Originally posted by Oksanen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 M5 kytkin
Collapse
X
-
Hieman topikin alkuperäistä aihetta sivuten kyselisin, sopiiko tuo -765 asetelma S50B30 vauhtipyörään? Näyttää, että samaa asetelmaa mikä S50B30 on vakiona on käytetty myös M30 moottoreiden jatkona. Kuitenkin yli 100nm parempi väännönkesto kuin -698 ja sama hinta.
Ja jos joku tietää, niin kertoo samalla mikä ero on S50B30 ja S50B32 asetelmilla, kun jokapaikassa tarjoaa eriä? Kuitenkin aftermarket kovat vauhtikset sopii yleensä molempiin.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by Laakeri View PostHieman topikin alkuperäistä aihetta sivuten kyselisin, sopiiko tuo -765 asetelma S50B30 vauhtipyörään? Näyttää, että samaa asetelmaa mikä S50B30 on vakiona on käytetty myös M30 moottoreiden jatkona. Kuitenkin yli 100nm parempi väännönkesto kuin -698 ja sama hinta.
Ja jos joku tietää, niin kertoo samalla mikä ero on S50B30 ja S50B32 asetelmilla, kun jokapaikassa tarjoaa eriä? Kuitenkin aftermarket kovat vauhtikset sopii yleensä molempiin.
Asetelmissa erona voima. Mitoiltaan vastaavat ja siksi molempien asetelmien kanssa käy sama kiinteä.MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Comment
-
-
Originally posted by Oksanen View PostMitä asetelmaa olet laittamassa? Jos 765:sta niin siihen tosiaan sachs suosittelee etäisyydeksi kiinnityspinnasta painelevyyn 9.6mm. Jos ostat vaikkapa levyn joka on esimerkiksi 8mm paksu, niin silloin tulee paineasetelman kiinnityspintaa sorvata alas 1,6mm, jos taas levy on vaikkapa 10mm paksu niin paineasetelman ja vauhtipyörän väliin täytyy laittaa 0.4mm shimmilevyt, niitä saa laakerikaupasta tai vaihtoehtoisesti sorvata kytkinlevyn kohdalta vauhtipyörää alas tuo 0.4mm. Ja tosiaan maksimipuristuksensa tuo 765-asetelma antaa mittailujen mukaan 8.8mm, joten jos levy on vaikkapa muutaman kympän ohuempi kuin tuo 9.6mm niin sen voi vaan heittää sisään.
Ja tosiaan joistain paikoista saat tilattua sen paksuisen sintterin kuin haluat.
Jees tilasin tuon 765 asetelman ja 9.3mm 4 lapasen sintterin, elikkä sen pitäis periaatteessa mennä heittämällä sinne... pitää ottaa kaikki selville ennekui menee auton kans talliin kun ei ole mitään paikka missä auto vois seistä niin on pakko kasata se päivässä.
Meinasin ottaa vakio massalevyn mut kun ei löytyny kokeilen sintterillä ja toivoin ettei tule liian pirullinen ajaaMonta bemaria, pari mersua ja joku italialainen
Comment
-
-
Originally posted by Laakeri View PostMitä niissä on sitten eroa, jotta ei sovi? Lähinnä mietin saako oman vauhtiksen muokattua sellaiseksi, että sopii tuo -765 asetelma s50 vauhtikseen..
Viimeisissä M30 moottoreissa on myös kaksoismassapyörä (kuten m3:ssakin). Sen takia sama asetelma käy molempiin.
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostLaittaisin ennemmin vaikka http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-RA...Q5fAccessories
Itelläni olis kans pikkuhiljaa kytkinremppa edessä ja toi vaihtoehto kävi mielessä. Hinta näyttäis olevan melko edukas verrattuna alkuperäiseen. Mites toi kestää normikäytössä ja millainen on kytkimen tuntuma alkuperäiseen verrattuna?Nykyiset:
Opel Insignia OPC line sedan -15
e61 520D -08
Chevrolet Sportside -89 4,3L V6
Comment
-
-
Originally posted by Maza View PostYleensä kaksoismassapyörän asetelma on ~3cm paksu ja kovanpyörän asetelma ~6cm. Mitat hihasta repästynä, mutta ymmärtänet pointin. Kaksoismassapyörä + kovan asetelma on jo niin paksu kakku, että mikäli jollain ihmeen konstilla pyörisi kytkinkopan sisällä niin vähintään kytkinkäpälän saisi suunnitella kokonaan uusiksi.
Viimeisissä M30 moottoreissa on myös kaksoismassapyörä (kuten m3:ssakin). Sen takia sama asetelma käy molempiin.
Tuossa -765:sessa tarvii vissin vauhtipyörän olla ns. suora, eli kytkinpinta ja asetelman kiinnityspinta tasassa? Tuossa pyörässä on upotettu joku 3mm tuota levyn pintaa, mutta siihen kyllä sais alle laitettua korokelevyn, kun on pultattava tuo kitkapinta.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostUpotus riippuu levyn paksuudesta.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by Laakeri View PostUpotus on noin 3mm (huonolla työntömitalla mitattuna) Ja tuolle astelmalle suositellaan 9,6mm paksua levyä, eli levyn pitäisi siis olla 12,6mm paksu. Mistä mahtaa sen paksuisen löytää, kl-varaosilta ei saanu minkäänlaisia paksuuksia irti.
Comment
-
-
Mites muilla on käyttäytyneet kovien vauhtiksien kans jousittamattomat sintterilevyt? Ainakin tuolla tallissa kuunneltuna laatikko pitää melko ikävää meteliä. Pitäs kuitenkin olla lootan kotoisin toimivana puretusta autosta.
Onkohan tuo miten vaarallista askille? Auto ei toki mikään käyttis olekkaan, kesä/harrastepeli lähinnä.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by Laakeri View PostMites muilla on käyttäytyneet kovien vauhtiksien kans jousittamattomat sintterilevyt? Ainakin tuolla tallissa kuunneltuna laatikko pitää melko ikävää meteliä. Pitäs kuitenkin olla lootan kotoisin toimivana puretusta autosta.
Onkohan tuo miten vaarallista askille? Auto ei toki mikään käyttis olekkaan, kesä/harrastepeli lähinnä.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Laakeri View PostMites muilla on käyttäytyneet kovien vauhtiksien kans jousittamattomat sintterilevyt? Ainakin tuolla tallissa kuunneltuna laatikko pitää melko ikävää meteliä. Pitäs kuitenkin olla lootan kotoisin toimivana puretusta autosta.
Onkohan tuo miten vaarallista askille? Auto ei toki mikään käyttis olekkaan, kesä/harrastepeli lähinnä.
Toisaalta pykälät on menny jopa paremmin päälle kuin orggiskytkimellä, kakkoselle ei ole koko kesänä tullut yhtäkään vaihdemissiä vaikka luulin vielä viimevuonna että mulla olis synkat ottanu itteensä kun tuuttaili joskus varattua. Ja vaihdot tehdään kyllä kiihdytyksessä tosiaan periaatteella kaikki tai ei mitään, pykälät on menny päälle kuin ajatus. Ilmeisesti sintterilevyssä on vähemmän inertiaa kuin massalevyssä, auttaa varmasti vaihteiden synkkaamisessa...
Comment
-
-
Ei siihen "ronklotukseen" tyhjäkäynnillä oikeestaan vaikutakkaan onko jousitettu tai sintteri levy.
Avaintekijä on hävinnyt massa. Ja tämä siis kun siirrytään raskaista kaksoismassoista kiinteisiin.MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Comment
-
Comment