Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540ia -95 ja originaali webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    e34 540ia -95 ja originaali webasto

    Tuli asennettua kiesiin originaali webasto. Sisältäen siis putkistot, magneettiventtiilin ja johtosarjan. Autosta löytyi ennestään parkkituuletus ja paikka kakkosakulle kontista.

    Laite pelaa muuten mainiosti, mutta sisäpuhallin ei jostain syystä lähde päälle. Aikansa puhistuaan ja kun vesi kennostossa ja putkissa on tarpeeksi kuumaa, alkaa lämmityksen alasajo.

    Nähtävästi autosta puuttuu jokin johto tuolle ilmastoinnin ohjausyksikölle? Löytyisikö keneltäkään kuvia siitä 8 pinnisestä liittimestä joka löytyy hanskalokeron päältä, tai yleensäkään kytkentäkuvaa noista webastoon liittyvistä kytkennöistä?
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Pitää varmaan löytyä myös taukolämmitys :think

    ...onkohan tuo jo niin viksu että ei avaa vesiventtiileitä yli 16° lämpötilassa jos taukolämmitys kytkeytään.

    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Eli siis tuohan on täysi originaalisetti eli ohjelmoidaan BC:n kautta. Yli +16c lämpötiloissa näkyy zeit napin alla luft ja alle +16c lämpötiloissa heiz. Ohjaus siis toimii muuten täysin, lukuunottamatta tuota sisäpuhallinta heiz puolella.

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Siltä Webastolta tulee se puhaltimen ohjaus vasta jäähdytysnesteen ollessa yli 40°, näin ainakin jälkiasennuslaitteessa :think

        ...ja lämmitinhän taitaa olla BW46:nen
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • 525 TD
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 281
          • IISALMI

          #5
          Originally posted by superb View Post
          Tuli asennettua kiesiin originaali webasto. Sisältäen siis putkistot, magneettiventtiilin ja johtosarjan. Autosta löytyi ennestään parkkituuletus ja paikka kakkosakulle kontista.

          Laite pelaa muuten mainiosti, mutta sisäpuhallin ei jostain syystä lähde päälle. Aikansa puhistuaan ja kun vesi kennostossa ja putkissa on tarpeeksi kuumaa, alkaa lämmityksen alasajo.

          Nähtävästi autosta puuttuu jokin johto tuolle ilmastoinnin ohjausyksikölle? Löytyisikö keneltäkään kuvia siitä 8 pinnisestä liittimestä joka löytyy hanskalokeron päältä, tai yleensäkään kytkentäkuvaa noista webastoon liittyvistä kytkennöistä?
          hanskalokeron yläpuolella oleva 8-nap liitin (väri musta, 2,5mm pyöreät liittimet , malli sama kuin etupenkkien sähköliitin) ?

          1 ruskea/oranssi
          2 musta/punainen/keltainen
          3 musta/valkea/keltainen
          4 vihreä/punainen/keltainen
          5 musta/sininen
          6 ruskea
          7 sininen
          8 punainen/keltainen

          se , mille tuo liitin on tarkoitettu , ei tietoa

          Comment

          • Incarnated
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 453
            • Seinäjoki

            #6
            itselläni ainakin puuttuu tuolla liittimessä jommasta kummasta päästä se punakeltanen, ja ne on vedetty yhteen, niin webasto ilmesty obc:lle, ei vaikuta puhaltimeen...Puhaltimen toimintaa ohjaa sellanen pieni palikka joka on weban johtosarjassa ja tulee auton omien johtojen ja lämppärin etuvastuksen väliin, voisi olla sinulla vika siinä... Toki voihan nää olla osittain mallikohtasia juttujakin, itellä -90 525

            kuvaa ei nyt moisesta ole, enkä pimeessä lähe ottamaan, mutta tarvittaessa sekin järjestyy vaikka huomenna, mutta sis liitin on sellanen jatkopala tonne väliin josta menee ohut nippu weballe päin
            Last edited by Incarnated; 01-10-2009, 21:38.

            http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              "vika" selvisi. Puhaltimen K4 releen joutui vaihtamaan vaihtokosketin malliksi. Nyt myös sisäpuhallin lähtee päälle ja ilmastointipaneeli on lämmitysmoodissa.

              Noin viikko käyttöä takana ja näyttää pelaavan ihan ok. Lämmitin taitaa tässä mallissa olla pelkästään mukavuusvaruste, vesipiirissä oleva sähköventtiili sulkee kierron koneelle kokonaan. Onkohan tuota mahdollista modifioida lämmittämään molemmat, kone sekä sisätilat?

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2540
                • Kirkkonummi

                #8
                Originally posted by superb View Post
                "vika" selvisi. Puhaltimen K4 releen joutui vaihtamaan vaihtokosketin malliksi. Nyt myös sisäpuhallin lähtee päälle ja ilmastointipaneeli on lämmitysmoodissa.

                Noin viikko käyttöä takana ja näyttää pelaavan ihan ok. Lämmitin taitaa tässä mallissa olla pelkästään mukavuusvaruste, vesipiirissä oleva sähköventtiili sulkee kierron koneelle kokonaan. Onkohan tuota mahdollista modifioida lämmittämään molemmat, kone sekä sisätilat?
                Moottorin lämpötilatunnistinhan on vesikanavassa? Jos sen kautta kiertää lämmitettyä vettä, niin antaako se moottorin kokonaislämpöön suhteutettuna väärää tietoa - ei lähde käyntiin? Jos moottorin vesitilassa on normaali vastus "keittämässä" vettä, niin onko siinä lämpeneminen tarpeeksi voimakasta, että se alkaisi kiertää moottorissa?
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • superb
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2827

                  #9
                  Originally posted by Petteri75 View Post
                  Moottorin lämpötilatunnistinhan on vesikanavassa? Jos sen kautta kiertää lämmitettyä vettä, niin antaako se moottorin kokonaislämpöön suhteutettuna väärää tietoa - ei lähde käyntiin? Jos moottorin vesitilassa on normaali vastus "keittämässä" vettä, niin onko siinä lämpeneminen tarpeeksi voimakasta, että se alkaisi kiertää moottorissa?
                  Niin, siis asennussarjassa tuli mukana magneettiventtiili jota takapaksissa oleva webaston älypurkki ohjaa. Kyseinen venttiili katkaisee kierron koneelle, vesi kiertää ainoastaan vesiventtiileillä ja lämppärinkennolla.

                  Käytin lämmitintä ilman tuota venttiilin ohjausta ja koneen takaosassa oleva vesikanava lämpesi kyllä, mutta vesi ei kierrä koneessa. Tuossa samaisessa kanavassa on ne lämpötila-anturit. Ei ollut minkäännäköisiä ongelmia startatessa.

                  edit: tällä hetkellä siis tuollainen putkisto asennettuna, lukuunottamatta osaa 2. Myöskään osa 4 ei ole tuplaputki. Eli puuttuu nuo kansille(?) menevät putket ja tuo termostaattiventtiili.
                  Attached Files
                  Last edited by superb; 20-10-2009, 16:26.

                  Comment

                  • Incarnated
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 453
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Omassa on yksi sähköllä ohjattu venttiili, joka on ilmeisesti normaalisti auki, weban lähtiessä päälle se on kiinni, ja aukee kun vesi on tarpeeksi lämmintä. Myös tuommonen osa 2 löytyy ja sen pitäisi olla tavallinen termostaatti joka aukeaa kun webaston sisällä oleva vesi on +70 astetta.

                    http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎