Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 katkennut keinuvipu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #31
    en nyt muista että saiko laitettua väärin päin kampuran anturin ja sen yhdessä tulpanjohdossa olevan anturin.. liittimet on ainakin samannäköiset ja vierekkäin :think
    en kyllä muista mikä virka sittä pulssianturilla edes on
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • rakkine
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 44
      • e-p

      #32
      Originally posted by peto2 View Post
      en nyt muista että saiko laitettua väärin päin kampuran anturin ja sen yhdessä tulpanjohdossa olevan anturin.. liittimet on ainakin samannäköiset ja vierekkäin :think
      en kyllä muista mikä virka sittä pulssianturilla edes on
      Saa ne teoriassa, mutta käytännössä ei, koska johdot lähtevät liittimiltä alaspäin, rajaa se johtojen sijainnin yhteen ja ainoaan.

      Bensapumpun rele tuntus olevan pimeänä. Seuraavaksi hyppylankaa kokeilemaan. Toiveet vian löytymisestä heräsivät -ainakin hetkeksi.
      Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

      Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #33
        Originally posted by rakkine View Post
        Bensapumpun rele tuntus olevan pimeänä. Seuraavaksi hyppylankaa kokeilemaan. Toiveet vian löytymisestä heräsivät -ainakin hetkeksi.
        mikähän sen olis hajottanu.. no releen ohjaus tulee dme:ltä ja dme saa pyörimistiedon ainoastaan kammen asentoanturilta ja jos se on pimeä ei myöskään kipinää pitäisi tulla eikä suutinten aueta.. mutta mikä senkin päälle nyt olisi käynyt :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • rakkine
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 44
          • e-p

          #34
          En tiedä hitto soikoon, mutta ei tunnu bensapumppukaan reagoivan, vaikka sen liittimen kahteen nastaan tulee +12V ja kahteen maa. Laitoin pullon bensaletkun päähän, ei täyty, ei.
          Ennemmin se tuntui tekevän painetta, kun letkut olivat kiinni, mutta nyt ei.

          Siitä releestä sen verran, ettei se naksunut, vaikka koitti akkulaturilla testailla.
          Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

          Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

          Comment

          • kamu
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 182
            • Pori

            #35
            Originally posted by rakkine View Post
            En tiedä hitto soikoon, mutta ei tunnu bensapumppukaan reagoivan, vaikka sen liittimen kahteen nastaan tulee +12V ja kahteen maa. Laitoin pullon bensaletkun päähän, ei täyty, ei.
            Ennemmin se tuntui tekevän painetta, kun letkut olivat kiinni, mutta nyt ei.

            Siitä releestä sen verran, ettei se naksunut, vaikka koitti akkulaturilla testailla.

            Kun ohitat releen niin varmista mittarilla et oikeesti tulee jännite pumpulle :think

            Comment

            • mokanen
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 600
              • Rajamäki

              #36
              meneekös tuossa laatikolle kaksi piuhaa ovat siinä laatikon etuosassa kuskin puolella
              moottorin piuhasarjan kaksi harmaata johtoa

              olisivatko kytketty väärinpäin eikös noissa ole se mahdollisuus?
              käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
              Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"

              kesälelu Chevrolet c10 67 pick-up
              ex: 86 e30 325ix(warsteiner),91 e34 535ia, 84 pontiac parisienne 87 g20 chevy van 6.2dE28 535tic e36 318i sedan, renault 1.6 megane coupe,
              e36 touring1.8i,
              e30 325i,e30 320i, e30 318i, e30 318i

              Comment

              • Salakka
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 359
                • Lappeenranta, PARAS OLLA !

                #37
                Osia

                OffTopic mutta löytys ehjä kone noudettuna 250 ekellä Lappeenrannasta.

                Irti jo ja tallissa pystyssä... Myös bensapumppuja jokunen orginaali
                SoftRoader

                EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

                Comment

                • rakkine
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 44
                  • e-p

                  #38
                  Asiat oikeni, suurimmaksi osaksi.
                  Tuo bensapumppusekoilu oli turhaa, tosin b-pumpulle ja boksille tulevan virtajohdon 50A sulakkeen jouduin vaihtamaan. (ja sitä sai muuten etsiä!) Oli kaiketi ollut jo vähän huonolla hapella, eikä sitten tarvinnutkaan kuin hipauksen maihin niin virrat katosivat kokonaan. No anyway, se puoli tuli kuntoon, mutta käyntiinlähtöongelma jatkui. Jos hetkeksi käyntiin suostuikin, kävi kuin dieselkone.

                  Kun kantta käytin irti, en laitellut vauhtipyörää ajoitusmerkkiin enkä tarkistellut jakoa muutenkaan, sidoin vain nokan rattaan ketjuun kunnolla kiinni ja laitoin kuminauhalla ketjun kireälle rempan ajaksi, ettei pääse kampuran päästä rattaalta hyppimään jako sekaisin. Eikä se hitto vieköön päässyt.
                  Noh, lopulta osoittautui, että jako oli kahden hampaan verran myöhässä. En suostu myöntämään syyllisyyttäni, liekö ollut valmiiksi ja jumalattomien venttiilivälysten vuoksi kone on käynyt suht normaalisti, joskin välysten vuoksi kalinan säestämänä. Jako kohilleen ja avot alkoi skulata. Jotain klapinaa vielä kuului ja tyhjäkäynnillä kone aavistuksen hytkyi, huomenna avaan jälkikiristystä varten venttiilikopan ja tarkistan välykset vielä kerran. Ja toivon, että ääni kuului vaikkapa kiristimestä, eikä tuo jakovirhe ole aiheuttanut vaurioita.

                  Onpa tullut e34-oppia muutamassa päivässä enemmän kuin monesta autosta on tullut vuodessa
                  Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

                  Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #39
                    Originally posted by rakkine View Post
                    Asiat oikeni, suurimmaksi osaksi.
                    Tuo bensapumppusekoilu oli turhaa, tosin b-pumpulle ja boksille tulevan virtajohdon 50A sulakkeen jouduin vaihtamaan. (ja sitä sai muuten etsiä!) Oli kaiketi ollut jo vähän huonolla hapella, eikä sitten tarvinnutkaan kuin hipauksen maihin niin virrat katosivat kokonaan. No anyway, se puoli tuli kuntoon, mutta käyntiinlähtöongelma jatkui. Jos hetkeksi käyntiin suostuikin, kävi kuin dieselkone.

                    Kun kantta käytin irti, en laitellut vauhtipyörää ajoitusmerkkiin enkä tarkistellut jakoa muutenkaan, sidoin vain nokan rattaan ketjuun kunnolla kiinni ja laitoin kuminauhalla ketjun kireälle rempan ajaksi, ettei pääse kampuran päästä rattaalta hyppimään jako sekaisin. Eikä se hitto vieköön päässyt.
                    Noh, lopulta osoittautui, että jako oli kahden hampaan verran myöhässä. En suostu myöntämään syyllisyyttäni, liekö ollut valmiiksi ja jumalattomien venttiilivälysten vuoksi kone on käynyt suht normaalisti, joskin välysten vuoksi kalinan säestämänä. Jako kohilleen ja avot alkoi skulata. Jotain klapinaa vielä kuului ja tyhjäkäynnillä kone aavistuksen hytkyi, huomenna avaan jälkikiristystä varten venttiilikopan ja tarkistan välykset vielä kerran. Ja toivon, että ääni kuului vaikkapa kiristimestä, eikä tuo jakovirhe ole aiheuttanut vaurioita.

                    Onpa tullut e34-oppia muutamassa päivässä enemmän kuin monesta autosta on tullut vuodessa
                    se ketju hyppää ihan käsittämättömän helpolla sieltä alapäästä.. samoin kävi itellekkin vaikka piti olla "kireellä".. myöhäselle se vaan hyppäs.. venttiilien säädölläkään en saanut konetta hiljaiseksi mutta kun välys oli 0,25mm ja ajoin n. 100 km niin rapina vaimeni käytännössä täysin pois..
                    sitten siinä on vielä se ketjunkiristin joka pitäisi ilmata
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • rakkine
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 44
                      • e-p

                      #40
                      Originally posted by peto2
                      sitten siinä on vielä se ketjunkiristin joka pitäisi ilmata
                      Ahaa, tapahtuuko tuo löysäämällä kiristimen mutteria koneen ollessa käynnissä vai miten?
                      Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

                      Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

                      Comment

                      • ^^tony
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 74
                        • Raahe

                        #41
                        Originally posted by peto2 View Post
                        se ketju hyppää ihan käsittämättömän helpolla sieltä alapäästä.. samoin kävi itellekkin vaikka piti olla "kireellä".. myöhäselle se vaan hyppäs.. venttiilien säädölläkään en saanut konetta hiljaiseksi mutta kun välys oli 0,25mm ja ajoin n. 100 km niin rapina vaimeni käytännössä täysin pois..
                        sitten siinä on vielä se ketjunkiristin joka pitäisi ilmata
                        Hmm... Enpä ole ennen kuullut, että ketjunkiristin pitäisi ilmata? Tuo kiristinhän toimii öljynpaineella, ei sinne pitäisi mitään ilmaa jäädä. Omissa autoissa kiristimet ainakin toimineet hyvin, vaikken ole ilmannutkaan.

                        Comment

                        • basso72
                          BTCF Member
                          • Dec 2004
                          • 1837
                          • Ylä-Pinsiö

                          #42
                          Originally posted by ^^tony View Post
                          Hmm... Enpä ole ennen kuullut, että ketjunkiristin pitäisi ilmata? Tuo kiristinhän toimii öljynpaineella, ei sinne pitäisi mitään ilmaa jäädä. Omissa autoissa kiristimet ainakin toimineet hyvin, vaikken ole ilmannutkaan.
                          Pitää ilmata,tarkkoja jos ollaan,niin kiristimen vaimenninosa ilmataan. Eikä toimi öljynpaineella.
                          Se jakopään kopassa oleva "kuoppa" pitää olla täynnä öljyä,kun ilmausta suorittaa. Ohjeet kuvassa.
                          Attached Files
                          sigpic
                          Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                          320i -77

                          Comment

                          • rakkine
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 44
                            • e-p

                            #43
                            No niin, hyvin höpäjää, kiitos kaikille kommentoijille. Tuo kiristimen ilmaus oli mainio tieto, en osannut kuvitellakaan sitä niin antiikkiseksi, ettei itse ilmaannu, kun apinaDatsunissakin menee itekseen
                            Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

                            Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #44
                              Originally posted by rakkine View Post
                              No niin, hyvin höpäjää, kiitos kaikille kommentoijille. Tuo kiristimen ilmaus oli mainio tieto, en osannut kuvitellakaan sitä niin antiikkiseksi, ettei itse ilmaannu, kun apinaDatsunissakin menee itekseen
                              itseasiassa se moottori on suunniteltu 60 luvun alkupuolella joten kai sitä voi antiikkiseksikin sanoa
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎