Originally posted by iso t
View Post
e34 540i pätkii
Collapse
X
-
Ei vielä. Imusarjan otin irti ja vaihdan imukanavien tiivisteet, huohottimen kalvon imusarjan takaosasta ja separaattorin. Katsotaan jos näillä olis vaikutusta käyntiin. Ainakin tuossa oli hieman öljyä imusarjaan päässyt, että saattaisi jopa korjaantua hyvällä tuurilla tuolla remontilla
Kerron kun oon saanut osat vaihdettua.
e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi
e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
-
täällä samanlainen vika, tosin ei pysty ajamaan kun 50km/h kun täristää koko ajan. saattaa toimia satunnaisesti, kaikki perus elvytys konstit kokeiltu. ilmotelkaa jos vika löytyy, olis ihan kiva saada itselläkin tuo rakkine liikenteeseen
ja autohan oli e38 740 -98Pölykapselit on perseestä
nykyinen kulkuneuvo e38 740iA
Comment
-
- e39 540i 6v. manual farkku -97
Comment
-
Tänään sain osat, huomenna vaihdan eli kohta lisää...e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi
e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
Noniin tuli tuo huohotinventtiili vaihdettua imusarjan takaa ja imusarjan tiivisteet. Käynti parani aika paljon, mutta vieläkin vapisee kun nostaa kaasua hieman tyhjäkäynniltä. Öljyä oli minun mielestä aika paljonkin päässyt imusarjaan, joten ei ainakaan turha remontti. Sen kalvon pystyy hyvin vaihtamaan ilman imusarjan irroitusta. Imusarjan tiivisteissä ei omassa ollut mitään vikaa.
Tyhjäkäyntikierrokset laski viisarin verran melkein 500rpm, mutta toisella kertaa kun käynnistin niin nousi takasin "normaaliin" (750rpm?). Ei kuitenkaan täristänyt. Meinasin jo että vika selkis, mutta tossa tosiaan toisella lenkillä rupes taas vähän vapisemaan.
Mietin vaan että voiko olla anturivikaa tai muuta semmoista kun akkuhan oli monta päivää irti, että mahdollisesti nollannut arvot ja hakee nyt vähitellen taas säätöjä ja alkaa vapisee enemmän? Mutuilua, kertokaa viisaammat
e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi
e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
Omassa ainakin vedot tallella kun iskee lapun lattiaan niin menee kyllä. Ainoa on tuo vapina kun nostaa kierroksia tyhjäkäynniltä. Näin ollen varmaan pystyy ainakin suutinvian ottaa pois laskuista.Originally posted by Janne69 View Poste60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi
e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
Ja vaihdoit (tietenkin) kanssa venttiilikoppien tiivisteet sekä näiden ruuvien alle tulevat kumiholkit.. ;-)Originally posted by turbopuusti View PostEi vielä. Imusarjan otin irti ja vaihdan imukanavien tiivisteet, huohottimen kalvon imusarjan takaosasta ja separaattorin. Katsotaan jos näillä olis vaikutusta käyntiin. Ainakin tuossa oli hieman öljyä imusarjaan päässyt, että saattaisi jopa korjaantua hyvällä tuurilla tuolla remontilla
Kerron kun oon saanut osat vaihdettua.
Ym. tiivisteet kun vuotaa niin öljy valuu tulppien/hattujen päälle aiheuttaen maavuodon ja kipinä pätkii. Korjaamattomana rikkoo lopulta puolan/t.
Aika tyyppivika.
Tarkista onko öljyä tulppien poteroissa. Varomaton konepesu oireilee samanlaisena (vesi pääsee poteroihin).
Comment
Comment