Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 iskarit ja jouset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @ek
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 35
    • suomi

e34 iskarit ja jouset

Nyt kyselisin kokemuksia e34 iskareiden ja jousien hankinnasta. Tarkoitus olisi vaihtaa väsyneet, ja ilmeisesti alkuperäiset uusiin. Iskarit maksaa nopealla vilkaisulla jo taakse 80 - 90€ kpl. Eteen varmaan suunnilleen saman verran + jouset päälle. Onko kukaan ostanut koko alustasarjaa, joka olisi suhteellisen edullinen ja ei madaltaisi paljoa (Ja millä tekisi jotain). Vinkkejä siis edullisiin ratkaisuihin...

Tällähetkellä edullisin koko alustasarja, minkä olen löytänyt = 420€ merkkiä lowteck. Ko. sarja on -40mm. Minä taas mielellään madaltaisin vaik 40 - 0 tai 40 - 15, jos ollenkaan.

Niin ja erittäin tärkeä tieto on se, että auto on köyhä 518 ja omistaja vielä köyhempi opiskelija. :roll:
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

Re: e34 iskarit ja jouset

Originally posted by @ek
    Tällähetkellä edullisin koko alustasarja, minkä olen löytänyt = 420€ merkkiä lowteck. Ko. sarja on -40mm. Minä taas mielellään madaltaisin vaik 40 - 0 tai 40 - 15, jos ollenkaan.

Niin ja erittäin tärkeä tieto on se, että auto on köyhä 518 ja omistaja vielä köyhempi opiskelija. :roll:

Lowtechiin en suosittele koskemaan edes pitkällä tikulla!
    Mun e28:ssa OLI semmoiset ja ne iskarit on todella surkeat. Siis Biltemalaatua. Osta mieluummin mitkä tahansa kunnon jouset ja iskarit sitten vaikka erikseen. Jos et takaa halua madaltaa, niin osta eteen _kunnon_ vaimentimet.

EDIT: kasvatin fonttikokoa :wink:

Comment

• @ek
      Bimmer Rookie
      • Feb 2003
      • 35
      • suomi

Joo eihän tuo kovin "tutulta" merkiltä kuulostakkaan...

Motonetistä katselin vaihtoehtoja vakio iskareiksi...

518/520 E34 88--7.90 Eteen (ei Sport-jousitus). . . . . . . 36-5069 59.17 ???
      518/520 E34 88--7.90 Eteen Sachs (ei Sport-jous). . . . . . 85-4066 83.76 ???

tai

518/520 E34 8.90--96 Eteen (ei Sport-jousitus). . . . . . . 36-5083 64.80 ???
      518/520 E34 8.90--96 Eteen (ei Sport-jousitus) Sachs. . . . 85-4253 88.80 ???

Minkä merkkisiä nuo halvemmat on? Mitä eroa on vanhemmalla ja uudemmalla mallilla, kun menee aika rajoille?

Onneksi 518 ja 520 näyttäisi ainakin motonetin mukaan olevan samat iskarit, joten kokemuksia pitäisi varmaan löytyä??

Comment

• Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1124
        • Kajaani

Re: e34 iskarit ja jouset

Originally posted by @ek
        Nyt kyselisin kokemuksia e34 iskareiden ja jousien hankinnasta. Tarkoitus olisi vaihtaa väsyneet, ja ilmeisesti alkuperäiset uusiin. Iskarit maksaa nopealla vilkaisulla jo taakse 80 - 90€ kpl. Eteen varmaan suunnilleen saman verran + jouset päälle. Onko kukaan ostanut koko alustasarjaa, joka olisi suhteellisen edullinen ja ei madaltaisi paljoa (Ja millä tekisi jotain). Vinkkejä siis edullisiin ratkaisuihin...

Omasta mielestä tuossa mun kaarassa oleva 40/20 madallus on hyvä, ei ole keula eikä perse pystyssä, ja on todella vakaa ajettava. Ja ei nuole vielä kanttareita tai muita korokkeita.

Kuvia: http://www.btcf.fi/showcar.php?id=2902

Jousten merkki on Vogtland.

Jotkut tällä foorumilla on kehuneet H&R:n sarjoja edullisiki ja hyviksi.
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

Comment

• Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

Mitä jos ostaisit nyt aluksi vain kunnolliset iskarit ja sitten kun on rahaa, päivittäisit alle jonkun maltillisen jousisetin, joka toimii myös normaalipituisten iskareiden kanssa?

Esim. Eibachin Pro-Kit (joka mulla on autossa) toimii hienosti ajossa ja madaltaa sen verran vähän että voi käyttää normaalipituisia iskareita.

Pro-Kitistä juuri sinun autoosi lisätietoa täältä.
          E39 520iA -02

Comment

• @ek
            Bimmer Rookie
            • Feb 2003
            • 35
            • suomi

Tänään kävin kysäisemästä paikallisesta tarvikeliikeestä sarjoja ja sieltä ehdotettiin weiteck:in sarjaa joko 35/0 tai 35/35 madaltavina... Hintaa koko paketilla 507€ kuulostaako pahalle? onko joku saanut jostain halvemmalla? Minkäs hintaisia ne HR:n sarjat mahtaa olla?

"Mitä jos ostaisit nyt aluksi vain kunnolliset iskarit ja sitten kun on rahaa, päivittäisit alle jonkun maltillisen jousisetin, joka toimii myös normaalipituisten iskareiden kanssa?"

Niinhän se on ettei köyhällä ole varaa ostaa ihan halvinta... Ei se rahatilanne niin tiukalla ole etteikö nyt voisi kerralla sijoittaa vaikka vähän enemmänkin, mutta keskustelun aloitin juuri sen takia että edullista ratkaisua ollaan etsimässä! Toisaalta auto tulee jäämään emännälle jossain vaiheessa. Eli mitään hirveitä (kalliita) virityksiä ei kehtaa laittaa..

Comment

• timppa811
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 856
              • Pohojammaa

jos löydät jonkun muun vaihto-ehtoisen merkin kun weitec niin osta se!

itse ruuvasin alle weitecin 55/35mm alustan ja yhtäkään hyvää puolta en osaa tuosta alustasta kertoa...alusta maksoi 529€.

älyttömän pintakova ja verrattuna edellisiin 40mm alustasarjaan, niin sekä keula että perä on korkeampi kuin noilla 40mm jousilla(tosin parivuotta vanhat).

auton korkeudella nyt ei itsellä ole niin väliä, kunhan auto olisi edes tasapainoisen näkönen..:(

Comment

• Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

Ainakin e30:ssä weitecin -35mm sarja oli oikein hyvä, sopivan jämäkkä muttei silti liian pintakova.

Comment

• Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

Progressiiviset jouset alle niin pysyy mukavuus, mutta pystyy oikein kunnolla jos siltä tuntuu
                  E39 520iA -02

Comment

• nut
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1613
                    • Vaasa/Kauhajoki

FKn hightecci omassa edessä, eipä noista nyt haukuttavaa keksi ja hintaa jotain 400 pintaan koko setillä, madaltaa 40/40.
                    BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

Comment

• Bemyy
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 333
                      • LAHTI

alustasarja ja iskarit

Mulla on intraxin alustasarja, muistaakseni tiputtaa 40/20 (etu/taka). Ja iskareina konin sportit edessä ja takana. On toiminut mielestäni hyvin. Ei kylläkään halvimmasta päästä.

Comment

• @ek
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2003
                        • 35
                        • suomi

Onko muilla kokemuksia fk:n sarjoista?
                        Mistä kyseisiä sarjoja mahtaisi saada? Ja onko muita madallus vaihtoehtoja kun 40/ 40 , kun jos madaltamaan e34 alkaa, saisi keulaa tiputtaa hieman enemmän perään nähden. <- minun mielipide!!

Comment

• @ek
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2003
                          • 35
                          • suomi

Onko muilla kokemuksia fk:n sarjoista?
                          Mistä kyseisiä sarjoja mahtaisi saada? Ja onko muita madallus vaihtoehtoja kun 40/ 40 , kun jos madaltamaan e34 alkaa, saisi keulaa tiputtaa hieman enemmän perään nähden. <- minun mielipide!!

Comment

• Kyytsis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 3472
                            • Helsinki

Originally posted by Sickness
                            Progressiiviset jouset alle niin pysyy mukavuus, mutta pystyy oikein kunnolla jos siltä tuntuu
                            Näytäppä jokin nykyaikainen alustasarja jossa _ei_ ole progressiivisia jousia...? Ei se sitä pintakovuutta poista.

Mikä on progressiivisen vastakohta? Lowtech. Ensin tosi kova ja sitten aivan "plöts".

Comment

• Sickness
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 1923
                              • Helsinki

Originally posted by Kyytsis
                              Näytäppä jokin nykyaikainen alustasarja jossa _ei_ ole progressiivisia jousia...? Ei se sitä pintakovuutta poista.

Mikä on progressiivisen vastakohta? Lowtech. Ensin tosi kova ja sitten aivan "plöts".
                              Oletko joskus ollut mun auton kyydissä? Siinä on progressiiviset, eikä mun mielestä voi väittää pintakovaksi :wink:

Ja en tosiaan ole noita enempää seurannut, yritän tässä vaan jeesailla kaveria sen kuin kykenen.
                              E39 520iA -02

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎