Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540 päästöongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    e34 540 päästöongelmia

    M60B40
    Tyhjäkäynnillä HC 180 ja kierroksilla 60
    Huohotin uusittu, katit ok. Käy nätisti ja kiertää ok.
    Voiko nelikärkitulpat aiheuttaa ongelmia?
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    #2
    Veikkaampa, että katit ovat sen verran kulahtaneet, etteivät enää pysty joutokäynnillä hillitsemään päästöjä.
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D

    Comment

    • sleepertuning
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 662
      • Kotka

      #3
      Ei se M60 niin erikoinen oo ettei tääkin ois mahtunut päästövikatopikkiin ?

      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=5513&page=119

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Katit on ilmeisestikin jonkun foorumilaisen entiset, on nimittäin siitä Rockfordin purkuautosta irroitettu. Eli tyyliin 4v vanhat? Ehjän näköiset olivat irtiollessaan. Kone ei päästä raakaa bensaa katteihin, toisinsanoen kone toimii todella mainiosti ja vedot on tallella.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Hc on ilman kattejakin pienempi jos kone on kunnossa.

          Lambda tai pieni imusarjan tiivistevuoto vois olla ihan hyviä arvauksia. Myös tuning-lastuilla on päästöongelmia havaittu, jolloin ei kyllä ajossa ja käynnissä tunnukkaan ongelmalta.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Radon
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 463
            • Suomi-Finland

            #6
            Jos kone käy nätisti pätkimättä ei vika ole tulpissa.

            Perusvika on lamdat varsinkin jos on tarvikkeet paikallaan, kannattanee käydä koodit kattomassa.

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Hc on ilman kattejakin pienempi jos kone on kunnossa.

              Lambda tai pieni imusarjan tiivistevuoto vois olla ihan hyviä arvauksia. Myös tuning-lastuilla on päästöongelmia havaittu, jolloin ei kyllä ajossa ja käynnissä tunnukkaan ongelmalta.
              Imusarjasta on vaihdettu molemmat päätytiivisteet, huohotin, kaasuläppäanturi, alipaineletkut ja tulpat. Imusarjan alla olevat tiivisteet olivat hyvässä kunnossa. Myös lambdat on uudet boschilaiset. Päästöjen mittaaja suositteli laittamaan fortea tankkiin. Ecu on avaamaton. Vikakoodeja ei ole.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by superb View Post
                M60B40
                Tyhjäkäynnillä HC 180 ja kierroksilla 60
                Huohotin uusittu, katit ok. Käy nätisti ja kiertää ok.
                Voiko nelikärkitulpat aiheuttaa ongelmia?
                Muutkin arvot jos laittaisi niin voisi pystyä heittämään paremmin arvauksia. Paljonko sillä kattilalla on vedetty?
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • superb
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2827

                  #9
                  Lappua en saanut, mutta arvot ulkomuistista oli jotain tähän suuntaan

                  Tyhjäkäynnillä

                  CO 0,45
                  HC 180
                  CO2 14.2
                  O2 0.2
                  Lambda 1.004

                  2100rpm

                  CO 0,42
                  HC 60
                  CO2 14.3
                  O2 0.21
                  Lambda 1.011

                  Mittaaja sanoi, että koneeseen menevä ilma on kohdallaan ja epäili jäännöshiilivetyjä? pakoputkistossa. Autolla on työnnetty 220tkm ja kilometrit pitää paikkansa.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by superb View Post
                    Lappua en saanut, mutta arvot ulkomuistista oli jotain tähän suuntaan

                    Tyhjäkäynnillä

                    CO 0,45
                    HC 180
                    CO2 14.2
                    O2 0.2
                    Lambda 1.004

                    2100rpm

                    CO 0,42
                    HC 60
                    CO2 14.3
                    O2 0.21
                    Lambda 1.011

                    Mittaaja sanoi, että koneeseen menevä ilma on kohdallaan ja epäili jäännöshiilivetyjä? pakoputkistossa. Autolla on työnnetty 220tkm ja kilometrit pitää paikkansa.
                    Ja oli ihan lämpimäksi vedetty kattila että oli katit lämpimänä ym?
                    Lambdasäädön voisi olettaa olevan kunnossa arvojen perusteella. Ei tarvitse epäilllä/arvailla jäännöshiilivedyistä , HC (hydro carbon ) tarkoittaa juurikin hiilivetyjä eli palamatonta tavaraa. CO2 arvo on alhainen , katittomastakin saattaa saada korkeammat. Jos katti on oikein tehokas arvo on pitkälle yli 15. Joko siellä on epätäydellistä palamista ja siksi alhainen CO2 ja korkea CO , tai sitten katti ei toimi.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • sleepertuning
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 662
                      • Kotka

                      #11
                      Katalysaattorithan voi mitata ottamalla ne päästöt ennen katteja, eli putkeen reikä ja pieni natsa josta mittaus.

                      Comment

                      • Shuko
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 739
                        • Forssa

                        #12
                        En osaa neuvoa mistä mahtaisi kiikastaa, mutta laitan vertailuarvoja.

                        230tkm ajettu m60b40 vakiokateilla:

                        Joutokäynti
                        CO 0
                        HC 10
                        CO2 13,70
                        O2 2,64

                        Yli 2000rpm
                        CO 0,06
                        HC 17
                        Lambda 1,03
                        CO2 14,90
                        O2 0,65
                        G31 520d M-Sport '18
                        Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          #13
                          Originally posted by superb View Post
                          Lappua en saanut, mutta arvot ulkomuistista oli jotain tähän suuntaan

                          Tyhjäkäynnillä

                          CO 0,45
                          HC 180
                          CO2 14.2
                          O2 0.2
                          Lambda 1.004

                          2100rpm

                          CO 0,42
                          HC 60
                          CO2 14.3
                          O2 0.21
                          Lambda 1.011

                          Mittaaja sanoi, että koneeseen menevä ilma on kohdallaan ja epäili jäännöshiilivetyjä? pakoputkistossa. Autolla on työnnetty 220tkm ja kilometrit pitää paikkansa.
                          Veikkaan lämpöanturia, kun palaminen on epätäydellistä ja seos vähän rikas kenties. Toki vaihtoehtoja on enemmänkin, joista vähäisin ei liene se, että imusarjan takakannen välistä vuotaa ilmaa uuden tiivisteen kanssa. Niillä messinkisillä vastakappaleilla on taipumusta vanhemmiten ulostautua paikoiltaan ja pääty ei asetu paikoilleen.
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • Cock
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 752
                            • Tsadi

                            #14
                            Originally posted by Morkai View Post
                            Veikkaan lämpöanturia, kun palaminen on epätäydellistä ja seos vähän rikas kenties. Toki vaihtoehtoja on enemmänkin, joista vähäisin ei liene se, että imusarjan takakannen välistä vuotaa ilmaa uuden tiivisteen kanssa. Niillä messinkisillä vastakappaleilla on taipumusta vanhemmiten ulostautua paikoiltaan ja pääty ei asetu paikoilleen.
                            Ihan ooteena, missäs näissä kiuluissa mahtaa tuo lämpötila-anturi sijaita ? ihan uteliaisuudesta vaan kyselen...
                            540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                            Audi A6 C7 S-Line ABT

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Morkai View Post
                              Veikkaan lämpöanturia, kun palaminen on epätäydellistä ja seos vähän rikas kenties.
                              Helpoimmasta päästä jos aloitetaan niin juuri näin.

                              Originally posted by Cock View Post
                              Ihan ooteena, missäs näissä kiuluissa mahtaa tuo lämpötila-anturi sijaita ? ihan uteliaisuudesta vaan kyselen...
                              ETM->component location chart ja component location views
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎