Announcement

Collapse
No announcement yet.

diesel käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJwawoo
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 226
    • Iisalmi

    #16
    Originally posted by dr_ View Post
    edit. kävin tutkailemassa asiaa, ja sain semmosen käsityksen että se virheä boksi misä lukee kannessa ABS on naputusten takana. kahtoin polttoaine letkua, niin sielä kulkee välisä riisseliä ja välisä ilmaa. voiko vuotava liitos saaha tämmöstä aikaan:think koska letkun liitos näytty märältä, että jotain vuotoa siitäkin löytyy.
    Kyllä voi. tarkista suodatin jalka ja letkujen liitokset. Vuoto kohta on luonnollisesti märkä ja se voi vuotaa myös pumpun puolelta. Siirtopumpunkinhan voit tarkistaa.:think
    KTM 1090 Adventure R

    Comment

    • dr_
      Newbiemmer
      • Mar 2012
      • 14
      • suomi

      #17
      nonnii. Suodatin jalka ja liitokset tarkistettu, niissä ei näyttänyt olevan mitään hämminkiä. Siirtopumpun otin pois koska ei näyttänyt mitään elonmerkkejä. Siirtopumppu oli ihan ok, mutta siirtopumpulle ei tule virtaa. Missä tämän pumpun rele sijaitsee?

      Comment

      • dr_
        Newbiemmer
        • Mar 2012
        • 14
        • suomi

        #18
        nyt on yleismallin polttoaine pumpulla tehty pienet kokeilut, eli akulta virta pumpulle ja pumppu letkuihin kiinni. moottorin käyntiongelmat ei hävinny mihinkään.

        kylmänä kyllä lähtee pienen sahailun jälkeen käyntiin, syöttönappi on-asennossa ottaa kierroksia röpeltäen 3tonniin, ja sen jäleen kiertää ihan normaalisti. kun kaasun päästää niin tyhjäkäynti laskee sammumisen rajamaille, kunnes virkoaa. syöttönappi off-asennossa käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti, mutta ei vastaa kaasuun. sitten kun kone lämpiää niin sammuu, eikä lähe millään käyntiin. pienien odottelujen (~2h) saa jotenkuten käyntiin.

        koneen käydessä ei näy enään ilmakuplia, muttakun koneen sammuttaa niin alkavat kuplat liikkua kohti suodatinta.

        Lähteäkkö metsästään 'uutta' syöttöpumppua?

        Comment

        • JJwawoo
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 226
          • Iisalmi

          #19
          ilma

          entäs pumpun tiivisteet. Jos ilma liikkuu tuohon suuntaan nii pumppu tai paluu puoli vuotaa.
          KTM 1090 Adventure R

          Comment

          • joni_wt
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 3627
            • Yka

            #20
            Originally posted by BMW528i-84 View Post
            Hei
            Täällä harjoitellaan sähköpumpun sielunelämää, eli on tehty seuraavaa:

            93 TDS: n ruiskutuspumppuun vaihdettu Opelista peräisin olevasta BMW tds (vm 95 tai 96) määränsäädin. Vikana oli sammuilu tyhjäkäynnillä.

            Nyt ongelmana on, että ei ruiskuta polttoainetta. Mittaristossa palaa suutin -ja vaihteiston merkkivalo. Eli ruiskutus on estetty moottorinohjauksen toimesta?

            Mikä seuraavista aiheutti merkkivalojen syttymisen?
            -akku pääsi tyhjäksi
            -määränsäätimen ja pumpun liittimet irrotettu, kun akunkenkä oli kiinni
            -määränsäädin vaihdettu toisesta pumpusta

            Lähteekö tämä peli toimimaan valojen nollauksella, vai pitääkö tämän ikäisessäkin koodata moottorinohjausta määränsäätimen irrotuksen yhteydessä?

            Ensiviikolla pääsee lukemaan koodeja. Olisiko jotain valistunutta arvausta syystä?
            Määränsäädin väärän mallinen, eikä se suostu keskustelemaan moottorinohjainlaitteen kanssa. Ei auta nollata vikakoodeja, valot kuittaantuu itsestään sitten kun kaikki on kunnossa.
            Originally posted by dr_ View Post
            nyt on yleismallin polttoaine pumpulla tehty pienet kokeilut, eli akulta virta pumpulle ja pumppu letkuihin kiinni. moottorin käyntiongelmat ei hävinny mihinkään.

            kylmänä kyllä lähtee pienen sahailun jälkeen käyntiin, syöttönappi on-asennossa ottaa kierroksia röpeltäen 3tonniin, ja sen jäleen kiertää ihan normaalisti. kun kaasun päästää niin tyhjäkäynti laskee sammumisen rajamaille, kunnes virkoaa. syöttönappi off-asennossa käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti, mutta ei vastaa kaasuun. sitten kun kone lämpiää niin sammuu, eikä lähe millään käyntiin. pienien odottelujen (~2h) saa jotenkuten käyntiin.

            koneen käydessä ei näy enään ilmakuplia, muttakun koneen sammuttaa niin alkavat kuplat liikkua kohti suodatinta.

            Lähteäkkö metsästään 'uutta' syöttöpumppua?
            Ensimmäinen korjaus on nykästä se "syöttönappi" hiuksista vidduun ja palauttaa kaikki johdotukset niin kuin ne on tehtaalta lähtiessä ollut.

            Jos ei vieläkään toimi, niin sitten vaikka uutta pumppua.. :think
            Last edited by joni_wt; 13-03-2012, 15:04.
            e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

            Comment

            • dr_
              Newbiemmer
              • Mar 2012
              • 14
              • suomi

              #21
              syöttönamiskuukkeli

              Mitehä ne syötö johot on alkuperäsenä? ku ostaessa oli mokoma namiska kytkettynä. alakaa pikkuhiljaa nakertaan

              Comment

              • joni_wt
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 3627
                • Yka

                #22
                Originally posted by dr_ View Post
                Mitehä ne syötö johot on alkuperäsenä? ku ostaessa oli mokoma namiska kytkettynä. alakaa pikkuhiljaa nakertaan
                Seurailet niitä johtoja kabiinista konehuoneeseen ja sitä kautta purkamaan. Yleensähän nuo huijausboksit yms tulee pumpun ja moottorinohjainlaitteen väliseen johtosarjaan.
                e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                Comment

                • dr_
                  Newbiemmer
                  • Mar 2012
                  • 14
                  • suomi

                  #23
                  Nyt on nappi otettu pois käytöstä, ja käyntiin lähtee mutta ei tapahdu mitään vaikka kuinka polkee kaasua

                  Comment

                  • joni_wt
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 3627
                    • Yka

                    #24
                    Eli tähän mennessä kaikki on viitannut siihen, että autossa taikka pumpussa ei ole mitään vikaa, koska aina kun tuohon viripotikkaan koskee/tekee jotain niin auton käytös muuttuu.

                    Johtoja voisi yrittää mittailla ohjainlaitteelta pumpulle, että onko jossakin nyt katkos. Ja kuva olisi kiva tästä
                    virityksestä ja siitä miten se on nyt poistettu.
                    e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                    Comment

                    • dr_
                      Newbiemmer
                      • Mar 2012
                      • 14
                      • suomi

                      #25
                      Potikan kytkin nyt takaisin koska piti saada auto talliin ajettua. Onko normaalia että tuolta syöttöpumpusta tulee kuplia suodattimelle päin kun auton sammuttaa?

                      Comment

                      • BMW528i-84
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 35
                        • Helsinki / Tapanila

                        #26
                        [QUOTE=joni_wt;2642059]Määränsäädin väärän mallinen, eikä se suostu keskustelemaan moottorinohjainlaitteen kanssa. Ei auta nollata vikakoodeja, valot kuittaantuu itsestään sitten kun kaikki on kunnossa.

                        Jep, näin ilmeisesti on, koska lähti syöttämään polttoainetta, kun otti myös ecun Opelista. Käyntiin ei kuitenkaan tällä kokoonpanolla saatu, joten palautettin tilanne alkuperäiseksi.

                        Kiitos infosta.
                        728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
                        taas volkkari
                        ex:
                        528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
                        520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita

                        Comment

                        • JJwawoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 226
                          • Iisalmi

                          #27
                          minun osalta sähkö pumpun vi*tuilut ohi, mekaaninen pumppi kiinni
                          KTM 1090 Adventure R

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎