Olisko jollain ohjeita asennukseen? Merkkihuollosta ei saanu mitään apuja. Tietoa tarttis polttoaineen ottoon. Realoem pohjalta päättelin, että t-haara naftaputkesta? Sitte sähkökytkennöistä, että kuinka kytkeä ajastus ajotietokoneen kautta? Ja sitten vielä itse letkuliitännät. Mihin letkut tulis kytkeä?
Webasto e34 asennus
Collapse
X
-
Ite laitoin polttoaineenoton T-haaralla paluuletkuun. Se tankissa oleva paluuputki pitää vaan jatkaa letkullla niin että ottaa pohjalta asti.
Nesteletkun laitoin muistaakseni niin että webasto on tavallaan lämppärille menevän letkun välissä.
Sähkökytkennöistä en osaa sanoa, että miten saat sen ohjattua ajotietokoneella. Omani laitoin toimimaan webaston omalla kellolla ja sillon tarvi lisätä vaan ohjaus puhaltimen moottorille.
-
-
Itse laittaisin letkuun #3.
Jos haluat käyttää OEM tyylistä asennusta OBC:n kautta niin tarvitset releboksin oikean kickpaneelin taakse ja siihen johtosarjan.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
Jaaha... Kumpaankohan tuo nyt kannattaa sit laittaa... Weba expertit taitaa olla viel tähän aikaa asentamassa noita...
Täytys vaan tietää, niin sais ruveta suunnittelee mitä kautta noita letkuja vetelee.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
Paljon kiitos tarkennuksista!
Siihen letku #3 asentelin sitten tuonkin. Osaisko joku suoraan sanoa, että miten nuo lämppärinpuhaltimelle menevät johdot kannattaa laittaa? Suoraan moottorille vai puhallinnopeuskatkaisimelle? (Jos tähän, mille nopeudelle?)
Ja vissiin tuolta sulakerasian alta noita piuhoja kannattaa vetää ?
Sähkökaavio:
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
Itse laittaisin suoraan moottorille sopivan vastuksen kera (jos tuntuu pyörivän liian kovaa) tai katkaisimelle kakkosasentoon ennen vastusta, tosin en muista millainen rakenne katkaisimessa oli mutta pitäisi saada puhaltimen nopeus pysymään vakiona katkaisimen asennosta riippumatta.Originally posted by -Markus- View PostPaljon kiitos tarkennuksista!
Siihen letku #3 asentelin sitten tuonkin. Osaisko joku suoraan sanoa, että miten nuo lämppärinpuhaltimelle menevät johdot kannattaa laittaa? Suoraan moottorille vai puhallinnopeuskatkaisimelle? (Jos tähän, mille nopeudelle?)
Ja vissiin tuolta sulakerasian alta noita piuhoja kannattaa vetää ?
Sähkökaavio:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW...GRAMS/1849.pdf
tulipellissä lämppärin kennolle menevien letkujen alla on hyviä läpivientejä
- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
itse toisin piuhan suoraan katkaisimeen/ laämmitys laitteen puhaltimen rasiaan.. tarvii toki yleismittarin millä hakee halutun väylän millä puhaqllin käynnistyy... mut käsittääkseni helpoin kun ryöstää puhaltimen säätimestä piuhan.. niin ei tartte miettiä liian vaikeita.... eli yleismittari kouraan ja puhallin 2 aqsentoon ja siihen ohjaus kun löytyy piuha... jolloin aiheuttaa sen et webasto kytkee 2 asennon aina kun se laitetaan/ajastetaan päälle ja se riittää teholleen aukasemaan ikkunat... toinen vaihto ehto on kytkeä piuha katkasimen tulo linjaan eli sit valihet ite millä teholla se puhaltaa kun webasto on käytössä... mut tätä en suosittele.. syy saattaapi olla et akku oin tyhjä kun oot unohtanu puhaltimen täysille...Originally posted by Axum View PostItse laittaisin suoraan moottorille sopivan vastuksen kera (jos tuntuu pyörivän liian kovaa) tai katkaisimelle kakkosasentoon ennen vastusta, tosin en muista millainen rakenne katkaisimessa oli mutta pitäisi saada puhaltimen nopeus pysymään vakiona katkaisimen asennosta riippumatta.
tulipellissä lämppärin kennolle menevien letkujen alla on hyviä läpivientejä
Mikko Pääkkönen
Comment
-
-
Omassa pulkassa juurikin tuon ohjeen mukaan laitettu kuin Raine kirjoitteli aikanaan,elikäs suoravirta puhaltimelle ja itse saa valita millä voimakkuudella puhallin toimii. Ja hyvin on toiminut jo parivuotta,johtuuko lienee kiinteästä akkulaturista ja neljästä keltaisesta optimasta
Comment
-
Itse kytkin pa-linjat kuten kuvassa. Eli moottorilta lähtevään paluuputkeen niin että webasto ottaa polttoaineen moottorilta päin. Eli moottorin käydessä polttoaine kulkee webaston läpi. Noin se on ilmeisesti ollut tehdasasennuksenakin.Originally posted by Samppae39 View PostOlisko jollain ohjeita asennukseen? Merkkihuollosta ei saanu mitään apuja. Tietoa tarttis polttoaineen ottoon. Realoem pohjalta päättelin, että t-haara naftaputkesta? Sitte sähkökytkennöistä, että kuinka kytkeä ajastus ajotietokoneen kautta? Ja sitten vielä itse letkuliitännät. Mihin letkut tulis kytkeä?

Nyt on viimein tämäkin asennus projekti valmis kaikkineen gsm käynnistimineen. Taisin muutaman kuvankin napata asennuksen yhteydessä. Täytyy laittaa tänne kunhan kerkee kameran tyhjentää.
Ja paljon kiitoksia kaikille neuvoista!
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
Mihin muualle tuon itse Webaston voi laittaa e34:ssa järkevästi että myös toimii kunnolla? Ei nimittäin tuonne 540:n puskurin taakse mitään toivoa saada sitä mahtumaan kun ilmastoinnin flekti ja lauhdutin vie niin paljon tilaa.
Mitä itse katselin ja mallailin niin lasinpesunestesäiliön viereen voisi mahtua jotenkuten. Mutta onko tuo sitten liian korkealla hyväksi asennuspaikaksi? Minne on muuten e34:n alkuperäinen webasto tehtaalla laitettu?
Ja sitten vinkkiä mistä löytäisi jonkun asennusohjeen tuohon Thermotop C malliin. Kahalle laitoin mailia, mutta eihän sieltä mitään ole kuulunut...Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
sen voin sanoa et ei toimi siinä pesunestesäiliön ja koneen välissä. (liian korkealla) ite otin pesunestesäiliön pois ja laitoin musitaakseni e30:n säiliön niin saa selevästi nestepinnan alapuolelle. sen takia tein tollaisen ratkaisun koska oli jo kaikki letkut ja sähköt valamiiksi sovitettu tuonne kohille...Originally posted by Playpig View PostMihin muualle tuon itse Webaston voi laittaa e34:ssa järkevästi että myös toimii kunnolla? Ei nimittäin tuonne 540:n puskurin taakse mitään toivoa saada sitä mahtumaan kun ilmastoinnin flekti ja lauhdutin vie niin paljon tilaa.
Mitä itse katselin ja mallailin niin lasinpesunestesäiliön viereen voisi mahtua jotenkuten. Mutta onko tuo sitten liian korkealla hyväksi asennuspaikaksi? Minne on muuten e34:n alkuperäinen webasto tehtaalla laitettu?
Ja sitten vinkkiä mistä löytäisi jonkun asennusohjeen tuohon Thermotop C malliin. Kahalle laitoin mailia, mutta eihän sieltä mitään ole kuulunut...€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
Originally posted by Playpig View PostJa sitten vinkkiä mistä löytäisi jonkun asennusohjeen tuohon Thermotop C malliin. Kahalle laitoin mailia, mutta eihän sieltä mitään ole kuulunut...
Onko tuosta mitään apua. Aika samanlaisia vehkeitähän ne on kaikki mallit asennella. Ei taida suurta eroa olla suuntaan eikä toiseen.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
Comment