Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M21D24 kysymyksiä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -komprex-
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 99
    • Asikkala / Lahti

    E34 M21D24 kysymyksiä...

    Elikkäs vaihdoin n.kk sitten oman E36 tämmöiseen turbodiesel kikottimeen, pitkän työmatkan vuoksi, niin nyt sitten on herännyt ihan yleisiä kysymyksiä ja ihmetyksiä auton kanssa, joita en ainekaan itse searchilla löytänyt. Paljonko tuossa turbossa on vakio-ahdot? Tähän yksilöön on asennettu välijäähdytin ja ahdot 0.8, onko varaa nostaa jos joskus haluaa? Ja tuntuu että tuo turbo tulee mukaan aivan liian myöhään..? Kiihdytyksessä jossain 2000rpm kohdalla vasta alkaa ahtamaan, kun huippuväännöt on papereiden mukaan jo 2200rpm kohdalla, olisi mukava jotenki saada turbo mukaan jo 1300rpm-1600rpm tienoilla että ei tarvitsisi aina pienemmälle vaihtaa ylämäissä. Näissä malleissa vissiin sähköinen syöttöpumppu, eli mahdollisten lisävoimien saaminen edellyttää joko lastua tai mekaaniseen vaihtamista?? Kun haluaisi pientä voimanlisäystä, ei mtn +200hp.. Mitähän mahtaa meinata kun ajossa joskus kylmällä koneella syttyy se ööö...elektronisensyöttöjärjestelmän valo (tjsp?) ja joskus ajossa ihan yht'äkkiä kuuluu BLIM mutta, mitään valoja ei syty kojetauluun eikä meno muutu mihinkään, niin mitähän tämä BLIM mahtaisi tarkoittaa?? Kiitoksia avusta, ken viitsii lukea ja vielä vastata
    I. BMW E30 320i
    II. Lada 2107 1700i
    III.BMW E36 325i
    IV. BMW E34 524TD
    -Deus Ex Machina-
  • Tomppa80
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2088
    • Raahe

    #2
    Jos autosi palvelee sinua jokapäiväisena käyttöautona niin ehdottomasti näpit irti moottorista viritysmielessä!. Aikoinaan omistin 524td ja sitä kun härnäsi syötön isontamisella ja ahtopaineiden suurentamisella niin tulos oli haljennut sylinterinkansi.
    Mercedes Benz E -07
    BMW 523i -96
    Volvo v70t5 -99
    Harley Davidson Electra Glide -00
    Solifer SM -75

    Comment

    • -komprex-
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 99
      • Asikkala / Lahti

      #3
      No eihän tässä nyt moottoria rikkomassa olla.. Mutta jos ne pienetkin tehonlisäykset tarkottaa sitä että sylinterit ampuu pihalle niin sitten jätän virihommat sikseen. Saisi edes tuon urbon heräämään aikasemmin niin olisin pitkään tyytyväinen. HUOM! autolla siis ei ole tarkoitus harrastaa kuminpolttoa tai muutenkaan rääkätä hengiltä. Ainekaan näillä en moottoriani riko.
      I. BMW E30 320i
      II. Lada 2107 1700i
      III.BMW E36 325i
      IV. BMW E34 524TD
      -Deus Ex Machina-

      Comment

      • Tomppa80
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2088
        • Raahe

        #4
        Tuo 2.4 diisseli on jokseenkin heikko moottori kaikennäköiselle viilaamiselle, mutta jos haluat, että alkaa vetämään alempaa niin uusi nykyaikainen turbo voisi olla ongelman ratkaisija. Kannatta myös tarkistaa nokka-akselin kunto, se jos on kulunut niin aiheuttaa alakierrosten tehottomuutta.
        Mercedes Benz E -07
        BMW 523i -96
        Volvo v70t5 -99
        Harley Davidson Electra Glide -00
        Solifer SM -75

        Comment

        • -komprex-
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 99
          • Asikkala / Lahti

          #5
          Uutta urboa itekki mietin, mutku olen näiden turbo/diesel koneiden kanssa vielä aika poropeukalo, niin minkähänlaista puhallinta sinne sitten kannattaisi hankkia? ja ihan plug-and-pray menetelmällä mieluiten.. Ja auttaako tuo välijäähdytin tuolla keulalla loppujen lopuksi mitään tämän kokoisessa koneessa? Ja tuo lastu kysymys? Kannattaako? Onko kellään kokemusta? Ja vielä nuo pari muuta kysymystä.. Jos näihin vastauksen saisi niin olisin iloinen kuin sika satakiloinen.
          Last edited by -komprex-; 27-10-2010, 15:47. Reason: korjaustakorjausta...
          I. BMW E30 320i
          II. Lada 2107 1700i
          III.BMW E36 325i
          IV. BMW E34 524TD
          -Deus Ex Machina-

          Comment

          • okko
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2005
            • 1763
            • Honkajoki

            #6
            Se pimputes ajon aikana kertoo, että ulkolämpötila on laskenut alle 3-astetta. Seuraavan kerran, kun plim kuuluu, niin katso ajotietokoneen näyttöä

            Ahtoja puuttuu vissiin kilon verran:think Savuttaako vedätyksessä.
            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3096

              #7
              itsellä samanmoinen kulkine pihassa. Siirsin autoa viimeksi 2kk sitten ja silloin käynnistyi hyvin, nyt kun yritin niin ei lähde käyntiin. Syöttöpumpun sisältä kuuluu nakutusta kokoajan kun virrat sytkäasennossa. aiemmin tuota ääntä ei ole kuulunut. Osaisko joku kertoa missä vika?
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • -komprex-
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 99
                • Asikkala / Lahti

                #8
                Originally posted by okko View Post
                Savuttaako vedätyksessä.
                Sitä itsekkin oon ihmetellyt, kun ei savuta missään tilanteessa. Kertaakaan edes tuprauttanut savuhenkosta ulos. Kylmäna nyt vesihöyryt ainoastaan ja that's about it. En itse näistä bmw dieseleistä tiedä, serkun Jettaan sen verran tutustunu että se savuttaa, jos ei ahda ja kun ahtaa niin savutus loppuu...

                Originally posted by okko View Post
                ahtoja puuttuu vissiin kilon verran.
                Siis että mitä? Pitäisikö ahtaa 1.8?? Tuskimpa????? En usko että tuossa paikat kestää semmosia
                Last edited by -komprex-; 28-10-2010, 21:18.
                I. BMW E30 320i
                II. Lada 2107 1700i
                III.BMW E36 325i
                IV. BMW E34 524TD
                -Deus Ex Machina-

                Comment

                • -komprex-
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 99
                  • Asikkala / Lahti

                  #9
                  Voisin lisätä vielä 1 kysymyksen mittaristoon liittyen. Kun tuossa tuo nopeusmittari ja kulutusmittari elää omaa elämäänsä.. Kiihdytyksessä saattaa näyttää jopa 15km liian vähän ja sitten nousee pikkuhiljaa oikeaan nopeuteen, ja jos ottaa lisää vauhtia niin viisari pysyy paikallaan, mutta vauhti kasvaa. Ja kulutusmittari näyttää tasanopeudellakin että vie yli 30l satasella. Mistä lähetään? Onko se nyt niin kankeana että pitää mobiladia hieroa viisareihin että alkaisi toimimaan?
                  I. BMW E30 320i
                  II. Lada 2107 1700i
                  III.BMW E36 325i
                  IV. BMW E34 524TD
                  -Deus Ex Machina-

                  Comment

                  • illu^^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 1703
                    • Kajaani

                    #10
                    Oliskohan 1,2 bar normaalit paineet... Ainakin joissain bemarin dieseleissä on..

                    Comment

                    • -komprex-
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 99
                      • Asikkala / Lahti

                      #11
                      Kellään nyt lisää vinkkivinkkejä mihinkään suuntaan?
                      I. BMW E30 320i
                      II. Lada 2107 1700i
                      III.BMW E36 325i
                      IV. BMW E34 524TD
                      -Deus Ex Machina-

                      Comment

                      • alaska
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 595
                        • PKS

                        #12
                        Originally posted by -komprex- View Post
                        Kellään nyt lisää vinkkivinkkejä mihinkään suuntaan?
                        blim äänestä sen verran lisää että ajotietokoneessa nappi "rem" muistaakseni :think eli jos näytössä lukee rem niin jos otat rem:in pois vaikka klo 4:34 ja kytket päälle taas klo 5:00 niin muistaakseni "blim" ääni kuuluu 5-15min ennen kun kello on 5:00 eli toimii käytännössä "tunnin muistutuksena" ja minulla alkaa ahtamaan 1700rpm-1800rpm nurkilla
                        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                        Comment

                        • jannel
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 283

                          #13
                          Originally posted by alaska View Post
                          blim äänestä sen verran lisää että ajotietokoneessa nappi "rem" muistaakseni :think eli jos näytössä lukee rem niin jos otat rem:in pois vaikka klo 4:34 ja kytket päälle taas klo 5:00 niin muistaakseni "blim" ääni kuuluu 5-15min ennen kun kello on 5:00 eli toimii käytännössä "tunnin muistutuksena" ja minulla alkaa ahtamaan 1700rpm-1800rpm nurkilla
                          Ja minäkö olin lukevinani ohjekirjasta että 15 sekunttia ennen tasatuntia pimputtaa mikäli on painettu nappulasta ME toiminto käyttöön.... saatompa sitte tyhmyyttäni ymmärtää väärin...

                          Comment

                          • Bmw e30 323
                            Newbiemmer
                            • Dec 2010
                            • 26
                            • suomi

                            #14
                            Originally posted by -komprex- View Post
                            Sitä itsekkin oon ihmetellyt, kun ei savuta missään tilanteessa. Kertaakaan edes tuprauttanut savuhenkosta ulos. Kylmäna nyt vesihöyryt ainoastaan ja that's about it. En itse näistä bmw dieseleistä tiedä, serkun Jettaan sen verran tutustunu että se savuttaa, jos ei ahda ja kun ahtaa niin savutus loppuu...



                            Siis että mitä? Pitäisikö ahtaa 1.8?? Tuskimpa????? En usko että tuossa paikat kestää semmosia
                            Itellä tommonen m21d24 kone e34 ja hyvin se on 1.9 ahdot kestäny ainut mikä ei kestä on kansipahvi :s itelle vaihdan m51d25 myllyn tilalle kunhan vain saan koneremontin valmiiksi mut kyllä toi 2.4td kestävä kone on ei siitä pääse mihinkää!

                            Comment

                            • tuutzi
                              Newbiemmer
                              • Aug 2013
                              • 3
                              • Ilmajoki

                              #15
                              Originally posted by -komprex- View Post
                              Sitä itsekkin oon ihmetellyt, kun ei savuta missään tilanteessa. Kertaakaan edes tuprauttanut savuhenkosta ulos. Kylmäna nyt vesihöyryt ainoastaan ja that's about it. En itse näistä bmw dieseleistä tiedä, serkun Jettaan sen verran tutustunu että se savuttaa, jos ei ahda ja kun ahtaa niin savutus loppuu...



                              Siis että mitä? Pitäisikö ahtaa 1.8?? Tuskimpa????? En usko että tuossa paikat kestää semmosia

                              Itellä 524TD:ssä ahdot parhaimmillaan 2.2 eikä pala edes pahvi.. kestää!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎