Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540 päästöongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by Morkai View Post
    Veikkaan lämpöanturia, kun palaminen on epätäydellistä ja seos vähän rikas kenties. Toki vaihtoehtoja on enemmänkin, joista vähäisin ei liene se, että imusarjan takakannen välistä vuotaa ilmaa uuden tiivisteen kanssa. Niillä messinkisillä vastakappaleilla on taipumusta vanhemmiten ulostautua paikoiltaan ja pääty ei asetu paikoilleen.
    Yli yhden lambda ja "seos vähän rikas"?
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1996
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Cock View Post
      Ihan ooteena, missäs näissä kiuluissa mahtaa tuo lämpötila-anturi sijaita ? ihan uteliaisuudesta vaan kyselen...
      Se on noin suurinpiirtein siinä hanttarin puolella konehuoneessä imusarjan takana. Siinä on kaksi anturia vierekkäin. Toinen DME:lle ja toinen varmaankin mittaristolle

      Comment

      • M40 Power
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 584
        • Turun seutu

        #18
        Originally posted by petrolhead View Post
        Yli yhden lambda ja "seos vähän rikas"?
        Toi lambda - arvohan on vain laskennallinen, tosta co arvosta vois päätellä, että on jonkin verran rikkaalla.
        EX: E30, E34, E36, E36 compact

        Nyk. -99 320D

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #19
          Originally posted by Morkai View Post
          Veikkaan lämpöanturia, kun palaminen on epätäydellistä ja seos vähän rikas kenties. Toki vaihtoehtoja on enemmänkin, joista vähäisin ei liene se, että imusarjan takakannen välistä vuotaa ilmaa uuden tiivisteen kanssa. Niillä messinkisillä vastakappaleilla on taipumusta vanhemmiten ulostautua paikoiltaan ja pääty ei asetu paikoilleen.
          Se sininen DME:n anturi tuli uusittua alkutalvesta, joten ei ole luultavasti siitäkään. Vaihdoin autoon uudet NGK tulpat ja pistin fortea tankkiin. Alkuviikosta taas päästöjen mittaukseen, jolloin näkee tuliko mitään muutosta.

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #20
            Nyt on käyty mittauksissa ja tulokset on tässä:

            kierroksilla:

            co 0.06
            co korj. 0.06
            co2 15.1
            O2 0.06
            HC 15
            lambda 1.000

            tyhjäkäynnillä:

            co 0.10
            co korj. 0.10
            co2 15.1
            O2 0.10
            HC 54
            lambda 1.000

            Tuli lappu ja läpi meni. Joutui kierrättämään paikallaan noin 5min, ennenkun arvot alkoivat tippua. Tyhjäkäynnillä arvot olivat noin 5min ajan noissa lukemissa, kunnes alkoivat pikkuhiljaa kivuta taas ylöspäin. Outoa hommassa on se, että auto tuntuu käyvän nyt huonommin mitä aikasemmilla bosch tulpilla. Putkenpäästä kuunnellessa kuulostaa kun välillä jäisi pytty pari syttymättä. Myös tyhjäkäynti on epätasaisempaa ja tuntuu ajoittaisena vavahteluna korissa.
            Last edited by superb; 07-06-2010, 13:32.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎