Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto e34 asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Markus-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1463
    • Ihan Savossa

    #46
    Kiitos klasu asiallisesta datasta, jälleen kerran!

    Tällä hetkellä webasto toimii omaan korvaan täysin oikein muuten mutta ei vaan bensa syty palamaan missään vaiheessa. Mulla on noita liekkivahteja 2-3 kpl ja kaikki antaa aika tarkaan samaa ohm arvoa. Voiko se silti olla rikki ?

    Täytyy tota bensan virtausta yrittää tarkastaa. Voisin koittaa kuvata käynnistysyrityksen ni vois viisaammat sanoo meneekö kaikki oikein.

    E: Ilmeisesti webasto toimii sen verran oikein, ettei ole useamman epäonnistuneen yrityksen jälkeen mennyt lukkoon.
    Last edited by -Markus-; 19-12-2018, 00:08.

    Ford Mondeo Mk3 STW
    VW E-Golf 2015
    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      #47
      Paneuduin tähän sinun malliisi hieman silmäilemällä tuota korjausmanuaalia.

      Toivottavasti manuaali on oikea, laitteeseesi.
      Linkki :



      Tässä näyttää olevan sellainen olennainen ero tuohon omaan Webastoon, että tässä sinun mallissasi ei ilmeisesti ole erillistä fotosensoria ollenkaan.

      Liekkivahdin tehtäviä hoitaa ilmeisesti juurikin tuo hehkutulppa. Ohjausmoduli ilmeisesti tarkkailee hehkutulpan resistanssia, ja osaa siitä päätellä, missä lämpötilassa hehkutulppa on.

      Tätä monitorointia suoritetaan todennäköisesti silloin, kun hehkutulppaa ei lämmitetä sähköllä, ts. pulssimodulaation väleissä.

      Manuaali sanoo hehkutulpan/liekkivahdin resistanssiarvoista seuraavaa:
      Resistance at 25°C:
      0.670 to 0.870Ω
      Test current: < 5 mA


      Meneekö hehkutulppa noihin rajoihin huoneenlämmössä?


      Kun laite vielä poltti, oliko palotapahtuma tasainen vai oliko paljon epätasaisuutta polttotapahtuman huminassa?
      Usein tuntuu siltä, että likaantunut/kulunut palopesä aiheuttaa ennen varsinaisia ongelmia palotapahtuman epätasaisuutta, joka on selvästi kuultavissa äänestä, kun poltto on käynnissä.


      Pienenä laitteena tuo palopesä ei ole ollenkaan niin "optimoitu" kun isommissa nestelämmittimissä, "polttimen" virkaa hoitaa sellainen pyöreä huopa/keraamilevy, johon syötettävä polttoaine imeytyy. Levyn läpi liikkuu myös osa paloilmasta, joka saa liekin palamaan huopalevystä vaakatasossa kohti palopesän perukkaa, sivuilta tuodaan ohjaus/lisäilmaa liekille.


      Ajanmittaan tämä levy karstoittuu ja rapautuukin kuumuudesta, ja sen kyky imeä polttoainetta/ylläpitää hyvää liekkiä heikkenee.
      Tuon levyn purkaminen esille on aika helppoa, sitä ehkä kannattaa vilkaista, ja napata vaikka muutama kuva, ellei sähköpuolelta löyty nyt mitään selvää ongelmaa.
      Levyä voinee koittaa puhdistaa liottamalla sitä vaikkapa liuottimessa, mutta aika sensitiivinen se kaikelle fyysiselle puhdistamiselle on, purkautuu herkästi käsiin.

      Comment

      • -Markus-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1463
        • Ihan Savossa

        #48
        E: Tässä käynnistysyritys:


        Malli on Tele Thermo Top BW50 (bensa), mutta vain kellokäynnistys mulla käytössä. (+gsm käynnistin)

        tässä manuaali

        Ja sivulla 40 Fig.28 on tuo minun mallini kaavio. Tässä on siis erilliset liekkivahti ja hehku.

        Alkaa olla niin paljon aikaa jo menny aina välissä kun tätä välillä ihmetelly, niin ei tahdo enää muistaa kaikkia "vaiheita" mitä tässä ollu. (Auto seisonnassa)

        Mittasin yhden irto hehkun tuvassa n 24 asteen lämmössä ja näytti 0,7 ohm ja tuo hehkuyksilö ja webastossa kiinni oleva anto samaa arvoa kun olivat ulkona kylmässä.

        Palopesänkin olen vaihtanut toiseen yksilöön ja molemmat mielestäni oli sen näköisiä, että pitäisi toimia, tai ainakin edes yrittää. Ei tule edes pientä hetkellistä pöhinää.

        Onko kuvassa tämän webaston bensapumppu? Aika pieni... Kuva samanlaisesta varaosawebastosta.
        Last edited by -Markus-; 28-12-2018, 11:09.

        Ford Mondeo Mk3 STW
        VW E-Golf 2015
        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          #50
          Originally posted by jani73 View Post
          Olisiko kuitenkin solenoidiventtiili

          https://www.staiger.de/en/products/s...1018ce0af4ce19
          Näin on, joka ilmeisesti pumppaa bensaa kun tossa ei muutakaan polttoainepumppua käsittääkseni ole. Taas joku viisaampi vois vahvistaa tämän.

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4320
            • Turku

            #51
            Eipä tuo pumppua muistuta

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1463
              • Ihan Savossa

              #52
              Tässä käynnistysyritys kokonaisuudessaan:


              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • Klasu-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 546
                • Helsinki

                #53
                Kurkkasin videon läpitte, ja vallan omituiselta toiminta vaikuttaa.

                Laitteen pitäisi ensinnäkin lopettaa polttoaineen syöttö merkittävästi nopeammin, jollei liekki syty.
                Polttoainepumpun nakse käy lähestulkoon koko videon ajan.


                Lisäksi tuo täysinopeuden kytkeminen, vaikka liekkiä ei ole tunnistettu?

                Lopetus on niinikään tosi omituinen, bensapumppu ja palopuhallin, sekä kv-pumppu lopettaa kaikki käytännössä samaan aikaan, ei kuuluisi noin toimia.

                Paloilmapuhaltimen ja kiertovesipumpun pitäs jatkaa hyvä tovi vielä polttoainepumpun jälkeen, lopputuuletukset.

                Jos jostakin löytyisi ehjäksi tunnettu piirikortti, niin sillä lähtisin kyllä koittamaan.
                Webastot vähän kautta mallien ovat kärsineet ongelmista piirilevyissä, eikä niiden rikkoutumista voi pitää erityisen harvinaisenakaan.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎