Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i kytkimen vaihdossa ongelmia, paketti jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osilpi
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 486
    • Espoo

    #31
    Nyt on paketti nipussa ja hyvin tuntuisi toimivan. Kyllä tosiaan pitäisi auton korjaaminen kieltää joiltakin ihmisiltä kokonaan... Kyllä tässä autossa on tullut vaikka mitä patenttia vastaan (mm vahvistimen sulakkeena oli 230v ISO automaattisulakerasia).

    Käsillä pyöriteltäessä lootan laakerit tuntui olevan ok. Sittenpähän näkee ajan kanssa. Onhan tuolla jo yli 300tkm menty, joten lootalle voi muutenkin tulla laakerointitarvetta jossain vaiheessa. Nytpähän tietää, ettei ole mikään ameriikan temppu tuo lootan irroitus :-)

    EDIT: Hyvin tuntuisi pelaavan, ei sivuääniä ja kytkin on käytettävyydeltään kuin toiselta planeetalta.
    Last edited by osilpi; 08-03-2010, 21:18.
    E34 525i 12v 1990
    Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

    ex-BMW:t
    E28 520iA 1983
    E28 520iA 1985

    Comment

    • osilpi
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 486
      • Espoo

      #32
      Ohessa kuva "vaihtokelpoisista" paineasetelmista, jotka siis eivät ole vaihtokelpoisia. Vasemmalla LUK 123008011 ja oikealla Sachs 3082005134. Sachs siis on se, joka ei mahdu pyörimään, vaikka pitäisi olla alkuperäisasennusta vastaava osa (tosiaan oli ihan Sachsin omat leimat).
      Attached Files
      Last edited by osilpi; 08-03-2010, 21:41.
      E34 525i 12v 1990
      Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

      ex-BMW:t
      E28 520iA 1983
      E28 520iA 1985

      Comment

      • eamh87
        Newbiemmer
        • Aug 2010
        • 10
        • Kouvostoliitto

        #33
        Silmälaakeri

        Mullakin on tuossa kytkinpaketin vaihto menossa m50b25 koneelliseen ja zf lootan kanssa olevaan malliin.

        Hyvä kysymys onkin että kuuluuko silmälaakerin takana olla jokin holkki joka pitää laakerin oikeassa kohdassa asennettaessa?

        Vai pitääkö se yrittää prässätä/työntää oikealle kohdalle ja tuurin kanssa se osuu keskelle laakerille tarkoitettua pintaa joka on kytkinakselilla eikä varmasti lähde karkuteille itsekseen?

        Löysin netistä jotain suojalevyjä ja prikkoja joita sinne voi ostaa (jos haluaa) mutta omassa autossa ei näkynyt muuta kuin laakeri joka oli suht. tiukasti omalla paikallaan :think

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #34
          Asiaa...

          Originally posted by eamh87 View Post
          Mullakin on tuossa kytkinpaketin vaihto menossa m50b25 koneelliseen ja zf lootan kanssa olevaan malliin.

          Hyvä kysymys onkin että kuuluuko silmälaakerin takana olla jokin holkki joka pitää laakerin oikeassa kohdassa asennettaessa?

          Vai pitääkö se yrittää prässätä/työntää oikealle kohdalle ja tuurin kanssa se osuu keskelle laakerille tarkoitettua pintaa joka on kytkinakselilla eikä varmasti lähde karkuteille itsekseen?

          Löysin netistä jotain suojalevyjä ja prikkoja joita sinne voi ostaa (jos haluaa) mutta omassa autossa ei näkynyt muuta kuin laakeri joka oli suht. tiukasti omalla paikallaan :think
          Onko kytkimesi 228mm vai 240mm:nen, itse en ole tavannut silmä laakerin takana koskaan mitään holkkia ja silmälaakeria on kahta mallia joka on molemmmat ulkomitoiltaan samat mutta, sisämitat heittävät sen 2mm eli uudemmassa ZF:ssä on isompi kytkinakseli kuin esim. M20B25 moottorissa joka on Getrak 260:llä-laatikolla.
          On mahdollisuus että, laatikkoa laitettaessa kytkinakseli työntää silmälaakeria edessään ja tämän ongelman olen komepensoinut pois laittamalla silmälaakerin ulkokehälle laakerilukitetta esim. Loctite sininen malli.
          Laakerin asennus on 4mm kampiaksen uloimmasta pinnasta sisäänpäin helppo mitata tönärillä.
          Oletko vaihtanut laatikon stefat, itse vaihdan ne kyseisissä
          remonteissa siis kaikki 3-kpl.

          Comment

          • zJark
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 740
            • Ylöjärvi

            #35
            Originally posted by eamh87 View Post
            Mullakin on tuossa kytkinpaketin vaihto menossa m50b25 koneelliseen ja zf lootan kanssa olevaan malliin.

            Hyvä kysymys onkin että kuuluuko silmälaakerin takana olla jokin holkki joka pitää laakerin oikeassa kohdassa asennettaessa?

            Vai pitääkö se yrittää prässätä/työntää oikealle kohdalle ja tuurin kanssa se osuu keskelle laakerille tarkoitettua pintaa joka on kytkinakselilla eikä varmasti lähde karkuteille itsekseen?

            Löysin netistä jotain suojalevyjä ja prikkoja joita sinne voi ostaa (jos haluaa) mutta omassa autossa ei näkynyt muuta kuin laakeri joka oli suht. tiukasti omalla paikallaan :think
            Muistaakseni sielä on takana olkapää mihin ulkokooli vastaa.
            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

            Comment

            • eamh87
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 10
              • Kouvostoliitto

              #36
              Originally posted by 325E View Post
              Onko kytkimesi 228mm vai 240mm:nen, itse en ole tavannut silmä laakerin takana koskaan mitään holkkia ja silmälaakeria on kahta mallia joka on molemmmat ulkomitoiltaan samat mutta, sisämitat heittävät sen 2mm eli uudemmassa ZF:ssä on isompi kytkinakseli kuin esim. M20B25 moottorissa joka on Getrak 260:llä-laatikolla.
              On mahdollisuus että, laatikkoa laitettaessa kytkinakseli työntää silmälaakeria edessään ja tämän ongelman olen komepensoinut pois laittamalla silmälaakerin ulkokehälle laakerilukitetta esim. Loctite sininen malli.
              Laakerin asennus on 4mm kampiaksen uloimmasta pinnasta sisäänpäin helppo mitata tönärillä.
              Oletko vaihtanut laatikon stefat, itse vaihdan ne kyseisissä
              remonteissa siis kaikki 3-kpl.
              Kytkin on 230 millinen ja huomasin tuon liikkumisjutun kun laitoin ulosvetäjää paikoilleen, laakeri liikahti vähän syvemmälle ennenkuin sain vetäjän työnnettyä sen sisälle.

              Tossa laakerina toimii 6002 koyo johon oli vielä jotain lisä koukeroita bddc4? jos muistan oikein Kuitenkin se oli millin leveämpi kuin normaali 6002 2RS laakeri.

              Kiva kun tekee ekaa isompaa remonttia autoon niin unohtaa kysyä liikkeestä kaiken tarvittavan, ensin kytkin, sitten muistui pakoputken kannatinkumit, seuraavana päivänä hakemaan pultteja ja muttereita, sitten laatikkoöljyä.. Pitää ne stefat vissiin lisätä listalle, ainakin oli pitänyt öljyt laatikko sisällään.

              E: Sama juttu käy näköjään täällä, eli mistähän voisi löytää kytkimen haarukkaan/release forkkiin vastakkaiselle puolelle sen muovisen "pivot pinnin"? http://www.autohausaz.com/secure/Par...1511223328.jpg tollainen nippeli siis kyseessä.
              Last edited by eamh87; 22-08-2010, 02:13. Reason: ..

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #37
                Löytyy kyseinen uusi pinni ns. hyllystä Orginal osa..

                Originally posted by eamh87 View Post
                Kytkin on 230 millinen ja huomasin tuon liikkumisjutun kun laitoin ulosvetäjää paikoilleen, laakeri liikahti vähän syvemmälle ennenkuin sain vetäjän työnnettyä sen sisälle.

                Tossa laakerina toimii 6002 koyo johon oli vielä jotain lisä koukeroita bddc4? jos muistan oikein Kuitenkin se oli millin leveämpi kuin normaali 6002 2RS laakeri.

                Kiva kun tekee ekaa isompaa remonttia autoon niin unohtaa kysyä liikkeestä kaiken tarvittavan, ensin kytkin, sitten muistui pakoputken kannatinkumit, seuraavana päivänä hakemaan pultteja ja muttereita, sitten laatikkoöljyä.. Pitää ne stefat vissiin lisätä listalle, ainakin oli pitänyt öljyt laatikko sisällään.

                E: Sama juttu käy näköjään täällä, eli mistähän voisi löytää kytkimen haarukkaan/release forkkiin vastakkaiselle puolelle sen muovisen "pivot pinnin"? http://www.autohausaz.com/secure/Par...1511223328.jpg tollainen nippeli siis kyseessä.
                Jos sellaiseen Pivot pinn osaan tarvetta löytyy kotoa hyllystä uusi Orginal pinni ZF-Laatikkoon myös löytyy Getrakkiin joka on eri osa ja värinen...tuu hakkee osa jos tarviit 27km...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎