Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto e34 asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 888
    • Iisalmi

    #16
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    sen voin sanoa et ei toimi siinä pesunestesäiliön ja koneen välissä. (liian korkealla) ite otin pesunestesäiliön pois ja laitoin musitaakseni e30:n säiliön niin saa selevästi nestepinnan alapuolelle. sen takia tein tollaisen ratkaisun koska oli jo kaikki letkut ja sähköt valamiiksi sovitettu tuonne kohille...

    Hetkinen... Tuossa kun tuota käyttäjän Cock showroom threadia katselin, niin siinähän on samanlaiseen vehkeeseen laitettu tehtaalla Webasto jo alkuperäisasennuksena juurikin tuohon oikean etuiskarin ja koneen väliin.

    Miksei siis jälkiasennettu Webasto toimisi jos sen asentaa tuolle kohtaa?
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      #17
      korjaan sen verran et ajattelin tottakai et auto on v koneella niin ei mahu pesusäiliön ja koneen väliin tarpeeksialas... Mut tottakait se toimii jos orkkiskin on sielä.... (on vain v koneita ja m10:ppii) =)
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • Playpig
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 888
        • Iisalmi

        #18
        Tämänkin kanssa edetty jo siihen pisteeseen, että muuten alkaisi olla valmista, mutta nuo sisätilan puhaltimen kytkennät on vähän hämärän peitossa.

        Webaston releeltä, joka ohjaa tuota puhallinta, lähtee ainoastaan virta ja maa johto. Kytketäänkö nämä siis suoraan rinnan puhaltimelle meneviin johtoihin, vai pitääkö kytkeä tuonne autom. ilmastoinnin paneelin taakse jotenkin?
        Nyt: E39 530DA Touring -98

        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          #19
          Originally posted by Playpig View Post
          Tämänkin kanssa edetty jo siihen pisteeseen, että muuten alkaisi olla valmista, mutta nuo sisätilan puhaltimen kytkennät on vähän hämärän peitossa.

          Webaston releeltä, joka ohjaa tuota puhallinta, lähtee ainoastaan virta ja maa johto. Kytketäänkö nämä siis suoraan rinnan puhaltimelle meneviin johtoihin, vai pitääkö kytkeä tuonne autom. ilmastoinnin paneelin taakse jotenkin?
          Itse kytkin vaan toisen johdon (virta?) johonkin sulakerasialta lähtevään sopivaan johtoon joka pyörittää lämppärin puhaltajaa. Nyt puhallin pyöriin sillä nopeudella joka säädetty lämppärisäätimestä. Eli tähän liittyen ei tarvinnyt kytkeä kuin se yksi piuha.

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • Playpig
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 888
            • Iisalmi

            #20
            Originally posted by -Markus- View Post
            Itse kytkin vaan toisen johdon (virta?) johonkin sulakerasialta lähtevään sopivaan johtoon joka pyörittää lämppärin puhaltajaa. Nyt puhallin pyöriin sillä nopeudella joka säädetty lämppärisäätimestä. Eli tähän liittyen ei tarvinnyt kytkeä kuin se yksi piuha.
            Nojuu. Pittääpä tutkia tuota sähkökaaviota sitten tarkemmin. Itse kun olen ollut siinä uskossa, että ilmastoimattomassa ja man. ilmastoidussa tuo kytkentä on helppo ja tässä auto-ilmastoinnissa haasteellisempi...
            Nyt: E39 530DA Touring -98

            ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1463
              • Ihan Savossa

              #21
              Originally posted by Playpig View Post
              Nojuu. Pittääpä tutkia tuota sähkökaaviota sitten tarkemmin. Itse kun olen ollut siinä uskossa, että ilmastoimattomassa ja man. ilmastoidussa tuo kytkentä on helppo ja tässä auto-ilmastoinnissa haasteellisempi...
              Mul on automaatti-ilmastointi tuossa omassa.

              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • Playpig
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 888
                • Iisalmi

                #22
                Originally posted by -Markus- View Post
                Mul on automaatti-ilmastointi tuossa omassa.
                Ai. Oisit heti sanonu. Siis voikohan tää nyt muka olla nii yksinkertanen, että kytken vaan sen virtapiuhan tuohon sulakerasiassa sulakkeeseen numero 19.

                EDIT: Soitin Kuopioon Savon Dieseliin ja kysyin ohjeita tuohon kytkentään. Ei löytynyt suoraan ohjetta, mutta sanoi että koita soveltaa ohjetta E39 mukaan.

                E39 ilmastoinnin paneelin takana on keltavihreä johto jonka väliin tuo Webaston rele kuuluisi laittaa. Releeltä tuleva musta johto paneelinpuoleiseen karvaan ja punainen sitten toiseen. Mikähän lie tuossa e39:ssä tuon keltavihreän johdon funktio? Jos tuon tietäisi, niin voisi koittaa verrata E34:n kytkentäkaavioon.
                Last edited by Playpig; 13-12-2011, 16:57.
                Nyt: E39 530DA Touring -98

                ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  #23
                  Originally posted by Playpig View Post
                  Ai. Oisit heti sanonu. Siis voikohan tää nyt muka olla nii yksinkertanen, että kytken vaan sen virtapiuhan tuohon sulakerasiassa sulakkeeseen numero 19.
                  En muista numeroo mihin kytkin, mutta näin meni ainakin itsellä. Kokeilemallahan se selviää ! Sitä varten ne sulakkeet siellä on joka välissä....

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #24
                    Mulla on tälläinen ohje ilmastoituun ja elektronisella puhallinnopeuden säädöllä olevaan malliin:

                    Irroita releen K4 navalta PG lähtevä vihr./rus. 2,5 mm² johdin ja liitä se minireleeltä (Webaston rele) navalta 30 tulevaan johtoon.
                    Liitä minireleen navalta 87a tuleva johdin K4 releen navalle PG.

                    (K4 rele sijainnee auton sähkökeskuksessa, kytkentä virroittaa sulakkeet F19 ja F24)
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      #25
                      Automaatti-ilmastoidussa paneelin keltavihreään ja puhaltimen siilin keltavihreään tarvit +12V niin pelaa. Jos kytket pelkkään paneeliin niin sitten ei suostu puhaltamaan.

                      Comment

                      • Playpig
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 888
                        • Iisalmi

                        #26
                        Originally posted by Jürgen_ View Post
                        Mulla on tälläinen ohje ilmastoituun ja elektronisella puhallinnopeuden säädöllä olevaan malliin:

                        Irroita releen K4 navalta PG lähtevä vihr./rus. 2,5 mm² johdin ja liitä se minireleeltä (Webaston rele) navalta 30 tulevaan johtoon.
                        Liitä minireleen navalta 87a tuleva johdin K4 releen navalle PG.

                        (K4 rele sijainnee auton sähkökeskuksessa, kytkentä virroittaa sulakkeet F19 ja F24)
                        Noniin! Jo rupes selviämään. Tuo K4 rele on siis puhaltimen moottorille. Webaston releen napa 30 on musta johdin ja napa 87a punainen. Elikkä Webaston rele tulee vaan tuon vihreä/ruskean väliin!

                        Tuosta alla olevasta kytkentäkaaviosta huomaa, että K4 rele on lähes samanlainen kuin Webaston rele.



                        Sulakkeet:
                        19 = Puhaltimen moottori
                        24 = Pesu/pyyhintä
                        27 = Sähköinen lämmönsäätö

                        Sen verran varmaan virhettä tuossa ohjeessa, että todennäköisesti tarkoituksena on virroittaa tuo sulake numero 27 sulakkeen numero 24 sijaan.

                        Mutta tuon WDS kytkentäkaavion mukaan se on aivan sama tekikö tällä tavalla vai tuolla Markuksen neuvomalla tavalla. Lopputulos on sama.

                        Kiitokset vastauksista molemmille!
                        Nyt: E39 530DA Touring -98

                        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                        Comment

                        • Playpig
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 888
                          • Iisalmi

                          #27
                          Originally posted by Perlenbacher View Post
                          Automaatti-ilmastoidussa paneelin keltavihreään ja puhaltimen siilin keltavihreään tarvit +12V niin pelaa. Jos kytket pelkkään paneeliin niin sitten ei suostu puhaltamaan.
                          Ei ole keltavihreätä tuolla mun paneelin liittimessä. Kaksi valkoviherätä kylläkin.
                          Liittimen pinniin 17 tulee jännite virtalukolta. Liittimeen 3 tulee kait valo jollekin paneelin lampulle...
                          Nyt: E39 530DA Touring -98

                          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #28
                            Originally posted by Playpig View Post
                            Sulakkeet:
                            19 = Puhaltimen moottori
                            24 = Pesu/pyyhintä
                            27 = Sähköinen lämmönsäätö

                            Sen verran varmaan virhettä tuossa ohjeessa, että todennäköisesti tarkoituksena on virroittaa tuo sulake numero 27 sulakkeen numero 24 sijaan.

                            Mutta tuon WDS kytkentäkaavion mukaan se on aivan sama tekikö tällä tavalla vai tuolla Markuksen neuvomalla tavalla. Lopputulos on sama.

                            Kiitokset vastauksista molemmille!

                            Saattaa olla eri vuosimalleissa eri numeron sulakkeet :think
                            Tarkoitus kuitenkin virroittaa sekä ohjainpaneeli että moottori. Se K4 ilmeisesti hoitaa normaalisti sen lämppärin virrat, mitä siihen sanoo kytkentäkaaviot?

                            E: Heating blower relay näkyy olevan...
                            Last edited by Jürgen_; 13-12-2011, 19:46.
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • Playpig
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 888
                              • Iisalmi

                              #29
                              Varmistan nyt vielä, että Webasto tulee vissiin tähän väliin?

                              Last edited by Playpig; 15-12-2011, 19:48.
                              Nyt: E39 530DA Touring -98

                              ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                              Comment

                              • -Markus-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1463
                                • Ihan Savossa

                                #30
                                Originally posted by Playpig View Post
                                Varmistan nyt vielä, että Webato tulee vissiin tähän väliin?
                                Juu siihen tulee.

                                Ford Mondeo Mk3 STW
                                VW E-Golf 2015
                                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎