Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 katkennut keinuvipu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rakkine
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 44
    • e-p

    e34 535 katkennut keinuvipu

    Terve vaan, eka postaus tänne ja heti oikein aurinkoisella mielellä. Haulla varmaan löytyisi yhtä sun toista juttua otsikossa mainitusta ongelmasta, mutta nyt ei jaksa, pahoittelen. Kakkospytyn pakoventtiilin keinulle kävi kuten kuvasta näkyy ja olisikohan syypää ollut tuo pieni pultti, joka oli poistunut luvatta omalta paikaltaan.

    No, kysynkin nyt, miten v-mainen homma tuo keinuvipujen akseli saada pois (eteen päin?) ja osa vaihdettua. Tuleepa samalla venttiilinvälykset säädettyä.
    Attached Files
    Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

    Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by rakkine View Post
    miten v-mainen homma
    Kyllä tulee venttiilienvälyksien säädön lisäksi uusittua kaikki tiivisteetkin, kansi näet on irroitettava.

    Tai ainakin on erittäin viisasta irroittaa, koska paikoillaan olevat kannenpultit estävät akselin liikuttamisen.
    Olli.

    Comment

    • DerMeister
      BTCF Member
      • Nov 2007
      • 485
      • Seinäjoki

      #3
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....=keinuvipu+m30 Siinä ainakin yksi threadi pikaisella etsinnällä
      F11 535d xDrive Individual Twilight purple
      IG: f11twilight_purple

      Comment

      • rakkine
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 44
        • e-p

        #4
        Originally posted by Rocla View Post
        Kyllä tulee venttiilienvälyksien säädön lisäksi uusittua kaikki tiivisteetkin, kansi näet on irroitettava.
        Olisipa hermosauhujen paikka, jos vielä polttelisin.
        Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

        Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by rakkine View Post
          Olisipa hermosauhujen paikka, jos vielä polttelisin.
          Niin ja mikä unohtui kertoa, niin noiden pulttien irtoaminen ei ole mitenkään tavatonta ja niiden oikea kireys tulisi varmistaa aina venttiilejä säädettäessä.
          Olli.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            joo se on semmonen homma että kansi käteen ja KL-varaosista yläpään tiivistesarja ja tarvittavat osat
            kansi muuten kannattaa ottaa imusarjoineen irti.. painaa kuin synti mutta on helpompi.. alottelijalle 3 päivän homma jos yksin tekee

            täälläkin keinuja katkonut m30
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • rakkine
              Bimmer Rookie
              • Jul 2009
              • 44
              • e-p

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              joo se on semmonen homma että kansi käteen ja KL-varaosista yläpään tiivistesarja ja tarvittavat osat
              kansi muuten kannattaa ottaa imusarjoineen irti.. painaa kuin synti mutta on helpompi.. alottelijalle 3 päivän homma jos yksin tekee

              täälläkin keinuja katkonut m30
              Tiedänpähän jo mitä teen ensi viikonloppuna. Vasta kun sain toiseen kulkineeseen moniurahihnan vaihdettua, että on edes yksi toimiva ajoneuvo talossa ruohonleikkurin ja muksun mönkijän lisäksi.

              Ja tulipa tuossa aiemmin jo vaihdettua virranjakajan kansi ja pyörijä bamsseen, olivat vanhat jokseenkin entiset. Ihme että edes kävi.
              Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

              Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

              Comment

              • Vilikki
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 6309
                • Raahe

                #8
                onko autosi lastutettu?
                BMW e36 316i Turbo Compact

                Comment

                • rakkine
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 44
                  • e-p

                  #9
                  Originally posted by Vilikki View Post
                  onko autosi lastutettu?
                  Ei mun tietääkseni.(miksi kysyt?) Ei se ole ollut mulla vielä kuukauttakaan.

                  Tilasin vivun ja yläpään tiivistesarjan. Ihanan kallista.
                  Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

                  Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

                  Comment

                  • Vilikki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 6309
                    • Raahe

                    #10
                    Originally posted by rakkine View Post
                    Ei mun tietääkseni.(miksi kysyt?) Ei se ole ollut mulla vielä kuukauttakaan.

                    Tilasin vivun ja yläpään tiivistesarjan. Ihanan kallista.
                    se tahtoo joskus olla syy ja seuraus siirretään lastulla kierrostenrajoitinta ylemmäs tai jopa poistetaan, sitte 20v vanhat keinut onki ihmeissään ku rääkästään sinne kierroksia enemmän ku kestää Liian monesti käyny näinki porukalle ja se ei ole lastun syy...
                    BMW e36 316i Turbo Compact

                    Comment

                    • rakkine
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 44
                      • e-p

                      #11
                      Originally posted by Vilikki View Post
                      se tahtoo joskus olla syy ja seuraus siirretään lastulla kierrostenrajoitinta ylemmäs tai jopa poistetaan, sitte 20v vanhat keinut onki ihmeissään ku rääkästään sinne kierroksia enemmän ku kestää Liian monesti käyny näinki porukalle ja se ei ole lastun syy...
                      Ok. Lienee kuitenkin hätävarjelun liioittelua vaihtaa kaikkia keinuja varmuuden vuoksi?
                      Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

                      Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Vilikki View Post
                        se tahtoo joskus olla syy ja seuraus siirretään lastulla kierrostenrajoitinta ylemmäs tai jopa poistetaan, sitte 20v vanhat keinut onki ihmeissään ku rääkästään sinne kierroksia enemmän ku kestää Liian monesti käyny näinki porukalle ja se ei ole lastun syy...
                        myös kulunut nokka ja kuluneet keinut + kylmänä kenkimistä niin suurella todennäköisyydellä paukkuu keinuja..

                        itellä meni aikoinaan kuumalla koneella kickdown kiihdytyksessä n. 6100rpm kohdalla
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Vilikki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 6309
                          • Raahe

                          #13
                          Originally posted by rakkine View Post
                          Ok. Lienee kuitenkin hätävarjelun liioittelua vaihtaa kaikkia keinuja varmuuden vuoksi?
                          no kannattaa kattoo kuites ettei ne oo kovin kuluneita ja ettei oo missään mitään jälkiä että olis alkanu väsyä. Seki jos kaikki uusii niin melkein se pitäs tuo koko yläkerta tehdä, nokka-akseleineen. tuon öljyputken vaihtasin uuden, kuin liene nokeentunu ja paskottunu vuosien saatossa sisältä..
                          BMW e36 316i Turbo Compact

                          Comment

                          • rakkine
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 44
                            • e-p

                            #14
                            Originally posted by Vilikki View Post
                            tuon öljyputken vaihtasin uuden, kuin liene nokeentunu ja paskottunu vuosien saatossa sisältä..
                            Lyön sen uä-pesuriin, niin eiköhän enimmät lähde.
                            Ei nyt viitti autovanhuksen yläkertaa kokonaan uusiksi tekemään. Ja kiitos tähänastisista kommenteista.
                            Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

                            Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14450
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by rakkine View Post
                              Ei nyt viitti autovanhuksen yläkertaa kokonaan uusiksi tekemään.
                              Se on kuitenki ainoa järkevin teko... Kulunu kun on kuitenkin keinut ja nokka. Jos uuden laittaa jomman kumman niin ei hyvä.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎