Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E34 M5 kierroksenrajoitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10501
    • Saaressa

    Bmw E34 M5 kierroksenrajoitin

    Eli tuossa s38b36 koneella olevassa M5:ssa on sellainen vika että kierroksenrajoitin puuttuu jo 6500rpm peliin..
    Joskus harvoin antaa vetää 7500rpm asti ja sen kyllä huomaa eli kierrosluku mittarin sekoilu on poissuljettu. Tämä kierrättäminen kuitenkin on sattunnaista, mutta jokainen M5:lla ajanut tietänee että herkästi se tuohon 6500 kierrokset kerää..

    Käynnissä, käyntiin lähtemisessä ja kierrosten keräämisessä ei ole mitään vikaa kone on herkkä ja käy tasaisesti eli mielestäni kone muuten toimii täysin normaalisti.

    Vaihdoin uudet tulpat, trikkeripyörälle uuden käytetyn vr anturin ja vika jatkuu edelleen.

    Motronicin poksi oli sen näköinen että joskun on kyllä auki ollut ja nyt avasin sen. Ohessa muutama kuva.

    Runkonumero on poksissa sama kuin autossakin että poksia ei ole vaihdettu tai kuoret on ainakin alkuperäiset..

    Piirilevyä

    Kuvia lastusta:





    Eli tietääkö joku noista lastun numeroista jotain? Voisiko syyllinnen olla tuossa lastussa vai mistä vikaa kannattaisi etsiskellä? :think
    Last edited by duuk; 03-03-2010, 18:08.

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk
  • Ravermeister
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1508
    • Melkeen Turkkuses

    #2
    Originally posted by duuk View Post

    Kuvia lastusta:





    Eli tietääkö joku noista lastun numeroista jotain? Voisiko syyllinnen olla tuossa lastussa vai mistä vikaa kannattaisi etsiskellä? :think
    Ton lastun numerosarjan kun löi kuukkeliin niin löyty jotain juttua...
    Yhden sivun mukaan olis ainakin joku virilastu:

    BMW M5 35L 1315408 016207 M12 CHK:63C0 BOSCH 0261200350 1267356412

    BMW M5 36L 1317113 KAT M12 CHK:3BB9 BOSCH 0261200350 1267356412

    BMW M5 36L 1317113 KAT M12 CHK:3BFA BOSCH 0261200350 1267356412

    BMW M5 36L 1317113 KAT M12 CHK:3C67 BOSCH 0261200350 1267356412

    Boksin numerot täsmää kyllä, mutta voi kai lastu olla jotenkin viallinen/väärin koodattu?
    -Turku Connection-
    HDJ80 4.2TD
    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10501
      • Saaressa

      #3
      Originally posted by Ravermeister View Post
      Ton lastun numerosarjan kun löi kuukkeliin niin löyty jotain juttua...
      Yhden sivun mukaan olis ainakin joku virilastu:

      BMW M5 35L 1315408 016207 M12 CHK:63C0 BOSCH 0261200350 1267356412

      BMW M5 36L 1317113 KAT M12 CHK:3BB9 BOSCH 0261200350 1267356412

      BMW M5 36L 1317113 KAT M12 CHK:3BFA BOSCH 0261200350 1267356412

      BMW M5 36L 1317113 KAT M12 CHK:3C67 BOSCH 0261200350 1267356412

      Boksin numerot täsmää kyllä, mutta voi kai lastu olla jotenkin viallinen/väärin koodattu?
      Hmm niin näköjään... Omituinen vika.. No täytyy jostain koittaa varmasti ehjällä poksilla antaako kierrättää 7500 asti.. :think

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • J0ne
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 746
        • Turku

        #4
        Orkkislastulle näyttää. Oliko lastun alkuperäinen muovisuojus paikallaan? Monesti puuhaillessa se tahtoo jäädä matkasta...
        On-One InBred 29er

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10501
          • Saaressa

          #5
          Originally posted by J0ne View Post
          Orkkislastulle näyttää. Oliko lastun alkuperäinen muovisuojus paikallaan? Monesti puuhaillessa se tahtoo jäädä matkasta...
          Juu olis siinä suoja paikoillaan.. Ehtisin ottaa pois ennen kuvaamista..
          No tarvii kattoo mitä ton kanssa keksin.. Sulta vissiin saa jonku lastun tohon?..

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • J0ne
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 746
            • Turku

            #6
            Originally posted by duuk View Post
            Juu olis siinä suoja paikoillaan.. Ehtisin ottaa pois ennen kuvaamista..
            No tarvii kattoo mitä ton kanssa keksin.. Sulta vissiin saa jonku lastun tohon?..
            Jepajee. Vähän kyllä haisee että orkkisjuttuja, eikä vika välttis siellä. Tokihan sekin mahdollista että poltettu orkkispiirille ja säästetty tarrakin, mikä sinällään olisi kyllä tyhmin juttu hetkeen.

            Multa saa vaikka ja mitä. Tuskin kyllä viriohjelmalla miksikään muuttuu, se että tuo piiri itessään menisi rikki on todella harvinaista. Siinä vaiheessa todnäk. auto ei sanoisi mitään. Kaikki toki mahdollista, mutta epäilen silti. Vetääkö muuten nätisti ilman ongelmaa ja tuleeko rajoitin niinku S-moottorissa kuuluukin, Täsmällisesti eikä mitenkään plörörrrörönä?
            Last edited by J0ne; 03-03-2010, 22:13.
            On-One InBred 29er

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10501
              • Saaressa

              #7
              Originally posted by J0ne View Post
              Jepajee. Vähän kyllä haisee että orkkisjuttuja, eikä vika välttis siellä. Tokihan sekin mahdollista että poltettu orkkispiirille ja säästetty tarrakin, mikä sinällään olisi kyllä tyhmin juttu hetkeen.

              Multa saa vaikka ja mitä. Tuskin kyllä viriohjelmalla miksikään muuttuu, se että tuo piiri itessään menisi rikki on todella harvinaista. Siinä vaiheessa todnäk. auto ei sanoisi mitään. Kaikki toki mahdollista, mutta epäilen silti. Vetääkö muuten nätisti ilman ongelmaa ja tuleeko rajoitin niinku S-moottorissa kuuluukin, Täsmällisesti eikä mitenkään plörörrrörönä?
              Kyllä se vetää todella herkästi ja nopeasti rajoittimeen ilman mitään röpeltämisiä.. Ja joskus harvoin kun kiertää loppuun asti niin hienosti se sinnekkin vetää..
              Hrgigerillä oli aikoinaan vissiin samanlaista vikaa seiskassa jossa oli s38b36 pata ja siinä se helpotti ohjainlaitteen vaihtamalla..
              Mutta syy että tämän topicin pistin on se jos jollakulla tulee mieleen muita vikoja mikä moisen voisi aiheuttaa :think

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • estervainaa
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 665
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by duuk View Post
                Kyllä se vetää todella herkästi ja nopeasti rajoittimeen ilman mitään röpeltämisiä.. Ja joskus harvoin kun kiertää loppuun asti niin hienosti se sinnekkin vetää..
                Hrgigerillä oli aikoinaan vissiin samanlaista vikaa seiskassa jossa oli s38b36 pata ja siinä se helpotti ohjainlaitteen vaihtamalla..
                Mutta syy että tämän topicin pistin on se jos jollakulla tulee mieleen muita vikoja mikä moisen voisi aiheuttaa :think
                Selvisikö vika? Itsellä täysin samanlaista ongelmaa, kierrokset toppaa 6500 kuin leikaten, harvoin vetää 7200 asti. Kokeilin eri boksiakin, ei vaikutusta. Muuten kulkee ja kukkuu normaalisti. Tuntuu tuo vika nyt lisineen, aikaisemmin veti tuonne 7200rpm asti kyllä normaalisti. Peakella katsoin koodit, vikakoodina 1d, eli idle speed sensor tai idle control valve. Liittyy ilmeisesti tyhjäkäyntiin, joten tuskin tuossa on syy?
                -89 "m5" rataprojekti
                -02 transporter syncro
                -01 e53 3.0i
                -93 318is rataprojekti nro II

                Comment

                • Kal.ju
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 2881
                  • Akaa / Toijala

                  #9
                  Josko uskaltaisin vastata duukin puolesta.

                  Muistaakseni vika oli jollaintavalla mittaristossa. Siellä oli joku sensori tai vastaava pimeenä. Herra varmaan tulee tarkentamaan tätä.

                  E: nopeus signaaliin taisi viitata :think

                  Comment

                  • e34m62
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 62

                    #10
                    Vikaa voisi hakea

                    1. Virheellinen auton nopeussignaali
                    2. Viallinen moottorin pyör.nop. anturi

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10501
                      • Saaressa

                      #11
                      Niin vikana on itsellä virheellinen nopeussignaali. Tämän nopeusignaalin sotkee esim virheellinen soittimen asennus tai sähköviritykset kojelaudan lähistöllä.

                      Itsellä tämän on ilmeisesti aiheuttanut edellisten omistajien sähköliitokset liittyen mittariston valoihin. Itsellä ei alunpitäen toiminut edes nopeusmittari valojen ollessa päällä.

                      Korjasin näin:
                      Vaihdoin mittariston (nopeusmittari ja rajoitin alkoi toimimaan)
                      Vaihdoin Ecun josta huippunopeusrajoitin on poistettu näin varmistin etten kohtaa ongelmia tulevaisuudessakaan
                      Vaihdoin kaikki sytkän osat pl tulpanjohdot uusiin.

                      Nyt kiertää puhtaasti ja hienosti 7500rpm

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • Raw
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 76
                        • Riihimäki

                        #12
                        Korjasin näin:
                        Vaihdoin mittariston (nopeusmittari ja rajoitin alkoi toimimaan)
                        Vaihdoin Ecun josta huippunopeusrajoitin on poistettu näin varmistin etten kohtaa ongelmia tulevaisuudessakaan
                        Vaihdoin kaikki sytkän osat pl tulpanjohdot uusiin.

                        Nyt kiertää puhtaasti ja hienosti 7500rpm[/QUOTE]

                        Mistäs hankit tulpanjohdot, tuliko ihan marmorilta? omassa m5sessa pientä käynti kiusaa ja epäilys että johdot löisi läpi,ei toisaalta viitsisi suoraa uusia ostaa ja kokeilla lähteekö pelaamaan :O
                        nyk. e36 325i "pappacoupe" and E46 330i M-SPORT II '02 MESSING METALLIC
                        Ex e38 735ia , e39 523i m-sport -00 ,e34 m5 .e28 m535 -85, e30 316i 5kpl, e34 525ia touring,e39 523ia, e28 528i,e34 535 2kpl,e32 735i.

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10501
                          • Saaressa

                          #13
                          Originally posted by Raw View Post

                          Mistäs hankit tulpanjohdot, tuliko ihan marmorilta? omassa m5sessa pientä käynti kiusaa ja epäilys että johdot löisi läpi,ei toisaalta viitsisi suoraa uusia ostaa ja kokeilla lähteekö pelaamaan :O
                          En vaihtanut tulpanjohtoja koska silloin ne maksoivat marmorilla 600e. Siksi siinä luki pl=poislukien. Mutta nyt ne melkeen kannattaa tilata sakasta esim genuine parts jne mestat.

                          Suurin vaikutus käyntiin oli tietysti uusilla tulpilla ja uudella puolalla, nepä ei montaa egeä maksa ja siinä samalla sitten vaihtaa virranjakajan kannen ja pyörijänkin uuteen.

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • Raw
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 76
                            • Riihimäki

                            #14
                            Aaa nii joo totta,luinkin väärin. no tulpat jakajan kannet pyörijät ym kokeiltu,tulpan johdosta sai käsille käydessä hullut tällit (niihinhän ei saisi koskea käydessä) mutta jotain kyl tarvisi keksiä kaatsellaan..
                            nyk. e36 325i "pappacoupe" and E46 330i M-SPORT II '02 MESSING METALLIC
                            Ex e38 735ia , e39 523i m-sport -00 ,e34 m5 .e28 m535 -85, e30 316i 5kpl, e34 525ia touring,e39 523ia, e28 528i,e34 535 2kpl,e32 735i.

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10501
                              • Saaressa

                              #15
                              Genuine-partsilla 262,88€ + kulut



                              Ja VR-Anturi 106,03€

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎