Mulla myös sama vika päällä ja autokin sama ja myös -93. Onkos löytynyt vikaan selvyyttä?
Ei vielä. Imusarjan otin irti ja vaihdan imukanavien tiivisteet, huohottimen kalvon imusarjan takaosasta ja separaattorin. Katsotaan jos näillä olis vaikutusta käyntiin. Ainakin tuossa oli hieman öljyä imusarjaan päässyt, että saattaisi jopa korjaantua hyvällä tuurilla tuolla remontilla Kerron kun oon saanut osat vaihdettua.
täällä samanlainen vika, tosin ei pysty ajamaan kun 50km/h kun täristää koko ajan. saattaa toimia satunnaisesti, kaikki perus elvytys konstit kokeiltu. ilmotelkaa jos vika löytyy, olis ihan kiva saada itselläkin tuo rakkine liikenteeseen
ja autohan oli e38 740 -98
Pölykapselit on perseestä
nykyinen kulkuneuvo e38 740iA
Noniin tuli tuo huohotinventtiili vaihdettua imusarjan takaa ja imusarjan tiivisteet. Käynti parani aika paljon, mutta vieläkin vapisee kun nostaa kaasua hieman tyhjäkäynniltä. Öljyä oli minun mielestä aika paljonkin päässyt imusarjaan, joten ei ainakaan turha remontti. Sen kalvon pystyy hyvin vaihtamaan ilman imusarjan irroitusta. Imusarjan tiivisteissä ei omassa ollut mitään vikaa.
Tyhjäkäyntikierrokset laski viisarin verran melkein 500rpm, mutta toisella kertaa kun käynnistin niin nousi takasin "normaaliin" (750rpm?). Ei kuitenkaan täristänyt. Meinasin jo että vika selkis, mutta tossa tosiaan toisella lenkillä rupes taas vähän vapisemaan.
Mietin vaan että voiko olla anturivikaa tai muuta semmoista kun akkuhan oli monta päivää irti, että mahdollisesti nollannut arvot ja hakee nyt vähitellen taas säätöjä ja alkaa vapisee enemmän? Mutuilua, kertokaa viisaammat
Omassa ainakin vedot tallella kun iskee lapun lattiaan niin menee kyllä. Ainoa on tuo vapina kun nostaa kierroksia tyhjäkäynniltä. Näin ollen varmaan pystyy ainakin suutinvian ottaa pois laskuista.
Mulla teki e34 540 joskus saman tyylistä.. oli muutama pytty heti käynnistyksestä lähtien pois pelistä, vaihdoin tulpat ja ei vaikutusta. Jossai vaiheessa tuli sit otettua akku irti ja avot vika katos samantien. hmmm..
Ei vielä. Imusarjan otin irti ja vaihdan imukanavien tiivisteet, huohottimen kalvon imusarjan takaosasta ja separaattorin. Katsotaan jos näillä olis vaikutusta käyntiin. Ainakin tuossa oli hieman öljyä imusarjaan päässyt, että saattaisi jopa korjaantua hyvällä tuurilla tuolla remontilla Kerron kun oon saanut osat vaihdettua.
Ja vaihdoit (tietenkin) kanssa venttiilikoppien tiivisteet sekä näiden ruuvien alle tulevat kumiholkit.. ;-)
Ym. tiivisteet kun vuotaa niin öljy valuu tulppien/hattujen päälle aiheuttaen maavuodon ja kipinä pätkii. Korjaamattomana rikkoo lopulta puolan/t.
Aika tyyppivika.
Tarkista onko öljyä tulppien poteroissa. Varomaton konepesu oireilee samanlaisena (vesi pääsee poteroihin).
Comment