Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 lisääntynyt kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpk75
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 88
    • finland

    E34 lisääntynyt kulutus

    Mistä moinen voisi johtua kun pakkasen lauhduttua n -6 - 14 asteeseen kulutus mittari näyttää ihan mahdottomia?
    Kulutus on 90km tuntinopeudella vitosella ajettaessa vähintään 14l/100km ja pikkasen kun kiihdyttää viisari heilahtaa 20l/100km... ennen vitosella ajaessa kulutus mittari ei mennyt yli 16l vaikka bedaalin pisti pohjaan 90km/h nopeudella nyt se heilahtaa yli 30l.... Tosin autokin toimii huomattavasti pirteämmin kuin koskaa ja huomasin myös että kierroksen rajoitin on kadonnut, moottori kiertää kuin formulat konsanaan!?

    Voiko moinen johtua bensapumpusta mitenkään, koska pumppu on kettuillut pari kertaa tässä lähiaikoina... jumittaa varmaan, koska kuminuijalla napauttamalla vika korjaantuu....:think

    Äsken huomasin, että ilmanputsarin ja imusarjan välisen paksun putken toisesta oksasta "suoraan alas päin" lähtevä ohuempi letku (menee johonkin moottorin lohkoon) oli halki.
    Halkeama korjattu.... kulutus lukemat muuttuivat normaalimmaksi, menee jo vitosella 8l/100km 80 nopeudella... mutta ajoittain on hieman nykimistä, varsinkin kolmosella ajellessa 30-40km/h... nelosella 60km/h...
    Last edited by jpk75; 14-01-2010, 20:57.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16422
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by jpk75 View Post

    Voiko moinen johtua bensapumpusta mitenkään, koska pumppu on kettuillut pari kertaa tässä lähiaikoina... jumittaa varmaan, koska kuminuijalla napauttamalla vika korjaantuu....:think
    Ei ole pumppuvika, paineensäädin päästää liiat tankkiin takaisin jos meinaat että liikaa tulee ainetta ?

    Comment

    • riesa
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1940
      • Manse

      #3
      Noista nykimisvikoja koskien kantsii toi selata läpi.


      Imuvuoto? Pa-suodattimessa paskaa? Suuttimet? imm? V-jakajan kansi? Pyöriä? Tulpat? Tulpanjohdot? Mikä moottori?
      Originally posted by Homer
      Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Siellä on suurella todennäköisyydellä lisää vuotoja, ota ihan rohkeesti vaan irti ja vääntele niitä kaikkia imupuolen putkia. Ei oo kalliita marmorilla, korjaaminen ei kannata.

        Arvaisin että M50, mutta kannattais ilmottaa...
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • jpk75
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 88
          • finland

          #5
          Kyllä M50 moottori on ja vuosimalli -94...

          Täytyy tarkistaa kaikki letkut, onko halkeamia...

          Tuosta bensapumpusta... viime kesänä jouduin bensan paluuputkea paikkaamaan parista kohdasta kumiletkulla. Olisikohan tuota paluuputkea pitkin voinut mennä paskaa tankkiin ja se jumittaa pumppua, koska satunnaisesti pumppu jumittaa ja pikku napautus... taas toimii???

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by jpk75 View Post
            Kyllä M50 moottori on ja vuosimalli -94...

            Täytyy tarkistaa kaikki letkut, onko halkeamia...

            Tuosta bensapumpusta... viime kesänä jouduin bensan paluuputkea paikkaamaan parista kohdasta kumiletkulla. Olisikohan tuota paluuputkea pitkin voinut mennä paskaa tankkiin ja se jumittaa pumppua, koska satunnaisesti pumppu jumittaa ja pikku napautus... taas toimii???
            Ei ole kuin ajan kysymys jolloin pumppu lopettaa toimimasta.. joten pikaisesti uutta tilalle ennen kuin jättää tielle.. ja kuten Cell jo mainitsikin niin suosiolla uutta letkua tilalle, normiletkua saa myös metritavarana lähes jokaisesta autotarvikeliikkeestä/halpahallista..
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • -TM-
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 208
              • Nurmes

              #7
              minusta tuo kulutusmittari toimii nyt normaalisti jos täydenkaasun kiihdytyksessä menee pohjaan.

              Comment

              • jpk75
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 88
                • finland

                #8
                Tais löytyä vika kulutukseen ja tyhjäkäynnin hummaamiseen. kierrokset huoju 500-1000rpm taukoamatta!!
                Elikäs, irroitin ilmanpuhistajan kotelon, suodatin asennettu (huollossa) huonosti juuri ilmanotto reiän kohdalta, imenyt sitä kautta roskaa ja kosteutta ilmamassamittariin... putsarinkoteloon (moottorin puoleiseen kylkeen) tulevat kaksi mustaa letkua täynnä vettä tai jotain nestettä.... haitarikumen molemmat pikku putket töhnässä ja kaasuläpän ympärys myös töhnässä.... Putsailtuani paikat, auto käy taas hyvin!

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16422
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by jpk75 View Post
                  Tais löytyä vika kulutukseen ja tyhjäkäynnin hummaamiseen. kierrokset huoju 500-1000rpm taukoamatta!!
                  Elikäs, irroitin ilmanpuhistajan kotelon, suodatin asennettu (huollossa) huonosti juuri ilmanotto reiän kohdalta, imenyt sitä kautta roskaa ja kosteutta ilmamassamittariin... putsarinkoteloon (moottorin puoleiseen kylkeen) tulevat kaksi mustaa letkua täynnä vettä tai jotain nestettä.... haitarikumen molemmat pikku putket töhnässä ja kaasuläpän ympärys myös töhnässä.... Putsailtuani paikat, auto käy taas hyvin!
                  "putsarinkoteloon (moottorin puoleiseen kylkeen) tulevat kaksi mustaa letkua täynnä vettä tai jotain nestettä"

                  Tota joo, se neste on jäähdytysnestettä jonka kuuluukin kiertää niissä letkuissa. Letkun välissä oleva palikka on kaasuläppäkotelon lämmityksen termostaatti, mitä teit noille letkuille/nesteelle ?

                  Comment

                  • Harri G
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 9042
                    • Iisalmi

                    #10
                    Suction silencer/filter cartridge

                    Ilmanottoreiän kohdalta? Tarkoitatko tuota kohtaa mihin osa 11 tulee? Kertokaa nyt toki jos olen väärässä, mutta mielestäni osan 11 voi heittää vaikka mäkeen ja kone toimii ok, toki se imee lämpimää ilmaa konehuoneesta kuten kartiofiltterit mikä ei tietenkään ole järkevää. Lisäksi mikäs järki siinä on, että ennen mittaria oleva imuvuoto vaikuttaisi tyhjäkäyntiin? Jos siis ilman tulo olisi vakio.

                    M50 sielunelämään en niin ole perehtynyt, mutta vastaus voisi kenties löytyä paremmin tästä kaaviosta?
                    Mass air flow sensor
                    Last edited by Harri G; 30-01-2010, 01:02.
                    E39 ja E91

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16422
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by Harri G View Post
                      Suction silencer/filter cartridge

                      Ilmanottoreiän kohdalta? Tarkoitatko tuota kohtaa mihin osa 11 tulee? Kertokaa nyt toki jos olen väärässä, mutta mielestäni osan 11 voi heittää vaikka mäkeen ja kone toimii ok, toki se imee lämpimää ilmaa konehuoneesta kuten kartiofiltterit mikä ei tietenkään ole järkevää. Lisäksi mikäs järki siinä on, että ennen mittaria oleva imuvuoto vaikuttaisi tyhjäkäyntiin? Jos siis ilman tulo olisi vakio.

                      M50 sielunelämään en niin ole perehtynyt, mutta vastaus voisi kenties löytyä paremmin tästä kaaviosta?
                      Mass air flow sensor
                      Taitaa se osa 11 olla kiinni ja suodatinpanos asennettu sen kohdalta eli etureunasta huonosti kuten edellä lukee...

                      Comment

                      • jpk75
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 88
                        • finland

                        #12
                        Originally posted by jr66 View Post
                        "putsarinkoteloon (moottorin puoleiseen kylkeen) tulevat kaksi mustaa letkua täynnä vettä tai jotain nestettä"

                        Tota joo, se neste on jäähdytysnestettä jonka kuuluukin kiertää niissä letkuissa. Letkun välissä oleva palikka on kaasuläppäkotelon lämmityksen termostaatti, mitä teit noille letkuille/nesteelle ?
                        Pistin letkut takaisin kotelon putsauksen jälkeen.... pitäisikö jäähytys järjestelmä nyt ilmata kun nuo kyseiset letkut valuttivat nesteensä pois???
                        Auto toimii nyt aianakin ok.....

                        Comment

                        • jpk75
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 88
                          • finland

                          #13
                          Originally posted by Harri G View Post
                          Suction silencer/filter cartridge

                          Ilmanottoreiän kohdalta? Tarkoitatko tuota kohtaa mihin osa 11 tulee? Kertokaa nyt toki jos olen väärässä, mutta mielestäni osan 11 voi heittää vaikka mäkeen ja kone toimii ok, toki se imee lämpimää ilmaa konehuoneesta kuten kartiofiltterit mikä ei tietenkään ole järkevää. Lisäksi mikäs järki siinä on, että ennen mittaria oleva imuvuoto vaikuttaisi tyhjäkäyntiin? Jos siis ilman tulo olisi vakio.

                          M50 sielunelämään en niin ole perehtynyt, mutta vastaus voisi kenties löytyä paremmin tästä kaaviosta?
                          Mass air flow sensor
                          Juu... tuo ilmansuodatin oli asennettu niin perseelleen, että siitä oli tavallaa suora kanava kaasuläpälle asti, ainoastaan ilmamassamittarin ohut verkko esti isompien roskien pääsyn etiä päin.... ilmamassamittarin verkossa koivunitiötä ym ym.... eiköhän moinen vaikuta tyhjäkäyntiin näilä pakkasilla. Nyt auto ainakin toimii...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎