Mitä eroa on 535 tai 540 etuiskareilla suhteessa m5 iskareihin saako millään sovitettua vitosen keulalle? tai osaako kukaan sanoa kellä suomen myyjistä löytyisi varastosta edullisia m5 iskareita!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 m5 alusta?
Collapse
X
-
Samaa aihetta jatkaen.
Tarvitsisi tuo 89 m5:n alusta päivittää puslilla ja säädettävällä alustalla, että kehtaa vaikka btcf ratapäivillä kurvailla kesällä (jos sinne asti laitteet kestää)
FK königsportteja kyselin completokselta, nettisivuilta löytyi, olisi ollut korkeus ja jäykkyyssäädöt konin iskareilla, mutta ei kuulemma saa saksasta e34 malliin lainkaan noita. Toinen säädettävä olisi KW variante 2 inox. Sitä futurezilta tulleen vastauksen mukaan ilmeisesti saisi vain tuohon 11/91 jälkeen valmistettuun, tuohon vanhempaan saa vaan variante 1:ta.
BMWfansilta katselin noita osia, etuiskaritolpissa on eroja ainakin tuossa 11/91 vaihtuu osanumerot. Takaiskarit näyttäisi olevan samat osanumerot 88-92. Onko kenelläkään tietoa miten isoja nuo erot todellisuudessa on, käykö osat ristiin? Mieluummin tietysti ottaisin jäykkyyssäädönkin alustaan, kun hinta ei ainakaan variante 1 ja 2 osalta ole suuri.
Jos jollain on heittää hyviä vaihtoehtoja noista alustavaihtoehdoista niin olisin kiitollinen Yksi vaihtoehto tietysti bilstein/koni iskarit ja esim hr jouset, mutta suoraan tuohon m5 käyviä edellisten valmistamia iskareitakaan en luetteloita selatessa puusilmääni osunut.-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
-
-
Originally posted by estervainaa View PostSamaa aihetta jatkaen.
Tarvitsisi tuo 89 m5:n alusta päivittää puslilla ja säädettävällä alustalla, että kehtaa vaikka btcf ratapäivillä kurvailla kesällä (jos sinne asti laitteet kestää)
FK königsportteja kyselin completokselta, nettisivuilta löytyi, olisi ollut korkeus ja jäykkyyssäädöt konin iskareilla, mutta ei kuulemma saa saksasta e34 malliin lainkaan noita. Toinen säädettävä olisi KW variante 2 inox. Sitä futurezilta tulleen vastauksen mukaan ilmeisesti saisi vain tuohon 11/91 jälkeen valmistettuun, tuohon vanhempaan saa vaan variante 1:ta.
BMWfansilta katselin noita osia, etuiskaritolpissa on eroja ainakin tuossa 11/91 vaihtuu osanumerot. Takaiskarit näyttäisi olevan samat osanumerot 88-92. Onko kenelläkään tietoa miten isoja nuo erot todellisuudessa on, käykö osat ristiin? Mieluummin tietysti ottaisin jäykkyyssäädönkin alustaan, kun hinta ei ainakaan variante 1 ja 2 osalta ole suuri.
Jos jollain on heittää hyviä vaihtoehtoja noista alustavaihtoehdoista niin olisin kiitollinen Yksi vaihtoehto tietysti bilstein/koni iskarit ja esim hr jouset, mutta suoraan tuohon m5 käyviä edellisten valmistamia iskareitakaan en luetteloita selatessa puusilmääni osunut.
esim:
luulis riittävän painon suhteen kun 8 on kuitenkin painavampi kuin suora 6
Comment
-
-
Originally posted by estervainaa View PostYksi vaihtoehto tietysti bilstein/koni iskarit ja esim hr jouset, mutta suoraan tuohon m5 käyviä edellisten valmistamia iskareitakaan en luetteloita selatessa puusilmääni osunut.
Etu - P36-3018
Taka - B46-1486
Edit: Noilla kun hakee Bilsteinin luettelosta, se antaa uudeksi numeroksi seuraavat:
Etu - 34-030189
Taka - 24-014861Z3 Coupé 2.8
Pajero Pinin
BMW Cruise Bike
Comment
-
-
Kiitos vinkeistä!
Tuota etk:ta tullu selattua, sen verran erilaisia osia ettei kannata ruveta säätämään. Pitänee kysellä joko tuota variante 1 inoxia tai sitten b8 sprintit ja hr jouset.
Vielä kysyisin kokemuksia tuo bilstein sprintit + madallusjouset vs kw variante 1 inox? Onko tuo kw oikeasti niin hyvä, että kannattaa lähes 1900e maksaa pelkästä korkeussäädöstä? :think-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Jos pitäs jotain sanoa, niin sinuna pysyttelisin orkkisjousessa..tietysti jos haluaa jonkun verran alustaa laskea.....no kuitenkin..itsellä on B8:t ja ämmän jouset edessä, tykkään ja on näille teille aivan tarpeeksi matala,tietysti ratahommat erikseen. Takana on vielä edc-hapatukset, mutta eiköhän ne bilsteinit sinnekkin jossain välissä tule,jos ei joku osta tuota sitä ennen.
Ja tuosta risteytyshommasta sen verran, että omat kiemurat siinä oli(EDC-tolpat VS. normaalit).FANssia tuli selattua melko paljon..ja juotua..ja rapulakin oli..mutta ei iskunvaimenninpatruunan vaihto jousijalkaan niin kovin suuri homma ole. Eikös tästä ollu kuitenkin kyse?Last edited by julpersson; 08-03-2012, 22:36.
Comment
-
-
Originally posted by julpersson View PostJos pitäs jotain sanoa, niin sinuna pysyttelisin orkkisjousessa..tietysti jos haluaa jonkun verran alustaa laskea.....no kuitenkin..itsellä on B8:t ja ämmän jouset edessä, tykkään ja on näille teille aivan tarpeeksi matala,tietysti ratahommat erikseen. Takana on vielä edc-hapatukset, mutta eiköhän ne bilsteinit sinnekkin jossain välissä tule,jos ei joku osta tuota sitä ennen.
Ja tuosta risteytyshommasta sen verran, että omat kiemurat siinä oli(EDC-tolpat VS. normaalit).FANssia tuli selattua melko paljon..ja juotua..ja rapulakin oli..mutta ei iskunvaimenninpatruunan vaihto jousijalkaan niin kovin suuri homma ole. Eikös tästä ollu kuitenkin kyse?-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Originally posted by estervainaa View PostTaidan laittaa nuo b8 + h&r tilaukseen. En tuolla alustalla niin madallusta haekaan, vaan että saa ajo-ominaisuuksiltaan paremmaksi lähinnä vauhdikkaampaan ajoon
Oletko ajatellut noita H&R jousia että minkä malliset sinne laitat. M5 boardilla on kovasti ollut vääntöä ja hämmästystä niiden kanssa. Jotkut väittää että ovat nimeomaan tasonsäädöllisiin takapäihin, vaikka H&R:n luettelo toista väittää. Siellä ovat sitten laittaneet 535 alustan mukaan noita, kuulemma takajousten jäykkyydessä sen verran eroja.
Itsekkin sieltä kyselin tuossa taannoin, mutta antoivat sellaisen setin numeron mitä myydään vaan jenkkilässä.
Omaan on tarkoitus kanssa hommata H&R jouset jotta saisi takapäätä ylemmäs nykyisestä, mutta jos sinne laittaa tasonsäädöllisen jouset niin linttaan jää.
- Juha
Comment
-
-
Ainakin modificarsin luettelossa tuo h&r jousisarja 29579-1 näkyy olevan ei tasonsäädöllisiin malleihin. Laitoin tarjouspyyntöä jousista b8:ta, ja powerflexeista. Saa nähdä vastaavatko, ainakaan 2vk sitten kun kw:n alustasta kyselin ko. firmasta niin ei tullut mitään vastausta.-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Originally posted by estervainaa View PostAinakin modificarsin luettelossa tuo h&r jousisarja 29579-1 näkyy olevan ei tasonsäädöllisiin malleihin.
Ihan mutu fiilikisellä tässä kirjottelen. Kovin on päänvaivaa aiheuttanut myös tuolla m5boardilla.
E: on kyllä hurjan hintaiset nuo M5 jouset tuolla modificarsilla. Ebaysta saa alle 300€.Last edited by Kal.ju; 12-03-2012, 19:43.
Comment
-
-
Modificarsilta vastasivat. Olivat tarkistaneet ihan bilsteinin maahantuojalta, ei saa tuohon -89 m5 malliin lainkaan iskareita bilsteinilta. Nuo h&r jouset kuulemma kyllä kävisivät.
Ei taida jäädä muuta vaihtoehtoa kuin tilata tuo kw variante 1 :think-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Originally posted by estervainaa View PostModificarsilta vastasivat. Olivat tarkistaneet ihan bilsteinin maahantuojalta, ei saa tuohon -89 m5 malliin lainkaan iskareita bilsteinilta. Nuo h&r jouset kuulemma kyllä kävisivät.
Ei taida jäädä muuta vaihtoehtoa kuin tilata tuo kw variante 1 :think
Tuo on niin hassua että katalogit ei muka anna vaihtoehtoja, vaikka e34 kori on ihan sama ja moottoreiden painotkin samoissa m30 vs s38.
Sosittelen edelleen M5boardilla vierailua. Sieltä saa kalastettua noiden Bilsteinien tuotenumerot ja muutakin alustatietoa paljon.
Comment
-
-
Kiitos Kal.ju:lle vinkistä, M5boardia tullut selailtua ja löytynyt paljon mielenkiintoista juttua Eli tosiaan 535 m-sportiin tarkoitetut bilsteinit ja myös nuo 535 tarkoitetut h&r jouset ilmeisesti käypäiset. EI pitäisi tulla ongelmia perän laahauksesta kun tuon tasonsäädön poistaa. Eli jousiksi kävisi h&r:lta joko 29672-1 jotka 535:ssa tai sitten 29899-1 jotka e34 kasikoneisissa, tiedä sitten onko nuo kasikoneisen jäykemmät.
Yksi vaihtoehto tuli jos korkeussäädettävän haluaa, olisi hankkia kw var 2 e34 85-155kw malleihin ennen 11/91. Pitäisi käydä kiinni, hinta noin 1500e. Tuossa erona ainoastaan se, että etujouset hiukan löysemmät, 975 kg maksimi etuakselipaino ja m5 speksatussa tuo paino 1050 kg, eli 75kg:n heitto. Ei mahdottoman iso sinänsä ja voishan tuohon vaihtaa h&r tai kw jouset jotka speksattu 540 malleihin niin pitäisi ainakin tuon akselimassan riittää. H&R ainakin porukka kehunut, en sitten tiedä onko nuo kw:t millaiset. H&R:n jousisarjat ainakin 80-130e kw:ta kalliimpia.
Pitää maanantaina alkaa asiaa selvitellä, jos tuon kw:n saa ilman tolppien lähetystä eteenpäin, voisi se olla paras vaihtoehto. Jos taas pitää ruuvata tolpat irti niin sitten bilstein + h&r :think
Edit: Tuossa 535:n tarkoitetussa variante 2:ssa ilmeisesti abs anturi eri kohdassa joten pitäisi vaihtaa pienempi abs:n kehä? Toisaalta jos tuon sarjan vaihtaa tuohon alkuperäiseen jousijalkaan niin sitten tuskin tätä ongelmaa tulee.Last edited by estervainaa; 18-03-2012, 11:33.-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
tuossa ämmäläisen etupäässä ei ole muuta eroa,kuin tuo yläpään laakerointi,itse laitoin 10v sitten 540i:n säädettävät konit ja sorvasin iskarin yläpäästä millin halkaisijasta pois..
tokihan voi sinne sen yläpäänkin vaihtaa,itse vaan pitäydyin orkkisosassa.
takapäähän taas,jos käyttää alkuperäistä säätyvää iskaria,tarvii myöskin käyttää siihen tarkoitettua jousta,alapään viimeinen kierre pienempi kuin normimallissa..
itse aikoinaan kokeilin kolmea erillaista ja merkkistä jousta ja iskaria,päädyin tuohon kombinaatioon,h&r jouset,koni sportit edessä ja huollettu tasosäätö takana,tuo on mukava normiajossa ja on tuolla ollut mukava niin appuralla kuin ringilläkin päästellä..
setillä on nyt takana se 10v ja n.70tkm,ei ole roikahtanut ja kaikki pelaa samoin kun uutena..-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Comment
-
Comment