Originally posted by dr_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
diesel käyntihäiriö
Collapse
X
-
nyt on yleismallin polttoaine pumpulla tehty pienet kokeilut, eli akulta virta pumpulle ja pumppu letkuihin kiinni. moottorin käyntiongelmat ei hävinny mihinkään.
kylmänä kyllä lähtee pienen sahailun jälkeen käyntiin, syöttönappi on-asennossa ottaa kierroksia röpeltäen 3tonniin, ja sen jäleen kiertää ihan normaalisti. kun kaasun päästää niin tyhjäkäynti laskee sammumisen rajamaille, kunnes virkoaa. syöttönappi off-asennossa käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti, mutta ei vastaa kaasuun. sitten kun kone lämpiää niin sammuu, eikä lähe millään käyntiin. pienien odottelujen (~2h) saa jotenkuten käyntiin.
koneen käydessä ei näy enään ilmakuplia, muttakun koneen sammuttaa niin alkavat kuplat liikkua kohti suodatinta.
Lähteäkkö metsästään 'uutta' syöttöpumppua?
Comment
-
-
Originally posted by BMW528i-84 View PostHei
Täällä harjoitellaan sähköpumpun sielunelämää, eli on tehty seuraavaa:
93 TDS: n ruiskutuspumppuun vaihdettu Opelista peräisin olevasta BMW tds (vm 95 tai 96) määränsäädin. Vikana oli sammuilu tyhjäkäynnillä.
Nyt ongelmana on, että ei ruiskuta polttoainetta. Mittaristossa palaa suutin -ja vaihteiston merkkivalo. Eli ruiskutus on estetty moottorinohjauksen toimesta?
Mikä seuraavista aiheutti merkkivalojen syttymisen?
-akku pääsi tyhjäksi
-määränsäätimen ja pumpun liittimet irrotettu, kun akunkenkä oli kiinni
-määränsäädin vaihdettu toisesta pumpusta
Lähteekö tämä peli toimimaan valojen nollauksella, vai pitääkö tämän ikäisessäkin koodata moottorinohjausta määränsäätimen irrotuksen yhteydessä?
Ensiviikolla pääsee lukemaan koodeja. Olisiko jotain valistunutta arvausta syystä?
Originally posted by dr_ View Postnyt on yleismallin polttoaine pumpulla tehty pienet kokeilut, eli akulta virta pumpulle ja pumppu letkuihin kiinni. moottorin käyntiongelmat ei hävinny mihinkään.
kylmänä kyllä lähtee pienen sahailun jälkeen käyntiin, syöttönappi on-asennossa ottaa kierroksia röpeltäen 3tonniin, ja sen jäleen kiertää ihan normaalisti. kun kaasun päästää niin tyhjäkäynti laskee sammumisen rajamaille, kunnes virkoaa. syöttönappi off-asennossa käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti, mutta ei vastaa kaasuun. sitten kun kone lämpiää niin sammuu, eikä lähe millään käyntiin. pienien odottelujen (~2h) saa jotenkuten käyntiin.
koneen käydessä ei näy enään ilmakuplia, muttakun koneen sammuttaa niin alkavat kuplat liikkua kohti suodatinta.
Lähteäkkö metsästään 'uutta' syöttöpumppua?
Jos ei vieläkään toimi, niin sitten vaikka uutta pumppua.. :thinkLast edited by joni_wt; 13-03-2012, 15:04.e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
Originally posted by dr_ View PostMitehä ne syötö johot on alkuperäsenä? ku ostaessa oli mokoma namiska kytkettynä. alakaa pikkuhiljaa nakertaane34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
Eli tähän mennessä kaikki on viitannut siihen, että autossa taikka pumpussa ei ole mitään vikaa, koska aina kun tuohon viripotikkaan koskee/tekee jotain niin auton käytös muuttuu.
Johtoja voisi yrittää mittailla ohjainlaitteelta pumpulle, että onko jossakin nyt katkos. Ja kuva olisi kiva tästä
virityksestä ja siitä miten se on nyt poistettu.e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
[QUOTE=joni_wt;2642059]Määränsäädin väärän mallinen, eikä se suostu keskustelemaan moottorinohjainlaitteen kanssa. Ei auta nollata vikakoodeja, valot kuittaantuu itsestään sitten kun kaikki on kunnossa.
Jep, näin ilmeisesti on, koska lähti syöttämään polttoainetta, kun otti myös ecun Opelista. Käyntiin ei kuitenkaan tällä kokoonpanolla saatu, joten palautettin tilanne alkuperäiseksi.
Kiitos infosta.728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
taas volkkari
ex:
528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita
Comment
-
Comment