Ei pahalla, mutta mihin näitä sivuja tarvitaan. Jos jäsenet ei edes termaria itse vaihda, vaan huoltoon. En yleistä, mutta tuntuu siltä että kaikki ei varmaan osaa pestä edes bemuaan.
Voihan sitä keskustella asioista vaikkei ite teekkään remppaa...
Hyvä kummiski saada ohjeita ja neuvoja jos vaikka sitte itte vaihtaski... Eihän tää kummiskaan varsinaisesti mikään tee-se-itse palsta oo...
Ei pahalla, mutta mihin näitä sivuja tarvitaan. Jos jäsenet ei edes termaria itse vaihda, vaan huoltoon. En yleistä, mutta tuntuu siltä että kaikki ei varmaan osaa pestä edes bemuaan.
Ihan itse ajatelin termarin vaihtaa ja lohkolämppärin asentaa ja juuri siksi asiasta kyselen. Teen myös lähes kaikki järkevästi tehtävät huolto- ja korjaustyöt itse, mutta kun en ole mikään ammattilainen niin pitää vähän kysellä ennenkuin alkaa sohimaan. Jos kaikki olisivat yhtä rautaisia ammattilaisia kuin sinä jotka ei apua mihinkään hommaan tarvitse niin sittenhän tämä foorumi vasta turha olisi :?: Kiitos kuitenkin osallistumisesta, todella hyödyllinen postaus.
Vanha on threadi, mutta saman ongelman kanssa painitaan.
Eli mikähän mahtaa olla, kun ei M20B25 tahdo nostaa lämpöjä. Pysyy reilusti alle puolenvälin. Tyhjäkäynnillä jos antaa lonksutella jonkun aikaa, niin lämmöt nousee kohilleen.
Termostaatti vaihdettu 80c, vaikka edellinenkin oli ehjä. Lohkolämppärin asennuksen yhteydessä nesteet vaihdettu ja ilmattu... Mutta ei muuttunut tilanne. Koppiin, kyllä lämpöä tulee... Mutta parempihan tuo olis jo moottori pääsis oikeisiin lämpöihin. :think
saman moista ongelmaa itellä, -86 520i m20b20 ja maantie nopeuksissa laskee lämmöt niin paljon ettei sisälle astikkaan riitä lämmintä ilmaa. termari vaihdettu 82asteinen, samaku ennen eikä mitään vaikutusta. paikoillaan käytttäessä tulee kuumaa ilmaa kabiiniin mutta uuden viskon vaihdettuani lämpöviisari ei nouse enään ihan puoleen väliin(aikasemmmin meinas mennä reilusti yli paikallaan). ideoita?
Sama täällä m30b34, uus termari ja tiiviste on jo saatu konttiin asti. Samotenkun 10l pytty jäähdytinnestettä, ompahan sitten seuraavallekkin kerralle. Motaria kun ajaa yli 120km/h näillä ~10c ulkolämpötiloilla laskee mittarissa lämpö kun lehmän häntä. Mut sit taas rampilta kun puottaa pois 60 alueelle niin ei tartte kilometriä ajaa ennenku lämmöt on taas normaalissa. Ilmaaminen vissiin käy parraiten niin et etupää on koholla ja antaa vähän ronttosta että pumppu kierrättää nestettä vähän vikkelämmin.
Noi pahvit sun muut on sieltä -70 ja -80 luvuilta. Saab 96:een sai lisävarusteena sellasen peiton siihen säleikön eteen. Niinkun varmaan muutamaan muuhunkin saman ikäluokan autoon.
Sama täällä m30b34, uus termari ja tiiviste on jo saatu konttiin asti. Samotenkun 10l pytty jäähdytinnestettä, ompahan sitten seuraavallekkin kerralle. Motaria kun ajaa yli 120km/h näillä ~10c ulkolämpötiloilla laskee mittarissa lämpö kun lehmän häntä. Mut sit taas rampilta kun puottaa pois 60 alueelle niin ei tartte kilometriä ajaa ennenku lämmöt on taas normaalissa. Ilmaaminen vissiin käy parraiten niin et etupää on koholla ja antaa vähän ronttosta että pumppu kierrättää nestettä vähän vikkelämmin.
Noi pahvit sun muut on sieltä -70 ja -80 luvuilta. Saab 96:een sai lisävarusteena sellasen peiton siihen säleikön eteen. Niinkun varmaan muutamaan muuhunkin saman ikäluokan autoon.
Paitsi että sulla on todennäköisesti paisuntasäiliö rintapellissä,joten etupään nostosta ei ole apua.
Säästäkää vaan ne pahvit niihin Peugeotteihin ja muihin "ei pakkaskestäviin" autoihin. Kun jäähdytysneste on kylmää, termostaatti on kiinni eikä jäähdyttimessä siis kierrä neste. Turhaan sitä jäähdytintä siis peittelee. Lohkosta haihtuva lämpö on melko olematonta, varsinkin Baijerilaisissa, joissa konehuone on eristetty muilta viimoilta, kuin jäähdyttimen läpi kulkevilta.
Juurikin näin! Ei toimiva jäähdytysjärjestelmä tarvi mitään pahvia/viimasuojia.. Sitikat ja pösööt erikseen Jaa,mutta alkaa noissakin olemaan jo bemarin tekniikkaa jos vaikka samalla pääsisivät noista suojista eroon
saman moista ongelmaa itellä, -86 520i m20b20 ja maantie nopeuksissa laskee lämmöt niin paljon ettei sisälle astikkaan riitä lämmintä ilmaa. termari vaihdettu 82asteinen, samaku ennen eikä mitään vaikutusta. paikoillaan käytttäessä tulee kuumaa ilmaa kabiiniin mutta uuden viskon vaihdettuani lämpöviisari ei nouse enään ihan puoleen väliin(aikasemmmin meinas mennä reilusti yli paikallaan). ideoita?
joo en oo aatellukka että sine kuluis änkeä mitään pahaveja, etinki syytä miks se tekee tota. tuo mun kosla oli seissy noin vuoden ennen ku ostin sen ja parsin kasaan, voiko se aiheuttaa jotain?
Comment