Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 3.8 lohkossa merkintä 40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jussi_r
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1655
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by jannmann View Post
    Juurikin näin olen sen ymmärtänyt.
    Eli miten se siis toimii? Rajoitinvaijerihan ei vedä kaasua vastaan, vaan ikäänkuin puukottaa kaasua selkään siirtämällä kaasuvaijerin tukipistettä. Efektiivisesti käy siis niin, että läpät menevät kiinni päin nopeuden noustessa yli 250km/h, ja tuolloin koneeseen menee vähemmän ilmaa (jolloin rikkaalle??). Ja eikö kakkua sitten kuitenkin suihkuteta ilmamassamittarin mittauksen mukaan? Vai ilmeneekö ongelma silloin kun rajoitinvaijeri on irroitettu, ja läpät eivät sulkeudu, mutta jokin ohjaus samalla kuitenkin rajoittaisi kakun määrää?

    No, Touringilla tämäkään ei ole ongelma kun huippupotentiaali ei ole ihan porrasperäisten tasolla.
    M3 Cabrio Individual
    530d GT xDrive
    GL420 CDI
    ZX-12R

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      #17
      Originally posted by jannmann View Post
      BMW Motorsport ei paljasta mitään teknisiä arvoja osista, varsinkaan kun eivät S38 koneella koskaan mitään tehneet. Toki siihen M88 procar koneen osat osittain sopivat. Esim. nokka-akselit löytyy jotka sopii S38 koneeseen.
      Tuosta olikin BCF:n taannoisissa karkeloissa juttua Rauno Aaltosen kanssa, jonka puheista jäi sellainen maku, että noiden tehokkaampien protokoneiden käyttö tehtaan testimuuleissa olisi ollut taannoin hyvinkin yleistä, löytyy heikot lenkit paremmin niin alustasta kuin voimansiirrostakin, kun annetaan vähän enemmän jerkkua mitä tuotantomalleissa tulee koskaan olemaan. Samalla tulee varmaan luonnollisesti löydettyä järkevät rajat sille tuotantomoottorillekin.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • jii.veivo
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 564
        • Haapavesi

        #18
        Originally posted by r.w. View Post
        Tuosta olikin BCF:n taannoisissa karkeloissa juttua Rauno Aaltosen kanssa, jonka puheista jäi sellainen maku, että noiden tehokkaampien protokoneiden käyttö tehtaan testimuuleissa olisi ollut taannoin hyvinkin yleistä, löytyy heikot lenkit paremmin niin alustasta kuin voimansiirrostakin, kun annetaan vähän enemmän jerkkua mitä tuotantomalleissa tulee koskaan olemaan. Samalla tulee varmaan luonnollisesti löydettyä järkevät rajat sille tuotantomoottorillekin.
        Niin ei varmaan kovin kaukaa haettua, eräs kotimainen työkone valmistaja käyttänyt paljonkin vastaavaa testausta.:think
        e38 750ial
        Husaberg 650 fs -05
        http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

        Comment

        • Jisv
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 461
          • Pori

          #19
          Originally posted by jii.veivo View Post
          Niin ei varmaan kovin kaukaa haettua, eräs kotimainen työkone valmistaja käyttänyt paljonkin vastaavaa testausta.:think
          Kokeilevat vaan vielä "vähän" rajummilla lisätehoilla
          e46 non m-sport touring
          Dieselin kulutus

          Comment

          • Jussi.M
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 85

            #20
            Hieman valamista harrastaneena/tutkineena en kyllä usko että olisivat tehneet täysin uudet muotit vaan laittaakseen eri numerot, jotain ratkasevaa muutosta on täytyny tulla jollon on täytyny uusia valumuotit. On nimittäin valujen valmistelu aikamoisen kallista..
            ---------------------------------------------
            BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"

            Comment

            • samtheMan
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 4759
              • Tikkaslovakia

              #21
              Originally posted by Tumppa View Post
              3.6 moottorisissa pitäisi lukea lohkossa 3.5
              Originally posted by Tumppa View Post
              Voi hyvinkin olla, mutta kuitenkin kaikki muut 3.8:t mitä olen nähnyt ovat olleet näitä 38:ja
              Sen enempää noista tietämättä, tiedän ainakin yhden 3.8 jossa lohkon kupeessa numero 35. Sama herra on tähänkin ketjuun vastaillut.
              Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
              PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

              Comment

              • jii.veivo
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 564
                • Haapavesi

                #22
                Originally posted by samtheMan View Post
                Sen enempää noista tietämättä, tiedän ainakin yhden 3.8 jossa lohkon kupeessa numero 35. Sama herra on tähänkin ketjuun vastaillut.
                Jahas pitääpä tarkista huomenna, varmaan kajautettu saksan aikoina.:think
                e38 750ial
                Husaberg 650 fs -05
                http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                Comment

                • samtheMan
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 4759
                  • Tikkaslovakia

                  #23
                  Originally posted by jii.veivo View Post
                  Jahas pitääpä tarkista huomenna, varmaan kajautettu saksan aikoina.:think
                  Niin, noista on sinällään tietty mahdoton sanoa mitään. Mutta oma mutu tuntuma on että alkuperäinen pata siellä keikkuu keulilla ja noilla numeroilla ei sen enempää merkitystä ole. Sekin tosin ihan mutua..
                  Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
                  PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

                  Comment

                  • jii.veivo
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 564
                    • Haapavesi

                    #24
                    Originally posted by MM-5 View Post

                    Tehdasuusi jälkiasennus 3.8 lohko sisältää muuten merkinnän 35 eikä 38.

                    Janne
                    Tuolla vaan ajattelin että varmaan joskus uusittu.
                    e38 750ial
                    Husaberg 650 fs -05
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                    Comment

                    • samtheMan
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 4759
                      • Tikkaslovakia

                      #25
                      Originally posted by jii.veivo View Post
                      Tuolla vaan ajattelin että varmaan joskus uusittu.
                      No joo, niinpä onkin.
                      Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
                      PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11685
                        • Kouvola

                        #26
                        Originally posted by Tumppa View Post
                        En tiedä onko "legendaa" mutta kun rajoitinvaijeri vetää kaasua vastaan niin ohjelma päästää laihalle?
                        Jos nyt muistan oikein, niin suuremmissa nopeuksissa kun nosti jalkaa kaasulta eli ns. antoi moottorijarruttaa, niin veti seokset laihalle. Noissa facelift-malleissa (9/94->) oli softaan tehty lisärikastus ettei toi laihalle meno pääsisi tapahtumaan.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎