Mistä tilata ja riitääkö vain lamellilevynvaihto tai pitääkö muuta osaa uusia ?
No pareehan se nyt on mallista riippumatta laittaa astelma ja painelaakeri samassa, ei tarvi yhtenään aukoa.
Vauhtipyörä tietenkin tarkastaa, kovassa pyörässä koneistus lasittumien poistamiseksi ja vaihtoon jos on selkeästi sinertynyt tai paljon halkeamia(molemmat merkkejä kuumentumisesta), kaksoismassa pyörästä lisäksi tietysti tarkistetaan välys ja vaihdetaan tarvittaessa, yleensä kyllä ilmoittaa kolisemalla välyksestä, mutta on siis kuluva osa ja tulee keskiverto auton elinkaaren aikana vaihdettavaksi, sen verran hinnakas, ettei varmuudeksi välttämättä kannata ostaa ja ainakin itsellä on tällaisessa tapauksessa houkutus siirtyä kovaan pyörään.
Silmälaakerinkin voisi harkita laittavansa, työsylinteri on sen verta saapusalla, ettei sitä kannata varmuudeksi pelkästään laittaa.
Oma 765 asetelma on peräisin muistaakseni us-partsilta. Ja sen kaverina on nelilapainen sintterilevy Ape-importilta. Sachs speksaa tuon 765-astelman asennusmitaksi kiinnityspinnasta painelevyyn 9.6mm, kaverit tuollaista asetelmaa joskus mittaili ja asetelmapaine kasvaa aina 8.8mm asti. Itselläni pyyhkäistiin M30 vauhtiksen pinta puhtaaksi sorvilla ja pistin sinne 9.6mm paksun levyn.
Mielestäni ollut pirun mukava paketti käyttää eikä kytkinpoljin tunnu liian jäykältä. Autona siis E28. Ja onhan tuo suhteellisen kustannustehokas paketti, levyn ja asetelman hinta jäi 450e tietämille. Jousitetun levyn olisin laittanu jos jostain olisi sellainen löytynyt, jäykällä levyllä voimansiirrosta kuuluu ainakin enemmän mekkalaa.
perhanan kallista hommaa mut sinäänsä jos kestää taas seuraavat 20 vuotta niin eihän se mitään ole mikäköhän tuo sachin asetelma levyllä on joka löytyy schmiedmannilta tai kannataako tilata tuon asetelman jostain ja laittaa sintterilevyn ?
jäykkyys ei ainakaan minua haittaa niinkauan kun kestävyys riittää
Nyt menee hermot mistä tuon massalevyn löydän ja painelaakerin??? ei missään varstossa? tai pitää sit laittaa sintterin jos vakiota ei löydy, miten jousitettu voi olla 200 e kalliimpi kuin ilman? tarviiko sinne sit laittaa jotain brikka jonnekin väliin kun laittaa sen sintterin tai onko ne saman paksuusia ?
Nyt menee hermot mistä tuon massalevyn löydän ja painelaakerin??? ei missään varstossa? tai pitää sit laittaa sintterin jos vakiota ei löydy, miten jousitettu voi olla 200 e kalliimpi kuin ilman? tarviiko sinne sit laittaa jotain brikka jonnekin väliin kun laittaa sen sintterin tai onko ne saman paksuusia ?
Jos haluaa nihkeillä niin kysy saisiko esim e24/e28 535/635 kytkinlevyä/laakeria heti.
Eiköhän sekin sielä tovin kestä.
Älä sählää sitten mitään brikkoja summissa johonkin väliin.
Painelaakerihan on karkeesti sama kaikissa ellei sitten havittele sitä vanhemman mallista korkeempaa lakrua.
MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Nyt menee hermot mistä tuon massalevyn löydän ja painelaakerin??? ei missään varstossa? tai pitää sit laittaa sintterin jos vakiota ei löydy, miten jousitettu voi olla 200 e kalliimpi kuin ilman? tarviiko sinne sit laittaa jotain brikka jonnekin väliin kun laittaa sen sintterin tai onko ne saman paksuusia ?
Ei kait sitä ole kun tilasin maahantuojalta viimeisen kappaleen.
Nyt menee hermot mistä tuon massalevyn löydän ja painelaakerin??? ei missään varstossa? tai pitää sit laittaa sintterin jos vakiota ei löydy, miten jousitettu voi olla 200 e kalliimpi kuin ilman? tarviiko sinne sit laittaa jotain brikka jonnekin väliin kun laittaa sen sintterin tai onko ne saman paksuusia ?
Mitä asetelmaa olet laittamassa? Jos 765:sta niin siihen tosiaan sachs suosittelee etäisyydeksi kiinnityspinnasta painelevyyn 9.6mm. Jos ostat vaikkapa levyn joka on esimerkiksi 8mm paksu, niin silloin tulee paineasetelman kiinnityspintaa sorvata alas 1,6mm, jos taas levy on vaikkapa 10mm paksu niin paineasetelman ja vauhtipyörän väliin täytyy laittaa 0.4mm shimmilevyt, niitä saa laakerikaupasta tai vaihtoehtoisesti sorvata kytkinlevyn kohdalta vauhtipyörää alas tuo 0.4mm. Ja tosiaan maksimipuristuksensa tuo 765-asetelma antaa mittailujen mukaan 8.8mm, joten jos levy on vaikkapa muutaman kympän ohuempi kuin tuo 9.6mm niin sen voi vaan heittää sisään.
Ja tosiaan joistain paikoista saat tilattua sen paksuisen sintterin kuin haluat.
Comment