Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 valuu öljyä (ketjunkiristin?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • promille
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 276
    • Valkeakoski

    e34 valuu öljyä (ketjunkiristin?)

    noni, oma pommi kävi tohtorilla ja siinä samalla huomattiin sitten että koko alusta oli aivan täynnä öljyä (oikealta näyttäis vuotavan). korjaaja sanoi että olis ketjun kiristäjästä johtuvaa, eli uutta pitäs laittaa. eli teh kvestsöön: kuinka vittumainen/kallis tuon vaihto on ja kannattaako siinä samalla vaihtaa muutakin? ketju ehkäpä? auto tosiaan ajettu n.175tkm eikä ole aikasemmista huolloista paljoa tietoa.
    jotenkin tuntuu minun mielestä oudolta että tuommonen selkeä/runsas öljyn vuotaminen vois johtua tuosta kiristäjästä... mutta mutta, enpä minä mistään mitään tiedäkkään
    e61
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Joskus nähnyt löystyneen kiristäjän, joka sitten kusee öljyä välistä. Ehkä hommasta selviäisi kiristämällä/uusimalla tiivisteprikan?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • promille
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2009
      • 276
      • Valkeakoski

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Joskus nähnyt löystyneen kiristäjän, joka sitten kusee öljyä välistä. Ehkä hommasta selviäisi kiristämällä/uusimalla tiivisteprikan?
      Taidampa laittaa kaikki hilut kerralla, eikös tämä 175tkm ole jo ihan hyvä matka tuolle kiristäjälle muutenkin, etenkin kun en tosiaankaan tiedä aikasempaa huoltohistoriaa. Kyllä hirvitti lähteä tänään ajamaan tre-hki kun oli öljyläikkä auton alla ei muuta kun lisää öljyä koneeseen ja tulikomentoa....
      e61

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Siis ei se kiristimen kunto ja öljyvuoto mitenkään liity toisiinsa. Jos se vuotaa se on löystynyt, ja jos se on löystynyt se voi lentää sieltä kokonaankin pois täristessään.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • promille
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2009
          • 276
          • Valkeakoski

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Siis ei se kiristimen kunto ja öljyvuoto mitenkään liity toisiinsa. Jos se vuotaa se on löystynyt, ja jos se on löystynyt se voi lentää sieltä kokonaankin pois täristessään.
          No niin, eipä tietenkään. Pitääpä käydä näyttämässä jollekkin rasvamikolle sitä, josko valuminen loppuis.
          e61

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            #6
            Et maininnu moottoria... jos M20 niin se on hihnalla joten ei löydy ketjun kiristintäkään..
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • promille
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2009
              • 276
              • Valkeakoski

              #7
              Originally posted by Axum View Post
              Et maininnu moottoria... jos M20 niin se on hihnalla joten ei löydy ketjun kiristintäkään..
              M50, duh. kuulema vika vois kuulema olla myös jakokopassa... Vittu.
              e61

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Silmä käteen ja katsoo, ei se paha ole oli sitten kumpi tahansa. Ei hinnalta eikä työltä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • promille
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2009
                  • 276
                  • Valkeakoski

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Silmä käteen ja katsoo, ei se paha ole oli sitten kumpi tahansa. Ei hinnalta eikä työltä.
                  Tuossa vaan auto mesar:ille soitin ja siellä puhu että tuo jakokopan avaaminen sekä vuodon korjaaminen olis jotenkin hankala ja kallis homma, oli ollut vastaava tapaus, eikä sen perusteella edes ottanut mun autoa vastaan. Toisaalta tämä kaveri ei muutenkaan mielellään tähän merkkiin kajoa. pitääpä soitella vielä muualle ja kysellä...
                  e61

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #10
                    Omassa vastaavassa autossa, m50-koneella, oli kiristin löysällä ja vuosi reippaasti kierteiden välistä.

                    Kiristäminen 15 sekuntia, sopivan lenkkiavaimen etsiminen 20 min.

                    Jos se tosiaan on vain löystynyt, saat sen kiristettyä aivan varmasti itsekkin.
                    Luukku auki vaan reippaasti, ja tutkimaan mistä vuotaa...

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #11
                      Originally posted by promille View Post
                      Tuossa vaan auto mesar:ille soitin ja siellä puhu että tuo jakokopan avaaminen sekä vuodon korjaaminen olis jotenkin hankala ja kallis homma, oli ollut vastaava tapaus, eikä sen perusteella edes ottanut mun autoa vastaan. Toisaalta tämä kaveri ei muutenkaan mielellään tähän merkkiin kajoa. pitääpä soitella vielä muualle ja kysellä...
                      Kysy siitä naapurista: http://www.automajor.fi/
                      Löytyy kokemusta bemareista...
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • promille
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2009
                        • 276
                        • Valkeakoski

                        #12
                        Pitääpä käydä töiden jälkeen kurkkimassa pellin alle. Kai mä sen nyt saan kiristettyä en mä nyt ihan täys tampio kuitenkaan ole(toivottavasti).
                        e61

                        Comment

                        • promille
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2009
                          • 276
                          • Valkeakoski

                          #13
                          jep, ketjunkiristäjltähän se vuoti, oli niin löysälllä että sai käsin käännettyä. nyt 16h ja 160km myöhemmin öljyä ei ole valunut tippaakaan.
                          e61

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎