereihin ettei kuivana kerkiä pyöriä.
          Last edited by jome83; 10-04-2009, 14:56.

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            #6
            Itellä ainakin kylmäkäynnistyksissä sen 1-2s palanu kummassakin 535 painevalo, enkä kyllä käsitä miten se voisi moottoria rikkoa, jokapaikassa on kuitenkin öljykalvo käynnistettäessä.. Ehkä toki löysemmällä öljyllä vois nousta nopeemmin, ite käytän 10w40 IMO toi on normaalia, sekunti pari siis, ei kauempaa tietenkään:think
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • jome83
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 103

              #7
              Originally posted by Peltsii View Post
              Itellä ainakin kylmäkäynnistyksissä sen 1-2s palanu kummassakin 535 painevalo, enkä kyllä käsitä miten se voisi moottoria rikkoa, jokapaikassa on kuitenkin öljykalvo käynnistettäessä.. Ehkä toki löysemmällä öljyllä vois nousta nopeemmin, ite käytän 10w40 IMO toi on normaalia, sekunti pari siis, ei kauempaa tietenkään:think

              itellä 5w40 että en tiiä liekkö eroa, että nousis nopeammin.

              joo pitää alkaa huolestumaan jos alkaa kauvemmin palamaan..
              Last edited by jome83; 11-04-2009, 09:50.

              Comment

              • Heiska
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 2024
                • Mikkeli

                #8
                lainataan nyt hieman topikkia. Mulla on taas päinvastainen ongelma. mulla ei syty merkkivalo välillä ollenkaan kun laittaa virrat päälle ja käynnistää koneen. Koneen sammuttaessa sitten ilmoittaa näytössä "oil pressure sensor" tai jotenkin noin? onko anturi tullut tiensä päähän? ja kyseessä siis m30b34 motti

                Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  #9
                  Originally posted by Heiska View Post
                  lainataan nyt hieman topikkia. Mulla on taas päinvastainen ongelma. mulla ei syty merkkivalo välillä ollenkaan kun laittaa virrat päälle ja käynnistää koneen. Koneen sammuttaessa sitten ilmoittaa näytössä "oil pressure sensor" tai jotenkin noin? onko anturi tullut tiensä päähän? ja kyseessä siis m30b34 motti

                  Jep, anturi tiensä päässä. Itelle tuli sama vika vanhaan 535 konerempan jälkeen, vaihdoin anturin ja se siitä
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • MakeK
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 65
                    • Itä-Suomi

                    #10
                    Jep, just tänään vaihtelin kanssa anturin omaan kun oli samanlaisia oireita täälläkin, eli välillä ei syttynyt ollenkaan valo ja sit sammutettaessa ajotietokoneeseen tuli ilmoitus öljynpaineanturista. Koneena kylläkin M20 mut periaate sama.

                    Comment

                    • Heiska
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 2024
                      • Mikkeli

                      #11
                      pitääkin sitten laittaa hankinta listalle yksi öljypaineanturi... eipä näytä olevan hirveän kallis ainakaan. mut suht ilkeässä paikassa se kyllä on

                      Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                      Comment

                      • superb
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2827

                        #12
                        Originally posted by Heiska View Post
                        pitääkin sitten laittaa hankinta listalle yksi öljypaineanturi... eipä näytä olevan hirveän kallis ainakaan. mut suht ilkeässä paikassa se kyllä on
                        Helppo vaihtaa, kun eka irroittaa paisuntasäiliön ja siirtää sen syrjään.

                        Comment

                        • MakeK
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 65
                          • Itä-Suomi

                          #13
                          Kyl sen saa paisari paikallaankin, mut tietysti helpompi jos nykäsee sen irti. Muistaakseni 24mm on se kanta siinä anturissa...

                          Comment

                          • Heiska
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 2024
                            • Mikkeli

                            #14
                            kiitoksia vinkeistä... pitää lähipäivinä tehdä toi vaihto

                            Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                            Comment

                            • superb
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2827

                              #15
                              Juu, ei sitä paisaria kannata kokonaan irroittaa. 10mm hylsyllä ne muovimutterit pois ja siirtää vain pois tieltä. Turha lotrata vesien kanssa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎