Announcement

Collapse
No announcement yet.

Visko 535i E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #16
    Originally posted by Sickness
    Tuolta ohjeet :arrow: http://www.bmwe34.net/e34main/upgrad...trical_fan.htm

    Mutta mistä ja mitkä osat Suomessa? Ja tietenkin paljonko maksaa ja minkä värisenä saa... :oops:
    Sähköflektejä saa vaikka us-partsista, autopurkamot on kanssa hyviä hankintapaikkoja. Jokun ison volvon yksi iso sähköflekti riitti kevyesti pitämään isolohkocorveten lämmöt kurissa kaupunkikruisailuissakin (tosin jäähdytinkään ei ollut ihan vakio).
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Kane78
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 160
      • Vantaa

      #17
      Jep, niin mäkin luulen et se on vaihdon tarpeessa. Soitin Laakkoselle ja siellä ne sano hinnaks 186€. APC sano hinnax 150€ ja Bemuosa toisen sadan puolelle, siis uusi. Ei kuulemma käy 520 tai 525 visko.... sanoivat Laakkosella, et m30 koneen visko on esim. M3, M5, Z3, 530 ja tietenkin 730,735 mallin autoissa.

      Systeemissä ei pitäis olla ilmaa, koska ilmausruuvin avatessa sieltä tulee heti pelkkää nestettä, kun paisari on täys.

      Kun biili kävi 5 pytyllä, pysy lämmöt ihan paikallaan...... :lol:

      Oli ykköspytyn keinut katkennu ja six tuli kansiremppa tehtyä.

      Miettikääpä, meni viidellä pytyllä läpi katsastuksen päästöarvoista!!!?

      Näköjään mahdollista...... :shock:
      Bmw 735ia-92

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #18
        Vertasin vaan tota e34:n viskoa noihin aikasempiin bemuihini ja on se väljempi. Nooh, antaa nyt olla ja kattoo ens kesänä jos lämpenee liikaa, nyt pysy vielä sallituissa rajoissa.
        Retard Member

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #19
          Originally posted by herja
          Vertasin vaan tota e34:n viskoa noihin aikasempiin bemuihini ja on se väljempi. Nooh, antaa nyt olla ja kattoo ens kesänä jos lämpenee liikaa, nyt pysy vielä sallituissa rajoissa.
          No nyt se vituke on sitten varmaan loppu kun näin kuumina päivinä kuten tänään lämpömittarin neula nousee 1/2 ja 3/4 viivojen puoleenväliin. Kunnon ajossa ei mitään ongelmaa mutta hitaassa kaupunkiajossa nousee liikaa! Kai se täytyy soittaa KL-varaosaan. Millanen toi on vaihtaa? Kaikki mahdolliset työkalut löytyy kotoa.
          Retard Member

          Comment

          • JamBBa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 362
            • Vantaa

            #20
            Mulla lähti helposti visko irti. Jouduin ottaa vesipumpun hihnapyörästä kaks pulttia irti että sain 32mm avaimen mahtumaan siihen viskon kantaan. Avain siihen ja napakka isku vasaralla avaimeen ni aukes. Kierre on sit "vasenkätinen". Ei tartte mitään purkaa edestä, mahtuu tulemaan pois ihan sellasenaan. Sit vaan siivikko uuteen viskoon ja kiinni.
            Itellä oli -89 vuoden leimaus vanhassa, eli tais olla ollu kiinni tehtaalta asti.
            Say NO to signatures!

            Comment

            • puuhajanne
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 45
              • Jyväskylä

              #21
              ....

              laita tiedustelu www.kl-varaosat.fi

              siellä ei maksa paljon..........
              kuin tikku paskassa...

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                #22
                Mulla on ylimääräinen visco M60B40 koneesta. Sen saa sopivasti jos vaan käy sun moottoriin.
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • pmv
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 2032
                  • tornio

                  #23
                  Visko tosiaan kannattaa vaihtaa heti kun oireita ilmenee. Itsehän sen kyllä osaa ottaa huomioon, mutta annas olla jos joku toinen pääsee auton rattiiin kesäkuumalla ja lähtee vaikka ostamaan jäätelöä ja jättää auton tyhjäkäynnille...Se n. 150 euroa on kumminkin halvempi kuin kannentiivisteen vaihto.

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by Doni
                    Mulla on ylimääräinen visco M60B40 koneesta. Sen saa sopivasti jos vaan käy sun moottoriin.
                    Mitäs pyytäisit viskosta?

                    Timo

                    Comment

                    • Doni
                      Moderator
                      • Sep 2004
                      • 2842
                      • Kyrsälä

                      #25
                      Originally posted by tihuovin
                      Mitäs pyytäisit viskosta?

                      Timo
                      Puolet uuden hinnasta? 60eur?

                      Doni
                      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4328
                        • Turku

                        #26
                        Mites muuten toi visko lähtee M50 koneesta?
                        Kokeilin tänään motonetin pihalla, mutten mä saanut sitä käsin irti, koska luistaahan se hihna sen verran ettei siitä mitään tule.

                        Kätevää muuten kun noissa bentleyn manuaaleissa neuvotaan testaamaan visko kone kylmänä.

                        Haynesin opas sentään osasi neuvoa testaamaan lämpimällä koneella.

                        Edit: Motonetin visko m50b20 oli 126€ ja sachs.

                        Comment

                        • nut
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1613
                          • Vaasa/Kauhajoki

                          #27
                          Originally posted by jani73
                          Mites muuten toi visko lähtee M50 koneesta?
                          Kokeilin tänään motonetin pihalla, mutten mä saanut sitä käsin irti, koska luistaahan se hihna sen verran ettei siitä mitään tule.
                          Tee siihen semmonen työkalu. Ite tein vähän tukevammasta pellistä poraamalla semmosen sopivan levysen soiron päähän niitten hihnapyörän pulttien mentävät reiät millä voit sitte pitää paikallaan sitä hihnapyörää. Joku ruuvimeisseli tietty ajaa saman asian mutta vähän ahdas paikka ja hankala saada pidettyä vastaan ainaki jos yksin tekee.

                          Edit: KL:n visko myös sachs ja hintaa 100e, kone siis samainen m50.
                          Last edited by nut; 12-05-2005, 22:03.
                          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4328
                            • Turku

                            #28
                            Kiitos vinkistä nut.
                            Täytyykin uhrata huomenna hetki työpäivästä työkalun tekoon.
                            Siitähän voisi jotkut mitatkin ottaa ja laittaa tän threadin jatkoks vaikka.

                            Comment

                            • 535_M5
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 221
                              • Masku

                              #29
                              Mikäs sieltä viskosta mielestänne rikki sitten menee?
                              Yleisin vika lienee että sen limpun sisällä oleva silikooni-litku vähenee eikä enää riitä kytkimen jäykistämiseen.Vuosien varrella se pikkuhiljaa tulee ulos saumojen ja tiivisteiden välistä, senhän näkeekin kun limpun rivoitus on rasvainen ja pölyn tukkima. Minun edelliseen 318i bemariin työpaikkani remonttimies lisäsi sitä silikoonimassaa siitä täyttöreijästä sopivan määrän jonka jälkeen v.kytkin toimi kuin uusi.Mikäs siinä jos haluaa ostaa uuden viskon 100-250€ hintaan, mutta mulla korjaaminen maksoi ison kupin kahvia taukotiloissamme. Silikoni litkua kyllä myydään jossain paremmissa varaosaliikkeissä koska meidän firmassakin sitä on 4 litran kannullinen, sitä kun lisäillään raskaamman kaluston kytkimiin melko usein
                              jk. Ai missä se täyttöreikä sitten on? Siinä limpun etupuolella on sellainen suorakaiteen muotoinen lämmöstä muotoaan muuttava jousi joka oikeaan asentoon kierrettynä irtoaa ehjänä, sen alla on eräänlainen vettiilineula joka säätää silikoonin virtauksia viskon sisällä. Neula pois reiästään ja lääkeruiskulla lisää silikoonia sisään.
                              Helpolta hommalta näytti kun vieressä vahtasin.
                              Last edited by 535_M5; 12-05-2005, 23:06.

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                #30
                                Originally posted by 535_M5
                                Ai missä se täyttöreikä sitten on? Siinä limpun etupuolella on sellainen suorakaiteen muotoinen lämmöstä muotoaan muuttava jousi joka oikeaan asentoon kierrettynä irtoaa ehjänä, sen alla on eräänlainen vettiilineula joka säätää silikoonin virtauksia viskon sisällä. Neula pois reiästään ja lääkeruiskulla lisää silikoonia sisään.
                                Paljonkos sitä litkua pitää sielä sisällä olla? Ja mahtaako se sitten pysyä sielä enää?


                                "Tonnikerho auki "
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎