Elikkäs vaihdoin n.kk sitten oman E36 tämmöiseen turbodiesel kikottimeen, pitkän työmatkan vuoksi, niin nyt sitten on herännyt ihan yleisiä kysymyksiä ja ihmetyksiä auton kanssa, joita en ainekaan itse searchilla löytänyt. Paljonko tuossa turbossa on vakio-ahdot? Tähän yksilöön on asennettu välijäähdytin ja ahdot 0.8, onko varaa nostaa jos joskus haluaa? Ja tuntuu että tuo turbo tulee mukaan aivan liian myöhään..? Kiihdytyksessä jossain 2000rpm kohdalla vasta alkaa ahtamaan, kun huippuväännöt on papereiden mukaan jo 2200rpm kohdalla, olisi mukava jotenki saada turbo mukaan jo 1300rpm-1600rpm tienoilla että ei tarvitsisi aina pienemmälle vaihtaa ylämäissä. Näissä malleissa vissiin sähköinen syöttöpumppu, eli mahdollisten lisävoimien saaminen edellyttää joko lastua tai mekaaniseen vaihtamista?? Kun haluaisi pientä voimanlisäystä, ei mtn +200hp.. Mitähän mahtaa meinata kun ajossa joskus kylmällä koneella syttyy se ööö...elektronisensyöttöjärjestelmän valo (tjsp?) ja joskus ajossa ihan yht'äkkiä kuuluu BLIM mutta, mitään valoja ei syty kojetauluun eikä meno muutu mihinkään, niin mitähän tämä BLIM mahtaisi tarkoittaa?? Kiitoksia avusta, ken viitsii lukea ja vielä vastata
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 M21D24 kysymyksiä...
Collapse
X
-
Jos autosi palvelee sinua jokapäiväisena käyttöautona niin ehdottomasti näpit irti moottorista viritysmielessä!. Aikoinaan omistin 524td ja sitä kun härnäsi syötön isontamisella ja ahtopaineiden suurentamisella niin tulos oli haljennut sylinterinkansi.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
-
-
No eihän tässä nyt moottoria rikkomassa olla.. Mutta jos ne pienetkin tehonlisäykset tarkottaa sitä että sylinterit ampuu pihalle niin sitten jätän virihommat sikseen. Saisi edes tuon urbon heräämään aikasemmin niin olisin pitkään tyytyväinen. HUOM! autolla siis ei ole tarkoitus harrastaa kuminpolttoa tai muutenkaan rääkätä hengiltä. Ainekaan näillä en moottoriani riko.I. BMW E30 320i
II. Lada 2107 1700i
III.BMW E36 325i
IV. BMW E34 524TD
-Deus Ex Machina-
Comment
-
-
Tuo 2.4 diisseli on jokseenkin heikko moottori kaikennäköiselle viilaamiselle, mutta jos haluat, että alkaa vetämään alempaa niin uusi nykyaikainen turbo voisi olla ongelman ratkaisija. Kannatta myös tarkistaa nokka-akselin kunto, se jos on kulunut niin aiheuttaa alakierrosten tehottomuutta.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Uutta urboa itekki mietin, mutku olen näiden turbo/diesel koneiden kanssa vielä aika poropeukalo, niin minkähänlaista puhallinta sinne sitten kannattaisi hankkia? ja ihan plug-and-pray menetelmällä mieluiten.. Ja auttaako tuo välijäähdytin tuolla keulalla loppujen lopuksi mitään tämän kokoisessa koneessa? Ja tuo lastu kysymys? Kannattaako? Onko kellään kokemusta? Ja vielä nuo pari muuta kysymystä.. Jos näihin vastauksen saisi niin olisin iloinen kuin sika satakiloinen.I. BMW E30 320i
II. Lada 2107 1700i
III.BMW E36 325i
IV. BMW E34 524TD
-Deus Ex Machina-
Comment
-
-
Se pimputes ajon aikana kertoo, että ulkolämpötila on laskenut alle 3-astetta. Seuraavan kerran, kun plim kuuluu, niin katso ajotietokoneen näyttöä
Ahtoja puuttuu vissiin kilon verran:think Savuttaako vedätyksessä.When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
itsellä samanmoinen kulkine pihassa. Siirsin autoa viimeksi 2kk sitten ja silloin käynnistyi hyvin, nyt kun yritin niin ei lähde käyntiin. Syöttöpumpun sisältä kuuluu nakutusta kokoajan kun virrat sytkäasennossa. aiemmin tuota ääntä ei ole kuulunut. Osaisko joku kertoa missä vika?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by okko View PostSavuttaako vedätyksessä.
Originally posted by okko View Postahtoja puuttuu vissiin kilon verran.Last edited by -komprex-; 28-10-2010, 21:18.I. BMW E30 320i
II. Lada 2107 1700i
III.BMW E36 325i
IV. BMW E34 524TD
-Deus Ex Machina-
Comment
-
-
Voisin lisätä vielä 1 kysymyksen mittaristoon liittyen. Kun tuossa tuo nopeusmittari ja kulutusmittari elää omaa elämäänsä.. Kiihdytyksessä saattaa näyttää jopa 15km liian vähän ja sitten nousee pikkuhiljaa oikeaan nopeuteen, ja jos ottaa lisää vauhtia niin viisari pysyy paikallaan, mutta vauhti kasvaa. Ja kulutusmittari näyttää tasanopeudellakin että vie yli 30l satasella. Mistä lähetään? Onko se nyt niin kankeana että pitää mobiladia hieroa viisareihin että alkaisi toimimaan?I. BMW E30 320i
II. Lada 2107 1700i
III.BMW E36 325i
IV. BMW E34 524TD
-Deus Ex Machina-
Comment
-
-
Originally posted by -komprex- View PostKellään nyt lisää vinkkivinkkejä mihinkään suuntaan?Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
-
Originally posted by alaska View Postblim äänestä sen verran lisää että ajotietokoneessa nappi "rem" muistaakseni :think eli jos näytössä lukee rem niin jos otat rem:in pois vaikka klo 4:34 ja kytket päälle taas klo 5:00 niin muistaakseni "blim" ääni kuuluu 5-15min ennen kun kello on 5:00 eli toimii käytännössä "tunnin muistutuksena" ja minulla alkaa ahtamaan 1700rpm-1800rpm nurkilla
Comment
-
-
Originally posted by -komprex- View PostSitä itsekkin oon ihmetellyt, kun ei savuta missään tilanteessa. Kertaakaan edes tuprauttanut savuhenkosta ulos. Kylmäna nyt vesihöyryt ainoastaan ja that's about it. En itse näistä bmw dieseleistä tiedä, serkun Jettaan sen verran tutustunu että se savuttaa, jos ei ahda ja kun ahtaa niin savutus loppuu...
Siis että mitä? Pitäisikö ahtaa 1.8?? Tuskimpa????? En usko että tuossa paikat kestää semmosia
Comment
-
-
Originally posted by -komprex- View PostSitä itsekkin oon ihmetellyt, kun ei savuta missään tilanteessa. Kertaakaan edes tuprauttanut savuhenkosta ulos. Kylmäna nyt vesihöyryt ainoastaan ja that's about it. En itse näistä bmw dieseleistä tiedä, serkun Jettaan sen verran tutustunu että se savuttaa, jos ei ahda ja kun ahtaa niin savutus loppuu...
Siis että mitä? Pitäisikö ahtaa 1.8?? Tuskimpa????? En usko että tuossa paikat kestää semmosia
Itellä 524TD:ssä ahdot parhaimmillaan 2.2 eikä pala edes pahvi.. kestää!
Comment
-
Comment