Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zJark
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 740
    • Ylöjärvi

    #16
    Originally posted by Martin330d View Post
    siltikin joskus tulevaisuudes meinaan ehkä sen turbottaa
    Näin ahdetussa uusi alkuperäis kytkin kestää yllättävän pitkälle.
    Kun ei siä kaksoismassaakaan ole riesana.
    MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
    +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

    Comment

    • Martin330d
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 45
      • Pietarsaari

      #17
      Mistä tilata ja riitääkö vain lamellilevynvaihto tai pitääkö muuta osaa uusia ?
      Monta bemaria, pari mersua ja joku italialainen

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #18
        Originally posted by Martin330d View Post
        Mistä tilata ja riitääkö vain lamellilevynvaihto tai pitääkö muuta osaa uusia ?
        No pareehan se nyt on mallista riippumatta laittaa astelma ja painelaakeri samassa, ei tarvi yhtenään aukoa.

        Vauhtipyörä tietenkin tarkastaa, kovassa pyörässä koneistus lasittumien poistamiseksi ja vaihtoon jos on selkeästi sinertynyt tai paljon halkeamia(molemmat merkkejä kuumentumisesta), kaksoismassa pyörästä lisäksi tietysti tarkistetaan välys ja vaihdetaan tarvittaessa, yleensä kyllä ilmoittaa kolisemalla välyksestä, mutta on siis kuluva osa ja tulee keskiverto auton elinkaaren aikana vaihdettavaksi, sen verran hinnakas, ettei varmuudeksi välttämättä kannata ostaa ja ainakin itsellä on tällaisessa tapauksessa houkutus siirtyä kovaan pyörään.

        Silmälaakerinkin voisi harkita laittavansa, työsylinteri on sen verta saapusalla, ettei sitä kannata varmuudeksi pelkästään laittaa.
        Olli.

        Comment

        • Oksanen
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 699
          • Nokia

          #19
          Oma 765 asetelma on peräisin muistaakseni us-partsilta. Ja sen kaverina on nelilapainen sintterilevy Ape-importilta. Sachs speksaa tuon 765-astelman asennusmitaksi kiinnityspinnasta painelevyyn 9.6mm, kaverit tuollaista asetelmaa joskus mittaili ja asetelmapaine kasvaa aina 8.8mm asti. Itselläni pyyhkäistiin M30 vauhtiksen pinta puhtaaksi sorvilla ja pistin sinne 9.6mm paksun levyn.

          Mielestäni ollut pirun mukava paketti käyttää eikä kytkinpoljin tunnu liian jäykältä. Autona siis E28. Ja onhan tuo suhteellisen kustannustehokas paketti, levyn ja asetelman hinta jäi 450e tietämille. Jousitetun levyn olisin laittanu jos jostain olisi sellainen löytynyt, jäykällä levyllä voimansiirrosta kuuluu ainakin enemmän mekkalaa.

          Tuossa sre-asetelmien viralliset momentinkestot.
          E28 535 1985 (S38B36+K31)

          E36 323 1996

          E46 Compact 2001

          Comment

          • Laakeri
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 983
            • Rovaniemi

            #20
            Mistä hommasit asetelman ja paljonko maksoi?
            E34 S38B38
            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
            2gen RAM 5.9 cummins

            Comment

            • Martin330d
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 45
              • Pietarsaari

              #21
              perhanan kallista hommaa mut sinäänsä jos kestää taas seuraavat 20 vuotta niin eihän se mitään ole mikäköhän tuo sachin asetelma levyllä on joka löytyy schmiedmannilta tai kannataako tilata tuon asetelman jostain ja laittaa sintterilevyn ?

              jäykkyys ei ainakaan minua haittaa niinkauan kun kestävyys riittää
              Monta bemaria, pari mersua ja joku italialainen

              Comment

              • zJark
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 740
                • Ylöjärvi

                #22
                Esim http://www.tarvikemotti.com/ tuo helpotusta pito-ongelmiin.
                Monessakin muodossa.
                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                Comment

                • Martin330d
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 45
                  • Pietarsaari

                  #23
                  kiitti tuo näyttää edullisemmalta kuin moni muu sivu
                  Monta bemaria, pari mersua ja joku italialainen

                  Comment

                  • Martin330d
                    Bimmer Rookie
                    • May 2009
                    • 45
                    • Pietarsaari

                    #24
                    Muuten mites vaihdelaatikon irroitus kenelläkään kokemusta ? kai siel on tilaa niin ettei moottoria tarvi irroittaa ?
                    Monta bemaria, pari mersua ja joku italialainen

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4646
                      • Tuusula

                      #25
                      Kallistaa ronskisti taaksepäin niin eiköhän se sieltä irtoa, katsoo toki samalla ettei imusarja yms paina mitään rikki..

                      Pitkät jatkovarret & pulttipyssy helpottaa kummasti.
                      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • jii.veivo
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 564
                        • Haapavesi

                        #26
                        Originally posted by Martin330d View Post
                        Muuten mites vaihdelaatikon irroitus kenelläkään kokemusta ? kai siel on tilaa niin ettei moottoria tarvi irroittaa ?
                        Helvetin nätti homma ylimpiä pultteja lukuun ottamatta, mahtuu tulemaan helposti.
                        e38 750ial
                        Husaberg 650 fs -05
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                        Comment

                        • Martin330d
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 45
                          • Pietarsaari

                          #27
                          Nyt menee hermot mistä tuon massalevyn löydän ja painelaakerin??? ei missään varstossa? tai pitää sit laittaa sintterin jos vakiota ei löydy, miten jousitettu voi olla 200 e kalliimpi kuin ilman? tarviiko sinne sit laittaa jotain brikka jonnekin väliin kun laittaa sen sintterin tai onko ne saman paksuusia ?
                          Monta bemaria, pari mersua ja joku italialainen

                          Comment

                          • zJark
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 740
                            • Ylöjärvi

                            #28
                            Originally posted by Martin330d View Post
                            Nyt menee hermot mistä tuon massalevyn löydän ja painelaakerin??? ei missään varstossa? tai pitää sit laittaa sintterin jos vakiota ei löydy, miten jousitettu voi olla 200 e kalliimpi kuin ilman? tarviiko sinne sit laittaa jotain brikka jonnekin väliin kun laittaa sen sintterin tai onko ne saman paksuusia ?
                            Jos haluaa nihkeillä niin kysy saisiko esim e24/e28 535/635 kytkinlevyä/laakeria heti.
                            Eiköhän sekin sielä tovin kestä.
                            Älä sählää sitten mitään brikkoja summissa johonkin väliin.

                            Painelaakerihan on karkeesti sama kaikissa ellei sitten havittele sitä vanhemman mallista korkeempaa lakrua.
                            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                            Comment

                            • jii.veivo
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 564
                              • Haapavesi

                              #29
                              Originally posted by Martin330d View Post
                              Nyt menee hermot mistä tuon massalevyn löydän ja painelaakerin??? ei missään varstossa? tai pitää sit laittaa sintterin jos vakiota ei löydy, miten jousitettu voi olla 200 e kalliimpi kuin ilman? tarviiko sinne sit laittaa jotain brikka jonnekin väliin kun laittaa sen sintterin tai onko ne saman paksuusia ?
                              Ei kait sitä ole kun tilasin maahantuojalta viimeisen kappaleen.
                              e38 750ial
                              Husaberg 650 fs -05
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                              Comment

                              • Oksanen
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 699
                                • Nokia

                                #30
                                Originally posted by Martin330d View Post
                                Nyt menee hermot mistä tuon massalevyn löydän ja painelaakerin??? ei missään varstossa? tai pitää sit laittaa sintterin jos vakiota ei löydy, miten jousitettu voi olla 200 e kalliimpi kuin ilman? tarviiko sinne sit laittaa jotain brikka jonnekin väliin kun laittaa sen sintterin tai onko ne saman paksuusia ?
                                Mitä asetelmaa olet laittamassa? Jos 765:sta niin siihen tosiaan sachs suosittelee etäisyydeksi kiinnityspinnasta painelevyyn 9.6mm. Jos ostat vaikkapa levyn joka on esimerkiksi 8mm paksu, niin silloin tulee paineasetelman kiinnityspintaa sorvata alas 1,6mm, jos taas levy on vaikkapa 10mm paksu niin paineasetelman ja vauhtipyörän väliin täytyy laittaa 0.4mm shimmilevyt, niitä saa laakerikaupasta tai vaihtoehtoisesti sorvata kytkinlevyn kohdalta vauhtipyörää alas tuo 0.4mm. Ja tosiaan maksimipuristuksensa tuo 765-asetelma antaa mittailujen mukaan 8.8mm, joten jos levy on vaikkapa muutaman kympän ohuempi kuin tuo 9.6mm niin sen voi vaan heittää sisään.

                                Ja tosiaan joistain paikoista saat tilattua sen paksuisen sintterin kuin haluat.
                                E28 535 1985 (S38B36+K31)

                                E36 323 1996

                                E46 Compact 2001

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎